کارشناس ارشد بازار سرمایه:

ترکیب شورای عالی بورس نباید دولتی باشد

آقابزرگی، کارشناس ارشد بازار سرمایه، استقلال شورای عالی بورس و استقلال سازمان بورس را ضروری خواند و بر آن تأکید کرد.
کد خبر: ۱۰۲۸۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹ 16 January 2021

به گزارش بورس تابناک، فردین آقابزرگی، کارشناس ارشد بازار سرمایه در رابطه با بازارگردانی در بازار سرمایه گفت: با اینکه بازار سرمایه از نظر برخی مسئولان اقتصادی و دولتمردان وضعیت مناسبی ندارد اما این بازار در سال جاری، ماهانه ۱۴ درصد بازدهی داشت.

وی با بیان اینکه افراد حرفه ای با فراز و نشیب بازار سرمایه و بورس کاملاً آشنا هستند، گفت: بورس امسال ۱۴۰ درصد بازدهی مثبت داشته اما انتظارات بالاتری از آن شکل گرفته که دلیلش فراخوان عمومی و دعوت از مردم غیرحرفه ای برای ورود به این بازار است.

آقابزرگی با انتقاد از اینکه دولت در چهار ماه ابتدای سال نقش اصلی خود را در بازار گردانی به درستی ایفا نکرد گفت: دولت خیلی از سازمانها را تحت فشار قرار داد درصورتیکه منبع اصلی عدم تعادل در بورس خود دولت بود.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه همچنین استقلال شورای عالی بورس و استقلال سازمان بورس را ضروری خواند و گفت: تا زمانی که ترکیب شورای عالی بورس در سیطره دولت باشد دولت هم برای تحقق سیاست های خود از بورس استفاده ابزاری خواهد کرد.

در ادامه، دکتر بهنام بهزادفر مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس گفت: شرکت های فولادی در بورس کالا مجبورند نرخ پایه را کاهش دهند و از طرفی هم ممکن است مردم برای ساخت و ساز به فولاد نیاز داشته باشند و وارد این حوزه شوند.

وی افزود: تعداد سهامداران شرکت های بزرگ در گذشته حدود ۲۰ هزار نفر بود، اما در حال حاضر تعداد سهامداران رشد بالایی کرده لذا می طلبد که مسئولان در تصمیم گیری و اظهار نظرهای خود محتاط تر عمل کنند.

بهزادفر با بیان اینکه منافع این حجم از سهامداران اولویت بسیار زیادی دارد و با یک توییت یا اظهارنظر غیرکارشناسانه یک مسئول تحت تاثیر قرار می گیرد، تأکید کرد: مسئولان قبل از هرگونه اظهارنظر و سخنرانی درمورد بورس از نظرات کارشناسان این حوزه استفاده کنند.

 

منبع: بازار

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار