بازدید 12981
۶

فرمول شورای رقابت قیمت خودرو را گران می‌کند؟

دبیر انجمن خودروسازان در خصوص اثرات فرمول جدید شورای رقابت بر بازار توضیحاتی داد.
کد خبر: ۱۰۲۶۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶ 09 January 2021

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران، احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به تاثیرات فرمول شورای رقابت بر بازار خودرو، گفت:هر تصمیم شورای رقابت باعث شود قیمت خودرو درب کارخانه با بازار تفاوت کند، در حال حاضر باید روشی را انتخاب کنیم تا خودرو تک نرخی شود.

او بیان کرد: بار‌ها به مجلس و اعضای شورای رقابت گفته شده است که باید قیمت خودرو درب کارخانه و بازار یکی شود در این شرایط رانت، فساد و قرعه کشی از بین خواهد رفت، یعنی باید بگذاریم خودرو در حاشیه بازار فروخته شود. بحث اقتصادی می‌گوید قیمت هر کالایی را عرضه و تقاضا مشخص می‌کند کسی هم منکر این موضوع نیست.

دبیر انجمن خودروسازان تشریح کرد: ما خودروسازان برای اینکه خودرو گران نشود برای افزایش تولید تلاش کرده ایم و در ۸ ماه اول سال، ۲۸ درصد افزایش تولید سواری داشته ایم، یعنی عرضه را کم نکردیم و باعث افزایش قیمت نشده ایم. برای اینکه تقاضا کم شود باید اجازه دهیم خودرو در حاشیه بازار خرید و فروش شود.

نعمت بخش با اشاره به وجود رانت و فساد در قرعه کشی خودرو، ادامه داد: از هر هزار نفر ثبت نامی، ۳ نفر در قرعه کشی‌ها برنده می‌شوند، یعنی ۹۹۷ نفر نمی‌توانند در این قرعه کشی‌ها برنده شوند. در بازار بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد تومان پول سرگردان وجود دارد و این باعث می‌شود با شروع ثبت نام افراد از آن استقبال کنند.

او بیان کرد:شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران خدمات پس از فروش شرکت‌ها را رصد می‌کند و بر اساس آمار‌های این شرکت ۸۰ درصد برندگان در قرعه کشی پس از تحویل خودرو، آن را فروخته اند، زیرا فروش آن در حاشیه بازار سود خوبی دارد.

دبیر انجمن خودروسازان گفت: اگر پیشنهادی که شورای رقابت داده نزدیک به قیمت بازار باشد و این رانت از بین رود و باعث سر و سامان دادن به بازار می‌شود و اگر به نتیجه نرسد و قیمت طوری باشد که همچنان قیمت خودرو درب کارخانه با بازار اختلاف داشته باشد، به نتیجه‌ای نخواهد رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۶
دبیر جان خوب به حرفی که میزنی توجه کن بازار آآآززززااااددددد نه بازاری که یک طرف آن انحصار مطلق خودروسازان باشد!
اگر بزاريد مردم با درد خودشون بميرن بهتره با ماهي3ميليون كدوم بدبختي ميتونه حتيا پرايد 120مليوني سوار بشه بابا مردم رو رها كنيد دستتون رو بكشيد بيرون اين جيب چيزي ديگه نداره خجالت بكشد شما اگر ميخوايد خودرو تك نرخي بشه چرا بازار رو ملتحب مي كيند .
موضوع اینه که قیمت کارخانه هر چی هم بره بالا باز در بازار بالاتر خرید و فروش میشود چون تقاضا بیشتر از عرضه است ...و این چرخه باطل دائما در حال تکرار است و بعید میدانم مسئولین ندانند!!!!! اما راه حل فقط در افزایش تولید است و والسلام ... مردم احمق نیستند !!!!!!!
شورای رفاقت پراید ۱۲۰ میلیون؟!این طنز تلخیه
جالبه خودرو ساز میگه ارزون هم میفروشیم نسبت به بازار های بین المللی خوب برادر من میشه ماشینای ارزونتو ببری تو بازار بین المللی بروشی و بذاری ما ماشین گرون خارجی بخریم؟
البته اگه بازوهای اجرایت بذارن واردات ازاد بشه
یکی از راه های موثر خالی کردن جیب ملت ایران همین ازاد کردن نرخ قیمت خودروها و رساندن آن به قیمت بازار است راه دیگری برای دزدی و رانت چه بسا ملت ما هم دوستدار این موضوع هست وبرای خرید این آشغالهای ایرنی صف میبندن.طی چه شورایی و چه آزمایشی وتستی قیمت مثل دنا و...قراره هم قیمت ماشین های خارجی فروخته بشن انگار ما ببو تشریف داریم آیا زمانی که دنا پلاس هم قیمت تقریبی سراتو آپشنال یا مزدا نیو فروخته بشه بقیه خودرو ساز ها دست رودست میزارن و خودروهاشون هم قیمت این آشغال های ایرانی میفروشن.....
اگر راست میگویید آنقدر عرضه را بالا ببرید تا قیمت آزاد کم شود و با قیمت کارخانه برابر شود
و بقول خودتان فساد و رانت خودرو جمع شود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل