بازدید 5454

کاهش آمار بیماران بستری در گیلان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه کاهش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در این استان نباید ما را دچار اشتباه کند که بیماری تمام شده، گفت: هم اینک بیش از ۴۴۰ بیمار در استان بستری هستند و رعایت توصیه های بهداشتی روند کاهشی بیماری را رقم می زند.
کد خبر: ۱۰۲۸۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۶ 18 January 2021

به گزارش «تابناک»، دکتر آبتین حیدرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون آما بیماران بستری نسبت به هفته مشابه در آذرماه کاهش یافته است ضمن آنکه ۹۸ بیمار بدحال در بیمارستان های استان تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطر نشان کرد:در عین آنکه سیستم های غربالگری و بیماریابی بخشی از کار در مقابله با ویروس کرونا است بخش دیگر کمک مردم در رعایت توصیه ها می باشد.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت توصیه های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا بیان داشت: افراد تحت غربالگری در صورت نیاز به قرنطینه باید حتما دو هفته از منزل خارج نشوند و دوستان و بستگان نیز به منزل آنها نروند.

دکتر حیدرزاده در ادامه اظهار داشت: هر بار که مسافرت به گیلان افزایش می یابد در فاصله ۵ تا ۱۴ روز بعد از زمان تعطیلی تعداد بستری ها نیز افزایش می یابد.

وی تاکید کرد : مردم و نیز مسافران برنامه های دورهمی نداشته باشند که این امر موجب می شود دوباره ویروس کرونا در گیلان شروع به گردش کند و وضعیت استان ممکن است به سرعت به سمت قرمز شدن برود.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت و درمانن؛ تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۶ هزار و ۸۰۳ نفر رسیده و تاکنون یک میلیون و ۳۲۴ هزار و ۴۸۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور نیز به یک میلیون و ۳۳۰ هزار و ۴۱۱ نفر رسیده است.

تاکنون یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۳۷ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، همچنین چهار هزار و ۳۷۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۸ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۳۰۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار