بازدید 65709
فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌و‌گو با «تابناک»

قالیباف و رئیسی بهتر است در سمت خود بمانند و کاندیدای ریاست‌جمهوری نشوند/ اصلاح‌طلبان نیایند، ۳ گزینه برای انتخابات خواهیم داشت

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: نکته مهم دیگری که بدون شک در روند انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ برای اصولگرایان مهم است و باید لحاظ شود، توجه به نحوه ورود جریان رقیب یعنی اصلاح‌طلبان به انتخابات است. در صورتی که اصلاح‌طلبان گزینه یا گزینه‌هایی را برای ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی کنند، بدون شک رویکرد اصولگرایان باید با تغییر جدی روبه رو شود...
کد خبر: ۱۰۲۴۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸ 01 January 2021

۱۰ چهره اصولگرایی که برای انتخابات ۱۴۰۰ مطرح هستند + اسامی/ اصولگرایان با  شانا می‌آیند یا جمنا یا تشکیلات جدیدتر؟ - تابناک | TABNAK

اصولگرایان در کنار دیگر گروه‌هایی که برای انتخابات ریاست جمهوری در حال تدارک هستند، گام‌های خود را برای حضور هرچه بهتر در این عرصه محکم‌تر برمی‌دارند و در حال مقدمه چینی برای بازپس گیری دولت از رقیب خود، یعنی اصلاح طلبان و جریان اعتدالی اند؛ بنابراین، شیوه اولیه انجام اقدامات انتخاباتی خود را با حضور و محوریت جامعه روحانیت مبارز طرح ریزی کرده اند.

به گزارش «تابناک»؛ با فقدان آیت الله مهدوی کنی و بزرگان جریان اصولگرایی نظیر حبیب الله عسگراولادی، اصولگرایان در انتخابات اخیر به غیر از مجلس دچار نوعی سردرگمی در تصمیم گیری شده بودند، حالا دیگر رأس یک ضلع وحدت آفرین در این جریان یعنی آیت الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و یکی از رئوس جامعتین نیز دار فانی را وداع گفته و این شاید یکی از موضوعاتی باشد که تصمیم گیری را برای ایجاد وحدت در جریان اصولگرایی سخت کند.

کار سخت اصولگرایان برای غلبه بر تعدد کاندیدا‌ها

البته پیش از فقدان آیت الله یزدی، اصولگرایان در قالب شورای عالی اصولگرایی مقرر کرده بودند که هر یک از احزاب این جریان نمایندگان خود را به شورای تحت نظر جامعه روحانیت مبارز، معرفی کنند تا اقدامات انتخاباتی ارودگاه اصولگرایان برای ریاست جمهوری شکل رسمی‌تر و جدی تری به خود بگیرد؛ هرچند همچنان بسیاری از کارشناسان تعدد کاندیدا‌ها در این جریان را مهمترین معضل پیش روی جریان اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ می‌دانند.

در همین زمینه، یک فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به مطرح شدن برخی گزینه‌ها از سوی اصولگرایان برای انتخابات پیش روی گفت: حضور چهره‌ها و شخصیت‌های نظامی در انتخابات ریاست‌جمهوری در صورتی که این چهره‌ها برنامه مشخصی داشته باشند، منعی ندارد.

حرکت خوبی برای انتخابات ریاست جمهوری با محوریت جامعه روحانیت شکل گرفته است

«حسین کنعانی مقدم» در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «تابناک» درباره اینکه تعدد گزینه‌های اصولگرایان برای انتخابات ریاست‌جمهوری، سبب ایجاد وفاق و وحدت بین آن‌ها خواهد شد یا خیر اظهار کرد: خوشبختانه حرکات و رویکرد‌های خوبی با محوریت جامعه روحانیت مبارز در بین جریانات اصولگرا صورت گرفته است که بدون شک اگر این رویه تا آغاز فرآیند انتخابات در نظر گرفته شود، قطعا نتیجه خوبی برای اصولگرایان در انتخابات ۱۴۰۰ رقم خواهد خورد.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به اینکه جناح رقیب اصولگرایان یعنی اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات گزینه مشخصی را انتخاب نکردند، رویه حضور در انتخابات از جانب اصولگرایان متفاوت است و ما بدون شک در این وضعیت، بیش از دو گزینه در انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی خواهیم کرد.

اصولگرایان باید نحوه حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات را رصد کنند

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: نکته مهم دیگری که بدون شک در روند انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ برای اصولگرایان مهم است و باید لحاظ شود، توجه به نحوه ورود جریان رقیب یعنی اصلاح‌طلبان به انتخابات است.

کنعانی مقدم خاطرنشان کرد: در صورتی که اصلاح‌طلبان گزینه یا گزینه‌هایی را برای ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی کنند، رویکرد اصولگرایان باید با تغییر جدی روبه رو شود.

اصلاح‌طلبان به وحدت برسند، حتما باید یک کاندیدا معرفی کنیم

وی تاکید کرد: زمانی که اصلاح‌طلبان گزینه‌های خود را برای ورود به انتخابات معرفی کنند، بهترین استراتژی برای اصولگرایان این است که با یک گزینه در انتخابات حضور پیدا کنند.

این چهره سیاسی اصولگرا گفت: در صورتی که همه اصولگرایان با یک چهره واحد در برابر جریان رقیب وارد عمل شوند، بی گمان شانس بالایی برای تصدی کرسی ریاست‌جمهوری خواهند داشت.

حضور نظامیان در انتخابات به پرشورتر کردن صحنه کمک می‌کند

کنعانی مقدم در ادامه با بیان اینکه حضور نظامیان در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری به معنای برپایی حکومت نظامی در کشور نیست، اظهار کرد: بدون شک، چهره‌های نظامی نیز می‌توانند با حفظ ملاحظات لازم در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری حضور داشته باشند و حضور آن‌ها در عرصه انتخابات از نظر قانون انتخابات منعی ندارد و به پرشورتر شدن فضای انتخاباتی نیز کمک خواهد کرد.

وی در خصوص اخباری که بعضا در ارتباط با کاندیداتوری روسای برخی قوا به گوش می‌رسد نیز خاطرنشان کرد: اگر منظور، کاندیدا شدن احتمالی روسای قوای قضائیه و مجریه است، بنده به عنوان کارشناس اعتقاد دارم که آقایان قالیباف و رئیسی بهتر است در سمت خود بمانند و کاندیدای ریاست‌جمهوری نشوند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها