بازدید 13079

حاکم دبی: اجلاس GCC متحد کننده صفوف است

حاکم دبی که به نمایندگی از امارات عربی متحده در اجلاس امروز شورای همکاری خلیج فارس در عربستان سعودی حضور داشت، این اجلاس را که آشتی کنان با قطر خوانده شده برای ایجاد یک عمق پایدار عربی مثبت خواند.
کد خبر: ۱۰۲۶۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸ 05 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «محمد بن راشد آل مکتوم» حاکم دبی که نماینده امارات در اجلاس امروز سران عضو شورای همکاری خلیج فارس است، این اجلاس را مثبت و «متحد کننده صفوف» توصیف کرد.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) به نقل از حاکم دبی در این اجلاس گفت که بن راشد از برگزاری این نشست تحت نظارت «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی و شاهزاده «محمد بن سلمان»، ولی عهد عربستان سعودی که ریاست نخستین جلسه اجلاس را هم برعهده داشت، تقدیر کرد و آن را موجب تحکیم برادری میان کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس دانست.

حاکم دبی گفت: «تغییرات و چالش‌های پیرامون ما مستلزم قدرت، انسجام و همکاری واقعی در حوزه خلیج (فارس) و ایجاد یک عمق پایدار عربی است.»

بن راشد با اشاره به میزبانی شیخ زاید بنیانگذار امارات از نخستین اجلاس شورای همکاری خلیج فارس در سال ۱۹۸۱ میلادی در ابوظبی گفت: «شورای همکاری، میراث این رهبران برای ملت‌هایشان است و امروز این شورا مستحکم‌تر و برادری میان اعضایش تقویت می‌شود و روح همکاری به نفع ملت‌ها جان می‌گیرد.»

حاکم دبی نشست امروز شورای همکاری را مثبت ارزیابی کرد و ضمن تقدیر از عربستان سعودی برای برگزاری آن گفت: «ما اعتماد خود را به مسیر حرکت کشور‌های عضو شورای همکاری باز می‌یابیم و خوش بینیم که سال‌های آینده همراه با ثبات، امنیت، تلاش و دستاورد‌هایی خواهد بود که به نفع ملت‌هایمان است و به ثبات محیط اطراف ما کمک می‌کند.»

چهل و یکمین دوره اجلاس سران کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس، امروز، در حالی به میزبانی عربستان سعودی برگزار شد که «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر با میانیجگری کویت و پس از چند سال قطع رابطه با کشور‌های عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر برای شرکت در این اجلاس وارد عربستان سعودی شد.

محمد بن سلمان، ولی عهد سعودی نیز در فرودگاه شهر العلا (شمال غرب) به استقبال امیر قطر رفت و او را به آغوش کشید.

چهار کشور عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن سال ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند و ضمن محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور، سیزده شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس را برای از سرگیری این روابط تعیین کرده بودند.

سران کشور‌های عضو سازمان شورای همکاری خلیج فارس (GCC) در نشست امرو «بیانیه العُلا» را برای پایان دادن به بحران بیش از سه ساله قطر امضاء کردند.

پس از امضای این بیانیه «شیخ نواف الاحمد الصباح» امیر کویت، به عنوان کشوری که بیشترین تلاش را برای پایان بحران قطر انجام داده، از تمامی کشور‌های امضاء کننده این بیانیه و همچنین از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تقدیر کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار