بازدید 8813

حاج قاسم، ستاره‌ای برای آنکه ره را گم نکنیم

او ابوذروار جا پا جای ولی گذشت و در مسیر عزت بخشیدن به همه مظلومان عالم، لحظه‌ای توقف نکرد. تکیه گاهی بود برای همه رزمندگان در ارض مقدس و صخره‌ای سترگ بر سر راه سیلاب‌هایی بود که به قصد نابودی ملل مظلوم به ویژه مردمان غرب آسیا و ستم دیدگان مسلمان در اقصی نقاط جهان به راه افتاده بود.
کد خبر: ۱۰۲۷۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰ 13 January 2021

احسان فهیمی در یادداشتی برای تابناک نوشت: یک سال از به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی به دست تروریست‌های سنتکام گذشت و خون سردار دلها دامان دشمنان ایران اسلامی را گرفت. آمریکا که در دومین دهه حضور اشغال گرایانه‌اش در عراق جولان می‌داد، پس از حمله به عین الاسد و به برکت خون حاج قاسم، هیمنه‌اش در هم شکست و پیش از آنکه دوستداران سردار سلیمانی عناصر و مزدوران ترامپ را از خاک عراق اخراج کنند، تروریست‌های سنتکام یک به یک پایگاه‌هایشان را در عراق تخلیه کردند و گریختند.حاج قاسم، ستاره‌ای برای آنکه ره را گم نکنیم

این عظمت و اقتدار انقلاب اسلامی که ترس را در دل فرعون زمان انداخته، حاصل نمی‌آمد مگر آنکه سربازان وطن از جان و مالشان در این مسیر پرمخاطره می‌گذشتند و حاج قاسم با چراغی در دست این مسیر را برای آنهایی که در ظلمات تاریخ در پی حقیقت و حقانیت هستند، روشن نگه داشت. اکنون که جسم او در میان ما نیست، همچون ستاره‌ای در این دوران ظلمت، نشانه‌ای است برای یافتن مسیر حقیقت که بی‌شک قطب نمای آن چیزی جز ولایت مداری نیست.

او ابوذروار جا پا جای ولی گذشت و در مسیر عزت بخشیدن به همه مظلومان عالم، لحظه‌ای توقف نکرد. تکیه گاهی بود برای همه رزمندگان در ارض مقدس و صخره‌ای سترگ بر سر راه سیلاب‌هایی بود که به قصد نابودی ملل مظلوم به ویژه مردمان غرب آسیا و ستم دیدگان مسلمان در اقصی نقاط جهان به راه افتاده بود. اعتراف‌های متعدد عناصر داعش بر نقش حاج قاسم در نابودی این غده سرطانی که توسط محور غربی-عبری-عربی برای ضربه به محور طراحی شده بود، نشان می‌دهد این قهرمان ملی چه خدمت بزرگی در دفع شر از ایران، عراق، سوریه و کل منطقه نمود.

نسل‌های آینده فراموش نخواهند کرد مردی که بلندای بازوی ایران را در این دوران سخت و در اوج مبارزه با تروریست‌های داعش و جبهه النصره به دریای مدیترانه رساند و لرزه بر اندام دشمن مستکبر و صهیونیست‌های غاصب انداخت.

چه هوشمندانه ولی ما، امام خامنه‌ای گفت: «شهید سلیمانی نرم افزار مقاومت و الگوی مبارزه را در میان ملت‌های اسلامی رایج کرد» و چه نیکو مردم قدرشناس ایران که در تشییع پیکر پاک حاج قاسم و یارانش حماسه دلداگی آفریدند، پس از یک سال و در سالگرد این مردم مجاهد، نشان دادند اهمیت این نرم افزار مقاومت و الگوی مبارزه را درک کرده‌اند و او را به عنوان برگی طلایی از تاریخ حماسه آفرینی ایران سینه به سینه به نسل‌های بعد منتقل می‌کنند.

نسل کنونی ایران به عنوان یکی از عزتمندترین نسل‌هاست، نه فقط به خاطر اینکه رهبری چون امام خامنه‌ای یا سردارانی چون حاج قاسم را دارد، بلکه چون ثمره این عزت، اقتدار ایران است. ایران در طول چند سده اخیر هیچ گاه تا این اندازه در مقابل حمله خارجی مصونیت نداشته، چه رسد به آنکه تامین کننده امنیت سایر کشورها و ملل در مقابل حملات گسترده نظامی و تروریستی شود.

خیمه‌گاهی که حاج قاسم یکی از ستون‌هایش بود، محل پرورش هزاران قاسم سلیمانی است که یک دهه دیگر و چه بسا زودتر این شجره طیبه را به کمال مطلوب می‌رسانند و سرافرازی مردم ایران در دیگر عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی همچون عرصه نظامی رقم خواهند زد؛ به گونه‌ای که ایران الگوی پیشرفت متکی بر اخلاق و عدالت برای مردمان سراسر جهان باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی