«بازارگردانی» ابزاری موثر در نقدشوندگی بازار

خسروشاهی، مدیرعامل شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری کاریزما گفت: اصل رجحان نقدشوندگی بر قیمت یکی از اصول مهم در بازارهای مالی جهانی است و بازارگردانی ابزاری در جهت تحقق این اصل در تمام بازارهای مالی به کار گرفته می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۵۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴ 05 January 2021

به گزارش بورس تابناک، مدیر عامل شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری کاریزما با بیان مطلب بالا اظهار کرد: اصل رجحان نقدشوندگی بر قیمت سهم به این معنی است که مهم نیست سهام در چه قیمتی محاسبه می‌شود، بلکه میزان نقدشوندگی آن اهمیت دارد، زیرا بدون وجود این اصل بسیاری از فلسفه های وجودی بازارهای مالی با تردید مواجه می‌شوند؛ بنابراین، بازارسرمایه ایران هم از این قاعده مستثنی نیست.

خسروشاهی اهمیت بازارگردانی را در نقدشوندگی سهام موثر دانست و افزود: در همین راستا طی ماه‌های اخیر، موضوع بازارگردانی سهم‌ها به طور جدی پیگیری شده به طوریکه در آخرین مصوبات پایه‌های حاکمیتی بازارسرمایه نیز بر این موضوع تاکید شده است.

وی در ادامه اشاره کرد: ناظر بازار در شرکت‌های بورس (شامل بورس اوراق، بورس کالا و انرژی) نیز به این موضوع دقت نظر دارند و همواره در تلاشند تا معاملات در بستر امن و فارغ از دستکاری انجام شود.

این کارشناس بازارسرمایه گفت: در ماه‌های اخیر که بازار پر چالش بوده و فراز و فرودهای زیادی داشته است، ناظر بازار هم با تاکید بر بحث نقدشوندگی و به خصوص حمایت از سرمایه گذاران خرد و اینکه داراییشان در هر لحظه از ساعات معاملاتی امکان نقدشدن داشته باشد، همواره معاملات را رصد و پیگیری کردند.  

خسروشاهی با رد شایعه دستکاری در بازار تصریح کرد: به نظر من با تمام نقدها و کاستی‌های موجود در مجموع تلاش بر این بوده است که نقدشوندگی در بازار حفظ شود. به نظر من با توجه به شرایط بازار، این موضوع اکنون فراهم شده است و ناظر بازار هم در این مسیر حرکت کرده است.

 

منبع: سنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار