بازدید 20892

فرمول محسن هاشمی برای محاسبه معیشت مردم

رئیس شورای شهر تهران در ششمین مجمع عمومی حزب ندای ایرانیان به روشی جالب از کوچک شدن سفره‌های مردم صحبت کرد.
کد خبر: ۱۰۲۸۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴ 15 January 2021

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران، محسن هاشمی، رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و رئیس شورای شهر تهران، در ششمین مجمع عمومی حزب ندای ایرانیان با اشاره به آینده کشور، با کنایه به خواهرش گفت: سعی دارم در این سخنرانی خیلی رک صحبت کنم.

او افزود: باید سعی کنیم که ایرانی را که باید داشته باشیم بسازیم، اگر ایران چند سال گذشته را در نظر بگیریم میبنیم که میتوان از برخی از آن‌ها به عنوان یک انفجار یا زلزله نام برد.

رئیس شورای شهر تصریح کرد: ما سال آینده وارد ۱۴۰۰ و قرن جدید می‌شویم باید سعی کنیم به سمت ایده آل‌های مطرح خود حرکت کنیم.

او افزود: قبل از ورود به آینده گریزی به گذشته می‌زنم، ما در گذشته حوادثی مانند سال ۸۸-۸۹ را داشتیم که منجر به حذف آقایان کروبی و موسوی و محدودیت‌های آقای خاتمی شد و در همین سال‌ها قطعنامه‌های شدیدی علیه ایران شکل گرفت، رد صلاحیت آیت الله هاشمی و ساز و کار برجام و اعتراضات سال‌های ۹۶ و ۹۸ و در نهایت عدم قبول تصویب FATF را داشتیم.

هاشمی ادامه داد: باید رویکرد جدیدی را برای آینده کشور در نظر بگیریم و با رویکردی جدید آینده کشور را بسازیم.

رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد: در چند سال گذشته تحریم‌های سختی پیش رو داشتیم و می‌بینیم که ترامپ با بدعهدی تحریم‌های سختی را بر ما اعمال کرد.

رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی عنوان کرد: از طرف دیگر ما شاهد رشد هفت برابری قیمت دلار بودیم که این نوع از افزایش قیمت را تنها در اول انقلاب شاهد بودیم و به طور کل در چند سال اخیر شاهد تورم ۳۰۰ درصدی را شاهد بودیم.

رئیس شورای شهر با اشاره به کاهش تولید زباله در کشور گفت: در ابتدای فعالیت خود در شورای شهر می‌دیدم که تولید روزانه زباله به ۸ هزار تن میرسد، ولی در این سال‌ها به حدود ۶ هزار تن رسیده است که این نشان دهنده کوچک شدن معیشت مردم است.

او افزود: ما به عنوان نقش احزاب تمام تلاشمان را می‌کنیم البته به صورت اصلاحات نه براندازی.

هاشمی ادامه داد: در حال حاضر مسئله اقتصادی مسئله اصلی کشور است که می‌توانیم بگوییم در سه سال گذشته اقتصاد بدون نفت را شاهد بودیم و شاهد آن بودیم که زیرساخت‌ها هم دست به دست هم دادند که اقتصاد بدون نفت را تجربه کنیم که این فرصتی است که نقدینگی سرگردان در جامعه را کاهش دهیم و تورم را کاهش دهیم تا از ونزوئلایی شدن اقتصاد جلوگیری کنیم.

او تصریح کرد: اکثریت جامعه این را قبول دارد که باید به سمت جامعه مطلوب حرکت کنیم و باید با نگاه به گذشته به سمت آینده مطلوب حرکت کنیم و یک توسعه متعادل، متوان و پایدار را برای کشور برنامه ریزی کنیم.

هاشمی در ادامه گفت: یکی از پارامتر‌هایی که می‌توانیم ترسیم کنیم این است که با نگاه به جمعیت کشور‌های اطراف، بازار منطقه را به دست بگیریم و اگر این اتفاق بیفتد باعث می‌شود حرکت خوبی برای رفع برخی معضلات کشور داشته باشیم و به این روش می‌توانیم شاخص بیکاری در کشور را کاهش دهیم و بودجه بدون نفت را تقویت کنیم و در نهایت اگر بتوانیم مراودات را فعال کنیم می‌توانیم درآمد سرشاری از طریق گردشگری کسب و نصیب کشور کنیم و اگر این پارامتر‌ها ثابت شود می‌شود معادله مشکلات را حل کنیم.

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در ادامه عنوان کرد: در مسئله سیاست راهی جز حرکت به سمت احزاب قوی و قدرتمند نداریم و امیدواریم که برخی احزاب بتوانند با هم متحد شوند که اگر به این سمت حرکت نکنیم، هیچ شخص یا گروهی مسئولیت افراد انتخاب شده را نمی‌پذیرد.

او در پایان گفت: باید به یک رویکرد جدید ورود پیدا کنیم و بتوانیم شاخص سعادتمندی را در کشور افزایش دهیم، باید هرکس نقش خود را بداند تا بتوانیم آینده کشور را بسازیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل