بازدید 4720
۱

لبنان برای مقابله با کرونا وضعیت اضطراری اعلام کرد

شورای عالی دفاع لبنان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، وضعیت اضطراری بهداشتی و کاهش تردد مسافران در فرودگاه بیروت و مقررات منع آمد و شد در خیابان ها و جادها اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۲۷۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۲ 12 January 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رسانه های خبری، بر اساس تصمیم این شورا، میزان تردد مسافران در فرودگاه به ۲۰ درصد کاهش می یابد و منع تردد در خیابان ها و جاده ها نیز از پنج صبح پنجشنه چهاردهم ماه جاری میلادی (۲۵دی) تا پنج صبح دوشنبه ۲۵ ماه میلادی (۶بهمن) اعمال خواهد شد.

این تصمیم روز دوشنبه به درخواست کمیته وزارتی و موافقت شورای عالی دفاع و اعمال برخی اصلاحات مورد نظر رییس جمهوری و نخست وزیر اتخاذ گردید و مسافران ورودی از بغداد، استانبول، آدانا، قاهره و آدیس آبابا ملزم به اقامت ۷ روزه در یکی از هتل ها با هزینه خود برای تست PCR و نیز انجام تست دوم در ششمین روز ورودشان هستند.

همچنین تردد مسافران ورودی از طریق گذرگاه های مرز زمینی و دریایی به استثنای مسافران ترانزیت و دارای بلیت عبور، ممنوع می باشد.

لبنان به عنوان یکی از کشورهای کوچک حوزه مدیترانه، در کشاکش با ویروس مرگبار کرونا برای چند نوبت تدابیر سختگیرانه را در سطح شهرها به اجرا گذاشته است.

خسارات و صدمات انسانی و مالی کرونا در لبنان در حالی این کشور را در وضعیت دشوار قرار داد که چرخه ناقص تحولات سیاسی در این کشور باعث شد بیروت برای ماه های طولانی از وجود یک دولت مستقر و مسئولیت پذیر محروم بماند و به دلیل دخالت و کارشکنی های خارجی و منطقه ای بخصوص سعودی ها و آمریکایی ها ، مشکل تشکیل کابینه همچنان باقی بماند.

ویروس کرونا موسوم به «کووید۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ اذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پول وکمک ایران هست چرا وضعیت اضطراری اعلام کرد ..........
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار