بازدید 7207

تشکر اشکنازی از دولت ترامپ بابت توافق با سودان

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از آنچه که تلاش‌های دولت ترامپ برای ترغیب سودان به امضای توافق ابراهیم و عادی سازی روابط تل‌آویو با خارطوم خواند، تشکر کرد.
کد خبر: ۱۰۲۶۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۱ 07 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب به وقت تهران از تلاش‌های دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بابت ترغیب سودان به امضای یک توافقنامه و عادی سازی روابط سودان با تل آویو تشکر کرد.

«گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم اسرائیل در توییتی بدین منظور نوشت: «امضای توافقنامه ابراهیم توسط سودان گام مهمی در پیشبرد توافقنامه‌های عادی سازی روابط منطقه‌ای در خاورمیانه است. من می‌خواهم از دولت ایالات متحده بخاطر تلاش‌های مداوم در ارتقا صلح و ثبات در سراسر خاورمیانه تشکر کنم.»

وی در توییت دیگری ابراز امیدواری کرد که این توافق به زودی منجر به بهبود روابط بین تل آویو و سودان شود.

خارطوم و تل‌آویو چندی قبل با وساطت دونالد ترامپ روابط خود را عادی کردند. پس از عادی‌سازی روابط سودان با رژیم صهیونیستی با وساطت آمریکا، خارطوم و واشنگتن تفاهم‌نامه‌ای در راستای تأمین مالی سودان امضاء کرده‌اند.

وزیر دارایی سودان و وزیر خزانه‌داری آمریکا چهارشنبه تفاهم‌نامه‌ای برای تسویه معوقه‌های سودان امضاء کرده‌اند که مطابق با آن، سودان برای اولین بار و پس از گذشت ۲۷ سال، سالانه، بیش از یک میلیارد دلار از بانک جهانی دریافت خواهد کرد.

وزیر امور خارجه ایالات متحده عصر سه شنبه دستور خروج سودان از فهرستی را که واشنگتن آن را اصطلاحاً «حامیان تروریسم» می‌خواند امضا کرد.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در توییتی نوشت: «پس از ماه‌ها مذاکره، دستور حذف سودان از فهرست حامیان تروریسم و ​​اطمینان از جبران خسارت قربانیان آمریکایی تروریسم و ​​خانواده‌های آن‌ها را امضا کردم.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی