بازدید 6972
۵
دادستان اردبیل:

بیش از ۴ هکتار جنگل حیران طعمه حریق شد

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: بیش از ۴ هکتار جنگل حیران در خاک جمهوری آذربایجان طعمه حریق شده است.
کد خبر: ۱۰۲۸۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ 18 January 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، طباطبایی در حاشیه بازدید از نحوه امدادرسانی برای اطفای حریق در جنگل‌های حیران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چهار هکتار از محدوده جنگل حیران در خاک کشورمان نیز طعمه حریق شده بود که نیروهای آتش‌نشانی و منابع طبیعی دو استان گیلان و اردبیل با حضور در این مناطق از گسترش حریق جلوگیری کردند.


وی تصریح کرد: منابع طبیعی به عنوان یک نعمت خدادادی باید پاس داشته شود که قطعا در پاسداری از آن مرزها و حد و ثغور بی‌معناست و ضرورت دارد همه به صیانت و حفاظت از این گنجینه‌های ارزشمند همتی راستین داشته باشیم.


دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: از روز اول شروع آتش‌سوزی در جنگل‌های حیران یگان حفاظت منابع طبیعی استان اردبیل در قالب 10 اکیپ آماده اعزام برای ارائه خدمات بودند که بخشی از اطفای حریق در منطقه حیران در محدوده کشورمان توسط این یگان و اکیپ‌های آماده‌باش آن انجام شده است.


طباطبایی افزود: در صورت اعلام موافقت و اخذ مجوزهای قانونی، اکیپ‌های منابع طبیعی استان آمادگی ورود به محدوده جمهوری آذربایجان را نیز دارند تا به سرعت از گسترش حریق در جنگل‌های حیران در آن سوی مرز جلوگیری کنند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در خاک جمهوری اسلامی ایران به شکل کامل و با وجود شرایط جوی نامناسب و وزش تندباد در منطقه اطفای حریق و کنترل آتش‌سوزی انجام شده و دیگر اثری از ادامه این روند را شاهد نیستیم.


طباطبایی اضافه کرد: تلاش یگان حفاظت منابع طبیعی استان و مجموعه آتش‌نشانی اردبیل و نمین در امدادرسانی به این حادثه رخ داده، نشان داد که نیروهای ما در آماده‌باش کامل هستند و همچنان مراقبت و محافظت از این جنگل با ارزش در حال انجام است.


وی بیان کرد: به دنبال پیگیری و علت‌یابی حریق رخ داده در جنگل‌های حیران هستیم تا در صورت اعلام عوامل انسانی با متخلفان برخورد و یا سایر عوامل نیز در جلسات و کمیته‌های تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.


دادستان عمومی و انقلاب اردبیل ادامه داد: تلاش مجموعه اعزامی از استان اردبیل در اطفای حریق رخ داده در جنگل‌های حیران مناسب بوده و قطعا آمادگی همچنان برای مقابله با حوادث مشابه وجود دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
علی برکت الله
جنگل‌ آتیش‌ گرفته‌ دادستان‌ گزارش‌ میده‌ !!!!!
پس‌ مدیر‌ کل‌ منابع‌ طبیعی‌ کجاست؟
محیط‌ زیست؟
فرماندارها؟
مدیریت‌ بحران؟؟
کمبود تجهیزات اطفای اتش برای جنگلها کاملا مشهود هست وکسی هم اهمیتی نمیدهد
مگر جنگلی هم در منطقه حیران در خاک ایران باقی گذاشته بودید که حالا طعمه حریق شده باشد؟ در خاک ایران جنگلی در منطقه حیران نبود و فقط علفزار و ویلا دیده می شد. جنگل های حیران خوشبختانه فقط در خاک آذربایجان وجود دارد که امیدوارم حریق هر چه زودتر مهار شود و این ذخیره بی مانند هیرکانی باقی بماند.
خیلی شیک نویسنده متن از اخذ مجوز از دادستانی گیلان و آستارا برای پیگری موضوع رو حذف کرد که مثلا بگه حیران جز منطقه آستارا و گیلان نیست!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر