بازدید 23044

چگونه در هوای آلوده از ریه‌های خود محافظت کنیم؟

آلودگی هوا از دغدغه های همیشگی کلان شهرها بوده و به ویژه در فصل زمستان و با شروع سردی هوا تشدید می شود.
کد خبر: ۱۰۲۵۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶ 09 January 2021

چگونه در هوای آلوده از ریه‌های خود محافظت کنیم؟

آلودگی هوا از دغدغه های همیشگی کلان شهرها بوده و به ویژه در فصل زمستان و با شروع سردی هوا تشدید می شود.

این در حالی است که گزارش های جهانی از آلاینده ها به عنوان چهارمین عامل اصلی مرگ و میر در جهان نام برده اند.

آلودگی هوا عوارضی مثل بیماری های قلبی تنفسی، کاهش میزان دید، سوزش چشم، سقط جنین، تنگی نفس، عفونت دستگاه تنفسی، بیماری‌های پوستی، حمله قلبی و افزایش فشار خون را به دنبال داشته و یا حتی باعث به دنیا آمدن جنین ناقص و نارس می‌شود. به این موارد ایجاد مشکلات خلق و خو را هم اضافه کنید.

همچنین آلودگی هوا منجر به تشدید گرمایش جهانی، افت ازون استراتوسفر، باران اسیدی، آسیب به گونه های گیاهی و جانوری می‌شود.

هر چند آلودگی هوا از معضلات همیشگی شهرهای بزرگ صنعتی بوده اما این بار با مصیبت دیگری به نام ویروس کووید-۱۹ همراه شده است.

این فرضیه وجود دارد که از آنجایی که ذرات آلاینده موجب انتقال و شروع شیوع ویروس‌ها و میکروب‌ها می‌شوند، افزایش غلظت آلاینده ها می‌تواند به انتقال بیشتر و تشدید شیوع ویروس کرونا منجر شود.

این اتفاق در فصل پاییز و زمستان با وقوع پدیده اینورژن یا وارونگی هوا افزایش می یابد. وارونگی هوا زمانی رخ می دهد که لایه ای از هوای گرم در مجاورت کره زمین بالای هوای سرد قرار می‌گیرد. در این شرایط پایداری هوا اتفاق می افتد و با افزایش ارتفاع به جای کاهش دما افزایش دما خواهیم داشت.

پدیده اینورژن در مناطق شهری بزرگ صنعتی موجب می‌شود آلودگی‌های ایجادشده توسط خودرو ها، کارخانه ها و لوازم گرمازای منزل با توجه به سنگین بودن هوای سرد و عدم صعود آن با هوای فوقانی ترکیب شده و موجب افزایش غلظت آلاینده‌ها درون هوای استنشاقی انسان شود.

این روزها که بحث افزایش غلظت آلایندگی هوای تهران برای رسیدن شاخص به مرحله هشدار داغ است دعوا درباره مقصران اصلی این اتفاق که سوخت غیر استاندارد خودروهای دیزلی سنگین یا سبک است یا سوخت ناپاک کارخانه‌های صنعتی و تولیدی به رسم هرسال آغاز شده است.

اصلی‌ترین آلاینده های هوای تهران را مونوکسید کربن، اکسیدهای نیتروژن، اکسیدهای گوگرد، ترکیبات آلی فرار و ذرات معلق تشکیل می‌دهند و منابع متحرک (خودرو و سوخت آن) و منابع ثابت کارخانه ها و سوخت منازل) از عوامل ایجاد این ذرات هستند.

ذرات معلق، خطرناک ترین آلاینده ها از بین آلاینده های فوق هستند و سازمان بهداشت جهانی (WHO)، این ذرات را خطرناک تر از هر آلاینده ای برای سلامت انسان می‌داند.

در این خصوص اما مردم تا زمان اتخاذ تصمیم درست از سوی سیاست‌گذاران و یا اصلاح قوانین ناچار به تغییر عادات روزمره و نحوه زندگی خود برای پیشگیری یا مقابله با عوارض ناشی از آلودگی هستند.

در این خصوص راهکارهای متفاوت و متنوعی از سوی صاحب نظران توصیه شده است.

برخی از این توصیه ها مربوط به تغذیه روزمره می شود از جمله مصرف شیر، مایعات، ویتامین‌ها، میوه‌ها و سبزیجات سرشار از اکسیدان و پرهیزهای غذایی مانند خودداری از مصرف غذاهای سنگین و چرب و استعمال سیگار.

همچنین افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، افزایش دورکاری، توقف فعالیت های ورزشی، خودداری از روشن کردن شمع و خوشبو کننده های هوا در محیط منزل، رعایت الزامات مربوط به پسماند و کاهش مصرف انرژی های غیر تجدید پذیر از دیگر راهکارهای کلی است که توسط موسسات تحقیقاتی بهداشتی جهانی توصیه شده است.

اما در این میان سوال اصلی این است که چگونه مانع ورود هوای آلوده به ریه‌های خود شویم؟

استفاده از ماسک فیلتردار در خارج از منزل و قرار دادن دستگاه های تصفیه هوا در خانه و یا محل کار از دیگر راهکارهایی است که می تواند به ما برای کمتر استنشاق کردن هوای آلوده کمک کند. علاوه بر این استفاده از دستگاه های تصفیه هوا می تواند جلوی انتقال بیماری‌ها را از طریق ذرات معلق را نیز بگیرد.

شرکت هون لند heavenlandco.com با بیش از 16 سال سابقه کار در حوزه دستگاه های تصفیه هوا، پشتیبانی همیشگی و آنلاین و ضمانت یک ساله محصولات خود آماده تامین دستگاه های تصفیه هوا برای منازل و محل کار شماست.

چگونه در هوای آلوده از ریه‌های خود محافظت کنیم؟

دستگاه های تصفیه هوای شرکت هون لند مجهز به پیشرفته ترین فیلترهای تصفیه هوا می باشند.

دستگاه های تصفیه هوای هون لند دارای ژنراتور مولد یون منفی، فیلتر اولیه جذب ذرات معلق، فیلتر های هپا سه لایه و فیلتر کربن اکتیو می باشند.

این دستگاه های تصفیه هوا محیط را ازکلیه آلاینده ها، عوامل بیماری زا، عوامل آلرژی زا، گازهای سمی، گردوغبار، بوهای نامطبوع و دودها پاک میکنند و همچنین این دستگاه های تصفیه هوا قابلیت جذب ذرات معلق و ذرات گردوغبار تا 99/97 درصد را دارند و می توانند ذرات بسیار ریز به اندازه 0/3 میکرون را فیلتر کنند.

دستگاه های تصفیه هوای هون لند مجهز به ریموت کنترل، سنسور کیفیت هوا، زمان سنج و حالت های مختلف کارکرد می باشند. علاوه بر این امکان اتصال به وای فای برای مدیریت دستگاه تصفیه هوا از مکان های دیگر فراهم شده است تا مصرف کنندگان بتوانند حتی در مواقعی که در محل مورد نظر حاضر نیستند، کیفیت هوای آن را کنترل کنند.

این دستگاه های تصفیه هوا جهت استفاده در بیمارستان ها، ادارات، منازل بزرگ، سالن های سینما، سالن های کنفرانس، کارگاه های تولیدی، کارخانه ها، رستوران ها، سالن های ورزشی و... توصیه می شوند.

چگونه در هوای آلوده از ریه‌های خود محافظت کنیم؟

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رايگان دستگاه های تصفیه هوای هون لند، می توانید با شماره تلفن 02188351933و 02188351932  تماس حاصل نمایید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار