بازدید 5576
وزیر تجارت عراق مطرح‌کرد:

آمادگی عراق برای صادرات جو به ایران

 وزیر تجارت کشور عراق گفت که در سال‌های اخیر عراق در زمینه تولید گندم و جو پیشرفت‌های خوبی داشته و اکنون زمینه صادرات جو به ایران فراهم است و مراحل نهایی خود را طی می‌کند.
کد خبر: ۱۰۲۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳ 12 January 2021

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از ایرنا، «علا احمدالجبوری» در دیدار با «کاظم خاوازی» وزیر جهاد کشاورزی افزود: مشکلات تجاری محصولات کشاورزی ایران و عراق را به وزیر کشاورزی این کشور منتقل می‌کنیم تا برای رفع آنها اقدام شود.

وی با اشاره به توسعه همکاری‌های تجاری ایران و عراق در بخش کشاورزی، اظهار داشت: دولت عراق برای صادرات جو به ایران آمادگی دارد تا موازنه تجاری بین دو کشور در این بخش انجام شود.

الجبوری با بیان اینکه وزارت تجارت عراق در مسائل فنی واردات و صادرات همچون صدور مجوز های وارداتی و صادراتی نقش دارد، ادامه‌داد: اگر ایران در این بخش مشکلی داشته باشد حل خواهیم کرد، اما مسائلی همچون ممنوعیت واردات و صادرات برخی کالاها باید از طریق وزارت کشاورزی عراق حل و فصل شود.

وی گفت: به عنوان وزیر تجارت عراق، با حضور در شورای اقتصادی این کشور می‌توانم مسائل و مشکلات تجارت کشاورزی دو کشور را منتقل کنم تا این شورا با حضور وزرای مختلف تصمیم‌گیری‌های لازم را انجام دهد.

وزیر تجارت عراق درباره سرمایه گذاری تجاری ایران در این کشور، افزود: سرمایه‌گذاری خارجی با توجه به بحران اقتصادی که اکنون با آن روبه‌رو هستیم از اهمیت خاصی برخوردار است، زیرا می‌تواند موجب توسعه بخش کشاورزی عراق با سرعت بیشتری شود.

الجبوری با اشاره به وجود آب و خاک مناسب در عراق، ادامه‌داد: ما به دنبال سیستم‌های نوین آبیاری و انتقال دانش و توانمندی‌های مربوطه به کشورمان هستیم و در تلاشیم شرایط لازم را در این زمینه فراهم کنیم.

به گزارش ایرنا، صبح امروز «رضا اردکانیان» رییس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و عراق  از تلاش دو کشور برای رساندن سطح مبادلات تجاری به بیش از ۲۰ میلیارد دلار در سال خبر داد.

ارزش کل صادرات ایران به عراق در ۹ ماهه سال جاری، ۲۰ میلیون تن به ارزش پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش هفت درصدی در وزن را نشان می‌دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر