مالباختگان بورسی دست به دامن مجلس شدند

با ادامه روند نزولی بازار سرمایه، سهامداران و مالباختگان بورسی این بار دست به دامن نمایندگان شدند تا شاید راهی برای نجات سرمایه‌های خود پیدا کنند. وکلای ملت نیز در پاسخ به درخواست‌های مکرر آن‌ها مهلت یک هفته‌ای به وزیر اقتصاد جهت شفاف سازی و تعیین تکلیف بورس داده‌اند.
کد خبر: ۱۰۲۸۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶ 18 January 2021

با ادامه روند نزولی بازار سرمایه، سهامداران و مالباختگان بورسی این بار دست به دامن نمایندگان شدند تا شاید راهی برای نجات سرمایه‌های خود پیدا کنند. وکلای ملت نیز در پاسخ به درخواست‌های مکرر آن‌ها مهلت یک هفته‌ای به وزیر اقتصاد جهت شفاف سازی و تعیین تکلیف بورس داده‌اند.

به گزارش «تابناک»؛ هفته گذشته، گروهی از مالباختگان و سهامداران بازار بورس و سرمایه در اعتراض به ریزش‌های اخیر بورس مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده و خواستار استیضاح وزیر اقتصاد، محاکمه مدیران متخلف بورس و احیای حقوق خود شدند. اغلب این افراد کسانی هستند که با تبلیغات گسترده دولت و بدون هیچ گونه آزمایشی وارد بازار سرمایه شده و سرمایه گذاری کردند و به تبع آن با شیب تند روند نزولی بازار سرمایه بیشترین زیان را دیده اند.

این افراد علاوه بر تجمع مقابل مجلس با ارسال پیامک به نمایندگان از آن‌ها طلب کمک کرده اند؛ در این باره حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رییسه مجلس گفت: «در روز‌های اخیر، بیش از ۵۰۰ پیامک از مردم به تعدادی از نمایندگان رسیده که همگی از ریزش روز‌های اخیر در ارزش سهام بورس گله‌مند بوده و خواستار رسیدگی به این وضعیت هستند؛ وضعیت حاکم بر بورس یا معلول سوءمدیریت است و یا این که خط نفوذی در بورس شکل گرفته و به دنبال ایجاد نارضایتی میان مردم است.»

او ادامه داد: «امروز شرایط بورس باعث ناراحتی و نگرانی‌های زیادی بین مردم شده تا جایی که اختلافات خانوادگی را ایجاد کرده است لذا باید وزیر اقتصاد ظرف یک هفته آینده نسبت به شفاف سازی و تعیین تکلیف بازار بورس اقدام کند، در غیر این صورت با استفاده از ابزار‌های نظارتی همچون شکایت در قالب ماده ۲۳۴ و تحقیق و تفحص پیگیری خواهم کرد.»

البته پیش از این هم احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز از طرح استیضاح وزیر اقتصاد سخن گفته بود و توضیح داد: «‏با توجه به اعتراضات شدید مردم و مشکلات اقتصادی نظیر بورس، بدترین رشد اقتصادی، ناکارآمدی بانک‌ها و تورم بی سابقه با ۱۰۲ امضا تسلیم هیات رئیسه شده است.»

امروز در جلسه علنی مجلس، نمایندگان از تریبون پارلمان در قالب تذکر نسبت به وضعیت بورس اعتراض کردند. در این باره محمد مهدی فروردین، نماینده فیروزآباد خطاب به وزیر اقتصاد گفت: «چرا به وضعیت بورس رسیدگی نمی‌کنید، چه خوابی برای کشور دیده‌اید؟ مردم را به خاک سیاه نشانده‌اید، ضروری است هر چه سریعتر در این رابطه تدبیری اندیشیده شود.»

سارا فلاحی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز تاکید کرد: «دستگاه قضا بازار اقتصاد و بورس ما را از قماربازان سیاسی و اقتصادی پاک کند؛ قماربازانی که جان و حیثیت و شرافت مردم را بر سر قمار‌های سیاسی و اقتصادی خود باخته اند. امروز از دستگاه قضا می‌خواهیم اعتماد مردم را بازگرداند، مطمئن باشند که مردم پشت شمشیر عدالت خواهانه این دستگاه خواهند ایستاد.»

عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده سروستان و هاجر چنارانی نماینده نیشابور نیز بر لزوم ساماندهی بازار بورس تاکید کرده و دلیل این وضعیت را بی‌تدبیری و عدم مدیریت دانستند.

البته پیش از این امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نایب رییس مجلس در توضیح دلیل روند نزولی بازار سرمایه بیان کرد: «دلیل افت قیمت سهام برخی شرکت ها، سوءاستفاده شرکت‌های بزرگ برای خرید سهام ارزان قیمت و نگرانی مردم به خاطر سیاست‌های غلط است. اگر سازمان بورس به وظایفش عمل کرده و همت داشته باشد، حتما بورس رشد می‌کند منتها دولت در رابطه با بورس کم کاری، تخلف و سوء استفاده کرده است.»

امروز نمایندگان مجلس علاوه بر موضوع بورس، به بررسی لایحه دو فوریتی شورا‌های حل اختلاف پرداخته و کلیات و برخی از مواد آن را تصویب کردند. طبق مصوبات امروز پارلمان، شورا‌های حل اختلاف تخصصی برای رسیدگی به دعاوی فنی و صنفی تشکیل می‌شود. همچنین مرکز حل اختلاف مکلف شد ظرف سه سال کلیه کارکنان تمام وقت شورا‌های حل اختلاف را به صورت پیمانی یا قرارداد کار معین از طریق آزمون داخلی استخدام کنند.

نمایندگان مجلس ضمن تعیین شرایط عضویت در شورا‌های حل اختلاف، دعاوی غیرقابل طرح در شورا‌ها را تعیین کردند. قضات، کارکنان دادگستری، وکلای دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری و نیرو‌های نظامی و انتظامی و اطلاعاتی اعم از نیرو‌های وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، حراست‏ و حفاظت دستگاه‏های اجرایی، صاحبان امتیاز خدمات الکترونیک قضائی و سردفتران، داوران و میانجی­گران در زمان اشتغال نیز حق عضویت در شورا را ندارند.
مجلس تصویب کرد که شورا‌های حل اختلاف به دعاوی مالی راجع به اموال منقول به میزان کمتر از ۵۰ میلیون تومان جهت حصول صلح و سازش ابتدا به شورای حل اختلاف ارجاع می ‏شود.
نمایندگان مجلس فردا به ادامه بررسی لایحه شورا‌های حل اختلاف می‌پردازند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱۱
تا من باشم دیگه به وعده آقایون اعتماد نکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
تمام ارکان حکومت مردم را به بورس دعوت کردند من که سنی ازم گذشته و تجربه دارم بهیچوجه تسلیم فشارهای خانواده نشدم ولی بیچاره جوونا اعتماد
کردن و دارو ندارشان را از دست دادن به پسرم کفتم اینا نقشه س که جیبتو خالی
گفت مملکت قانون داره
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
تبلیغات چندوقت بیش بورس در رسانه ها


منو یاد کرم حلزون چند سال بیش میندازه که خیلیا هنوز که هنوزه دچار بیماریهای پوستی هستتد
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
جیک جیک مستونت بود


فکر زمستونت نبود؟
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
کاهش ارزش دلار و بالارفتن ارزش پول ملی درست است.
در مورد سهام در همه جا سهام نوسان بالا دارد و بتدریج پول از سکه و دلار وارد سهام و تولید میشود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
لااقل دولت مبه التفاوت پالایشی ها رو سهام بده , گناه نکردن وقت بی پولی به دولت کمک کردن .فرض که الان واگذار میکرد
رسول
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
مثل قضیه برجام، قضیه بنزین حالا هم بورس هیچ کجا نه اقای روحانی پذیرفته اشتباهات محاسباتی داشته نه هیات وزیران ایا این درست است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
حالا چرا آقای روحانی حاضر نیست بپذیر چرا بدون مشورت ملت را دعوت کرده وارد بورس شوند تازه سودهای خوبی در ابتدا می دادند انگار برنامه برای گیرانداختن در بورس داشتن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
چطوراون روزها وهفته ها وماههای پی درپی که روزانه الکی ۴-۵ درصد سودمیکردند دست به دامان هیچکس نمیشدند؟؟؟؟!!!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
اگر پیشگیری نکنیم قیضه بورس مثل قضیه بنزین می شود میگه منکه خبر نداشتم.
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
با طناب دولتمردان تو چاه نرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
ای مرده شور این بورس لجن بنفش رو ببرن .
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
بورس چبز بدی نیست . از قدیم بوده و تا قرنها خواهد بود. هیچ کلاهبرداری در کار نیست و فقط نوساناتش شدیدتره.لازمش اینه که مثل سایر سرمایه گذاری ها بخرید و بزارید کنار چند سال. منتها امسال مردم هول شدند و فکر کردند توی بورس دارن پول پخش میکنن و خودش و زن و بچش رفتن توی صف کد بورسی. بعد هم آقا از راه رسید توی بازار بجای عرضه اولیه سهام دیگه ای خرید بدون اینکه روحش هم خبر داشته باشه که چی به چیه و دو سه ماه هم خوب بود و هرچی میخرید سود میکرد و خودش رو نوسانگیر میدونست در حآلی که یارو با پنج شش سال سابقه حرف از نوسانگیری نمبزنه. بعد همین حضرات از اصلاح خرداد به بعد دست بکار شدند و رفتند دنبال پول بیشتر. مثلا اولش با بیست میلیون ماهیانن پنج تومن سود کرده بود و یهو رفت دویست میلیون پول سودی صدی سه چهار قرض کرد. ابنجا بود که قشنگ توی دام افتادند. برای همبن شاخص از یک میلیون تا دو میلیون رو در چشم بهم زدنی پیمود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
چطور اون موقع که بورس رشد داشت و خیلی‌ها یک شبه پولدار شدن شکایتی نداشتن؟ نمی‌رفتن مجلس بگن بیایید تو را به خدا از ما که یک شبه کلی ثروت کسب کردیم مالیات بگیرید. اونوقت وقتی پایین رفت می‌روند مجلس؟ کسی که رفته در بورس و حتی مقدمات آن را نمی‌داند که بورس هم رشد دارد و هم سقوط به چه حقی حالا مدعی است؟ ایشان را کسی زور کرده بود که به بورس بروند یا طمع بود که با ایشان چنین کرد؟ ریاست مجلس هم بهتر است از هر فرصتی برای تسویه حساب با رئیس جمهور استفاده نکنند چون خیلی تابلو است، هرچند نقد زیادی به ریاست جمهور وارد است.
با هزار ترفندِ ناجوانمردانه ملتی که اسیرِ رکود اقتصادی و کرونا بودن رو کشوندین تو بورس و سلاخی کردین، الان میگین کمک کنید فرهنگ سازی بشه و فلان!!!

الان من بیام بگم ایها الناس با پول مازاد باید می اومدین تو بورس که نمک رو زخمه!!! آدرس غلط دادن هست.

اتفاقا اونی که اصولی اومده تو بورس توجهی به شما نداشت و نداره، شما مسئول ضرر اونهایی هستی که خونه و ماشین فروختن و قرض کردن اومدن تو بورس، مسئول بدبخت کردن اونها شمایی با اون شوهایی که راه انداختی، با شویِ تلوزیونی شاخص هشت میلیونی، با شوی مال استریت، با همه چیزتان رو به بورس بسپارید...

الان اومدی میگی فرهنگ سازی کن؟؟!!

کاری که شما کردی باید جزوه بشه برا دزدای دریای کارائیب تدریس بشه.

فرهنگ سازی بکنم!!!
انهایی که تشویق به سرمایه گذاری در بورس میکردند با کلاهبردار تفاوتی ندارند فقط مصونیت دارند
و مردم بدبخت را هر روز یک جور سرش کلاه میگذارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
آفرین.کی‌ بود تشویق کرد مردم بریزن تو بورس؟
محمود
| Germany |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
اگه به حرف اوس محمود کرده بودبم وهمه مون تو زیر زمینامون غنی سازی میکردیم حالا وضعمون خوب بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
واقعا فقط کسانی که تبلیغ کردند مقصرند؟ یا کسانی که طمع سود 5درصد در روز را داشتند نیز مقصرند؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
شاخص تا پایان سال بدن بروبرگرد میاد زیر 600 هزار واحد
دزدی سازمان یافته!!!!
دوستم کارمند هست میگه صد میلیون سرمایم پول یکسال حقوقم دولت تو بورس ازم دزدید. منم پنج سال زیر کار در میرم واسش کار نمیکنم
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
اگه صد تومنش میشد سیصد تومان


انوقت ایشون حاضر بود بیست و چهار ساعت کار کنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
d
ناشناس
| - |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
درآمد مفت همیشه از دست می رود به قول یک ضرب المثل چیزی که از های اومده با هوی میره
ریزش بازار سهام تا چه زمانی ادامه دارد؟
پاسخ مازیار فتحی کارشناس بازار سهام:
روند بازار نزولی خواهد بود و شاخص کل بورس که عملا سهام بزرگ در آن نقش تعیین‌کننده‌ای دارند همراه با نوسانات شدید، روند ریزشی در پیش خواهد داشت به‌طوری که حتی ممکن است سهامداران شاخص زیر یک میلیون واحد را هم ببینند .
در حالی که از هفته گذشته برخی پیش بینی‌ها از توقف نزول شاخص خبر می‌داد اما این اتفاق نیفتاد و شاهد ریزش شدید قیمت‌ها در بازار سرمایه بودیم و با توجه به شرایط فعلی بازار این نوسانات می‌تواند برای چند ماه ادامه داشته باشد بر همین اساس حتی ادامه روند ریزشی شاخص کل ممکن است به دولت بعد هم برسد.
واقعیت این است که رئیس‌جمهور بعدی کشور هم که بر سرکار بیاید قطعا سیاست کنترل تورم و مهار قیمت‌ها را در دستور کار قرار می‌دهد.
از سوی دیگر احتمال اینکه مجلس به دنبال کنترل دستوری قیمت‌ها باشد نیز بیش از قبل قوت گرفته از این رو به نظر می‌رسد ادامه روند کاهشی قیمت سهام بزرگ به دولت بعد هم برسد به‌طوری‌که حتی ممکن است P/ Eسهام با P/ Eنرخ بهره بانکی یکسان شود بر همین اساس بازار سرمایه در افق یکساله، کاهشی پیش بینی می‌شود و قیمت سهام بزرگ بازار با نوسانات بر مدار ریزشی قرار خواهد گرفت.
تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بسیاری از تحلیلگران بر این باور بودند که بازار کم کم متعادل شود اما با توجه به اینکه بعید به نظر می‌رسد اتفاق جدیدی در مذاکرات دو کشور رخ دهد نباید منتظر رونق بازار سهام باشیم.
بازگشت آمریکا به برجام نیز دستاورد مهم اقتصادی در پی نخواهد داشت و از نظر عملیاتی و بنیادی انتخاب بایدن به غیر از جو روانی تاثیر مثبتی در وضعیت اقتصادی کشور به وجود نخواهد آورد.
اگه تو این کشور فقط یک نفر بود که به فکر مردم بود و دغدغه مردم داشت وضع بهتر از این بود .....
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
خودت


و خودت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
یکی هست او گفت تکرار کنید ما هم تکرار کردیم.برای بار دوم
این وضعیت فقط مختص بورس نیست سکه ۱۶ میلیونی امروز زیر ده میلیون تومن معامله میشه دلار سی و دو تومنی هم امروز به بیست هزار تومن خیلی نزدیک هست.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
به نظر خودت خرید و فروش سکه و دلار با سهام یکیه؟!!! به اولی میگن دلالی و افزایش قیمتش باعث گرانی و تورمه و به دومی میگن سرمایه گذاری و حفظ ارزش پول ملی و افزایش ارزش سهام
خیلی سخته فهم اینها واقعا؟؟؟؟
در همه کشورهای درست حسابی رونق بورس خیلی اهمیت داره
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
بیمارستانهای ما جوابگوی بیماران عادی و کرونایی نیست



چه برسه به بیماران اورژانسی قلبی


لطفا مراعات قلب خودتون باشید حرص نخورید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
همه چی فرمایشی و دستوریه
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
محمد، اون سرمایه ذاری تضمینی که شما مد نظرته جاش توی بورس نیست. باید پولتو میذاشتی توی بانک یا صتدوق درامد ثابت یاخیلی جاهای دیگه که اصل پول ثابته و یه سود بخور نمبر هم میدن. توی بورس شما بر اساس تحلیلت از آینده ی بازار یک صنعت مبری سهام میخری و اگر بلدی و به‌تحلیل ایمات داری پای سهامت می مونی تا به رقم مد نظرت برسه. زمانش هم برای افراد عادی دو سال هست‌ حرفه ای ها کوتاه مدت کار میکنن ولی همونا هم به اصول مدیریت سرمایه پایبند هستند. اینها رو بفهمید و بعد پا توی بورس ایران یا هر جای دیگه بذارید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
خطاب به محمد
چیزی که من در بورس دیدم از دلالی هم بدتر بود
در همان کشور های درست حسابی که شما از آن نام میبری خرید طلا اصلا به اقتصاد ضربه نمی زنه
این اقتصاد ویران ماست در بورس و طلا و ارز دلالی بوجودمی آورد
آیا درک این خیلی سخته
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
اتفاقا جناب محمد، به سرمایه گذاری در بورسی که پشتوانه تولید نیست هم میگن دلالی بورسی، نمیخوای قبول کنی ایرادی نیست ولی حقیقت تلخه
بابا به خدا این مردم گناه دارند سود بانکی را کم کردید پول مردم رفت در بورس حالا این بلا سرشان امد اکثر زیان دیده ها مردم عادی هستند نه افراد شناخته شده وخواص
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
در کجای کتابهای دینی

نوشته طمع کار حریص که به سود حداقلی قانع نبود گناه داره؟


ها؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
فکر کنم خواستن به پول مردم سود ندن، مردم پولشون رو بردن داخل بورس،
بعد مردم رو نقره داغ کردن.
والان دوباره سود بانکی رو زیاد میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
اقای روحانی سر حرفش است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
آخه یکم عقل هم خوب چیزیه.. چرا به اینا اعتماد میکنین؟
چرا عاقل کند کاری
که باز آرد ،پشیمانی
اگر ۱۰۰ میلیون شون می شد ۵۰۰میلیون حاضر بودند ده درصد سودشون رو مالیات بدهند که حالا افت کرده و ضرر کرده اند دنبال مقصر می گردند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
هم اون 500 میلیون و تخیلی شما غیر منطقی هست هم این ریزش برنامه ریزی شده ولی ملت ایران دستشون بجایی نمیرسه
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
احسنت


پس بگو


.......عزا عزا است امروز


صاحب عزاست امروز
ناشناس
| Philippines |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
دوست عزیز که پرچم کانادا زدی اون بالا رفتنهای بورس بود که برنامه ریزی شده بود این ریزشها حقیقی و واقعیت ارزش بورس و شرکتهاست
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
اگر خودت هم سهامدار بودی این کامنتو میزدی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
خدمت شما طول شود که با همون کلیک اول برای خرید مالیات دولت و کارمزد کارگزاری و پول برق و اب و گاز شیتیل بچه ها همونجا کسر میشه و بیشترین درامد مالیاتی دولت از همین بورس بوده که ما گول خوردیم رفتیم توش که شما حالا مسخره کنی در صورتی که همین پولی که اومد تو بورس اگر خرج تولید میشد الان هم من سود میکردم هم تولید کشور تکون میخورد و باز مالیات میداد برا خرج امثال تویی که مسخره میکنی ولی خب اینجا میدونی که هیچوقت نبابد کاری درست انجام بشه بخاطر امثال تو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
از مطلبی که نوشتی مشخصه سوادت در حداول دبستان نیست چون سهام خرید فروش میکنی هم مالیات رو میپردازی هم کارمزد در مورد چیزی که نمیدونی صحبت نکن لطفا
در ضمن برو سرچ کن مقدار مالیاتی که تو شش ماه اول بدست اومده چه مقداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
این از بیسوادی شملست. توی بورس هر معامله که می کنی نقدا مالیات رو کسر می کنن برای بعدا نمی مونه
نیلوفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
برو خدا پدرتو بیامرزه ، بیا من 500 میلیون بهت میدم اما تو هم به اندازه 100 میلیون تومن اجناس و طلا ی سال 97 رو به من بده . آخه ما چه گناهی کردیم که این نظرات غیر علمی رو تحمل کنیم ؟ با همون 100 میلیونی که تو داری میگی میشد حداقل 4 تا جهیزه برای یه دختر دم بخت گرفت ولی الان با500 میلیون فقط یه جهیزه میشه تهیه کرو و خونه و ماشین و هر چیز دیگه هم به همین ترتیب چند برابر شده ، آقای محترم 500 میلیون امروز خیلی از 100 میلیون دوسال پیش کم ارزش تره . اگه مردم به طلا و سکه و دلار هجوم آوردن برای سود نیست بله برای حفظ ارزش پولشونه . من بدبخت با نخوردن و نپوشیدن طی چند سال حدود 100 میلیون پس انداز کردم اگه داده بودم سکه الان 100 سکه داشتم اما ندادم و الان من با 100 میلیون چی میتونم بگیرمچند تا سکه میتونم بگیرم اون موقع میتونستم 5 تا پراید بگیرم ، الان با 100 میلیون چندتا پراید میتونم بگیرم پ
saman
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
دوست عزیز کسی نمیگه که نباید ضرر کنیم یا سهام نباید افت کنه مساله اینه برنامه ریزی شده بود من به شخه دیدم سهام هایی که در حال رشد بودن و از طرف مردم با اقبال مواجه بودن و حقوقی های اون سهم به شدت مقابله کردن تا جایی که ارزش اون سهم 80 درد افت کرد خوب پس برنامه ریزی شده به چی میگن؟باید میذاشتن بازار راه خودش رو بره اگه افت کنه به خاطر عرضه و تقاضا افت کنه نه اینکه به زور بکشنش پایین اینطوری حتی افراد متخصص هم نمیتونن بازار رو پیش بینی کنن ناراحتی و درد ما از اینه که بازار رو به زور کشوندن پایین وگرنه داشت میرفت بالا حالا اگه خودش طبق روند بازار و عرضه و تقاضا مثل همه بورس های دیگه افت میکرد کسی انقد ناراحت نمیشد شما که اطلاعات کافی نداری چرا در مورد همه چی میخوایین نظر بدین سرمایه گذاری در بورس به پیشرفت و رشد اقتصادی هر کشوری کمک میکنه از اون سرمایه ها در جهت رشد شرکت ها و سود اوری بیشتر و پیشرفت کل کشور اسفاده میشه اما اینجا چی؟به جاش سرمایه ها و نقدینگی در دست مردم رو پودر میکنن .حالا شما دنبال مالیاتی؟کسانی که در بورس سرمایه گذاری کردن خیلی از شما به کشور بیشتر کمک کردن تا اینکه برن دنبال خرید دلار و خرید ملک در ترکیه و ملت رو بدبخت کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
تنها جایی که راحت مالیات میگیرند از خرید و فروش سهام استوالبته حقوق کارمندان
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
چه بالا بره چه نره دولت در معامله در بورس داره مالیات میگیره .ازمرواد تا بورس ریزشی هست و این دستکاری دولت هست تو خودت حاضری ی مالی که داری از ۶ ماه پیش تا حالا هروز ارزشش کم بشه تازه با دعوت مسولین هم اومده باشی در این بازار اتفاقا اینجا همونجایی هست که خوب مالیات هم میگیرند اما در دلالی دلار وسکه و طلا خبری از مالیات نیست
مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
سود یا زیان....این قانون بورس هست در تمام دنیا...کم نبوده اند کسانی که با سقوط بورس دست به خودکشی زده اند، نه در ایران بلکه در اروپا و آمریکا...تنها در ایران است که مردم فقط انتظار سود دارند .این یکی تقصیر کسی نیست مکر بی فکری کسانی که چشم بسته و بدون دانستن الف بای بورس، مالشان را به باد دادند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
آقا یا خانم فلاح بخشی از کارمزد هر معامله مالیات می باشد که در لحظه از حساب کسر می شود ،
اگر شما علم و یا شهامت سرمایه گذاری ندارید دلیلی نداره که از روی بغض و کینه نظر بدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
سهامدارها از هر خرید و فروش مالیاتشون رو می دن
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
خوب گفتی اینو، دقیقا اینا متوقع آن. همش سرمایه هلشون بی دلیل و الکی زیاد بشه، درسته بورس فرمایشیه ولی حساب و کتاب ریاضی هم داره
خود دولت موسسه کاسپین زده و پول مردم رو هاپولی کرده بعد اینا تازه یادشون افتاده سوال بپرسن از وزیر اقتصاد . بخندیم یا گریه کنیم ؟
این مسئولان و دولت تمام امیدهای قانونی و شرعی و انسانی سرمایه گذاری را به روی مردم بسته و فقط راه دلالی و واسطه گری و پول به قیمت زندگی و خون مردم باز است!!!!!!!!!
بورس هم یکی از این سرمایه گذاری های سالم بود که مسئولان عیان و پنهان ثروت و اعتماد مردم را به یغما بردند!!!!!!!!!!

به قول یکی از این بزرگان چرا یکصدم به کسانی که به صف بورس دعوت می کردند شک نکردید که هم آنانی هستند که صف های قبلی را برای شما درست کردند که هنوز مردم درگیر آنها هستند!!!!!!
بذارین بورس بریزه تا همه چیز بیاد پایین..آهن سیمان ملک طلا........ ما تو گرون ترین اوضاع اهن و وسیله خریدیم...ولی بذارین بیاد پایین...
مگه کسی زورشون کرده بود تو بورس سرمایه بذارن؟؟؟؟ خب نمیذاشتن.... اونوقت که بالا میرفت و اینها کیف میکردن ولی بقیه بدبخت تر میشدن مگه کسی حرفی میزد؟>؟؟؟؟؟
پاسخ ها
از طرف دلال دلار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
مرد حسابی اونوقت که دلار هر روز رفت بالا تا 30 تومن صدا شما دلال ها در نمیومد حالا شدین دلسوز دولت ؟ هر زمان که کاسبیبه نفعتون باشه سکوت میکینید ؟! گران شدن اجناس به دلار ربط داره یا سهام ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
بیشتر از دلسوز یا عقده ای هستی یا دلال دلار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
عجب !! اونوقت گرون شدن اجناس ربطی به قیمت دلار نداره احتمالا نه ؟!! سهام که بت تورم و قیمت اجناس حرکت میکنه دانا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
تو منافعت احتمالا جای دیگست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
شما منتظر باش تا چنان رونق اقتصادی ایجاد بشه که
بشریت به خودش ندیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
تو دلال مشکلت با قیمت دلار نیست مشکلت فقط با سهامه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
در مورد دلار نظرت چیه ؟
دانیال
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
چه ربطی داره
بورس بریزه که قیمتا پایین نمیاد عقل کل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
نتیجه استفاده همزمان از صنعتی و سنتی میشه این نظر دوستمون.
که افزایش سرسام آور قیمت محصول و ارز رو بخاطر بورس میدونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
من اشتباه مثبت زدم. اگه جنسها بیاد پایین خیلی خوبه. اما وقتی تو اعتماد به کسی می کنی و ازت سواستفاده می شه و پولت را می خورن این خیلی زشته و قبیحه... کسی هم زور نکرده فریب دادند. عزیزم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
بشین تا بیاد پایین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
شما هم اگر شهامت داشتی سرمایه گذاری می کردی و پولدار میشدی نه اینکه از حسادت پیرفت دیگران بترکی
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
دو سوم جمعیت مملکت درگیر شدند با بورس. چی میگی واسه خودت. اقتصاد مملکت از همین بورس جون میگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
ما مردمی هستیم که نوک دماغ خودمون رو نمی بینیم
باسلام
خودم با گوش خودم شنیدم یک از مسولین فکر کنم برنامه بودجه بود گفتند که کسی منزل ماشین را نفروشد برود بورس سرمایه گزاری کند اگر خواست پول اضافه سرریز جیپش دارد این کار را بکند واقعا کسانی که در بورس سرمایه گزاری کردند کسی با تفنگ مجبور به این کار کرد یا خودشان کردند که طلب کار هم از دولت هستند
مجلس؟؟؟!!! اونها خودشون مصوبه جدید ندن ممنونشون هستیم
8 باباجان خود قانون بورس تغیر 20درصدی باید معامله متوقف شود ولی سازمان درسود اجرا میکنند ولی توضررم کاری ندارند
8 باباجان خود قانون بورس تغیر 20درصدی باید معامله متوقف شود ولی سازمان درسود اجرا میکنند ولی توضررم کاری ندارند
چرا حدود شش ماه از مردادماه که دلار روزانه بالا رفت تا 32 تومن همزمان بورس روزانه ریزش داشت کسی صداش در نیومد حالا هم که دلار ریزش میکنه بازم باید بورس ریزش کنه آخه این چه فرمول ابداعی به ضرر بورس که دولت اختراع کرده ؟!!
موقهی که سود میکردید چرا صداتون در نمیومد که مثلا این سودها غیر منطقیه.جیک جیک مستونت بود فکر زمستون نبود
موضوع اینکه مردم اعتماد کردنند وسیاست غلط خیلیها بورس را به این روز انداخت نه ریسک نه طمع فقط سرمایه گذاری
چطور تا دیروز مجلس رو به پوپولیست بودن متهم میکردید و سنگ دولت اصلاحات را به سینه می زدیدد امروز دست به دامان مجلس شده اید
شرکتهای بورسی نیز میتوانند با توزیع سود بیشتر ، جو بد بینی سهامداران به بورس را کاهش دهندبدیهی است بورس باعث اشتغال تعداد زیادی کارمند و موسسات وابسته شده که کم جاذبه بودن ان زیان به اشتغال کشورمیزند
سلام مگر جز این انتظار بود اگر سرمایه در کمتر از ۳ ماه بیش از دو برابر میشود چرا نباید در ۶ ماه نصف شود. هیچ چیزی عجیبی نیست شاخص باید زیر ۸۰۰۰۰۰ بیاید.
اون موقع که میخواستن پولشون برن زیر درخت بورس بکارن تا درخت سکه در بیاد باید فکر این روزشون رو هم میکردن. ملت هیجانی که با حمله به هرچیزی میخوان بیشترین بهره رو ببرن به قیمت له کردن دیگران
بابا مگر قرار نبود صفر های اضافی بدرد نخور از روی اسکناس ها برداشته شود
خوب با توجه به اینکه اسکناس فقط یک برات اعتباری بیشتر نیست٬ حالا از اصل ارزش دارایی ها صفر های اضافی حذف شدند
ها ؟ مگه چیه؟ برم نون بخرم؟
هر کس با اختیار خودش رفت بورس.
حالا درسته دولت تشویق کرد ولی اجبار هم نبود
انروز که روزی پنج درصد سود میکردن کسی حرفی نمیزد خب معلوم بود میریزد
خودتان را خسته نکنيد آتش زدن بورس با هماهنگي همه قوا براي سوزندان اندوخته مردم براي جلوگيري از تورم رخ داده منتهي طراحان اين سياست کوته فکرندريشه تورم جاهاي ديگر است انچه رخ خواهد سرکوب قيمتي سهامهاي ارزشمند بورسي است که بالاخره روزي در يک دولت ميهن پرست فنرش خواهد جهيد حال کي خدا ميداند احتمالا 6 سال ديگر.
مجلس خود شریک است در نابسامانی وقتی نماینده مجلس صحن علنی مجلس اعلام می کند هر کس با ما است از بورس خارج شود
تابناک لطف بفرمایید تبلیغات وسط متن رو حذف کنید
چهار گوشه تصویر پر تبلیغات است دیگه وسط متن تبلیغ گذاشتن توهین به خواننده است
ملت عجیبی داریم ملک ۷۰۰ درصد گرون شده اعتراض نکردند بورس نصف شده همه ریختند بیرون که گرون شه.!!!!!
مجلسی ها الان دارن از خنده ریسه میرن از دست این مردم
از این مجلس انقلابی ابی برای ما گرم نخواهد شد
اون موقع که سود روزانه ۵ درصد میکردید
یاد زمستانتان نبودید؟؟؟!!!
تجربه این چند سال به من ثابت کرده که مملکت قانون نداره.. رفته بودم خیار شور بگیرم یک شیشه 600 گرمی خیارشور مهرام شد 35 هزار تومان!! آخه بابات خوب ننت خوب خیار فرض کن کیلویی ده هزار تومان. نیم کیلوش میشه 5 هزار تومان با آب نمک و شیشه اصلا بشه 10 هزار تومان!!! خب این که شد 15 یا 16 هزار تومان... 35 هزار تومان چه صیغه ایه؟
راننده ها هرکدوم ی نرخ میزارن.. نون سنگگ از 2500 تومان تا 7000 تومان ..خونه ی طرف...ماشین ی طرف طلا و سکه ی طرف و.....
ا
بنده تمام پس اندازم دادم صندوق etfپالایشی خریدم . این دولت سرمایه ام بعد از شش ماه نصف کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
مجبور نبودی
توی بورس آمدند تا از سود شرکتها سود ببرند یا از بالا رفتن سهام. کسی که به امید بالارفتن سهام آمده توی بورس قمار کرده و دولت برای اینکه فرهنگ قمار از بین بره نباید هیچ کمکی بکنه.
همزمان با بورس اعتماد مردم به مسئولین هم ریخت از این به بعد با هیچ توصیه انها کاری انجام نمیشود دولت فکر کرد سود کرد اما جواب بی اعتمادی مردم را خواهد دید
بورس و بورس بازي سود و ضرر داره كسي كه ظرفيت نداره نبايد وارد بازي بشه وقتي سود غير متعارف هست خب ضرر غير متعارف هم هست ………
انا لله و انا الیه راجعون . بورس مرد . زیاد سر قبرش گریه نکنید جلو ضرر را هرچه زودتر بگیرید نفع کرده اید هر کسی با دولت معامله کرد آخر عاقبتش همین است خرید سکه مالیات ؛ خرید خانه مالیات ، خرید خودرو مالیات ، بورس مالیات و نابودی
مردم وقتی سود یامفت میگرفتن چرا صداشون در نمیومد؟ هرجا میرفتی می دیدی یکی داره در مورد بورس صحبت می کنه، وقتی هم میگفتی اینا همش حقه هست، فکر می کردن حسودی می کنی، الان چی میگن؟ کسی زورشون کرده بود؟ فقط دنبال پول بی زحمت میگردن، وای به
یه جایی خوندم
این مردمو بردارن ببرن آلمان ده سال دیگه آلمان هم تبدیلش میکنن به ایران امروز!
تمام کارشناسا و تمام عالم و ادم گفتن پولتان را در بورس سرمایه گذاری نکنید چون سود بورس ریسکی و احتمالی است ولی هیچکس گوش نکرد البته دولت هم ان اوایل اقدامات جذابی جهت کشاندن مردم به بورس کرد ولی با اینحال بورس بازی فوق العاده خطرناکه
بابا اینا همه فیلمه از اول معلوم بود همین برنامه رو دارن بسته بازی با اعصاب و روان مردم
خربزه که می خوری فکر لرزش هم باید باشی.
رشد قبلی بورس کاذب بود. این ارزش سهام نبود که افزایش می یافت بلکه ریال بود که سقوط می کرد. ایراد از پیمانه است. حالا هم این سهام نیست که سقوط می کند بلکه ارزش ریال است که افزایش می یابد.
دولت تبلیغات خیلی چیزها رامیکند شما باید باور کنی؟ چرا اون روزها که هرروز ده بیست درصد رو سرمایه تون می رفت چیزی نمی گفتید همیشه شعبون یک دفعه هم رمضون
ما باخته های موسسه فرشتگان به چه کسی پناه ببرتد‌......‌۳۷۹ میلیون را بعد از ۴ سال ۱۲۰ میلیون دادند بقیه را میش خود نگه داشته اند..نی گویند نمی دهند
کدوم مجلس
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی