بازدید 11870

۱.۵میلیون صندلی بدون متقاضی در دانشگاه‌های کشور

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر بیش از ۱.۵ میلیون صندلی بدون متقاضی در دانشگاه‌های کشور داریم که به دلیل برنامه‌ریزی‌های اشتباه در گذشته است.
کد خبر: ۱۰۲۶۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱ 08 January 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، غلامحسین رحیمی شعرباف در سفر به شهرستان اقلید گفت: برنامه‌ریزی‌های اشتباه گذشته سبب شده که امروز بیش از ۱.۵ میلیون صندلی در دانشگاه‌ها بدون متقاضی باشد.

وی افزود: بر اساس آمارها پنج سال پیش، ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجو داشتیم که امروز این تعداد به کمتر از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجو مشغول به تحصیل رسیده است.

رحیمی شعرباف با اشاره عدم استقبال از دانشگاه‌ها نیز تصریح کرد: این معضل پیش رو نیازمند بازنگری توسط طرح آمایش است که افزون بر تجدید نظر در ساختارها، برای رشته‌ها هم باید نیازسنجی منطقه‌ای انجام شود.

معاون وزیر علوم همچنین با اشاره به امکانات آموزشی و تجهیزات مطلوب دانشگاه آزاد اقلید گفت: دانشگاه دولتی اقلید در ساختمان استیجاری مستقر است که فاصله زیادی با استانداردهای لازم دارد و نیازمند همت بیشتر برای برطرف کردن مشکلات است.

وی افزود: در طرح ساماندهی آمایش، مرکز آموزش عالی اقلید به عنوان یک مؤسسه آموزش عالی دولتی روزانه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

رحیمی شعرباف با بیان اینکه هم اکنون به ازای هر ۳۲ دانشجو، یک هیئت علمی در کشور داریم گفت: از لحاظ شاخص هیأت علمی به دانشجو این مرکز در بدترین وضعیت کیفی قرار دارد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم اضافه کرد: باید به جای هشت رشته کم اثر، دو رشته مؤثر ایجاد کنیم، هر کدام با نفر ۱۰ هیأت علمی با تراز علمی استاد تمام و دانشیار در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد، همچنین با گروه‌های پژوهشی متعدد و مرکز پژوهشی متناسب که برای نیازهای منطقه فعالیت کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۱
متاسفانه کشور بسمتی داره میره که دراینده نزدیک خیل عطیمی ازجوانان با تحصیلات پایین وارد اجتماع میکند ویکی ازعلل این متقاضی نبودن جوانان به تحصیلات دانشگاهی نبود شغل وهدردادن4سال عمرشان دردانشگاهها هست وتازمانیکه مسئولان دست ازپارتی بازی وسهمیه دهی ورانت برندارند کشور بسمت بیسوادی میرود
برای پر کردن جیبهای گشاد خودتان و اقازاده هایتان دانشگاههای قلابی درست کردید و وقت و مال جوانان مردم را تلف کردید ارزش دانشگاه و درس خواندن را هم به نابودی کشیدید ....
شایط و مناسبات خودتون رو با دنیا درست کنید
استانداردهای خوب تعریف کنید
اساتید واقعی بگیرید (کسی رو میشناسم که ارشد زبان داشت و شده بود هیئت علمی ولی بلد نبد چند کلمه انگلیسی درست حرف بزنه فرستاده بودنش یک از شهرستانهای دور، چون استاد حرفه ای نمیرفت)
هرکسی رو دشمن ندونید
طمع نکنید

برید دانشجوی خارجی بگیرید هم ظرفیت تون رو پر کنید
هم رشته ها تون رو محدود نکنید
هم ارز وارد کشور کنید
هم اونا رو تبدیل به سفیران ایران کنید تا دنیا بدونه ما سرجنگ با کسی نداریم
اینقدر هم ناله نکنید
ما که مدیر نبودیم توی این 40 سال
همیشه خودتون بودید و اطرافیان شما (دایره خودی ها)
خوب شد دیگه کسی برای ریاست دانشگاه آزاد یقه درانی نمینکند از حالا باید بفکر بودجه دانشگاه آزاد هم باشند بیشتر فارغ تحصیلن دانشگاهی بیکارند بقیه هم که در جایی مشغول شده‌اند در راستای مدرکشان نبوده
كلي ظرفيت پذيرش براي رشته هاي غير لازم ايجاد كردند كه خالي مونده ولي ظرفيت پذيرش پزشك و دندان پزشك رو محدود گزاشتن در صورتي كه نياز كشور پزشك و دندانپزشكه . نميدونم چه اراده اي وجو داره كه اينقدر پذيرش پزشك و دندان پزشك كمه
دانشجو به چه امیدی در این کشور درس بخواند؟
چه بهتررررررر
آن زمان که داشتید دانشگاههای دورغوز آباد را در تمام کشور , راه اندازی میکردید, باید به فکر این روزها هم بودید!!!!!
شما واقعا پیام نور و علمی کاربردی رو دانشگاه حساب میکنید ، اینا در حد دبیرستان هم نیستند ، شما به سطح علمی دبیرستان ها و دبیران دهه شصت نگاه کنید ، الان همه چی خاله خاله بازی شده
اونموقع که برای پر کردن جیب حکومتی ها در هر ده کوره ای یک واحد دانشگاهی تاسیس کردید به امروز فکر نکردید که نتیجه آنهمه خروجی تحصیلکرده تحصیلات عالیه در ایران چه می شود و همه ترجیح می دهند به یک کشور خارجی بروند تا هم آرامش روانی و اجتماعی داشته باشند و هم آینده شان تامین شود.
کارخانجات تولید انبوه لیسانسه بیکار
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی