بازدید 6650
۳

راهکار مؤثر قطع زنجیره کرونا

فوق تخصص ریه، آسم و آلرژی در استان کردستان، با اشاره به اینکه باید ۷۰ درصد از مردم واکسینه شوند که زنجیره انتقال در جامعه قطع شود، گفت: واکسن اروپایی چندین مرحله مطالعات حیوانی و انسانی را طی کرده و مشخص‌شده که می‌توانند جوابگو و عوارض کمتری داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۲۶۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰ 09 January 2021

به گزارش «تابناک»، صباح حسنی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص کرونای موتاسیون یافته انگلیسی، اظهار کرد: اخیراً در مورد ویروس موتاسیون یافته انگلیسی شایعات فراوانی در میان مردم به وجود آمده اما طبق آزمایش‌های متعدد این خبر تکذیب می‌شود.

وی افزود: این ویروس در حال حاضر در شهر سنندج شیوع پیدا نکرده و پزشک متخصصی که چند روز در بیمارستان توحید بستری‌شده بود مبتلابه ویروس موتاسیون یافته انگلیسی نبوده است.

فوق تخصص ریه، آسم و آلرژی در استان کردستان، ذکر کرد: اما متأسفانه این ویروس در کشورمان ازجمله دریکی از بیمارستان‌های خصوصی شهر تهران شیوع و شناخته‌شده است.

وی گفت: علائم کرونای انگلیسی مانند علائم کرونا است اما سرعت انتشار و شدت آن بسیار بالا است.

وی در خصوص این بیماری گفت: نباید با شایعه‌پردازی به کرونای موتاسیون یافته انگلیسی روان مردم را به خطر انداخت چراکه یکی از بیماری‌های شایع در دوران کرونا بیماری‌های روانی است که به طور طبیعی ۳۰ درصد از افراد جامعه به آن مبتلا هستند و از کرونا بیشتر می تواند عوارض داشته باشد لذا بعد از کرونا شاهد افزایش بیماری روانی و خودکشی خواهیم بود.

به گفته حسنی، ویروس کرونا همچنان در میان مردم وجود دارد اما زمان پیک آن در زمستان به رفتار و رعایت کردن مردم بستگی دارد اگر مردم پروتکل‌ها را رعایت کنند به‌صورت ضعیف تنها تعدادی از مردم را مبتلا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ویروس کرونا فصلی نیست و در تمام فصول ظاهر می‌شود، بیان کرد: در سال‌های گذشته نیز ۱۹ درصد از سرماخوردگی‌ها که در فصول پاییز و زمستان رخ می‌داد یک نوع کرونا بود اما این نوع کرونا که متاثر از خفاش است قدرت سرایت، بیماری‌زایی و درگیری ریوی بیشتری را به دنبال دارد.

فوق تخصص ریه، آسم و آلرژی در استان کردستان، با اشاره به اینکه سرایت فرد آلوده به فرد سالم به‌طور متوسط ۵ تا روز ۷ است، گفت: اگر فرد سالم در معرض یک فرد آلوده قرار بگیرد بعد از ۵ تا ۷ روز به ویروس کرونا مبتلا می‌شود.

حسنی عنوان کرد: زمینه ژنتیکی افراد، بیماران دیابتی تیپ یک، بیماران قلبی و عروقی، بیماران ریوی، بیماران مغزی و افرادی که سیستم بندی ضعیفی دارند با توجه به گزارش‌ها داده‌شده به کرونا مبتلا شده که تعداد مرگ‌ومیر در آن‌ها بیشتر است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید ۷۰ درصد از مردم واکسینه شوند که زنجیره انتقال در جامعه قطع شود، افزود: واکسن اروپایی چندین مرحله مطالعات حیوانی و انسانی را طی کرده و مشخص‌شده که می‌توانند جوابگو و عوارض کمتری داشته باشد.

فوق تخصص ریه، آسم و آلرژی در استان کردستان، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نوروز در پیش داریم باید همچون سال ۹۹ مردم تعطیلات را در خانه‌هایشان بمانند چراکه احتمال دارد کرونا و آنفلوانزا دست‌به‌دست هم دهند و پیک جدیدی را به وجود بیاورند که می‌تواند بسیار خطرناک‌تر باشد.

حسنی در پایان یادآور شد: مردم همچنان باید از تجمعات و مراسم‌ها خودداری و تا زمان از بین رفتن این ویروس از ماسک استفاده کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
فرمودید خفاش؟ خب پس معلوم شد که این ویروس لعنتی چینی است و شما از بند سانسور استفاده میکنید. حالا بروید دنبال دوستان چینی تان
اقارما بخواييم واكسن امريكايي بزنيم بايد كى رو ببينيم؟ اخه كجاى دنيا واكسن زورى داريم؟؟؟
تنها راه باقيمانده فقط استفاده از ماسك و دعا كردن است و بس !!! تو اين مملكت ، مديريت بحران ها در همين حد است و بس .!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان