بازدید 12113

تلاش تد کروز برای جلوگیری از پیروزی بایدن

تد کروز، سناتور جمهوریخواه آمریکا اعلام کرد، گروهی از سناتور‌های جمهوری خواه را هدایت می‌کند تا زمان اعلام نتایج آرای الکترال در کنگره پیروزی جو بایدن را به چالش بکشد.
کد خبر: ۱۰۲۵۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴ 03 January 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاري صداوسيما، تد کروز، سناتور جمهوری خواه آمریکا روز شنبه اعلام کرد، گروهی از سناتور‌های جمهوری خواه را هدایت می‌کند تا زمانی که نتایج آرای الکترال در تاریخ ششم ژانویه در کنگره شمرده می‌شود، پیروزی جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا را به چالش بکشد. این اقدام، حرکتی نمادین محسوب می‌شود که شانس کمی برای جلوگیری از آغاز ریاست جمهوری بایدن دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، اقدام کروز در تضاد با سران جمهوری خواه مجلس سنای آمریکا است که می‌گویند نقش مجلس سنا در تایید انتخابات به طور گسترده حالتی تشریفاتی دارد و به همین دلیل خواهان جلوگیری از هرگونه طولانی شدن گفتگو درباره نتایج انتخابات هستند.

تد کروز به همراه ۱۰ سناتور دیگر در همین راستا در بیانیه‌ای اعلام کردند، قصد دارند تا در جهت رد نتایج الکترالِ ایالت‌هایی رای بدهند که مورد اتهام دونالد ترامپ در زمینه کلاهبرداری انتخاباتی هستند. طبق گفته این دسته از مقامات آمریکایی، کنگره باید فوری کمیسیونی برای اجرای رسیدگی ۱۰ روزه به نتایج انتخابات آن ایالت‌ها تشکیل دهد.

سناتور‌های آمریکایی در این بیانیه گفتند: «وقتی این روند به اتمام رسید، ایالت‌ها به صورت انفرادی یافته‌های کمیسیون را ارزیابی می‌کنند و می‌توانند برای یک جلسه قانونگذاری ویژه دیدار کنند تا در صورت لزوم تغییر در میزان آرای خودشان را تایید کنند.»

تیم انتقال قدرت جو بایدن نسبت به این موضوع واکنشی نداشته اند. جو بایدن در تاریخ ۲۰ ژانویه باید مراسم ادای سوگند را برگزار کند.

تلاش تد کروز و دیگر جمهوری خواهان چند روز پس از صحبت جاش هالی، دیگر سناتور آمریکایی مطرح شده است که اعلام کرد، نتایج انتخابات را به چالش می‌کشد. همچنین شماری از جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا نیز برنامه دارند تا علیه نتایج انتخابات اعتراض کنند.

با این حال شماری از سناتور‌های جمهوری خواه گفته اند از هیچ تلاشی برای رد تاییدیه آرای کالج الکترال حمایت نمی‌کنند.

میچ مک کانل، رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا و سناتور ارشد جمهوری خواه در تاریخ ۱۵ دسامبر پیروزی جو بایدن را تایید کرد و از دیگر جمهوری خواهان مجلس سنا خواست تا در تاریخ ششم ژانویه با نتایج انتخابات مخالفت نکنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها