روزهای پُررونق در انتظار بازار سرمایه

نایب رییس هیات مدیره شرکت بورس تهران با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های بانک مرکزی نزدیک شدن بازار سرمایه و پول است، افزود: روزهای پُررونق‌تری در انتظار بازار سرمایه است.
کد خبر: ۱۰۲۶۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴ 06 January 2021

به گزارش بورس تابناک، جواد عشقی‌نژاد، نایب رییس هیات مدیره شرکت بورس تهران با بیان اینکه با اصلاح قانون رفع موانع تولید و حضور برخی از بانک‌ها و سایر تصمیم‌گیری‌ها در بخش‌های دیگر اقتصادی می‌توان برای سال آینده یک بازار سرمایه کارآمدتر را پایه‌ریزی کرد، افزود: برای تحقق این هدف نیاز به اصلاحات زیرساختی و فنی وجود دارد و دولت هم می‌تواند مانند سایر کشورها اوراق خود را در بازار سرمایه به فروش برساند و از طریق این بازار به تامین مالی اقدام کند.

وی افزود: منابعی که برای تامین کسری بودجه دولت از محل بازار سرمایه در نظر گرفته می‌شود سرمایه‌های ریسک‌گریز و متقاضی ریسک کمتر هستند و جنس آنها با سرمایه‌گذاری در سایر بازارها کاملا متفاوت است. اگر این بازار تلاطم و نابسامانی خاصی را در خود نداشته باشد، دولت در چنین بازاری خیلی بهتر قادر به تامین مالی خواهد بود.

نایب رییس هیات مدیره شرکت بورس تهران درباره پیش‌بینی خود از بازار بورس کشور و احتمال اقبال دوباره سهامداران به بازار بورس، تصریح کرد:‌ یکی از سیاست‌هایی که بانک مرکزی در حال پیگیری آن است نزدیک شدن بازار پول و سرمایه به هم است. البته نمی‌توان سیاستگذاری‌ها در این دو بخش را به صورت ماژول‌های جداگانه پیگیری و اقدام کرد و به نظر می‌رسد مدیریت اقتصادی بانک مرکزی این اقدام را برای کل کشور فراهم کرده که تعادل در تمامی بازارها را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه پس از طی فراز و فرودهای متفاوت با تصمیم اتخاذ شده برای بازار پول و کنترل نرخ سود سپرده‌ها مواجه شده که بر بازار سرمایه موثر خواهد بود، گفت:‌ با چنین رفتاری و ادامه آن و با در نظر گرفتن متغیرهای سیاسی و بین‌المللی، قیمت‌های جهانی مواد معدنی و فلزات اساسی، بازار بورس با تجربه اصلاح‌های دوباره همراه نخواهد بود و به طور قطع وضعیت آرام تر و پُرحجم‌تری را شاهد خواهد بود.

عشقی‌نژاد تصریح کرد:‌ حضور ۵۵ هزار میلیارد تومان سرمایه در صندوق‌های بازارگردانی، اصلاح برخی از فرآیندها و روش‌های معاملاتی و سایر کارهایی که تاکنون انجام شده و در هفته‌های آینده انجام می‌شود بازار سرمایه پُررونق‌تری را نوید می‌دهد که در کنار بازار پولی پویا فعال خواهد بود.

 

منبع: ایبنا

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان