بازدید 6966
۴

نیم درصد از مردم دنیا علیه کرونا واکسینه شدند

اسراییل با واکسینه کردن حدود یک چهارم جمعیت خود علیه کرونا در یک ماه گذشته در صدر جدول واکسیناسیون ایستاده و امارات با واکسینه کردن یک ششم جمعیت در مقام دوم است.
کد خبر: ۱۰۲۸۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳ 17 January 2021

به گزارش  تابناک به نقل از بلومبرگ، واکسیناسیون جهانی کرونا با سرعت کم در حال پیشرفت است و تا کنون و در یک ماهه نخست آغاز واکسیناسیون کرونا در برخی کشور‌های جهان، نزدیک به ۳۸ میلیون دوز واکسن کرونا تزریق شده است.

 از آغاز واکسیناسیون جهانی کرونا تاکنون بیش از ۳۷.۹ میلیون دوز واکسن کرونا تزریق شده است. این میزان حدود نیم درصد از جمعیت کل دنیا را شامل می‌شود.

این میزان واکسن در ۴۹ کشوری تزریق شده که واکسیناسیون سراسری را آغاز کرده اند.

کشور‌های ثروتمند و پیشرفته واکسیناسیون سراسری را آغاز کرده اند و بسیاری از کشور‌های متوسط و فقیر هنوز واکسیناسیون را آغاز نکرده اند.

سازمان بهداشت جهانی نسبت به احتمال شکاف بین کشور‌های فقیر و غنی در دسترسی به واکسن ایمن در برابر کرونا هشدار داده است و برنامه‌ای جامع تحت عنوان "کواکس" برای تضمین دسترسی کشور‌های فقیر به واکسن کرونا در دستور کار خود قرار داده است.

بر اساس آمار بلومبرگ هم اکنون آمار روزانه تزریق واکسن کرونا در جهان به ۲.۴۱ میلیون دوز رسیده است.

اسراییل پیشتاز واکسیناسیون کرونا در جهان است و تا کنون از هر ۱۰۰ شهروند اسراییلی ۲۴.۲ نفر واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

پس از اسراییل امارات متحده عربی با واکسینه کردن ۱۵.۵ درصد از جمعیت خود در مقام دوم قرار گرفته است. در امارات متحده عربی تاکنون ۱.۶ میلیون دوز واکسن کرونا به شهروندان تزریق شده است.

در بریتانیا که نخستین کشوری است که واکسیناسیون کرونا را آغاز کرده از ابتدای واکسیناسیون تاکنون بیش از ۳.۷ میلیون دوز واکسن کرونا تزریق شده که این رقم ۵.۵ درصد از جمعیت این کشور را شامل می‌شود.

از نظر تعداد، در ایالات متحده آمریکا و چین بیشترین تعداد واکسن کرونا تزریق شده است. در ایالات متحده آمریکا تاکنون ۱۳ میلیون دوز واکسن کرونا تزریق شده است (۳.۹ درصد جمعیت آمریکا واکسینه شده اند) و پس از آمریکا چین با تزریق بیش از ۹ میلیون دوز واکسن کرونا در مقام دوم قرار گرفته؛ اما این رقم با توجه به جمعیت ۱ میلیارد و نیمی چین رقم بالایی نیست وتاکنون تنها ۶۴ صدم درصد چینی‌ها واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

در روسیه نیز تاکنون ۱.۵ میلیون دوز واکسن روسی "اسپوتنیک وی" تزریق شده که این میزان ۱.۰۲ درصد از شهروندان روسی را پوشش داده است.

 

 

عصرایران

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
متاسفانه ما یک هفت میلیاردم جهان هم واکسینه نشده ایم.

1
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ----------------------------------- ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
7000000000
در طی ماههای آینده، با اعمال واکسیناسیون همگانی، کشورهای جهان یکی پس از دیگری به ایمنی گروهی می رسند، ولی ما فقط تماشا و اسیر خودتحریمی. هیچیک از واکسنهای ایرانی یا کوبایی که حرفشان زده میشود مراحل آزمایشات انسانی و اثبات ایمنی و مؤثر بودن را طی نکرده اند و بر فرض موفق بودن اقلاً یک سال از واکسن های تأیید شده کنونی عقب هستند. فقط حساب کنید که یک سال معطل ماندن باعث مرگ چند هزار ایرانی می شود.
چرا چرت میگی تابناک؟؟یعنی سه و نیم میلیارد نفر واکسن زدند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
جناب ریاضی دان از کی تا حالا نیم درصد هفت میلیارد میشه سه و نیم میلیارد؟! خدایا ما با کیا شدیم هفت میلیارد نفر!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان