بازدید 11509

واکنش به خبر قبر ۴٠٠ میلیونی و مقبره ۵ میلیاردی

روابط عمومی سازمان بهشت زهرا(س) اعلام کرد: واگذاری یک طبقه قبر رایگان به شهروندان در صورت درخواست همچنان در دستور کار بهشت زهرا(س) قرار دارد و این سازمان به طور متوسط در سال ١٥ هزار قبر رایگان برای دفن متوفیات به شهروندان تهرانی اختصاص می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۲۷۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 11 January 2021

به گزارش «تابناک»، روابط عمومی سازمان بهشت زهرا(س) در پی درج گزارشی در یکی از سایت های خبری  در روز یکشنبه ۲۱ دی ماه ۱۳۹۹ تحت عنوان ( تورم تا پای گور؛ ١/٥ متر قبر در بهشت زهرا (س) به ٤٠٠ میلیون و مقبره خصوصی ٥ میلیارد می رسد) و باز نشر آن در فضای مجازی، ضمن تاکید بر اینکه مطلب مورد نظر صد در صد دروغ و بی اساس است، مواردی را جهت تنویر افکار عمومی به استحضار می رساند:

۱- بخشهای مربوط به بهشت زهرا(س)در این گزارش از پایه بی اساس بوده و تکذیب می شود و بارها این موضوع از طریق رسانه های جمعی توسط سازمان بهشت زهرا(س) اطلاع رسانی شده و نمایندگان افکار عمومی و خبرنگاران با مراجعه حضوری این موضوع را راستی آزمایی کرده اند.

۲-تصویب لایحه قیمت گذاری قبور یکی از اقدامات مهم و شایسته و قابل توجه شورای اسلامی شهر تهران در سالهای اخیر بوده که به صورت شفاف قیمت قبور و خدمات بهشت زهرا(س) به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسیده است و بر اساس تعرفه های مصوب شورای اسلامی شهر تهران که بیشترین آن بیست میلیون تومان و کمترین آن رایگان میباشد دریافت می شود.

۳- این در حالی است که واگذاری یک طبقه قبر رایگان به شهروندان در صورت درخواست همچنان در دستور کار سازمان بهشت زهرا(س) قرار دارد و این سازمان به طور متوسط در سال ١٥ هزار قبر رایگان برای دفن متوفیات به شهروندان تهرانی اختصاص می دهد. هزینه های خدمات در بهشت زهرا(س) نیز تابع همین ضوابط و قوانین مصوب شورای اسلامی شهر تهران می باشد.

۴-سازمان بهشت زهرا(س) برای چندمین بار با تاکید بر کذب بودن اینگونه اخبار و گزارش ها که با هدف جلب مخاطب و بالارفتن بازدید سایت ها تنظیم و منتشر می گردد، به شهروندان گرامی و مردم آگاه و فهیم تهران یادآوری می نماید که به هیچ عنوان به اینگونه اخبار و گزارش ها توجه نکرده و مراقب سود جویی و کلاهبرداری برخی افراد بوده و در خصوص قیمت قبور فقط مرجع رسمی سازمان بهشت زهرا(س) می باشد.

۵-سازمان بهشت زهرا(س) در حال حاضر۱۱ ماه است که در بحران بی سابقه در خط اول مبارزه با کرونا می باشد و در یکی از سخت ترین شرایط کاری پرسنل بهشت زهرا(س) در خط مقدم خدمات رسانی به شهروندان با این ویروس مبارزه می کنندو تاکنون سعی نموده است نهایت تکریم و تعظیم خانواده های داغدار را با همه توان در یک شرایط سخت در دستور کار خود قرار دهد.

۶- سازمان بهشت زهرا(س) ضمن تکذیب مجدد، حق رسیدگی و شکایت از اولین منتشر کننده این خبرکذب که مسبوق به سابقه بوده و با هدف جلب مخاطب و بالارفتن بازدید سایت منتشر شده است، را در مراجع قضایی برای خود محفوظ می داند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
جواب مهم نیست
مهم اینه که هرکس بتونه اول یک اتهامی رو بزنه.
بعدشم صدتا جواب فایده ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
خدا پدرت رو بیامرزه! عین واقعیت رو گفتی
ناشناس
| France |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
دوست عزيز من حدود ١٦ سال پيش قبرى را براى پدرم به مبلغ ٧ ميليون در بهشت زهرا خريدارى كردم . الان در همان قطعه براى مادرم حدود سيصد ميليون قيمت ميدهند.
واقعا جای تاسف داره که برای درگذشته بخوای اینقدر هزینه بکنی در حالیکه در کویت همین چند ماه قبل امیرشون درگذشت با اون همه ثروت، اما قبرش یک قبر ساده است .
مسئولین سازمان بهشت زهرا بایدهم تکذیب کنند وازمنافعشان دفاع کنند. همه کسانی که دراین سالها عزیزی را ازدست داده اند وپایشان به واحد اداری بهشت زهرا رسیده , شاهد بوده اند افرادی را که به عنوان راهنما مامور کرده اند در اولین راهنمایی شان از فروش برخی قبرها با شرایط عالی سخن گفته اند و از اینکه دفن اموت در برخی از قبور چه معایب و چه مضراتی !!! دارد. در چند سال گذشته خود به عینه شاهد بوده ام برخی از آشنایان برای خرید قبر در برخی قطعه ها که نزدیک قبور عزیزانشان باشد با چه رقم های نجومی مواجهه شده اند. در همین قطعه 34 خیلی از قبرها خالی به حال خود رها شده است؛ اولا ببینید چرا این قطعه وخیلی از قطعه های دیگر اینقدر از گذشته تا حال قبرخالی دارد و ثانیا این قبرها متعلق به چه افرادی است وثالثا این قبرها درچه شرایطی به برخی از افراد فروخته شده است. خود بنده فردی را می شناسم با اول فامیلی رف... که بیست سال پیش مسئول روابط عمومی جایی بودکه بنده درآنجا کار می کردم این فرد درآن زمان بیش از 100 قبر پیش خرید کردکه همه ان قبرها در قسمت های خاصی(اوکازیون) از قطعه ها قرارگرفته بوداین فرد امروز با فروش تدریجی این قبرها ثروت هنگفتی اندوخته است. سالها قبل یکی از بستگان دو قبر کنار هم برای دامادو نوه اش از این فرد خریداری کرد بیش ازیک میلیون آن هم با منت درحالی که در درآن زمان پراید سه یا چهار میلیون تومان قیمت داشت.الان هم افرادی هستند چه از کارمندان این سازمان و چه افرادی مرتبط ؛که قبرهای بسیاری به نامشان است وبه قیمت نجومی آنها را به افرادی می فروشند. بهتراست مدیریت این سازمان بجای فرافکنی و تکذیب اینگونه مسائل به فکر قبرفروشی های خارج از روال باشند.
از قدیم گفتند دیوار حاشا بلند است . همین الان اگر به بهشت زهرا مراجعه و درخواشت مقبره داشته باشید . با همین اعداد و ارقام مواجهه می شین . کار بهشت زهرا مثل انکار مدارس دولتی در دریافت شهریه هست . زوری می گیرند و می گویند کمک والدین .
بسوزوزونید مثل ژاپنی ها
کجای کارید شما ، داخل حرم امام رضا بیمار کرونایی را با دریافت هزینه 1 میلیارد دفن کردند.
من پدرم در شهریور بعلت کرونا به رحمت خدا رفت بهشت زهرا گفت قبر جای خوب ۶۰ میلیون میشه در قطعه ۳۰۰ گذاشتم ۱۲ میلیون از من گرفت حالا این ۲۰ میلیون اینها یک دروغ شاخ دار است فکر کنم دروغ گفتن دیگه بین ما شده یک فرهنگ
انسان که مرد چه د رکعبه دفنش کنند و چه د ردل کویر لوت . طبق روایات اسلامی محل دفن هیچ تاثیری بر اخرت مرده ندارد. تازه مردم وقتی این قیمت های بالا را می شنوند به مرده و خانواده اش لعن و نفرین هم می کنند. اگر واقعا کسی می خواهد برای امواتش کاری کند به جای این همه پول دادن برای جای قبر برای او خیرات کند و این پول را صرف فقرا و در وحله اول صرف واجبات میت از جمله ادای دین مردم بکند. تصور نمی کنم ثروتمندی باشد که بدهکار مردم نباشد. این ثروتهای کلان که با ان قبر چند صد میلیونی می خرند جز از طریق ضایع کردن خق دیگران جمع نمی شود.
عدم درک مرگ و زندگی سازی آن باعث سوداگری شده است. مرد نمونه جهان حاج قاسم را ببینیم و آ رزوی مرگ شراتمندانه کنیم وگرنه آرزوی قبر خوب کار فرعون است
من تکذیب می کنم پس هستم. رنه دکارت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی