پرچم بورس را واقعا چه کسانی پایین کشیدند؟

روز گذشته بود که سهامداران معترض به ریزش‌های دنباله دار بازار سرمایه در مقابل سازمان بورس تجمع کردند و پرچم سازمان را نمادین پایین کشیدند. این اعتراضات در حالی است که بار‌ها مسئولین دولتی بدون توجه به هشدار کارشناسان و برخی از مسئولین نظام از مردم خواستند که همه چیز خود را به بورس بسپارند. مردم همه چیز خود را با توصیه دولتمردان به بورس سپردند، اما ۱۵۰ متخصص چتربازی دارایی آن‌ها را به یغما بردند!
کد خبر: ۱۰۲۸۹۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱ 19 January 2021

روز گذشته ۲۹ دی ۹۹ سهامداران معترض به وضعیت بازار در مقابل سازمان بورس تجمع کردند تا صدای اعتراض خود را به گوش مسئولین برسانند و اعلام کنند که سرمایه آن‌ها پودر شده است!

به گزارش بورس تابناک، در این اعتراض، یکی از سهامداران خشمگین، پرچم بورس را به نشانه اعتراض پایین کشید، اما در واقع این سهامدار آخرین نفری بود که دست به این کار زد! قبل از او برخی مسئولین با دعوت بی حساب و کتاب مردم به بورس، پرچم بورس را پایین کشیده بودند! این مسئولین حالا که مردم تا ۷۰ درصد در ضرر هستند، نسبت به اتفاقات پیرامون بورس سکوت کرده اند.

رئیس جمهور: مردم باید همه چیز را به بورس بسپارند/ بازار سکه و دلار جای سرمایه گذاری نیست!

برای نمونه شخص رئیس جمهور در سال جاری چندین بار مردم را به بورس دعوت کرد. در ۱۶ مرداد ماه سال جاری درست سه روز قبل از آنکه بورس شروع به ریزش کند، رئیس جمهور اعلام کرد: با شرایطی که بورس نشان می‌دهد، اوضاع بهتر خواهد شد؛ مردم باید همه چیز را به بورس بسپارند.

یا وی در ۲۲ مرداد ماه سال جاری گفت: مردم می‌توانند در بازار بورس خرید‌هایی بکنند که برای دارایی‌شان اطمینان داشته باشند، هدف از اینکه سهام ای. تی. اف در اوایل شهریور ماه با تخفیف فروخته می‌شود، این است که مردم بدانند سکه و دلار جای سرمایه گذاری نیست، بلکه بورس و خرید نفت جای سرمایه‌گذاری است و می‌خواهیم از طریق مطمئن به مردم کمک کنیم.

 

واعظی در اوج ریزش بازار اطمینان به بازگشت داد!

حتی واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در هنگام ریزش بورس در یک گفتگوی زنده تلویزیونی برای ریزش شاخص کل کف تعیین کرد و این امید را داد که بورس از یک نقطه باز خواهد گشت و این باعث ماندگاری بیشتر مردم در بورس و ضرر‌ها و زیان‌های بیشتر آن‌ها شد. وی گفت: اصلاح شاخص کل بین یک میلیون و ۶۰۰ هزار تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تقریباً تمام می‌شود و دوباره آن روند خود را خواهد پیمود.

هشدارهایی که جدی گرفته نشد!

امیدهای واهی و دعوت دولتمردان به بورس آن هم در هنگام ریزش بورس عجیب و غریب بود! حتی وقتی برخی دیگر مسئولین در مقابل این دعوت های بی حساب و کتاب دولتمردان ایستادند و هشدار دادند، آنها نه تنها توجهی نکردند بلکه منتقدین را مورد هجمه هم قرار دادند.

علاوه بر برخی نمایندگان مجلس و کارشناسان اقتصادی، محسن رضایی، دبیر تشخیص مصلحت نظام نیز چند بار هشدارهایی  پیرامون رشدهای بی حساب و کتاب بورس دادند اما در آن زمان گوش شنوایی نبود و حالا گذر زمان همه چیز را مشخص کرده است.

اردیبهشت ۹۹: کفه بورس به هوا رفته است و برای خود کف می‌زنند!

وی در اردیبهشت ماه سال جاری در حالی که بورس در حال رشد بود طی یادداشتی اعلام کرد: برخی دولت‌ها در ایران، اقتصاد را الاکلنگی اداره کرده اند، به نحوی که کفه‌ای را روی زمین متوقف و کفه دیگر را تقویت کرده اند و بدین ترتیب، تعادل اقتصاد را به هم زده اند؛ یک بار به امید کاذب گشایش بین المللی و ورود سرمایه خارجی از ناحیه مذاکرات برجام، روی تولید و سرمایه ملی می‌نشینند و متوقفش می‌کنند و در آن سو با سد شدن مسیر نقدینگی به تولید، با هدف کنترل تورم، سرمایه ملی را با نرخ سود بالا در بانک‌ها حبس کرده، نظام بانکی را هوا می‌کنند. نتیجه این می‌شود که سیل نقدینگی سد بانک‌ها را شکسته، راهی بازار‌های سوداگری و سفته‌بازی، چون طلا، ارز، مسکن و... می‌شود، تورم افسار می‌گسلد، ارزش پول ملی به سبب تضعیف تولید، تضعیف می‌شود و سیلی به صورت اقتصاد می‌خورد. سال ۹۶ و ۹۷ اینچنین شد. طی ماه‌های اخیر، با کاهش نرخ سود بانکی، بانک را هم به کفه تولید افزوده و زمینگیر می‌کنند تا کفه بورس به هوا رود و به سبب این موفقیت، برای خود کف می‌زنند؛ حال آنکه در حال تبدیل نقدینگی بدون پشتوانه به سرمایه بدون پشتوانه هستند.

تیر ۹۹: وقتی بورس برخلاف مشخصه نظام اقتصادی سالم عمل می کرد!

رضایی در ۲۹ تیرماه سال جاری با اشاره به مشخصه نظام اقتصادی سالم در توییتر نوشت، باید سود فعالیت مولد، بیش از سود فعالیت غیرمولد باشد و آنچه امروز در بورس ایران اتفاق می‌افتد، بر خلاف این اصل و نیز «هدایت نقدینگی به تولید» است.

شهریور ۹۹: ۱۵۰ متخصص چتربازی که پول مردم را به جیب زدند!

دبیر تشخیص مصلحت نظام در ۱۸ شهریورماه سال جاری هم گفت: وقتی اطلاعات بازار سرمایه و فرصت‌های اقتصادی آن یکسان برای عامه مردم شفاف نباشد، عده اندکی نوسانات را زودتر پیش‌بینی و رصد می‌کنند، بموقع وارد بازار‌ها می‌شوند، سود‌های بادآورده را درو می‌کنند و اکثریت مردمی که دیرتر وارد می‌شوند با زمین‌های سوخته مواجه می‌شوند! بنا بر اطلاعات موثق، بیش از ۱۵۰ نفر در کشور متخصص چتربازی هستند. این افراد پول خود را در بانک‌ها و یا دارایی‌های نقد شونده نگه می‌دارند و می‌دانند که هر چند سال یک بار چه فرصت‌های سودآوری ایجاد می‌شود. در مورد بورس هم طیف مذکور به خوبی پیش بینی کرده بود که این فرصت چه موقع در بورس رخ خواهد داد. با این حساب، پول‌های خود را به آن سمت بردند و برداشت سودآور و قابل توجهی در سال ۹۸ از بورس داشتند و داستان این اواخر که سوددهی بورس تمام شده بود و مردم عادی به سمت بورس رفتند پایان یافت.

دی ۹۹: تذکراتی که جدی گرفته نشد! / پنبه را از گوش رئیس جمهور درآورید!

محسن رضایی در ۲۷ دی ماه طی مصاحبه‌ای گفت: چقدر تذکر دادیم که موضوع بورس را با حساب و کتاب مدیریت کنید و باید پولی که وارد بورس می‌شود، از آن طرف منجر به تولید شود، اما این پول آمد و آنقدر دور خود چرخید که بورس را به این روز انداخت. همه این مسائل، فرصت هستند، اما مدیریت بد، آن‌ها را تبدیل به مشکل کرده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در آخرین توئیت خود در مورخ ۳۰ دی ماه ۹۹ نوشت: آقای روحانی در پاسخ به نگرانی اقتصاددان‌ها گفته بود «پنبه در گوش» خود بگذارید که خبر‌های مثبت بورس ما را نشنوید! ظاهراً خود نیز چنین کرده است. یک مسلمان، پنبه را از گوش رئیس جمهور درآورد که صدای مردم ستمدیده را بشنود!


به هر حال این هشدار‌ها که از سر دلسوزی داده می‌شد نه تنها جدی گرفته نشد بلکه مورد نقد قرار گرفت و حالا کار به ضرر ۷۰ درصدی مردمی رسیده که با زحمت پولی درآورده و در راستای تشویق دولتمردان و برای حمایت از تولید به بورس روانه کرده بودند.

در واقعیت پرچم سازمان بورس را همان کسانی پایین کشیدند که نه تنها به این تذکرات توجهی نکردند بلکه مردم را بی حساب و کتاب به بورس دعوت کردند و حالا هم سکوت کرده اند و حتی صدای مردم تا کمر در ضرر را نمی‌شنوند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۸
شما یک بادکنک رو 10 برابر ظرفیت واقعیش باد کن بعد توقع داری نترکه ؟!! اصل کار تامین کسری بودجه با این سیاه بازی و شامورتی بازیها بود که به نحو احسنت انجام شد باقی رو ولش
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
خوب نخرین چرا طمع زیاد میکنید هر چیزی اصولی داره همه میخوان یک شبه میلیادر شوند .همه خاطرات سال 84 و 85 بورس زمان خاتمی را باید الگو قرار میدان اون زمون هم همین شکل شد پش از ماست که بر ماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
اونموقع که روزانه ۵ درصد ونه کمتر سودمیکردید ( برای چندماه بی وقفه) چراکسی پرچم بورس راپایین نکشید؟؟؟؟!!!!
ناشناس
| Germany |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
برنده در بورس سهامداران بزرگند که در ایران بانکها و دولت است ،انسانهای معمولی بازنده هستند بخصوص وقتی بی اطلاع باشند و حریص.
این قاعده در کل بورس بازی در جهان صادق است.
حال باید به حال این افراد که فریب ثروتمند شدن از طریق بورس را میخورند باید متاسف بود
دولتی که در بورس شرکت کند اعتبارش را در میان مردم از دست می دهد.
جامعه ناسالمی داریم! .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
بورس ریزش کنه .... دلار بریزه...... ماشین قیمتش بیاد پایین...... طلا بیاد پایین

این به نفع همه مردم هست .قدرت خرید میره بالا و ارزش پول ملی و رفاه بیشتر میشه ...

مردمی که تو بورس ثبت نام کردن انتظار دارن همه چیز بیاد پایین ولی پولشون تو بورس هر روز بره بالا....
اینطوری نمیشه برادر من.....

میری سهام فولاد میخری میله گرد از80 هزار تومن رسید به دویست و بیست هزار تومن.... تو داشتی سود میکردی ولی مادر بیچاره من دو هزار متر زمین فروخت تا واسه یه طبقه خونش میله گرد بخره....

تو خونت داشتی کیف میکردی پولت رفت بالا ولی سرمایه ما نابود شد.....

کاش همه چی بیاد پایین تا مردم از بدبختی دربییان......

واقعا اسم مسلمونی به شماها نیومده که تجمع میکنید میگین دوباره سرمایمون بره بالا همه چیز گرون بشه و نایاب.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
امروز وبدنبال تجمعاتی که برگزارشد به شکل مسخره وتابلویی شاخص کل راکه بیش از ۲۰ هزارواحد سقوط کرده بود در اخرین دقایق کارتالار بورس انرا ۴۰۰ واحد مثبت کردند !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
متاسفانه پارسال دولت وکارشناسان دولتی با تعریف وتمجید ازبورس اکثر سرمایه های خرد وکلان شهری وروستایی جذب بازار بورس نمود .گستردگی سرمایه گذار وترفند حقوقی ها باعث رشد بورس گردید واما در اوج رشد میلیونها سهامدار در همان قیمت بالا سهام خریدند . وقتی که بازار اشباع شد دولت با همراهی حقوقی سرمایه میلیونها سهامداررا بالا کشیدند که مدت 9 ماه میباشد بورس 70 درصد رشد خودرا از دست داده است یعنی اینکه میلیونها سهامدار کوچک 70 در سرمایه خودرا از دست دادند در نتیجه دیگر از آن بورس رویایی خبری نیست .ولی حاسدان دلالان سکه وارز وخودرو هنوز دست بردار نیستند مدام بر حبابی بودن بورس را تکرار میکنند معلوم است که سمپاشی آنها عمدی غیر مسئولانه ومغرضان میباشد بحث 9 ماه گذشته امسال تا کنون است میلیونها سهامدار در قیمت بالا خریدند اکنون 70 درصد از قیمت خرید پایین آمده و سرمایه خودشان را از دست دادند موضوع این است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
تابناک این اوج بی احترامی به مخاطبه که وسط متن ویدئو میذاری و اتو پلی هست و خود به خود پلی میشه
حق الناس هم هست. یکی میاد 2 خط خبر بخونه تا میاد پایین میبینه 10 مگ اینترنتش رفته.

قول میدم هرچی وسط متن تبلیغ کنی هرگز سمتش نرمتبلیغات هم حدی داره خواهشا یکم رعایت کن
عرضه اولیه ها و فروش سهام های دولتی بسیار زیاد شده و بازار کاملا رقیق شده باید یک مدت بازار آرام بگیرد
150 متخصص چتر بازی پول مردم را بالا کشیدند ؟!
پاسخ ها
آمار دقیقه داداش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
خب ایشون دکتر هستن . دقیق میدونن . مثله 148 نفر نیست هاااا و دقیقا 150 نفره . مثلن 153 نفر نیست
ادم باید مغزش عیب داشته باشد تا تمام سرمایه اش را به بورس ببرد. بورس خوب است فقط و فقط اگر پول اضافه دارید که فعلا لازم ندارید و اگر هم از دست دادید زندگیتان به هم نخورد. من شنیدم طرف خونه خودش را فروخته و پولش را به بورس برده. ادم باید دیوانه باشد که این کار بکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
ای کسانی که خربزه خوردین... پای لرزش هم بنشینید....
کسانیکه بورس را همچون کرونا و واکسن و اقتصاد و فرهنگ و...... سیاسی و جناحی و دستوری کردند و اظهار نظر های سیاسی و غیر کارشناسی در بورس ارائه دادند!!!!!!!!!!!!!
هر کاری تخصص میخواد و متخصصین راس کار هستند که آلمان میشه آلمان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
البته مردم هم شرطن.. اونجا اگه مدیری یا سازمانی گند بزنه مرذم تحریمش میکنن ولی اینجا برعکسه
بازم میرن بورس سرمایه گذاری میکنن
بورس هیچ مشکلی ندارد
مشکل بورس دولت مجلس و عوامفریبی هر دو
اینها است
بطور مثال مجلس میتواند دولت را ملزم به کاهش نیم درصد بهره بانکی نه بیشتر کند
آن نیم درصد چنان بار روانی مثبتی خواهد داشت که بازار از هر حمایتی بی نیاز خواهد
بود و ورود روزانه تنها صد میلیارد تومان پول
بطور مستمر برای پویایی بازار کافی است.
دومین موضوع نرخ ارز است دولت آقای روحانی با پانصد هزار میلیارد تومان نقدینگی
دولت را تحویل گرفت و با حدود نه برابر تاکید میکنم نه برابر تحوبل خواهد داد آیا
واقعا دلار 15000 هزار تومانی در عمل امکان
پذیر است؟
سومین عامل نگرانی از رفع تحریمها و کاهش نرخ ارز است اگر از روز اول فرودین کلیه تحریمها لغو شود حدود بیست میلیارد دلار
یه درآمد سالانه کشور اضافه میشود
پس موضوع دلار 15000 هزار تومانی بیشتر
خیال پردازی است تا واقعی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
دلار خریدی؟
خدا ازشون نگذره که اینگونه با دارایی مردم بازی کردند و سرمایه گذاران را به خاک سیاه نشاندند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
تو چرا گول خوردی؟
دولت پول ها را کشاند در بورس و بعد از عمد هم آورد بیرون
در صورت علاقه سایت تابناک اعلام آمادگی میکنم جهت بررسی و ارایه اطلاعات و اسناد و دلایل ریزش و فساد موجود در بازار بورس .
امیریان عضو هیئت مدیره کانون سهامداران حقیقی (مورد غضب سازمان بورس)
با تشکر از گزارش خوب و بجای تابناک که واقعا بموقع و واضعه و روشن بود



بورس متلاشی شد




پناه میبرم به خدا از شر شیطان رانده شده
من 1000 بار به برادرم و دوستام گفتم . دولت روحانی به همراه صدا وسیما تله گذاشته . باور نکردن و هر چی پول داشتن گذاشتن تو بورس . حالا دارن میزنن تو سرشون.
دولت روز به روز امیدمان را بسرعت تبخیر کرد!
آخریش بورس بود که سرمایه مان را نابود کرد

ولی خدا هست.............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
اهای خربزه خوردی... پای لرزشم بشین...
اون موقع شیرین بود کیف میکردی هر روز میرفت بالا سود کردم... حالا اینم به جون بخر...
کسی پرچم بورس را پایین نکشید بیش از یکسال است پرچم بورس را بصورت کاذب و غیرواقعی بالا کشیدند و این شرایط بالا بودن بورس را نه دولت و نه هیچ نهاد دیگری نمی‌تواند تامین کند و بورس باید به قیمت واقعی خود برگردد هر اقدامی برای جلوگیری از این سقوط فقط هدر دادن بیت المال است و فقط میتواند بصورت موقت سقوط را به تاخیر بیاندازد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
عموجان آن یک سال مد نظر شما گذشت که این موضوع را حاسدان دلالان سکه وارز وخودرو مدام تکرار میکنند آن دولت به اتفاق حقوقی هاپلو کردند.حالا بحث 9 ماه گذشته امسال تا کنون است میلیونها سهامدار در قیمت بالا خریدند اکنون 70 درصد از قیمت خرید پایین آمده و سرمایه خودشان را از دست دادند موضوع این است
بورس یک بازار سرمایه گذاری هست و سرمایه گذاری یک مسئله کاملا تخصصی است.دعوت مردم عادی به بورس بدون توجیه کردن آنها از روز اول هم اشتباه بود.
شده بود عین سازه های ماکارونی . بیش از حد و ظرفیت بادش کردن و بارش کردن حالا عین مشک ریخته زمین جمع بشو هم نیست . تنها راه نجاتش تخلیه حبابه . بیاد رو 500 هزار دوباره وضعیتش نرمال میشه
اینجانب یک کارمند ساده هستم و با وام گرفتن از محل کارم مبلغ 10 میلیون تومان را وارد بورس نمودم ، پولی که حلال

و از راه شرافتمندانه بدست اوردم تا در بازه ی زمانی که شخص رییس جمهور در تلویزیون اعلام کردند در بورس سرمایه

گذاری کنید، جای خوبی است .......اما امروز با گذشت 5 ماه ارزش پول اینجانب به 7 میلیون رسیده است . ...


یعنی در مجموع 30 درصد کمتر شده است به جای اینکه 30 درصد بیشتر شود ......بدون اینکه هیچ معامله ای انجام دهم.

به امید روزی که مبلغ سرمایه ام در میان مدت سود دهی خوبی داشته باشد و حتی در بلند مدت بتوانم خانه بخرم !!
پاسخ ها
بهرام سفید تپه اردک‌محله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
شهرام جان دوست خوبم تمام کامنتات رو هر روز می‌خونم. مثل یک نوزاد پاک و منزهی و خیلی خوشبین به همه وقایع، تا حدی که شک دارم بچه ایران باشی و حتماً توی سوییس یا دانمارک بدنیا آمدی و برحسب ضرورت سر از اینجا درآوردی. چطور در این گرگ‌بازار میشه اینقدر زودباور و پاستوریزه و هموژنیزه بود؟
شوقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
کجای دنیا سهام میخرن و توقع دارن دو ماهه ۳۰ در صد سود ببرن
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
از بس ساده ای . بیجا کردی وام گرفتی بذاری توی بورس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
شما دیگه واقعا رویا پردازی که میخواستی با ۱۰ تومن سرمایه گذاری پول خونه رو در بیاری
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
خب بخشی از اشتباه هم از جانب خود شما بوده. بورس نیاز به مطالعه داره ، باید دوره ها گذروند و کتاب ها مطالعه کرد و بعد از یکی دوسال کم کم وارد شد.
مخصوصا بورس ایران که داستان های عجیب مخصوص به خودشو داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
شما فعلا بنشینید تا ارزش پولتون زیاد شود عزیز دل برادر!
دولتت، روحانی، واعظی، زنگنه، دژپسند، قالیباف (رئیس بورس)، حقوقی ها.
بیخود گردم مردم نندازید که مردم داشتند برای خودشون، راست و حسینی معامله می کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
مقصر اصلي اول مردم هستند و بعد دولت
بعد از افزايش شاخص در اوائل سال مردم به اميد پايدار بودن اين وضعيت به سمت بورس هجوم آوردند، دولت هم كه ديد شرايط خوبي براي كاهش نقدينگي در دست مردم ايجاد شده سوار بر موج شد و مردم را ترغيب به سرمايه گذاري در اين بازار نمود.
ما عادت داريم در هر امتحاني بازنده شديم تقصير را به گردن ديگران بياندازيم.
دنبال مي ميگرديد فقط فروشنده دارايكم و پلايشي را وادار كنيد به قيمت فروشش با وعده سي درصد زير قيمت بورس بياد دوباره سهماشو بخره داشتن كد ملي و سجامي و بورسي پيشمش
بورس رو مجلسی ها ترکوندند وقتی مخالفتخودشونو با تصمیم دولت واسه فروش بقیه سهام خودش در خودرو و پالایش و .. اعلام کرد. و مجلس گفت که این سهام مال جا مونده ها ی سهام عدالت و کمیته امداد و بهزیستی هست
مجلسی ها به ظاهر مدافع بورسن ولی ته دل دارن ذوق میکنن

کی اینا رو راه داد تو مجلس؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
ده درصد مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
نمایندگان مجلس می تونستند قانونی را تصویب کنند و نهاد های اصلی اقتصادی کشور چون بنیاد ها و تعاون ها را مجبور به حضور در بورس کنند
گرانی چند برابری دلار ،حجوم مردم به بازار ارز ،ارزانی دلار_گرانی چند برابری ملک،حجوم مردم واسه خرید ملک ،رکود ملک _گرانی چند برابری سهام ،حجوم مردم برای خرید سهم،سقوط سهام _و گرانی چند برابری بیت کوین ......
ما مردم باهوشی هستیم فقط چند روز دیر تر از یه گروه خاص به بازار ها مراجعه میکنیم. دقیقا زمانی که گروه خاص از بازار اومدن بیرون و رفتن سراغ بازارهای دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
هجوم عزيز نه حجوم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
هجوم همونیکه همه می دونیم
ولی حجوم خیلی شدیدتره و افراطیه
بورس سیاسی و دستوری و جناحی ... همچون کرونا و واکسن و سلامت مردم و اقتصاد سیاسی و جناحی و سلیقه ای!!!!!!!!!!!!
پرچم بورس رو وزیر اقتصاد پایین کشید.توی این مدت،حتی یه تحلیل از وزیر اقتصاد نشنیدیم که نشون میده که اصلا نمی دونه بورس چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
وزير اقتصاد از همان اول هم تشويق به سرمايه گذاري در بورس نكرد.
ریزش بازار سهام تا چه زمانی ادامه دارد؟
پاسخ مازیار فتحی کارشناس بازار سهام:
روند بازار نزولی خواهد بود و شاخص کل بورس که عملا سهام بزرگ در آن نقش تعیین‌کننده‌ای دارند همراه با نوسانات شدید، روند ریزشی در پیش خواهد داشت به‌طوری که حتی ممکن است سهامداران شاخص زیر یک میلیون واحد را هم ببینند .
در حالی که از هفته گذشته برخی پیش بینی‌ها از توقف نزول شاخص خبر می‌داد اما این اتفاق نیفتاد و شاهد ریزش شدید قیمت‌ها در بازار سرمایه بودیم و با توجه به شرایط فعلی بازار این نوسانات می‌تواند برای چند ماه ادامه داشته باشد بر همین اساس حتی ادامه روند ریزشی شاخص کل ممکن است به دولت بعد هم برسد.
واقعیت این است که رئیس‌جمهور بعدی کشور هم که بر سرکار بیاید قطعا سیاست کنترل تورم و مهار قیمت‌ها را در دستور کار قرار می‌دهد.
از سوی دیگر احتمال اینکه مجلس به دنبال کنترل دستوری قیمت‌ها باشد نیز بیش از قبل قوت گرفته از این رو به نظر می‌رسد ادامه روند کاهشی قیمت سهام بزرگ به دولت بعد هم برسد به‌طوری‌که حتی ممکن است P/ Eسهام با P/ Eنرخ بهره بانکی یکسان شود بر همین اساس بازار سرمایه در افق یکساله، کاهشی پیش بینی می‌شود و قیمت سهام بزرگ بازار با نوسانات بر مدار ریزشی قرار خواهد گرفت.
تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بسیاری از تحلیلگران بر این باور بودند که بازار کم کم متعادل شود اما با توجه به اینکه بعید به نظر می‌رسد اتفاق جدیدی در مذاکرات دو کشور رخ دهد نباید منتظر رونق بازار سهام باشیم.
بازگشت آمریکا به برجام نیز دستاورد مهم اقتصادی در پی نخواهد داشت و از نظر عملیاتی و بنیادی انتخاب بایدن به غیر از جو روانی تاثیر مثبتی در وضعیت اقتصادی کشور به وجود نخواهد آورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
فعلا که خداروشکر بیشتر از هرچیزی دلار داره میریزه تا چشم شما در بیاد
چطور شده مردم در این مورد که تصور می کردند براشون سود داره اینقدر حرف گوش کن شدند و گوش به فرمان دولت و صدا و سیما بودند؟
بانکی مرکزی کمر سرمایه گذاران بورس که بشتر مردم عادی بودند شکست ابتدا با کاهش سود بانکی بورس را جذاب کرد اما بعد از اینکه دولت سهام و etf ها رو فروخت سود بانکی رو بالا برد.
نباید میگذاشتند به صورت کاذب بالا برود. این کار به خوبی قابل انجام بود ولی با منافع عده ای در هیات مدیره شرکتها، روسای سازمان بورس و دوروبریهای شرکتهای به اصطلاح خصولتی ولی در واقع وابسته به نهادهای دولتی همخوانی نداشت. فرصت بسیار خوبی بود که از دست رفت. در ابتدای فروردین باید دو کار شجاعانه انجام میشد که متاسفانه خائنین نگذاشتند. 1- افزایش حجم مبنا به منظور جلوگیری از نوسان بی دلیل سهم. 2- آزاد سازی بخشی از سهام مدیریتی و کنترلی شرکتها و انتقال آنها به خیل عظیم مشتاقان به سرمایه گذاری در بورس. در صورت انجام این دو کار بورس به صورت منطقی رشد میکرد و اگر افت هم میکرد به صورت منطقی و بر اساس واقعیت های اقتصادی میبود. البته از سفته بازی عده ای در سهم های خاص نباید به سادگی گذشت. پرونده های قضایی بورس باید استارت بخورد و مطمئن باشید از دل آن عجیب ترین رانتها کشف خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
نباید چیه. برنامه همین بود. فکر کردی نفت فروختن بودجه مملکت تامین شد؟
پرچم بورس رو آنهایی که عاشق تحریم شدن هستن پایین کشیدن، آنهایی که متوجه نیستن تحریم باعث کاهش صادرات و قطع جریان ارزی به کشور میشه و صنایع هرچقدر هم تلاش کنند در یک بازار داخلی و چرخه بسته اقتصادی قادر به توسعه و گسترش نیستن. اقتصاد ایران تحریم زده است، از قابلمه و ظروف آشپزخانه تا تلویزیون تولید داخل و خودروی داخلی درصدی از قطعاتش از چین وارد میشه وقتی تحریم هستین همین قطعات و مواد اولیه اش یا گران یا اصلا وارد نمیشه و نهایتا روی تولید داخلی اثر منفی میذاره، نمونه اش ظرفیت پایین تولید خودرو ، حتی خرید پکیج گرمایشی باید ثبت نام کنی و در صف انتظار باشی. صنایع وقتی حال و روز خوشی نداشته باشن، باد شدن سهامشون روزی خالی میکنه و میشه این وضعی که شاهد هستیم.
حقیقتا مردم دیگه ازاین دولتمردان خسته وعاصی شده اند وتاب وتحملشون سر اومده تریلیاردها پول دربورس هست که سودبانکیشون سربه فلک می کشه و میتونه هزاران ضعف کشور رو پوشش بده صداقت ویکرنگی، پاکی واطمینان، راستگویی ودرست کاری درکشور ما بی قانونی به حساب میادـ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
امروزعده ای خاص به دستور یک عده که هیچکس کاری به کارشان نداردآمده بودندنداکثرشان اصلا شایدیک سهم هم توبورس ندارند
طمع.
لااقل اصل پولمون رو بدند تابریم سود بانکیشم سرشون بخوره الهی سیصد میلیون پول بی زبون رو باقرض ازپدر و برادر و وام وبخشیش رو بابتش زحمت چندساله رو کشیدم گذاشتم تو بورس الان شده 210تومن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
امثال تو میرن طلا دلار بورس قیمتا میکشه بالا مردم بدبخت میشن.... یکمی تو بدبخت بشو چه شاکالی داره.... از دست امثال شماها خیلی کشیدیم.....
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
بکش که حقته. سود بادآورده میخواستی ضرر بادآورده نصیبت شد
طمع باعث به باد رفتن تمام سرمایه انسان میشود
پاسخ ها
رامین
| Canada |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
دوست عزیز چرا اسم تلاش مردم برای حفظ ارزش داراییشون رو میزاری طمع؟ مگه مردم قمار کردن؟ پولشون در جهت ارتقا تولید ملی سرمایه گذاری کردن. این جواب حمایت نیست
همیشه دولت های ما در دو سال آخر دور دوم اقدام به انباشت ثروت برای دولتمردان و حزب و باند آنها میکنند. این کار، گاهی با نوسانات قیمت دلار، گاهی با اوراق قرضه، بعضا با احتکار و فروش اجناس و در دولت قبلی با استفاده از انواع موسسات و بانکهای اقماری انجام شد. ولی دولت بنفش در این زمینه یک نوآوری جدید رو کرد و آن هم جمع آوری ثروت از دست مردم بوسیله بورس بود. شما در صورت اعتراض با پاسخ دولتی ها مواجه میشوید که سرمایه گذاری کرده اید و باید پای سود و ضرر آن باشید. این بار شما با یک موسسه مالی که پول ها را برداشته و رفته مواجه نیستید که بتوانید شکایت کنید بلکه در ظاهر سرمایه گذاری کردید و ...
و اینچنین شد که قهرمان مردمی نجات دهنده بورس رییس جمهور منتخب سال 1400 شد
پاسخ ها
قنبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
خواستم چیزی بنویسم. کامنت شما را دیدم. پسندیدم.
لایک دادری !
سئوالت کاملا غلطه درستش اینه :
چه کسانی پرچم بورس را بالا کشیدند؟

واقعا چطور بورسی که شرکت هایش عمدتا سود ده نبودند و همه ورشکسته بودند اینقدر شاخص آن را بالا بردند؟ چطور شرکتی که در بیابان فقط یک تابلو نصب کرده بود سهمش هر روز در بورس بالا می رفت؟ چطور وزیر سابق صدها میلیارد تومان از بورس پول نقد به جیب زد و هیچ کسی هم به او نگفت از کجا آورده ای؟ آیا غیر از این بود که بورش را محلی برای کشاندن سرمایه های مردم کردند تا پول آنها را خیلی شیک بالا بکشند و بگویند الان سهامدار شرکتی هستند که فقط یک تابلو در وسط بیابان دارد؟
آقای رییس جمهور که سال آخرش است و دارد می رود ولی هیچکس نیست که نه به داد این مردم بلکه به داد کشور، فرهنگ، دین، تمدن، اخلاق و ... برسد در اینجا؟ چرا کسی دروغگو را گرفته و محاکمه نمی کند؟ اگر دروغ نگفته کار بدون کارشناسی که موجب ضرر به کشور و مردم شده انجام داده است که!!!!!!!!!!! قوه قضاییه فقط در قانون برای دروغگویی مجازات تعیین کرده؟ آیا انجام کاری که به شخص و افرادی ضرر می زند ولو غیر عمد مجازاتی ندارد؟ شاید هم عده ای هستن که این حق به آنها داده شده در قانون نانوشته!!!!!!!!!!! علی برکت الله ها را فراموش نمی کنیم. علی برکت الله.
هر روز که به روزهای اخر کار دولت نزدیک میشویم بورس به جایگاه اصلی خود خواهد رسید
خدا آقای محسن رضایی را برای ما حفظ کنند که همیشه نذکرات دلسوزانه به ملت ایران دادند.
کسانی که سود بانکی را اوردندپایین ومردم عادی کوچه بازار دارایی خودرا در بورس گذاشتند روزهای اول سود الکی داد ند تا مردم بیشتری را جذب کنند حالا برای بالا کشیدن این پولها ورفع کسری بودجه ان را پایین اوردند ضرر کنندگان اصلی مردم عادی هستند نه خواص از ما بهتر
چرا در کاری که تخصص ندارید وارد شدید؟تمام کسانی که الان وا مصیبتا سر دادن دنبال سودهای باد اورده و مفت بودن.شما چوب طمع خود را میخورید.طمع کردید رندان هم کار خودشون را کردن.
بورس نه حباب دارد ونه قبلا داشت در شاخص ۲،۱۰۰هنوز خیلی بازار عقیتر بود ولی انچییزی که بورس را به این روز انداخت یکیش قیمت گذاریهای دستوری هست در فولاد وسایر نرخ سود بانکی رو یکشبه عوض کردن واز همه مهمتر عرضه های آبشاری هدفمند به قصد ایجاد ترس در سهامداران وتشویق یکعده دلواپس که خودشان اکثرا ملاک هستن همان ۲۵ کارشناس اقتصادی ، دولت را که عرضه آبشاری کند تا پول از بورس فرار کند وبه ملک برود این ۲۵ کارشناس همه شان ملاک هستن
بورس نباید سیاسی میکردند مستقیماً رئیس جمهور حرف بزند یا سیاستمدارانی دیگری که بورسی نیستند، دولت باید پشت پرده بورس را هدایت می کرد معاملاتی که حقوقی ها یا شایعات حباب در آنها درست کرده بودند را لغو می کرد اخطار های لازم داده میشد در پیام ناظر بازار تحلیل های درستی اگر بود ، اگر قوانین خاص برای شرایط خاص کشور وضع میشد قیمت فروش را محدود می کرد کف قیمت ثابت و کارشناسی شده تعیین می کرد وقت میخریدند در چنین شرایط برای استفاده از این نقدینگی بورس در اقتصاد صنعت و کشاورزی ، در شرایط تحریم و گرانی مردم پای بورس می ماندند به نفع کشور بود و بورس را متعادل نگه میداشت تا ضرر ها بزرگ اتفاق نیفتد و بورس که یک ابزار مالی قدرتمند در یک نظام هست اینجوری نابود نمیشد ، دولت بعدی یک ابزار مهم را تقریباً از دست داده است.
بنیان اقتصاد ایران مشکل داره، چطور میشه توقع داشت بورس سالمی داشته باشه؟ من که از روز اول وارد بورس نشدم، وقتی موج خرید سهام بین مردم عادی رو دیدم، گفتم این کار به ترکیدن حباب منجر میشه و دیدیم که شد. یک فامیلی داشتیم سال پیش میگفت کاش منزلم رو فروخته بودم بورس میخریدم، حالا باید بگم شانس آوردی منزلت رو نفروختی، بورس مثل برگ خزان روی موج دریاست.
اونایی که میگن مردم طمع کزدن یا بازار سود و زیان داره توضیح بدن از مردادماه که مرتب بورس ریزش کرده و بقیه بازارها رشد کرده و شش ماه مرتب ریزش کرده آیا سود بوده ؟! آیا شش ماه ضرر طمع هست ؟!
اونایی که میگن مردم طمع کزدن یا بازار سود و زیان داره توضیح بدن از مردادماه که مرتب بورس ریزش کرده و بقیه بازارها رشد کرده و شش ماه مرتب ریزش کرده آیا سود بوده ؟! آیا شش ماه ضرر طمع هست ؟!
سازمان بورس و انفاکتوس
چه خوب محسن زضایی کلا همه چیز رو پیش بینی میکنه . پیش بینی بکنه ببینینیم توی انتخابات بهش رای میدن یا نه
مگر دولت ضامن سود بورس هست ، من تالاردار هستم و دراین ۱۸ ماهه ورشکسته شدم ایا خسارت من دولت باید بده ، ایا خسارت دلار فروش و ماشین فروش و دهها دولت باید از بیت المال پرداخت کنه ، ایا ملت در سود روزانه ۴ درصدی اول سال شریک با سهامدار بود که امروز توقع داری در ضررش شریک باشد
بابا جان کشوری که اقتصاد و تولیدش در حال احتضاره چه بورسی! تصنعی بردند بالا یه عده حریص و ساده لوح هم رفتند تمام سرمایشون رو گذاشتند اونجا! دولت کسری بودجه اش رو جبران کرد و دیگه ولش کرد به حال واقعی خودش! بورس واقعی ایران همینه که الان هست! پس اعتراض بی خود نکنید بابا... می خواستید پول نزارید اونجا
بورس ریزش کنه .... دلار بریزه...... ماشین قیمتش بیاد پایین...... طلا بیاد پایین

این به نفع همه مردم هست .قدرت خرید میره بالا و ارزش پول ملی و رفاه بیشتر میشه ...

مردمی که تو بورس ثبت نام کردن انتظار دارن همه چیز بیاد پایین ولی پولشون تو بورس هر روز بره بالا....
اینطوری نمیشه برادر من.....

میری سهام فولاد میخری میله گرد از80 هزار تومن رسید به دویست و بیست هزار تومن.... تو داشتی سود میکردی ولی مادر بیچاره من دو هزار متر زمین فروخت تا واسه یه طبقه خونش میله گرد بخره....

تو خونت داشتی کیف میکردی پولت رفت بالا ولی سرمایه ما نابود شد.....

کاش همه چی بیاد پایین تا مردم از بدبختی دربییان......

واقعا اسم مسلمونی به شماها نیومده که تجمع میکنید میگین دوباره سرمایمون بره بالا همه چیز گرون بشه و نایاب.....
شماروبخدا به رییس جمهور حزبی رای ندبن اینا اختلافهای خودشون روسرمردم خالی میکنن
آقا اصلا این به کنار که با زبان بازی و دروغ پول مردم را بالا کشیدند آخه خود ملت نباید متوجه باشند که کشوری که در تحریم شدید است و کل تولید و بازار در رکود کامل به سر میبرد چطور بورس میتواند اینقدر رشد داشته باشد. عقل خوب چیزی است
آخه تو کدوم کشور اقتصاد ورشکست شده تحریم شده و کرونازده 1000 درصد رشد میکنه؟
امروز وبدنبال تجمعاتی که برگزارشد به شکل مسخره وتابلویی شاخص کل راکه بیش از ۲۰ هزارواحد سقوط کرده بود در اخرین دقایق کارتالار بورس ۴۰۰ واحد مثبت کردند که بگویند بالاخره بورس سبز شد !!!!
چرا وقتی دلار، خودرو و ارزش سایر دارایی ها به تبع دلار سقوط می کنند که البته به نفع کشور نیز است که سقوط کنند و عده ای نسبت به قبل ارزش دارایی هایشان کمتر می شود خبری نیست، ولی سهامداران با سقوط موازی ارزش سهام خود با سایر دارایی های کشور، داد و فریاد راه می اندازند و توقع دارند ارزش بادکنکی قبلی آن توسط دولت حفظ و تضمین گردد؟ کجای دنیا سهامداران چنین توقعاتی را دارند؟ مگر ارزش سهام وقتی 3 تا 5 افزایش یافت سهامداران ارزش افزوده را به دولت یا بیت المال پرداخت کردند که موقع سفوط آن از جیب مردم یا بیت المال می خواهند ارزش بادکنکی سهام خود را از بیت المال دریافت نمایند؟
دولتی که با هزار دوز و کلک مردم را به بورس کشاند و پولهای مردم را برداشت و رفت باید پاسخگو باشد
خب به درک که ضرر کردند عده ای سودجو . اگر اینها سود میلیاردی می بردند بازهم پرچم بورس را آتش می زدند ؟ امیدوارم از جیب ملت پولی به اینها داده نشود
چراهرروزحرفهاوشعارهای معترضین علیه روحانی میدهندمخصوصاامروز؟! اینهاکی هستند شعار میدهندمخصوصاامروز!خیلی جای سوال داردمخصوصا شعار برجامی شان.!!! ماهم توبورس خیلی ضررکردیم.ولی این آدما ازیه جای خاص وهدف خاص هدایت میشوندو....؟
دولتی ها پول مردم را گرفتند و در بانک سپرده گذاری کردند زیاد پیچیده نیست
500میلیون تومان پول،حاصل از فروش ماشینم و وام و فروش خونه،به امید حرفهای رئیس جمهور محبوب را توی بورس آوردم الان شدن 300میلیون ،خدائیش اینو به کی بگم،هیچ راهی جز سکوت ندارم و همیشه ساکت و خودخوری میکنم که چرا اندوخته چندین ساله ام را با باور کردن حرف و تشویق رئیس جمهور توی بورس گذاشتم ،که الانم نصف پولم سوخته است ،این است پاداش اعتماد ما به شماست ؟این است سزای صداقت،این است اعتماد رایی را که ما به شما داده ایم،آقای رئیس جمهور اگر این پول دسترنج شما و فرزندانت بود هم به خاک سیاه مینشاندی؟این است عدالت حضرت علی که شما دم از آن میزنید؟ما در هیچ دادگاهی آشنا و پارتی نداریم جناب آقای روحانی عزیز،که شما را محاکمه و موءاخذه کند ما قشر بدبخت و مستضعف جامعه فقط خدا را داریم که نظرش را به ما عنایت کند و حق ما را از ظالمان بگیرد،شمائید که از پشت تریبون رسانه ما را تشویق کردید که پولمون را در خدمت تولید بگذاریم تا تولید رونق بگیرد و ما محتاج بیگانگان نباشیم ،کو رونق تولید،کو راه اندازی کارخانه،کو بنگاههای زود بازده،اگر تیم اقتصادی خوب ندارید چرا از اقتصاددانان و استادان دانشگاه مشاوره نگرفته اید ؟مگر کم نخبه و خبره در کشور داریم،آخرش به جای رونق اقتصادی،و راه اندازی چرخ تولید با این همه سرمایه های مردم و منابع کلان را به منجلاب نابودی کشانده اید،میگفتید آنهایی که طاقت شنیدن اخبار خوب رشد بورس را ندارند توی گوشهایشان پنبه بذارن ،عزیزدل برادر پنبه را از گوشت دراور و صدا و ناله مارا بشنو و پولهایمان را که ماحصل دسترنج و بدبختی و فلاکت است را برگردانید،ما ملتی هستیم که در سه سال پیش با حضور پرشور در عرصه انتخابات به شما اعتماد کردیم ،شمایی که در مناظره های انتخاباتی میگفتید من سرهنگ نیستم ،حقوقدان هستم ،یک حقوقدان باید بتواند طبق نص صریح قانون ،حقوق از دست رفته مردم را احیا کند،ما شما را نماینده خودمان میدانیم ،حالا یارانه یا پول نفت ازتون نمیخواییم ،این پس اندازی را که در بورس دستوری توسط حقوقیهای شما نابود گردید را احیا کنید،جواب اعتماد اعتماد است ،مطمئنا دعای خیر ملت ایران پشت و پناهتان
آنقدر از بورس بدگویی نکنید. ما که قدیمی بورس هستم هنوزم در سود رویایی هستیم. ارزش سهام اکثر شرکت‌ها ده ها برابر شده و بالاخره اصلاح لازم هست تا انشاءالله دوباره صعود کند.
کدام نادان میاید در بورس سرمایه گزاری کند.....
چرا وقتی دلار، خودرو و ارزش سایر دارایی ها به تبع دلار سقوط می کنند که البته به نفع کشور نیز است که سقوط کنند و عده ای نسبت به قبل ارزش دارایی هایشان کمتر می شود خبری نیست، ولی سهامداران با سقوط موازی ارزش سهام خود با سایر دارایی های کشور، داد و فریاد راه می اندازند و توقع دارند ارزش بادکنکی قبلی آن توسط دولت حفظ و تضمین گردد؟ کجای دنیا سهامداران چنین توقعاتی را دارند؟ مگر ارزش سهام وقتی 3 تا 5 افزایش یافت سهامداران ارزش افزوده را به دولت یا بیت المال پرداخت کردند که موقع سفوط آن از جیب مردم یا بیت المال می خواهند ارزش بادکنکی سهام خود را از بیت المال دریافت نمایند؟
وقتی یک مشت شرکت و بانک ورشکسته رو بدون هیچ پشتوانه ای الکی افزایش قیمت بدی ، بلاخره یک جا این بادکنک می ترکه
و اموال یک مشت ملت بیچاره و ساده لوح رو به خاکستر تبدیل می کنه
یکی از فامیلای ما تو بورس بوده الان ماشین ۸میلیاردی وخونه ی انچنانی داره

اما ماهای بدبخت پدلانو برفنا رفته
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی