حمایت تمام قد مجلس از تولید واکسن ایرانی کرونا

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اولین جلسه بعد از بیانات مقام معظم رهبری درباره ممنوعیت واردات واکسن کرونا از آمریکا و انگلیس، ضمن روشنگری در خصوص علت اتخاذ این تصمیم از تولید واکسن داخلی کرونا حمایت کردند.
کد خبر: ۱۰۲۷۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹ 10 January 2021

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اولین جلسه بعد از بیانات مقام معظم رهبری درباره ممنوعیت واردات واکسن کرونا از آمریکا و انگلیس، ضمن روشنگری در خصوص علت اتخاذ این تصمیم از تولید واکسن داخلی کرونا حمایت کردند.

به گزارش «تابناک»؛ جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در حالی بعد از یک هفته تعطیلی جهت سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه مجددا شروع به کار کرد که اخیرا رهبر معظم انقلاب اسلامی، دستور ممنوعیت واردات واکسن کرونا از دو کشور انگلیس و امریکا را صادر و به دنبال آن سخنگوی جمعیت هلال احمر نیز اعلام کرد که موضوع واردات ۱۵۰ هزار دوز واکسن کرونا از کشور آمریکا منتفی شده است.

نمایندگان مجلس نیز به تبعیت از فرمان مقام معظم رهبری با صدور بیانیه ای ضمن حمایت از تولید واکسن ایرانی کرونا ، از تولید آن توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و کلیه موسسات علمی و دانش‌بنیان قدردانی کرده و تاکید داشت: «با توجه به عدم ارائه مستندات علمی و مدارک زیرساخت تولید واکسن توسط شرکت‌های تولید واکسن خارجی و عدم امکان بررسی ایمنی، سلامت و کارآمدی واکسن‌های شرکت‌های آمریکایی و انگلیسی و نیز با توجه به شواهد موجود مبنی بر ایجاد شوک، عوارض جانبی و موارد فوت ناشی از تزریق واکسن‌های کرونای تولید شرکت آمریکایی فایزر، مجلس شورای اسلامی از دولت می‌خواهد به جهت عدم تهدید سلامت هموطنان، هرگونه واردات واکسن‌های تولیدی شرکت‌های آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی را ممنوع کند. مجلس شورای اسلامی قاطعانه فرمایش های مقام معظم رهبری در ارتباط با این ممنوعیت را فصل‌الخطاب می‌داند.»

علاوه بر این، امیر حسین قاضی زاده هاشمی، نایب رییس مجلس نیز توضیح داد: «مقام معظم رهبری به درستی ورود واکسن شرکت بدنام آمریکایی به کشور را ممنوع اعلام کردند. شرکتی که در خود آمریکا بیش از پنج بار متهم و محکوم به نقصان های علمی و وارد کردن ضرر و زیان هایی به مردم شده است. این شرکت حاضر نیست برای واکسن خود تضمین داده و درخصوص عوارض ناشی از آن نیز خسارت دهد لذا در قراردادهایش با کشورهای دیگر عوارض ناشی از واکسیناسیون را نپذیرفته است.»

او تاکید کرد: «زمانی که ما روش فنی با دانشمندان توانمند داریم و قادر به تولید واکسن و حتی صادرات آن با پلتفرم های مختلف هستیم باید از این ظرفیت استفاده کرد. البته که عده ای به دنبال القای این مساله هستند که باید واکسن های مشکوک این شرکت بدنام آمریکایی را به کشور وارد کنیم که به طور حتم این افراد دوستدار سلامتی ملت ایران نبوده و می خواهند خواست سیاسی خود را به مردم تحمیل کنند.»

اما علی اصغر عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به ارائه توضیحاتی درباره مضرات واکسن کرونای تولید آمریکا و انگلیس پرداخت و گفت:«طبق برخی گزارش های این واکسن ها هم سرطان‌زا و هم عقیم‌کننده هستند و حتی 60 درصد نظام بهداشت و درمان خودشان هم حاضر به استفاده از آنها نیستند؛ سال‌ها دل طلب جام جم از ما می‌کرد/ آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا می کرد.»

او این انتقاد را از رییس جمهوری نیز مطرح کرد، چرا کشوری که سال‌هاست پرچمدار واکسن‌سازی است، برای تامین واکسن چشم امید به دشمن دوخته‌ و دست دانشمندان ما را برای تولید واکسن بسته‌اید؟ چرا برای ساخت واکسن مدت‌ها فرصت‌سوزی کردید و به موسسات مربوطه اجازه کار ندادید؟ چرا هنوز به انستیتو رازی اجازه آزمایش انسانی نمی‌دهید؟ کشورهایی که تمام تلاش خود را علیه ملت ایران به کار گرفته‌اند و حتی از ورود داروهای مهمی مانند داروی سرطان، بیماری های خاص و حتی داروی بیماران پروانه ای به کشور جلوگیری کردند، چگونه ناگهان دلسوز ملت ما شدند و برای سلامت ملت ما واکسن تعارف می‌کنند؟

همچنین مجتبی یوسفی، سخنگوی فراکسیون نیروهای مردمی انقلاب اسلامی تصریح کرد: «برای‌ کشوری مثل ما که از نظر دارویی تحریم هستیم، چطور آمریکا دایه‌ی دلسوزتر از مادر می‌شود که به ما واکسن بدهد، اگر کسی می‌توانست با واکسن مشکل کشور دیگری را حل کند مشکل خودش را حل می‌کرد که روزی چند هزار تلفات نداشته باشد، متاسفانه این با خوش باوری در داخل وزارت بهداشت و درمان و در مجموعه دولت وجود دارد. متاسفانه ما داشتیم با خوش‌باوری، آزمایشگاه تولید واکسن کشوری می‌شدیم که خودش ما را تحریم کرده است.»

علاوه بر موضوع واکسن کرونا، نمایندگان مجلس در بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری ضمن تعیین معیارهای مدیر و مدبر بودن کاندیداها، مصوب کردند که شورای نگهبان ۳ ماه پیش از صدور دستور شروع انتخابات و در صورت مشخص شدن داوطلبی افراد، برنامه داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری را بررسی کند.همچنین تصویب شد که اگر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری مدارک غیرواقعی یا جعلی ارائه کند، ثبت‌نام آن داوطلب کأن لم یکن تلقی می‌شود.

همچنین در چهلمین روز شهادت شهید فخری زاده از خانواده این شهید بزرگوار در صحن علنی پارلمان با حضور رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تجلیل شد.

محمد باقر قالیباف رییس قوه مقننه نیز گفت که طرح تقویت و توسعه پژوهش و نوآوری دفاعی نیز در دستور کار مجلس قرار می گیرد. این همان مجموعه ای است که شهید فخری زاده در آن فعالیت می‌کرد و مراحل قانونی خودش را در وزارت دفاع طی کرده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۷
مجلس راس امور !!
حمایت تمام قد اینه که همه نمایندگان مجلس و خانواده هایشان واکسن ایرانی بزنند.
کاش این نمایندگان به منظور نشان دادن حمایت تمام قد تر خود اولین نمونه های واکسن تولید ملی رو هم خودشون تست کنند
با مشارکت کوبا ، چین ، روسیه ،

البته تولیدی در کار نیست و قرار است مرحله سوم آزمایش انسانی نوعی واکسن ساخت یکی از کشورهای فوق در ایران انجام شود
مگه قبلا نمیتونستن حمایت کنن؟ مثلا جناب قاضی زاده از روز اول نمیدونستن شرکت آمریکایی تا حالا بار جریمه شده؟
دلار نورچشمی به زودی زیر 20 هزار
دولت تلاش زیادی میکنه دلار رو بالا نگهداره تا حداکثر نوسان رو ازش بگیره
تا رفتن ترامپ کمتر از 10 روز مونده
سیگنال های ریزشی دلار:
1- شروع مذاکرات با امریکا
2- تصویب اف ای تی اف
بیچاره دلال ها
کوبا اعلام کرد که واکسنی رو که درست کردند در حال مراحل ازمایش در ایران است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
موش ازمایشگاهی کوبا شدیم
مجلس حمایت تمام قدر از خودروسازن را میکند اینها نمایندگان مردم مگر نیستند
انتظار میره مجلس انقلابی در پی این حمایت خودش اولین کسانی باشن که تزریق میکنن واکسن ایرانی رو
اینا همونایی نیستن که واکسن آنفلونزا رو بی نوبت میزدن
اگر واکسن ایرانی جواب نداد بعد چه خاکی تو سرمون بریزیم ؟
توجه داشته باشید که واکسن ایرانی به کمتر از ۲۰ نفر تزریق شده که نیمی از آنها هم پلاسبو (دارونما)دریافت کرده اند
باید یک ستاد از کارشناسان پزشکی، بیوتروریسم و امنیتی و اطلاعاتی تشکیل بشه که در مورد اینکه کدام واکسن ایمن و موثر هست و احتمال توطئه در اون کمه، تصمیم بگیره.
یک سئوال از طرفداران واکسن آمریکایی:
آیا ممکن نیست سازمان سیا، بیاد یک سری از واکسنهایی که قراره به ایران فرستاده بشه رو آلوده کنه؟ مثلا ویروس ایدز یا یک ویروس جدید داخل اونها باشه؟ ممکنه حتی در محموله های اولیه واکسنها سالم باشند اما در محموله های بعدی واکسنها آلوده باشند. تازه ممکنه فقط درصد کمی از واکسنها آلوده باشند. ما که نمیتونیم تک تک واکسنها رو آزمایش کنیم. حتی نمونه گیری هم کنیم، نمیتونیم همه انواع ویروسهای ممکن رو تشخیص بدیم.
الان تمام قد داوطلب تست واکسن ایرانی بشوند
بهترین واکسن دنیا رو براشون میارن بی نوبت و دردسر میزنن مثل همون دنا پلاس اتوماتهایی که به لطف فضای مجازی دستشون روو شد.
واکسن خارجی مورد تایید بهداشت جهانی حق مسلم همه
شما نمی تونی واکسن بخری بهانه های الکی میاریر کی گفته واکسن چینی خطر نداره؟
انگلیس، آمریکا و البته فرانسه
ایا مجلس حمایت تمام قدی مردم را دارا است
شرکت داخلی سازنده زیر نظر کدام نهاد است و سود اینکار در جیب چه کسی می رود ؟ دوما" طرف خارجی این شراکت کوبا است که واکسنی را که تائیدیه کشور خودش را ندارد در فاز اول آزمایش انسانی بر روی مردم ایران آزمایش می کند چرا روی مردم کوبا آزمایش نشد و بعد فاز سوم آزمایش به ایران نیاید ؟ سوما" تا سه مرحله فاز آزمایش واکسن انجام شود چندین ماه خواهد گذشت و طی این مدت تعداد زیادی ایرانی بر اثر کرونا کشته خواهند شد چه کسی یا کسانی مسئول این مرگ و میر ایرانی ها خواهند بود
من میخوام واکسن امریکایی بزنم و بمیرم
به نظرمن بریم از فرانسه بخریم که خونهای آلوده به ایدز به ما فروخت!
یا مثلا از آلمان که به صدام سلاح شیمیایی میداد بریزن رو سر ما!
یا از آمریکا که بمب اتمی انداخت روی دو تا شهر ژاپن!
کلا این غربیها خیلی نایسن! مثلا چون بشار اسد بده (!) کل سوریه رو تحریم کردن که مردم دچار کمبود بنزین شدن! یا ونزوئلا رو به خاطر کمک به مردمش (!) چنان تحریم کردن که هم دچار کمبود سوخت و هم کمبود مواد غذایی شده! یا مثلا بازهم برای دمکراسی دایم بمب میریزن روی سر مردم یمن و میلیونها یمنی دچار سوء تغذیه شدن! یا همین ایران خودمون رو چنان تحریم کردن که دهها میلیون ایرانی حتی برای خرید مواد غذایی کافی و مناسب دچار مشکل شدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
میخوای از چین بخریم که کل دنیا رو‌با کرونا به گند کشید
فکر میکردم اصبلح طلیا دبگه هیچوقت رای نمیارن ولی فکر کنم اگر این مجلس شش ماه دیگه شاید مردم حتی به جهانگیری هم پناه بیارن
یه سوال چرا ما بقیه واکسن ها را تا حالا نساختیم و از همین امریکا و انگلیس و فرانسه می اوردیم؟!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
چون تا الان واکسن وارد سیاست نشده بود
ای کاش حرفهای مردم را هم به نحوی می‌شنیدید
دوباره اونهایی که دسترسی به واکسن غربی دارن تهیه می کنند و تزریق می کنند
یک کدوم از این مثلا نماینده حاضر نشدند تو تست انسانی واکسن ایرانی شرکت کنند.
ایکاش یک سیستم کنترلی دقیق و قابل اعتمادی وجود داشت
تا میشد فهمید که خود مسولان و خانواده شان از چه واکسن هایی استفاده کرده و خواهند کرد .
ایکاش میشد فهمید که مسولان ، واقعا ، از چه واکسنی استفاده کرده و خواهند کرد.
همه دنیا از واکسنهای تولیدی مورد تایید سازمان بهداشت جهانی استفاده می کنن و مردم رو ایمن می کنن
مردم ازاد باشند تا بین واکسن زدن و نزدن و واکسن ایرانی و چینی و آمریکایی هر کدام را گه خواستند انتخاب کنند؟
از واکسن انفولانزای داخلی چه خبر
فقط به تعداد نظرات غیر قابل انتشار توجه شود.
بايد از نمايندگان مجلس در مورد كيفيت و تكنولوژي ساخت واكسن هاي آمريكايي و انگليسي و چيني و روسي سوال شود تا مشخص گردد آيا در مورد مسئله اي كه اظهار نظر كرده اند تا چه حد اطلاعات موثق و علمي دارند يا فقط اظهار نظرات بي پايه و اساس مي كنند و فقط طوطي وار شعار مي دهند .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر