بازدید 16052

بازداشت ۶۲ شهروند ارمنستان در عملیات ضد تروریستی

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان گفت که نیرو‌های این کشور در جریان عملیات ضد تروریستی این کشور در منطقه قره‌باغ، ده‌ها «تروریست» را بازداشت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۲۶۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۸ 09 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «جیحون بایرام‌اف»، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان گفت که نیرو‌های نظامی این کشور در عملیات پاکسازی و ضد تروریستی در منطقه «خوجاوند»، ده‌ها نفر از اتباع ارمنستان را به اسارت درآورده‌اند.

به‌گزارش وب‌سایت خبری «حاکمیت» جمهوری آذربایجان، وزیر خارجه این کشور امروز جمعه در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد از اقدامات طرف ارمنی که به گفته وی با هدف ثبات‌زدایی صورت گرفته، انتقاد کرده و گفته است که ایروان قوانین بین‌الملل را زیر پا گذاشته است.

او در این نامه نوشته است که نیرو‌های مسلح ارمنستان در منطقه مذکور که در جنگ دوم قره باغ کوهستانی آزاد شده، دست به اقدامات مخربی زده‌اند و نیرو‌های مسلح آذربایجان نیز در واکنش، طی عملیات ضد تروریستی ۶۲ شهروند ارمنستانی را بازداشت کرده‌اند.

بایرام‌اوف تأکید کرد که این گونه اقدامات طرف ارمنی نشان دهنده این است که ایروان به شکل واضحی اصول قانون بین‌الملل را زیر پا گذاشته و به تعهدات خود پایبند نیست.

جمهوری آذربایجان در این نامه از ارمنستان خواسته، تدابیر فوری لازم را برای ممانعت از تکرار چنین فعالیت‌های مخرب را اتخاذ کند.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان بعد از ۴۴ روز درگیری در قره‌باغ کوهستانی با وساطت روسیه ۲۴ آبان، از توافق آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی خبر دادند. براساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان را در آغ‌دام، کلبجر و لاچین را تخلیه کرده و کریدوری زمینی از نخجوان به آذربایجان ایجاد کند.

در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شد ضمن توقف عملیات‌های نظامی در قره باغ، کریدور لاچین را برای اتصال قره‌باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. شهر آزاد شده شوشا به همراه همه مناطق آزادشده طی ۴۴ روز گذشته هم به جمهوری آذربایجان واگذار شد.

روسیه نیز طی این مدت، نیرو‌های پاسدار صلح خود را در منطقه قره‌باغ کوهستانی و در امتداد خطوط تماس مستقر کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار