اعتراض مجلس به قطعی برق در کشور

روز گذشته، بسیاری از شهر‌های ایران دچار خاموشی‌های پراکنده و بدون اطلاع قبلی شدند که به گفته نماینده چناران، قطعی برق گسترده خسارات جدی را به واحد‌های تولیدی، صنوف و وسایل برقی منازل وارد کرده است، حالا نایب رییس مجلس از وزیر نیرو خواسته که در این باره توضیح دهد.
کد خبر: ۱۰۲۷۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲ 13 January 2021

اعتراض مجلس به قطعی برق در کشور

روز گذشته، بسیاری از شهر‌های ایران دچار خاموشی‌های پراکنده و بدون اطلاع قبلی شدند که به گفته نماینده چناران، قطعی برق گسترده خسارات جدی را به واحد‌های تولیدی، صنوف و وسایل برقی منازل وارد کرده است، حالا نایب رییس مجلس از وزیر نیرو خواسته که در این باره توضیح دهد.

به گزارش «تابناک»؛ در شرایطی روز گذشته بسیاری از نقاط تهران و برخی استان‌های کشور همچون گیلان، البرز، مرکزی، اصفهان، سمنان، قم و اردبیل با قطعی برق مواجه شدند که معمولا خاموشی‌ها در تابستان و با عبور از اوج مصرف برق رخ می‌دهد و کسی انتظار خاموشی در زمستان را ندارد؛ ابهامی که در پاسخ به آن مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق گفت: «علت قطع پراکنده برق جهش مصرف برق و عبور آن از توان و ظرفیت نیروگاهی نبود. علت افزایش مصرف گاز در بخش خانگی، توزیع نامتوازن سوخت‌های جایگزین نیروگاه‌ها یعنی سوخت مایع و ناتوانی نیروگاه‌ها در تأمین سوخت برای پاسخگویی به تقاضای برقی کشور است، لذا راه حل اصلی این است که مردم در مصرف انرژی به ویژه گاز صرفه‌جویی کنند تا این موازنه برقرار شود.»

شرکت توانیر نیز از مردم خواسته تا با کاهش حداقل ۱ تا ۲ درجه از دمای منازل و محل کار و مدیریت مصرف گاز و برق، امکان استمرار تأمین انرژی را برای همه مردم فراهم کرده و تنها با ۱۰ درصد کاهش مصرف گاز و برق، امکان استمرار تأمین مطمئن گاز و برق در کشور برقرار باشد.

این توضیحات در حالی مطرح می‌شود که برخی منابع خبری مدعی شده‌اند که «یکی از کلید‌های کمبود ناگهانی گاز حتی برای تولید برق مورد نیاز معابر عمومی پایتخت را می‌توان در افزایش ناگهانی ارزش بیت کوین یافت»؛ ادعایی که در پاسخ به آن و در حاشیه جلسه هیات دولت محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهوری گفت: «کسانی که قصد استخراج بیت کوین دارند باید از وزارت صمت اجازه بگیرند و وزارت نیرو هم بگوید چگونه باید استفاده کنند. در یک حدی هم اجازه دادند؛ بنابراین می‌توانند با این افراد ارتباط برقرار کنند و به آن‌ها بگویند در روز‌های سرد زمستان از این دستگاه‌ها استفاده نکنید. امروز در دولت ادعایی شد، علاوه بر آن‌هایی که اجازه گرفتند در برخی مرغداری‌ها در حال استفاده از دستگاه‌های استخراج بیت کوین هستند که آقای رئیس‌جمهور دستور دادند، وزارت اطلاعات و وزارت کشور این موضوع را با جدیت دنبال کنند و اگر جایی از این دستگاه‌ها استفاده می‌شود محکم با این‌ها برخورد کنند.»

حالا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز پارلمان، خواستار پاسخ وزارت نیرو به قطعی برق گسترده در کشور شدند. در این باره علی نیکزاد نایب رییس مجلس تاکید کرد: «مجمع نمایندگان استان مرکزی، تذکری به وزیر نیرو درباره قطع مکرر برق در شهر‌ها و روستا‌های استان مرکزی دادند که موجب اختلال در زندگی مردم، تولید کنندگان و قطع دسترسی به اینترنت برای دانش آموزان شده و تقاضای رسیدگی فوری به این موضوع را دارند. البته این موضوع کشورشمول است و لازم است وزارت نیرو حتما توضیحی آشکار به مردم بدهد و موضوع را رسیدگی کند.»

محمدرضا صباغیان نماینده بافق و مهریز نیز گفت: «در روز‌های اخیر برق برخی شهرستان‌ها و استان‌ها قطع شده و مشکلاتی را برای مردم و واحد‌های تولیدی ایجاد کرده است. انتظار می‌رفت چنین مدیریتی در زمینه برق صورت نمی‌گرفت. می‌خواهیم که مجلس به موضوع قطعی برق ورود کند.»

همچنین حسین عباس زاده نماینده چناران اظهار کرد: «خاموشی‌ها و قطع گسترده برق در سطح کشور خسارات زیادی به واحد‌های تولیدی و صنوف و وسایل برقی منازل وارد کرده است. سوء مدیریت در این حوزه به چه دلیل است؟ باید تدبیر لازم در این زمینه اندیشیده شود. این روند مشکلات مردم را تشدید می‌کند.»

علاوه بر این، در نشست امروز پارلمان، کلیات طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور تصویب شد؛ طرحی با ۵ محور اصلی که در آن پیش بینی شده هیأتی جهت نظارت بر عملکرد شورا‌ها تشکیل شود. این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون شورا‌ها ارجاع شد.

همچنین نمایندگان ضمن موافقت با تقاضای تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه، ایرادات شورای نگهبان در طرح الحاق دو ماده به کتاب پنجم مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌ بازدارنده) را رفع کردند که به موجب آن «اگر کسی با قصد ایجاد خشونت یا تحریک در جامعه یا با عمل به وقوع آن به قومیت‌های ایرانی یا ادیان یا مذاهب اسلامی مصوب قانون اساسی توهین کند، چنانچه مشمول حد نباشد و منجر به خشونت و تنش نشده باشد، به حبس و جزای نقدی درجه ۵ یا یکی از آن دو محکوم و در غیر این صورت به حبس و جزای نقدی درجه ۶ یا یکی از آن دو محکوم می‌شود.»
جلسه بعدی مجلس دوشنبه هفته آینده (۲۹ دی ماه) تشکیل خواهد شد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳۱
اعتراض؟ این نتیجه مدیریت خودتونه. به چی اعتراض میکنین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
درسته برجام را نابود نمیکردید تا برق قطع نشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
اگر جرات دارند به مسئله مشکوک بیت کویت چینی ها در داخل کشور با برق ارزان
و استفاده از مازوت بسیار سمی و خطرناک
که بدلیل تحریم خودساخته ناشی از مخالفت با تصویب اف ای تی اف توسط دوستانشان شده اعتراض کنند
مجلس در قعر امور هم نیست.
یا واقعا خبر ندارین علت اصلی قطع برق چیه که این نشون میده مجلس در قعر اموره یا خودتون رو زدین به کوچه علی چپ و مثلا دنبال علت و مقصر میگردین!!!
جالبه مجلس به آلودکی هوا اعتراضی نمیکنه به قطعی برق اعتراض می کنه !
بهتره مجلس به قضیه به صورت جدی ورود نکنه چون با مخ میره تو دیوار
یکی اینا رو توجیه کنه که تو بعضی کارا نباید دخالت کرد و سرک کشید.
فرض بگیر دولت مقصره می خواین چکارش کنین
مجلس محترم، چند تا مرگ بر امریکا بگین، بلکه مشکل برق حل بشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
باید با صدای بلند بگین وگرنه افاقه نمی کنه
دست از این بازی ها بردارید.دیگه اکثر مردم فهمیدن که اینها جنگ زرگریه....
مگه کسی توضیح هم میده اینجا؟؟؟
نمایندگان مجلس انقلابی ، این از برکات کشور محبوبتان چین هست . تحویل بگیرید.
مجلس انقلابی از عناصر خودی خودش سوال کند که چگونه مصرف برق در زمستان که همیشه کم بوده زیاد شده است. ماجرا را می توانید از چین و وابستگان انها در ایران که کم نیستند نیز بپرسند
برادران مجلسی به چی اعتراض کردند؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
وقتی صدها میلیارد دلار صرف کارهای بیهوده اتمی شده است در صنعت های دیگر سرمایه گذاری نمی شود و ایران تبدیل می شود به کشوری مثل ونزوئلا
الویت جامعه چیست؟
اشتغال جوانان ازدواج جوانان.
آمار جوانان 25-35 سال چند نفرند؟
چند درصد جوانان شغل ندارند ونمی توانند ازدواج کنند؟
باید استراتژی دشمن داخلی و خارجی شکسته شود.
وگرنه ضربه شدیدی جامعه ما می خورد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
دوست عزیز صدمه میخورد؟ از صدمه گذشته دیگه چیزی ازمون نموده. شما ی ذره زیادی خوش خیالی
قرارداد ننگین آب و هوایی پاریس را ملغی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
کدوم آب و هوا یه نگاه به بالا سرت بکن بعد بگو نظرت هیچ ربطی به اتفاقاتی که در کشور می افته نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
خخخه شما هم اول به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها نگاه کن ولی باز چرا هوا خراب است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
دوغتو بنوش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
معلومه از دار و دسته ترامپی
امتحان های آنلاین رو نمیگین آخه 4 ساعت قطعی برق چقدر آخه بی وجدان هستید
از چین و طرفداران یقه سفیدش بپرسین علت قطع برق چیه
۲۰۰ میلیون دلاری که تا حالا خرج نیروگاه هسته ای غیر قابل مصرف کرده اید را اگر خرج ساخت توربین های بادی و پنلهای خورشیدی کرده بودید الان هم برق داشتیم و هم هوای سالمتر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
انرژی هسته ای حق مسلم ما است ولی هوا و آب و غذای سالم و اقتصاد سالم نه
برای اینکه اعتراض شما هم ابکیه .
چه جالب برق مصرفی چند تا کامپیوتر رمز ارز مملکت را به خاموشی کشاند. کجایند زیر ساخت های مملکت؟
رحمت نکشید شما اگر نماینده بودید از زمانیکه در خرداد ماه امدید قیمت ها چقدر بود حالا چقدر البته قدر سهم هر کس به تناسب هزینه تبلیغات انتخاباتی پرداخت میشود نگران نباشید از اینکه هر بار ۳۰۰ نماینده سهم خودرا از سفره انقلاب بگیرند جای شکرش باقیست
یکی بیاد خسارت سیستممو بده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان