بازدید 7489

انرژی‌اتمی در حال طراحی راکتوری مشابه راکتور اراک

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سازمان انرژی اتمی بر اساس زمانبندی در حال طراحی یک راکتور مشابه با راکتور آب سنگین اراک پیش از نوسازی است.
کد خبر: ۱۰۲۷۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶ 10 January 2021
انرژی اتمی در حال طراحی راکتوری مشابه راکتور اراک است
به گزارش تابناک به نقل از فارس، ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون خود اظهار داشت: در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، نحوه اجرای قانون "اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت" مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه معاونین سازمان انرژی اتمی و وزارت امور خارجه هم حضور داشتند.

عمویی ادامه داد: دکتر کمالوندی در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از نحوه اجرای مواد مختلف این طرح ارائه کرد.

وی با بیان اینکه نصب راکتور‌های ir۲m هم آغاز شده است، اظهار داشت: غنی سازی ۲۰ درصد وفق ماده یک قانون اجرا شده و به اطلاع آژانس بین المللی انرژی اتمی هم رسیده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سازمان انرژی اتمی بر اساس زمانبندی در حال طراحی یک راکتور مشابه با راکتور آب سنگین اراک پیش از نوسازی است.

وی در بیان دیگر جزئیات این نشست عنوان کرد: آقای بهاروند، معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه هم در این جلسه تاکید کرد که وزارت امور خارجه در کلیه مروادت بین المللی روشن کرده است که مسیر کامل قانونی شدن "اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها" طی شده و به طرف‌های خارجی اجازه خدشه به این قانون را نمی‌دهیم.

وی افزود: نمایندگان عضو کمیسیون هم در اظهارات خود ضمن تقدیر از زحمات اجزای مختلف دولت از جمله سازمان انرژی اتمی در آغاز اجرای قانون، بر ادامه همکاری دولت و مجلس در اجرای قانون تاکید کردند.

عمویی گفت: در ادامه این جلسه "لایحه اصلاح قانون بکارگیری سلاح توسط مامورین نیرو‌های مسلح در موارد ضروری" در کلیات مورد تصویب کمیسیون قرار گرفت و برای بررسی جزییات و پیشنهادها، به کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع شد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای ماده ۵ قانون "اقدام راهبردی"، سازمان اعلام کرد که در حال تدوین جدول زمانبدی طراحی راکتور هستند که به زودی به کمیسیون ارائه خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر