بازدید 282089

ضدحمله به تقلب در امتحانات آنلاین

ستاد ملی کرونا مجوز برگزاری آزمون‌ها به‌صورت حضوری را نداد بنابراین امسال آزمون‌ها به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود و همه دانش‌آموزان باید غیر حضوری امتحان بدهند.
کد خبر: ۱۰۲۴۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ 30 December 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه خراسان، در همین زمینه و در چند روز اخیر، پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شده که نشان‌دهنده تلاش معلم‌ها برای کاهش امکان تقلب کردن دانش‌آموزان‌شان است و البته موثر به نظر نمی‌رسند. مثلا معلمی به دانش‌آموزانش پیام داده: «در زمان آزمون در فاصله 8 متری شما نباید کسی کتاب باز کند چون سیستم مجهز به برنامه ای است که اگر فردی در 8 متری شما کتاب باز کند یا با شما حرف بزند، برای شما تقلب ثبت می شود!» یا در مورد دیگری معلمی از دانش آموزانش خواسته که تعهد بدهند تقلب نکنند. حالا هرچه که هست، با آنلاین شدن امتحانات، وسوسه دانش‌آموزان برای تقلب بسیار بیشتر از قبل شده است. همچنین صفحه ها و گروه‌هایی در شبکه های اجتماعی هستند که افرادی را معرفی می‌کنند تا به جای شما امتحان بدهند و با تشکیل یک گروه مجازی، دانش‌آموزان می‌توانند با کمک هم به همه سوالات پاسخ دهند. همه این اتفاقات باعث شد لازم بدانیم در این باره، توصیه‌هایی به والدین داشته باشیم.

آسیب‌های تقلب بلندمدت است

نام امتحان برای بیشتر دانش‌آموزان و حتی اولیای آن‌ها، همواره دلهره‌آور و اضطراب‌آفرین است. پیامدهای کسب نکردن نمره مطلوب در امتحان می‌تواند نگرانی از سرزنش‌ها، دلهره شکست، عقب‌ماندن و ناکامی در رسیدن به آرزوها و آرمان‌ها را شامل شود که موجب آزردگی روح و جان می‌شود. متاسفانه یکی از راه‌هایی که بعضی دانش‌آموزان ممکن است برای فرار از این اضطراب و ناکامی‌ها انتخاب کنند، تقلب در امتحان است به ویژه در این روزهای کرونایی که همه آزمون‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود، وسوسه برای بهره بردن از این روش بیشتر شده است. باید توجه کرد که با گسترش تقلب متاسفانه دانش‌آموزان دیگر هیچ تلاشی برای یادگیری درس نخواهند کرد. در این بین، دانش‌آموزان ساعی انگیزه خود را برای یادگیری از دست می‌دهند زیرا نتایج غیرواقعی دیگران را می‌بینند و دانش‌آموزی که در پایه‌های پایین‌تر از این روش استفاده کرده ،در سال‌های بعد در یادگیری مطالب جدید دچار مشکل خواهد شد. واضح است که آسیب‌های تقلب بلندمدت است.

چه عواملی باعث تقلب‌کردن دانش آموزان می‌شود؟

1- ضعف درسی دانش‌آموزان نسبت به محتوای آموزش داده شده در طول سال.

2- انتظارات نامتناسب والدین و معلمان از توانمندی‌های دانش‌آموزان. 3-ترس و نبود امنیت از طرف والدین به خاطر نمرات دریافتی از امتحانات. 4-اعتماد نداشتن دانش‌آموز به خود و آموخته‌هایش. 5-علاقه کمتر به مطالعه در دانش‌آموزان وتلاش برای افزایش نمره به عنوان ملاک برتری و نه بالابردن سطح علمی.

3 گام برای کاهش انگیزه تقلب
برای کاهش تقلب باید به چند محور اصلی توجه کرد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود.

علت اساسی تقلب را پیدا کنید

در قدم اول باید علت اساسی تقلب را شناخت و درصدد برطرف کردن آن برآمد. به عبارت دیگر، وقتی که علت تقلب دانش‌آموز مشخص شد، باید کوشید و مشخص کرد که چرا از بین راه‌های مختلف، تقلب را برای کسب نمره خوب در امتحان انتخاب کرده است؟ آیا به اندازه کافی درس نخوانده است؟ آیا عادت به تقلب دارد؟ آیا به امید کسب نمره بالاتر بوده است؟ و ... . در هرکدام از این موارد، می‌توان راهکار ویژه آن را ارائه داد. مثلا اگر علت تقلب، کسب نمره بالاتر بوده است، باید دانش‌آموز را توجیه کرد که خوب درس خواندن بسیار مهم‌تر از کسب نمره بیشتر است و فایده‌های زیادتری هم در پی خواهد داشت.

زمینه‌های تسهیل تقلب باید کاهش یابد

به دانش‌آموزان توضیح داده شود که تقلب، انتخاب صحیحی نیست و راه‌های دیگری وجود دارند که با آن ها می‌توانند نتایج بهتر و ماندگارتری را به دست آورند. باید انجام درست یک کار مورد تشویق قرار گیرد و اهمیت تلاش درستکارانه و صادقانه در ذهن دانش‌آموز نقش ببندد. اگر مشکلی در زمینه یادگیری و مهارت‌های دیگر وجود دارد، باید بیشتر به آن توجه کرد و این مهارت‌ها را آموزش داد تا دانش‌آموز برای روز امتحان آماده شود. در نهایت، امتحان در عین وجود جو اعتماد و راحتی باید کنترل شده باشد که کسی سوء استفاده نکند.

دانش‌آموز را غیرمستقیم ترغیب به تقلب نکنید

خانواده و مدرسه، انگیزه تقلب را در دانش آموزان ایجاد نکنند. گاهی شرایط در خانه و مدرسه به گونه‌ای است که به طور غیرمستقیم دانش‌آموز را متمایل به تقلب می کند. محیط آکنده از رقابت برای گرفتن نمره بالا و تأکید زیاد بر برد و باخت، احتمال تقلب را زیاد می‌کند. ترس از آوردن نمره پایین و چشم و هم‌چشمی و توقعات غیرواقع‌بینانه از دانش‌آموز نیز انگیزه تقلب را افزایش می‌دهد. بنابراین با استفاده از شیوه‌هایی که احساس حقارت دانش‌آموز را کاهش و اعتماد به نفس وی را افزایش می‌دهد و با توقعات واقع‌بینانه از دانش‌آموز، می‌توان انگیزه تقلب را کاهش داد.

فقط نمره را ملاک ارزیابی قرار ندهید

در پایان با توجه به آنلاین بودن امتحانات، به معلم‌های گرامی توصیه می‌شود علاوه بر آزمون، تکالیف، عملکرد، پروژه و کارهایی را هم که دانش‌آموزان در فضای مجازی به صورت آنلاین و آفلاین انجام دادند ، برای اعلام نمره نهایی ملاک ارزیابی قرار دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۴۲
انتشار یافته: ۱۴۷
مطمئنا اگه دانش اموزان مطالب رو درست اموزش ببینند تقلب نمیکنند اما متاسفانه برخی از معلمهای عزیز رسما کار خاصی نمیکنند و بچه ها رو به امان خدا و تلوزیون رها کردند ولی سوالات امتحاناتشون بسیار غیر مرتبط با اطلاعاتی که به دانش اموزانشون دادنه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
این گونه قضاوت کردن صحیح نیست، واینکه بچه ها به امان خدا و تلویزیون رها شده باشند هم درست نیست، بلکه فضای موجود و تصمیمات ارکان بالادستی و الزامات دوران کرونایی باعث شده تا برنامه ریزی بسیاری از مدارس و معلمان دچار اشکال بشه، نمونه اون هم غیر حضوری کردن امتحانات در وضعیت زرد کرونایی است، تصمیمی که مغایر با ابلاغ بخشنامه های پیشین وزارت آموزش و پرورش است. از سوی دیگر کمبود امکانات آموزشی در مدارس دولتی بیداد می کند و هیچکس هم پاسخگو نیست و دائما حرف از بازخواست مدیران یا اعتراض اولیاء دربارۀ کمک به مدرسه است. این وضعیت مثل این می ماند که چشم و دهان معلم را بسته و به او بگویند تدریس کن.
._.
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
عینه معلم زیست ما ._.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
با شما در ضعف آموزش مجازی کاملا موافق ام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
درود بر شرایط
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
موافقم
Unknown
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
اصلا بهانه خوبی نیست بیچاره معلم ها همه تلاششونو میکنن و این خود دانش آموزان هستن که تلاش نمیکنند
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
یک تفکری در ایرانی ها ریشه دوانده که همه باید ایده آل باشند تا من از جام بلند شم نمونه اش این جمله "مطمئنا اگه دانش اموزان مطالب رو درست اموزش ببینند تقلب نمیکنند" من استاد دانشگاهم و به روز ترین مطالب را منتقل می کنم وقتی برخی ضعف در مطالب دارند ممکن است وسوسه شوند تقلب کنند تقصیر من چیست؟
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
تاحالا با یه بچه سر و کله زدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
دلهره شکست، عقب‌ماندن و ناکامی در رسیدن به آرزوها و آرمان‌ها را شامل شود که موجب آزردگی روح و .جان می‌شود.تحقیقات نشون داده که بیشتر چیزایی ک ه تو مدرسه به ما یاد میدن اصلا تو زندگیه روزمره به درد ما نمیخوره پس چرا ما باید بخاطر این چیزای بیارزش وقت خودمونو طلف کنیم
معلمهای عزیز وقتی اموزشتون در حد مهد کودک و امتحانتون در حد علامه حلی هست توقع تقلب نکردن نداشته باشید بعدش هم چرا اینقده جوش میزنید شما فقط اموزش سطح پایینتونو بدید
پاسخ ها
معلم مظلوم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
سلام من یک معلمم از حرفت خیلی ناراحت شدم
این همه تلاش این همه زحمت خالصانه برای بچه های مردم طوری که آرزو شده تو این دوران کرونا درست و حسابی به درس بچه های خودمم برسم من معلم زیستم دانشجوی دکترام سوادمنم به روز و خوبه چرا با با حرفت به معلم ها توهین کردی ناراحت شدم
بنده رتبه یک ارشد عمران دارم و مقطع دکترای عمران درس میخونم، الان چند ماهه که روزانه دارم امتحانات مستمر و... مربوط به پایه هفتم و نهم رو میدم. ناگفته نمونه بعضی سوالاتش واسه من واقعن مشکله.
من دانشگاه تهران دوران لیسانس یک درسمون مجازی ارائه شد و اکثرا به کلاس های انلاین توجهی نداشتند روز امتحان استاد اعلام کرد که امتحان اوپن بوک هست و فقط از تدریس های انلاین امتحان میاد کل نود نفر درس را افتادند و دانشگاه مجبور به روی نمودار بردن نمرات برای پاس کردن درس مربوطه شد
در مورد دروس ریاضی و فیزیک و ... اصلا اکان تقلب وجود ندارد چون معلم میتواند سوالی مطرح کند که پاسخش در کتاب نباشد و دانش اموز از یادگیری درس مربوطه پاسخ دهد. امتحان اگر مثل تافل باشد و سر تایم مشخص سوال روی صفحه بسته شود و سوال بعدی برود اصلا اوپن بوک هم باشد جای تقلب ندارد
بهتر هست سیستم اموزش پرورش امتحان هماهنگ انلاین برگزار کند و سوالات مستقیما جوابشون در کتاب نباشه و از درک و یادگیری دانش اموز سوال شود. دانشگاه پیام نور خیلی وقته سیستم کامپیوتری امتحان داره و زمانش جوریه طرف وقت نیکنه برای جواب تست کتاب رو بررسی کنه و باید با تمام تمرکز پاسخ بده
راهکار زیاده
حاجی کسی ک تقلب نکنه دانش آموز نیست
تقلب تو ذات دانش آموزه✌️
واقعا مشکل آموزش و پرورش ما خیلی بیش از این حرفهاست بایستی با پیشرفت تکنولوژی تغییرات اساسی در آموزش داده بشه واقعا تا کی بایستی خیلی مطالب و الکی ازبر کنیم و به دانش آموزان فشار وارد کنیم در عصری که با چند دقیقه می توان پاسخ سوالات رو از اینترنت پیدا کرد آموزش بایستی چگونگی و استفاده مناسب و حداکثری از تکنولوژی را به دانش آموزان بده دیگه زمان ازبر کردن جدول ضرب و آموزش زبا ن هایی که کاربرد نداشته و دانش آموز از آن متنفره گذشته و بایستی به علایق و کارهای عملی و استعداد یابی و آشنایی با محیط و سازگاری با محیط زیست و افزایش ارتباط اجتماعی دانش آموزان اقدام کرد وقتش رسیده که تکانی به خود بدیم
اگر دانش آموزی قادر است به سوالهای بدرد نخور شما در زمان مناسب با هر وسیله ارتباطی پاسخ لازم را پیدا کند و ارائه دهد واقعا نمره اش بیست است اصلا نمره معنی ندارد و بایستی برچیده شود معیار آموزش میزان موفقیت افراد در جامعه است نه نمره های کارنامه که فقط استرس و ناامنی به بار میاره
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
ببخشید بعنوان یک استاد دانشگاه و مدیر شرکت نرم افزاری بجای دانش آموزان مدنظر شما که با جستجو در اینترنت جواب سوالم را بدهد، یک کراولر (خزشگر) توسعه می دم و اون فارغ التحصیل مدنظر شما را میذارم بیکار بگرده
سال 1362 بود که دبیری دلسوز در دبیرستان در درس زیست شناسی با ناراحتی و نگرانی گفت :
" با این سهمیه های 40 درصدی رزمندگان که برای بیسوادان فراری از درس خواندن و درس گریز، در کنکور گذاشتند و هر بیسوادی با این سهمیه های مخرب در رشته های حساس دانشگاهی نظیر پزشکی و حوزه پزشکی وارد میشه، خدا به داد این مردم و مملکت در 20 سال آینده ، برسه " !!!
ما میخندیدیم ولی الان گریه میکنیم و می فهمیم منظور آن دبیر محترم و استاد چی بود!!!؟؟؟؟
بیسوادی فارغ التحصیلان حوزه پزشکی داخل کشور ،آنقدر نمایان بود که در سالهای 1371 کاملا" مشهود بود!!
پزشکان بساز بفروش ملک،دلال دارو،تشخیص اشتباه،کاسب و سرکیسه کن، عوامل عقب ماندگی علم پزشکی ایران،....... همه و همه به خاطر وضع کردن آن سهمیه های غلط ، برای تشویق کردن عده ای جهت رفتن به جبهه بود!!! اما به چه قیمتی برای ملت و کشور تمام شد این خیانت عده ای مسئول در وضع کردن این سهمیه ها!!!!؟؟
حالا هم چند سال دیگه نتیجه این بیسوادی دانش آموزان که در مدارس غیر انتفاعی!! مثلا" تیز هوشان !! و حالا هم که به خاطر کرونا در خانه مثلا" درس می خوانند !!!!! خودش را نشان خواهد داد......
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
دروغگو سال 62 دانشگاهها تعطیل بود
mrs
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
عزیز دل برادر 62 نه 63 با 64 یا هر رمان دیگر اصل حرف که درست است. تو اگه راست میگی چرا اینجا نموندی و در رفتی؟
والا ما هم امتحان میگیریم. ولی باید سبک ازمون گرفتن عوض بشه. باید اموزش داده بشه سبک های نوین. مثلا سوالاتی طرح بشه که با باز کردن کتاب نشه حلشون کرد. تحلیلی باشن به جای حفظی و اینکه سوالات تستی با مدت زمان کم. راه های خیلی زیادی هست که تقلب حداقل بشه. در ضمن در امتحان حضوری هم 10 الی 25 درصد دانشجویان و دانش اموزان میزانی از تقلب را دارند. پس زیاد سخت نگیریم و با هم زندگی کنیم
پاسخ ها
سید مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
این حرفتون مثل اینه آب می خواهید جایش قول را به بچه می دهند باران می یاد ؟ خجالت هم خوب چپیزیه مدارس از ابتدا باید بصورت مفهومی وعلمی باشد
واقعا امروزه علاوه بر دانش آموزا معلما هم زدن تو کار کم کاری .......
سلام خسته نباشید دختر من غیر انتفاعی درس می خونه کلاس هفتم هست ولی بعضی از معلماشون فقط همون نمره ای گرفتن و ملاک میدونن وهیچ کدام از فعالیتهای کلاسی و پروژه را مد نظر نمی گیرن
تقلب کار اشتباهیه و همه اینو خوب میدونن
ولی معلما هم باید همه ی تلاششون رو برای درس دادن بکنن تا همه خوب یاد بگیرن و نیازی به تقلب نباشه
لطفا ضعف آ موزشی رو با یک صورت مسئله دیگر حل نکنید اولیا تو این مدت به قدر کافی عذاب کشیدن معلمها هم که فقط نمره میخواهند شعور و انسانیت کیلو چنده؟
این یعنی چی آخه شما نگران تقلب ما نباشین ما خودمون میدونیم چطوری گلیم خودمون رو از آب بیرون بکشیم امروز امتحان ریاضی دادیم سوالاتی که توی شاد حل میکردیم کجا اینا کجا سوالات در حد نیوتن بود خود نیوتن برای حل اینا دو ساعت زمان نیاز داره نه یه ساعت و ربع که اون سریع فقط برای فرستادن ورقه ست آهای مسعولین الان کجایین به جای اینکه واکسن در اومد خودتون بزنید به دانش آموز ها بدین یعنی حتی قد چین و آمریکا بلد نیستین
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
سلام
بنظرم این یه‌کم بچه‌گانه هست که شما این طور فکر
میکنید که ايران رو درحال و شرایط فعلی با چین و آمریکا قیاس کنید
دوما همین شمایی که این رو میگی اگر اول روی مردم عادی (یا به قول شما دانش آموز) تست میکردن میگفتین مگر خونشون از ما رنگین تره و.. ولی با قسمت اول صحبت هاتون موافق هستم
که زمان حل برخی سوالات به صورت نادرستی کم هست
من داداشم امسال پایه نهمه و تو یه مدرسه دولتی درس میخونه برنامه شادم نصب کرد ولی هیچ آموزشی تو گروهشون نداشتن
هیچی هم از اول سال نخوند
تو امتحاناش من کمکش میکنم
الان معلم ما گفته که امتحان هارا به صورت تصویری میگوییم
درکل درس ها واموزش ها نباید به اموخته های ذهنی صرف تبدیل بشن کارعملی مناسبتر هست جامعه ای که الان سخت میگیره ولی برا فردا و اینده شغلی تضمین که هیچ تاییدمیکنه خبری از شغل نیست مشکل اموزش حلال چیزی نمیشه بنده سه برادر مدرک داربیکار دارم
با اینکه خودم دانش‌آموزم میگم ما تا نیاز به تقلب نبینیم
تقلب نمیکنیم. یا معلم سخت میگره یا پدر و مادر یا در موارد خیلی کم دلیلش تنبلی یا بلد نبودن درسه
راست میگی
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
موافقم یجوری سخت میگیرن انگار همه چیز به نمره بستگی داره و اگه نمره کم بیاریم انگار هیچی بلد نیستیم
من خودم دانش آموزم معلم مثله آدم درس نمی ده سوالات سخت در میاره بعد می خواد ما تقلب نکنیم وخت امتحان بیست دیقست با بیستم سه سوال بعد بعضی درسا نمیشه تو آنلاین یاد گرفت مثلا عربی ریاضی هرچقدر هم تلاش می کنیم نمیشه آموزش پرورش سیستم آموزشی درستی نداره بعد می خواد ما تقلب نکنیم من و همکلاسیام دوساله مدرسه نرفتیم بعضی درسا باید از پایه باید یادگیری بشه شما دقیقا هیچ کار نمی کنید و نخواهید کرد سیستم آموزشیتونم هیچ کار خیری نمی کنه نه فقط سیستم آموزشی در هر نهادی هیچ کاری انجام نمیشه این جامعه اگر بخواد اینطوری باشه هیچ وخت پیشرفت نمی کنه
من خیلی دلم میخواست آزمونها رو حضوری برگزار کنن. حداقلش این بود دانش آموزا ها یکم بیشتر به محیط آموزشی وارد مشدن. جدای از نمره. نفس مطاله خودش کلی مزایا داشت. از گوشی ها بر ای یه مدت کوتاه فاصله میگرفتن. امتحانات حضوری کلی توش آموزش بود. استفاده از ماسک رعایت فاصله. اهمیت خود مراقبتی که این مدت میتونستن دوباره آموزش ببینن. قطعا با رعایت این نکات و اینکه مدرسه ها تب سنج دارن. اکسیزن سنج دارن. واقعا بعصی مناطق شرایط آزمون حضوری بود
یه برنامه درست آموزش انلاین ندارند و همچنین معلم به خودش زحمت نمیده فیلم بزار ار آموزشی که توسط خود او گرفته شود و فقط فیلمهای تکراری که از اینترنت دانلود میکند. سوالات امتحانات را هم سخت طراحی میکنند
وقتی سیستم نمره محور باشد
و به خاطر نمره به دانش آموزان فشار بیاورید تقلب افزایش پیدا می کند
سیستم باید علم محور باشد
به علاوه آموزش مجازی اصلا آموزش نیست بلکه یک سرگرمی است کسی چیزی یادنگرفته که بخواهد تقلب نکند
عجب چیزی
سلام.از طرفی حساسیتهای بیجا و زیادی معلمان در کنترل تقلب و دادن پیامهای هشدار باعث استرس دانش اموزان درسخوان و مقید میشه طوری که تمرکز از فرد گرفته میشه.وباعث نگرانی بیشتر می گردد.
شبانه بزرگسالان چی اونا حضوری ان؟
وقتی سامانه به هر دلیلی به طور ناگهانی دانش آموز را خارج می کند حالا مشکل هر چه باشد از نت گرفته تا کوچک بودن گوشی و ... آن وقت دانش آموز چه کند اگر دوباره وارد شود که متهم به تقلب می شود اگر وارد نشود که امتحان بد می شود پس چکار باید کرد؟
متاسفانه بعضی از دانش آموزان هم هیچ تلاشی برای یادگیری نمی کنند و حتی لقمه حاضر و آماده و جزوه حاضر و آماده رو سختشونه که قورت بدن
یک طرف قضیه معلم وطرف دیگر خاواده ها هستند که گاها مشوق دانش آموز هستند برای تقلب
من خودم یه معلمم،میخوام اینو به معلمان بگم مطالبی راکه مابه دانش آموزان یادنمی دهیم ومطالبی که خودماهنوز درآنها مشکل داریم چراازدانش آموزان می خواهیم یاامتحان بگیریم.
همیشه دانش آموزا و خوانواده ها مورد شکایت و گله هستن چرا معلما نه چرا آموزش و پرورش نه میدونید من دانش آموزم قبلاً فک میکردم وقتی میرم مدرسه عذاب میکشم الآنم همون حس رو دارم ولی با این تفاوت که الان اون حس دو برابر شده چون سیستم آموزشی کشور ایراد داره
سلام معلم ها رسمی همه مسیولیتوپای اولیا وبچهها گذاشتن من بچه‌هایم مدام درحال درس نوشتن طفلکیها وقتی برا استراحت ندارن وخودمون هم با بچه هامون عصبی شدیم ،،،چه انتظاری ازبچهها دارید ،،،اصلا استراحت صفره
من هم موافقم موقع ازمون گرفتن سوالات از کجا میاد رو نمیدونم برای فرزند خودم تمام کتاب رو زیر رو کردم و این دو تا سوال معلم رو ندیدم هیچ کجای کتاب و وقتی هم اعتراض کزدم ایشان گفتن اگر خوب میخوند متوجه میشد و همین
والا اون زمان که حضوری بود معلما چیزی یاد نمیدادن
الان که آنلاینه دیگه بدتر ...چطوری آدم تقلب نکنه؟
خیلی عجیب حرف میزنید وقتی کتاب جلوت بازه چرا استفاده نکنی؟!
مسخره ها بچه کلاس اولی گول میزنید کسی در ۸ متری شما‌‌........
معلما درست درس بدهند هیچکی تقلب نمیکنه
معلما درس نمیدن مثل آدیمزاد توقع ننره بالاهم دارن
اونی هم که گفته تا ۸ متری کتاب باز نکنید چرت گفته همچین سیستمی فقط تو سیستم های فوق امنیتی یافت میشه( مثل دبستان که میگه تو خونتون دوربین داره )
علم پیشرفت کرده ولی نه در این حد
دو نیم حقوق میدن به معلم انتظار دارن جونشو بذار تو این راه!!!! چشم، حتما!!!!!
امتحانات چه حضوری و چه غیر حضوری با این وضع درس خواندن هیچ تفاوتی نداره و امکان داره که نیمی از دانش آموزان موفق پاسخ به امتحانات را نداشته باشند چون مطمئنا ۷۵ درصد دانش آموزان امتحانات شان را به کمک تقلب انجام میدهند و میدانند که تقلب یک کمک نیست اما بخاطر کسب نمره برتر حتما این کار را انجام میدهند.
دانش اموزان دو دستن تنبل ،کوشا ولی با حافظه کم .یه دسته سومیم هستن که حافظشون خوبه .وقتی معلم برای عدم تقلب زمان یه امتحان ۴۰ سوالی رو گذاشته ۱۵ دقیقه دانش اموز بدبخت اگه بدونه هم وقت کم میاره پس بع کتاب روی میاره یکی از دلایل اینه جانم
خیلی چرت میگن
سلام دانش اموز سال اخرم هیچی از عربی ،زبان،ریاضی نمی فهم تو تدریس مجازی و از دادن کنکور صرف نظر کردم فقط میخوام دیپلم بگیرم و تمام
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
دیپلم ارتش ازاد لیسانس پولی شدفوقشم
دبیرای ما از سال دهم هم که حضوری بود هیچی بارشون نبود و ماهم هیچی نمیفهمیدیم
برای من اتفاقا امسال بهتر شد که جای دیدن محتواهای آموزشی مذخرف دبیرا میرم از منابع دیگر درس میخونم
واقعاً که من یه. روستایی ام اینترنت شضعیفه نمیتونم چیزی یاد بگیرم پس چی کار کنم.یکم فکر کنید زمان حضوری دانش آموز با مشکل بر میخورد الان که آنلاینه که بدتر تقلب باید باشه من میگم تقلب باید باشه.چطور یه معلم نمیتونه همه درسارو تدریس کنی ولی دانش آموز باید همرو یاد بگیره این بیخود ترین چیزیه که شنیدم معلم که مدرک هم داره نمیتونه همه درس هارو تنهایی تدریس کنه پس چطور انتظار دارید من دانش آموز همه ی درسا با ۴۰ نفر تو یه کلاس یاد بگیره؟ واقعا
با این وضعیت کرونا چ تدریس و یادگیری چ توقعی از ما دانش آموزان دارین
یاد دبستان می افتم که میگفتن ما خونتون دوربین داریم .
چی بگم والا
من سال دیگه کنکور دارم, بنده کسی بودم به شدت علاقه به المپیاد فیزیک اما بخاطر دلایلی نتونستم وارد المپیاد باشم , استانی که زندگی میکنم شرایط رو نداره, پس تصمیم گرفتم وارد مسیر کنکور شم,
روزی نیست من احساس پشیمونی نکنم, خیلی ناراحتم خیلی
چون میدونم اگ حتی کنکور هم خوب بدم بعد دانشگاه برم اونجا به شدت ضرر میکنم,
بچهای ما با کنکوری خوندن درس هایی مث فیزیک نمیتونن هیچ نقشی توی پیشرف کشورشون داشته باشن
متاسفانه اینجا میخوان به همه یه دیپلم بدن, منتهی نمیدونن همین کارشون باعث شده اینقد عقب مونده باشیم
مرحبا به معلمانی که در این ایام با از خودگذشتگی و با هزینه شخصی خود اعم از موبایل و هزینه نت و با به خطر انداختن سلامت چشم خود ، بیشتر از قبل درگیر مدرسه و تدریس هستند و توسط هیچ سازمانی دیده نمی شوند و کسی هم اندک قدردانی از اونا نمی کنه
فقط حساب کنید با چند ماه حقوق معلم میشه یه گوشی خرید؟!
و مرحبا به دانش آموزان و والدینی که شرایط استثنائی این روزها رو درک می کنند و می دانند که از نظام اموزشی غلط نباید انتظار بیشتری داشته باشند و به دور از هرگونه بهانه گیری و برای آینده خود تلاش می کنند
و ننگ بر کسانی که دور از همه این مشکلات فقط شعار می دهند و مدعی هستند چه مسئولین نامسئول و چه مردم دست پرورده ماهواره
چه مسخره آدم به این سیستم آموزشی خندش میگیره
من هم ولی دانش آموز هستم. متاسفانه بعضی ها قضاوتهای نا عادلانه می کنند. درسته آموزش مجازی عیبهای داره اما حسنهایی هم داره. مثلا دانش آموز اگه واقعا فکر درس باشه می تونه چند بار فایل تدریس را گوش دهد و اینکه بعضی ها ایراد از سوال می‌گیرند متاسفانه چیزی از آموزش نمیدونند. چون سوال باید فهمیدنی باشه تا درک دانش آموز را از مطالب آموخته شده بسنجد نه اینکه دقیقا سوال کتاب باشه تا فقط حفظیات دانش آموز را طوطی وار بسنجد که اگر دانش آموز به این سمت و سو برود بی سواد بار می آید و مطالب حفظی زود فراموش می شوند علت اینکه تعداد زیادی از دانش آموزان موفقیت کمی دارند همین است که هم خانواده و هم خودشان دنبال نمره بالا و قبولی هستند ولی گاهی اوقات یک دانش آموز که نمره 18 را خودش گرفته از دانش آموزی که 20 گرفته باسوادتر است. پس به فکر باسواد بار آمدن فرزندمان باشیم نه نمره بالا اگر سواد آمد نمره هم می آید. جمله ای در جایی مطالعه کردم که گفته بود بهترین معلم کسی است که جواب سوال را مستقیما به دانش آموز نگوید. یعنی او را به فکر وادارد.
واقا چجوری میخوان بفهمن تقلب میکنیم یا نه
من خودم امتحان عربی دارم از اول سال تا حالا چیزی یاد نگرفتم الانم که امتحان ترم هست باید پنج تا درس رو خدوم بخونم خودم که دانش آموزم
معلم من که میومد چند تا ویس میزاشت با عکس از گوگل که این درس فلانتونه بنویسیت من الان چجور یاد بگیرم با عکسی که خودمم میتونم دانلود کنم
تازه اینجاش جالبه که معلمه اصلا معلم عربی نیست
این چند تا جلسه هم که همش تمرین میداد
خوب آموزش که نمیدید پولم میگیرید تازه میگیت تقلبم نکنید واقا نو بره
پاسخ ها
mrs
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
تکنولوی رو برای همین موضوع صرفا زاییدند
منم تقلب میکنم
دلیلش اینه که اون معلم تدریس نمیکنه شما کل حرف هایی که اساتید در کلاس آنلاین میگن رو جمع کنید از ۵ دقیقه بیشتر نمیره. خب معلومه ما هیچی یاد نمیگیریم تو شهر ما وضعیت زرد هستش اما اجازه نمیدن یک نفر بیاد سوال کنه یا مشکلی داره بر طرف کنه و خود معلم ها هم امتحانات رو خیلی سخت کردن اصلا نمیشه فکر کرد فقط باید تند نوشت شما انتظار دارید وقتی کتاب پیش ما هستش تقلب نکنیم؟؟؟
آقا وقتی آدم یاد نگرفته چه طوری امتحانات ترم حضوری باشن⁦ಠ﹏ಠ⁩تازه هم بر سرمون ما کنکور باید بدیم
در این زمان کرونا هیچ چیز معلوم نیست بعد هم تنها این تقلب به چشم می آید دوتا دانش آموز بی گناه را می بینید چشم باز کنید همه تقلب ها را نگاه کنید تقلب این نیست که شما می گویید از دید من تقلب یک نوع آموزشی است نا خواسته شما ها که به این سن رسیده اید تنها خاطره خوبتان همان تقلبتان از مدرسه که درس می خواندید هست وجالب اینکه هنوز هم آن سئوال یادتان است پس بهتر است تعداد امتحان زیاد شود تا تقلب هم زیاد باشد آموزش موازی تقلب موازی یعنی کسی که تند تند از یک کتاب امتحان می دهد اگر به جای دوامتحان در یک نوبت از هر کتاب درهفته دو امتحان دهد می دانی چه یاد گیری اتفاق می افتد یعنی دانش آموز هفته ای دوبار ناخواسته کتاب را در عرض چند دقیقه باز می کند و می خواند یعنی یاد گیری ود ر پایان کسی می تواند تقلب کند که حداقل یک دور هرچند الکی خوانده باشد وگرنه حتی جای سئوال را هم پیدا نمی کند
والا منم دانش اموزم
وقتی معلمم برا هر سوال فیزیک ۵۰ ثانیه وقت میده،تقلب و مراجعه به کتاب که هیچ،حتی نمیتونم کامل سوالارو بنویسم و بفرستم
یعنی چی مگه میشه تقلب نکرد؟من خودم تا پارسال که مدرسه حضوری بود همه نمراتم رو بدون حتی یه دونه تقلب بالا می‌گرفتم!ولی الان آنقدر که معلم ها بد درس میدن و امتحان های سخت میگیرن حتی تقلب هم کنی نمیتونی نمره ی خوبی به دست بیاری!الان من کلاس هفتمم اولین پایه متوسطه،اصلا به این وضع عادت نکردم و معلم ها هم هیچ تلاشی نمیکنن برای یاد گیری ما!انگار نه انگار ما سال اولی هستیم!همه فکر میکنن تو آموزش مجازی خیلی راحتیم تو رخت خواب درس میخونیم...اما اصلا اینجوری نیست!اصلا هم اینجوری درس خواندن خوشایند نیست!چرا انقد ما دانش آموز های بدبخت رو قضاوت میکنید؟معلم برای بیست تا سوال علوم بیست دقیقه وقت میده با یه عالمه شرایط چرت و سخت!نمیدونم بری تو اپلیکیشن دیگه در حین امتحان تقلب میزنه،اسکرین شات بگیری تقلب میزنه،دو تا خواهر کنار هم امتحان بدن تقلب میزنه...تازه یه معلم می‌گفت پنجاه متر باید فاصله داشته باشید!واقعا خنده داره معلم ها ما رو چی فرض کردن؟همه ی سوال ها سخت و مفهومی و برای هر کدوم هم یک دقیقه وقت،با این سرعت نت هم که ماشالله...معلم خودش یه جا لم داده برای درسش یه ذره تلاش نمیکنه،از اینترنت فیلم های ده دقیقه ای بیست دقیقه ای دانلود می‌کنه امتحان سخت هم میگیره،اصلا آدم حوصله ش نمیگیره اون فیلم ها رو نگاه کنه!روز تعطیل معلم میاد میگه فردا ساعت پنج امتحان دارید،خب یعنی چی یا یهو میاد تکلیف میده میگه تا ساعت فلان بفرستید باز یه معلم داریم لااقل شعور داره نیم ساعت وقت میده ده دقیقه هم برای ارسالش و متناسب با درسش امتحان میگیره،خودش زحمت می‌کشه فیلم می‌فرسته امتحان هاشم مناسب،کاش بقیه معلم ها از اون یاد میگرفتن...واقعا نمیدونم چی بگم.با این وضع کرونا هم حتما مدارس رو باز کنید ما میایم دو دستی جونمون رو تقدیم شما میکنیم،خواهش میکنم رسیدگی کنید خواهش میکنم
خخخ عجب دروغی بچه ۵ ساله گول نمی زنید که به من تو بچگی میگفتن شلوغی نکن مامان و بابات میبینن با دوربین اینم از اون دروغ های شاخداره
معلم یاد میده معلمای ما که کلا میان سوعالارو میزارن میرن سوعالی هم در مورد درس میکنیم میگن مثل اینکه شما نمره نمیخواید پس درستونو بخونید
منم هیچی یاد نگرفتم
درسمم زعیف نیس معدل سالای قبلیم زیر ۱۹ نیم نیومده ولی الا روش بسیار موعثر تقلب را در پیشه خود قرار داده ایم و با رسوندن سوعالا بهم جهاد در راه خدا کرده و بهترین نمره رو میگیریم الله و اکبر مرگ ب.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
معدلت زیر 19 نیست بعد ضعیف رو زعیف ، سوال را سوعال و می ذارن را می زارن می نویسی. به نمره مفت کیلویی گرفتن و تنبلی عادت کرده اید.
من خودم دانش آموزم و از زبون یک دانش آموز میگم که ما به سایت ها و لینک ها نمیبازیم و همیشه راه خودمو باز میکنیم
نه هممچین چیزی نداشتیم
بعد اونوقت تو اتاقی که ۳ متر طول داره و ۴ متر عرض داشت تکلیف چیه؟
مگه کتابا به هوشمندن یا به سیستم وصل میشن که با باز شدنشون برنامه خبر دار شه:|
ولی انصافا بعضی درسا اگر خونده نشن حتی با کتاب باز هم نمیشه به سوالاتشون جواب داد-_-
من خودم دانش آموز سال آخر تجربیم درسم را میخونم امتحان خودم را زود میدم بعد جای بقیه هم آزمون میدم.مشکل اینه که عدالت آموزشی نداریم اونی که توی تهرانه با اونی که تو سیستان و بلوچستانه یا کردستان به ظاهر یک کتاب را می‌خوانند و کنکور میدهند ولی...
وقتی که معلم تدریس ای که داره در حد کتابم نیس بعد سوالایی که میده خیلی با اون سطح تدریسش فرق میکنه ازدانش اموز انتظار دارین چی کار کنه من الان سال اخرم هیچی از دروس دوازدهم یاد نگرفتمه بخاطر اینک اموزش انلاین ت ایران یعنی معلم جزوه از کانال جاهای دیگ بگیره بفرسته و بعدشم اگ دانش اموزهم بگ بلد نیستم بگه داری بهونه میاری /:
بیشتر دانش آموزان بی انگیزه شدن و از لحاظ درسی بسیار افت کردن
پدر و مادر چطور درک کنن که این شرایط برای دانش آموز چقدر دشوار، خوده خانواده دشوار ترش هم میکنه
صبح تا شب تو خونه باشی،بی تحرک باشی ، فشاری که خانواده وارد میکنه، نوجوانی و مشکلاتش، اینترنت و لذت های منفیش،مشکلات مالی خانواده و...
خب درک کنید دیگه این راهش نیست. همچی از بین رفته نه شادی نه تفریح سالم نه روابط خانوادگی سالم...
خدا خودش رحم کنه
این همه درس خوندن چه فایده ای داره کدامیک از ما بعد از فارغ التحصیلی می‌توانیم به زبان انگلیسی صحبت کنیم اصلا کدامیک از ما تاریخ و اجتماعی را به خاطر می‌آورد شیمی و فیزیکی که در سال اول دبیرستان خواندیم کجای زندگی به درد بخور بود آیا بهتر نبود که به علاقه ها توجه میشد و بچه ها برای کارآموزی به کارهای نظرشان معرفی می‌شدند آیا بهتر نبود که در دانشگاه های ما به دانشجو کار کردن را یاد می‌دانند و برای او شغلی پیدا می‌کردند متاسفم برای این عمری که بیهوده می‌گذرد
من حاضرم قسم بخورم دبیر عربی ما در طول سال یکبار هم درس نداده و امتحان نهاییش از کنکور هم دشوار تر بود .. از ما چه‌انتظاری دارید ؟؟؟؟ تقلب نکنیم ؟؟!!!!! لطفا یکطرفه قضاوت نکنید .. قبل از اوردن اسم تقلب به تدریس معلم ها نگاهی بندازید
لطفا امسال با شناختی که دارید نمره بدید بخدا هیچ معلمی ب حدکافی درس نداده وهیچ دانش آموزی به قدر عالی یاد نگرفته من یه دنش آموزم که امسال هیچی رو درست یاد نگرفته و بخاطر تغلب بیش ازحد بعضی بچه های کلاس باید نمره کارناممم بیادپایین
سوالات امتحان سخت میدن و تدریسم که یاد نگرفتیم پس لطفا دبیر محترمی که آزممونش هرسوالی ۲ نمرس ب فکر باشه لطفاااااااااا رسیدگی کنید
من نمیفهم این چه وضعشه شما فقط بلدین دانش اموزارو متهم کنید
یک بار شد از دبیر بپرسید
دبیر ریاضی به جای اینکه خوده کتابو با دانش اموز کار کنه خارج از کتاب کار میکنه وقتی هم میخاد امتحان بگیره یا خارج از اون تدریس و جزوهاش میده یا یک جوری سوالو میپیچونه که خارج از فهم یک دانش اموز متوسط هست و بقیه دبیرا
لطفا قبل ازاین که درمورد تقلب حرف بزنید یکم به این وضع اموزشتون برسین
معلم بی فکر و تنبل
این ها که خوبه من همه ی سوال های امتحان خط ب خط از روی کتاب و جزوه معلم نوشتم آخر دست نمره م شد ۱۵


نمی‌دونم اون ۵ نمرش کجا رفت ؟.....
فکر میکنم بی انصافی باشه دانش آموز وقتی می بینه شرایط تقلب وجود داره خودشو به سختی نمیندازه درس بخونه از خوابش کم کنه میگه چرا خودمو زحمت بدم بنابراین اصلا توجهی به درس معلم نمی کنه تا بخاد نظر بده معلم خوب تدریس کرده یانه
باباجان ما دانش اموز ها دیگه توانی برامون نمونده تورو خدا درک کنید معلم ها بیخیالن میان اموزششون رو با دوتا فیلم که هر کدوم از فیلم ها یه روش اموزشی دارع سر هم میکنن و میگن این هم از اموزش امروزمون به فکر دانش اموزا باشید شما ها همونجور که درس دادید همونجور هم امتحان بگیرید بعدشم میخواستید امسال رو تعطیل کنید که دانش اموزان نخواهن تقلب کنن و چیزی یاد نگیرن اینقدر نت مصرف نشه و اخرشم هیچی به هیچی شما ها اگه فکر اینجاهاش هم میکردید واقعا خیلی خوب میشد
استرس وارد کردن و کسب نمره بالا

من دانش اموز رتبه بالای مدرسه ک همیشه نمراتم از همه بالاتر بود نمیگم ۲۰ .۱۹ ک بود باز بالاتر از همه بودم اما الان همه دارن تقلب میکنن از منی ک نمیکنم نمرشون بالاتره
یاهمه نباید تقلب کنن یا همه باید تقلب کنن این طوری حق ضایع میشه
پس مجبور ب تقلب هستیم حتی شده واس ۲۵ صدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
شما کار خوبی می کنی که تقلب نمی کنی . نتیجه اش در کنکور معلوم میشه. معدل 16 واقعی در کنکور قبول میشه و معدل 20 تقلبی ، رتبه چند هزار میاره و قبول نمیشه.
واقعا آدم ناراحت میشه ازاین سیستم آموزشی ..معلم کلاس اول بچه من باحالی که کلاس اول خیلی حساسه فقط یه کلیپ زحمت می‌کشه وچقد هم منت میزاره ومیفرسته کل زحمت رودوش اولیاست واقعا حروم مدارس غیرانتفاعی این همه شهریه
با سلام
1_اولا کرونا یک مشکل جهانی هست و معلم در تعطیلی مدارس یا برگزاری امتحانات به صورت حضوری یا مجازی نقشی ندارد و تصمیم گیرنده نیست
2_حداقل اولیا فهمیدن که نه صدا وسیما نه فضای مجازی و نه تلاش خوداولیا در قیاس با زحمات معلمان عزیز صفر است
3_وقتی دانش آموز فقط روز امتحان سراغ کتابش میره چه ربطی به معلم داره چرا اولیا انتظار دارند دانش آموزی که هیچ تلاشی نکرده موفق بشه
4_معلم هم یکی از عوامل سیستم آموزش و پرورش است که وظیفه اجرایی داره و برای انتقال محتوای کتابها راه حل ارایه میدهد و این دانش آموز است که با تلاش و ممارست باید به اون نتیجه مورد نظر برسه ودر این راه از معلم کمک بگیره نه ایتکه صرفا منفعل باشه و منتظر لقمه آماده و هیچ تلاشی نکنه
5_قضاوتها در مورد معلمان به دور از انصاف است چرا که اگر معلم وظیفه اش را درست انجام نمیداد این همه موفقیت علمی در کشور و جوامع بین المللی چطور رقم می خورد
حاجی ناموسا تقلب نکنید
من درسم خوبه میشینم می خونم نمرم بدون تقلب میشه ۱۹
ولی یکی که هی نمره تک میگیره میاد تقلب می کنه میشه بیست از من بالاتر میشه
آخه انصافه
لامصب دیگه این خیلی بده
نکنید این کارو
اه
من دیگه رد دادم من دانش آموزی بودم که تو دهم تمام آزمونا رتبه برتر تمام امتحانام بالا 18 اما امسال میانگین 27 شم هنره واقعا ینی چی مدرسه کجایی که غلط کردم
مشکل بچه ها فقط تقلب نیست اولا بگم که آموزش مجازی هیچ جوره به درد نمیخوره و این تقصیر دانش آموز نیست دانش آموز دست خودش نیست و حواس او از درس به چیز های دیگه پرت میشه بعد بچه ها فقط دوست ندارند که درس بخوانند بلکه آنها دوست دارند در اجتماع باشند و کار دیگری غیر از درس انجام بدهند و... ولی اگه بچه ها قرار باشه بشینن در خانه و فقط درس بخوانند خب هیچ کسی قادر نیست به درس گوش بده و باز هم تکرار میکنم آموزش مجازی به هیچ وجه خوب نیست حتی اگه بچه ها بیشترین سرگرمی رو داشته باشند!
سلام علیکم بنده دبیر عربی هستم.وقتی دانش آموز درس نخواند دبیر هر چقدر تلاش کند و بهترین تدریس را هم داشته باشد فایده ای ندارد.در تدریس حضوری تعداد کمی از دانش آموزان درس را از روی علاقه میخوانند که برای این عده تدریس حضوری و مجازی فرقی نمیکند در هر دو صورت درس را میخوانند و می‌فهمند و موفق میشوند. و بعضی از دانش آموزان برای اینکه سر کلاس ضایع نشوند درس میخوانند که این عده در کلاس مجازی درس را کنار گذاشته و بیشتر از تقلب استفاده می‌کنند گروه سوم هم که کلاس مجازی و غیر مجازی برایشان فرق نمیکند. در هر دو صورت درس نمی خوانند. الان در کلاس مجازی دانش آموزانی دارم بسیار عالی که وقتی درس را توضیح میدهند واقعا لذت میبرم. در ضمن کار ما دبیران الان خیلی سخت تر از قبل شده است. صبح تا شب و شب تا صبح باید سر گوشی باشیم. انشاء الله خدا خودش رحم کنه و این ویروس منحوس رو ریشه کن کنه.
برای چی تقلب نکنیم وقتی که درس ها به هیچ درد ما نمیخوره فقط برای مدرک درس میخونم وگرنه که هیچی از درسهایی که مدرسه میده به درد آینده ما نمیخوره
تو این مملکتی که میریم سر کار میگه پارتی ایت کی میرم سپاه میگه معرف ات کی میرم ارتش باز پارتی میخواد ناجا وزارت نیرو خوب من کجا برم کار کنم تو این مملکت فقط مدرک مهم نه سطح دانش و علم فقط مدرک طرف لیسانس مدیریت داره تو اداره پسماند های شهر کار میکنه دکتر های عمران داره تو شرکت کامپیوتر کار میکنه فقط مدرک مهم
خوب پس چرا من نیام تقلب کن و امتحان بدم که فقط بتونم مدرک بگیرم
دیگه سطح دانش و علم من برای کی مهم
و در رابطه با آسیب های تقلب باید بگم که من دوازدهم و دیگه اب از سرم گذشته
الان هم فقط بخاطر مدرک و دختر بازی دارم میرم دانشگاه
سطح دانش و علم کیلو چند تو این مملکت
تو آین شرایط سخت اقتصادی و کرونایی و چرخش یکباره آموزش حضوری به مجازی و عدم وجود فرهنگ و زیرساخت مناسب هم برای معلمین و هم برای دانش آموزان و خانواده ها مشکلاتی بوجود آورده که طبیعی است.تو آین وسط آموزش و پرورش و دستگاه عریض و طویل وزارتخانه و مدیران مدارس چکار میکنن؟ بار آنها افتاده رو دوش معلمین و خانواده ها.
تقلب دگ جزوى از امتحاانه
به خدا سوالات خیلی سخته یه کم انصاف داشته باشید آخه چی و میخواید ثابت کنید دانش آموزان بیچاره هیچی یاد نگرفتن سوالات رو آسون تر کنید
سلام من یک معلم هستم معلم زبان انگلیسی , قبل از اینکه امتحانات آنلاین بشود از آزمون اپن بوک استفاده می کردم صدای اولیا ومدیر در آمده بود چرا سوالات میدید و کتاب در دست دانش آموزانه به نظر بنده سوالات تفهیمی داده بشه و کتاب هم آزاد باشد بهترین نتایج را خواهد داد .
آینده این مملکت دست کیا میفته
بسیاری از خانواده ها زمینه ی تقلب را فراهم میکنن که زحمتی به خودشون ندن, دانش آموزان وقتی حضوری بود درس نمیخوندن الان که دیگه اوضاع بر وفق مرادشونه. میخوابن تا ظهر و بقیه ی وقت رو هم به بازی میگذرونن. بعد توقع دارن معلم معجزه کنه از راه دور. اول باید خانواده هارو آموزش داد.
مرد باشین تقلب نکنین و با افتخار تک بگیرن نه بیست الکی(:
تا حالا به خودتون گفتین شاید معلم بد درس داده که دانش آموز نیاز به تقلب داره ؟ نه چرا باید بگید از نظر شما توی همه ی موارد معلم حق داره ولی دانش آموز نه چون دانش آموزه وقتی معلم داره درس میده صدای خر و پف بیشتر از صدای معلمه یا معلم اصلا براش مهم نیست دانش آموز داره چیکار میکنه دانش آموزم تقلب میکنه تلویزیون که اصن هیچی اونو ولش کن. یجوری میگین دانش آموز تلاش نمیکنه که انگار ما بیکار نشستیم فقط سرمون تو گوشیه اونیم که تو امتحانات طول ترم شرکت کرده و اونیم که تو کلاسای آنلاین بوده خواجه حافظ شیرازی بود و ابوالقاسم فردوسی . این که صدای معلم تو ویدئو نمیاد و براش مهم نیست تقصیر ما نیست که معلم به فکر نیست بعد میشینیم خودمون بخونیم میبینیم متوجه نمیشیم کی پاسخگو هست اینجا یا از معلم سوال میکنی جواب نمیده دانش آموز چیکار کنه . جمع کنید بابا تا هر چی میشه میفته تقصیر دانش آموزا معلمم اصلا دخیل نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
احسنت تا یه چی میشه میگن تقصیر دانش آموز بیچاره هست باید این اوضاع تموم بشه یه بارم که شده یه مطلب ضد معلم ها بگید که چرا خودشون تدریس نمیکنن !!!!
من کلاس نهمم معلمون یه سوالهایی میده که خود نیوتون هم بیاد نمیتونه حلش کنه معلما چون به بچه ها اعتماد ندارن انقدر سخت میگیرن من خودم حاضر بودم کل سال رو بزن مدرسه اما مجازی درس نخونم
سلام اموزشای مجازی با بعضی معلمای عقده ای واقعا سخت وکلافه کننده است ،،،تاکید میکنم بعضی معلمای عقده ای ،،،وگرنه بعضی هاشون همونطور کهحضوری دلسوز بود ن حالا هم هستند ،معلم دختر من که ششم هست تا حالا یه نمره نداده ،میگه مامانا خودشون صحیح کنن بفرستن ،بچه که تاحالا معلم را ندیده ،برای امتحانای ترمشون همه را تماس تصویری گرفت ،بچه تمام جوابا را یادش رفته بود چون حول شده بود ،،
چه خوب حداقل میشه بین آنهایی که درس می‌خوانند وانهایی که نمی‌خوانند مرزی باشد
که حق کسی پایمال نشود
این آیا واقعیه؟؟؟
من تا پیش از امسال به شخصه اصلا تقلبی نداشتم ، ولی وقتی پای آموزش مجازی میاد وسط یه کم داستان متفاوت می‌شه ، سر کلاس آنلاین فقط تدریس انجام می‌شه . تاکید می‌کنم فقط تدریس !
به این شکل که دانش آموز اگه هر حرفی بغیر از مطلب درسی بگه از چت کردن و ویس دادن محروم می‌شه ، تمام حرف هایی که زده می‌شه ضبت می‌شه و نهایتا بدون هیچ دلیلی از طرف معلم از نمره ی دانش آموز کاسته می‌شه
خب معلم ها می‌گن اینجوری درس سریع پیش می‌ره ، آره سریع پیش می‌ره ولی کلاسی که هیچ مطلب قابل فهمی در اون نباشه حالا چه سریع یا کند ، تفاوتی نمی‌کنه ؛ نهایتا دانش آموز باید خودش تمام مطالب رو از کتاب یا منابع کمک درسی بخونه

تا پارسال اگه از هزار تا دانش آموز سوال می‌شد انگیزه‌تون از مدرسه رفتن چیه می‌گفتن می‌خوان کنار دوستاشون باشن ، اما با این شرایط به خاطر (با کمال احترام ) درک پایین معلم ها و اساتید از شرایط کلاس های مجازی ، خیلی از دانش آموز ها انگیزه شون رو دارن از دست می‌دن
این جور موارد باعث می‌شه که همه فقط دنبال کسب نمره( بدون تلاش برای فرا گرفتن درس )باشن
خوب وقتی چند تا از کتاب ها که اصلا نه در آینده نه بعد به درد نمی خوره چرا بخونیم مگه دیوانه شودیم چرا وقت رو براش هدر بدیم اصلا ارزش داره
لطفاً یکم شرایط درک کنید
بله همه چی بی درو پیکر‌شده نه معلم درست درس میده بعد میگن تقلب هم نکنید عجب روزگاری یارو درس دادنش مثل۲+۲هست بعد امتحان درحد مشتق انتگرال دانشگاه است وقتی مدارس رو بی حساب کتاب باز کنید اینجوری میشه دیگه
اصلا به شما چه ربطی داره کی تقلب میکنه یا کی نمیکنه
با این اوضاعی که هست و کی به کی و همه حتی از قبل از کرونا با پارتی بازی به جایی میرسند را چرا نمیگی؟
کسی که تقلب میکنه یا اصلا استعدادش یک چیز دیگست و یا معملمینش به احتمال بسیار زیاد اهمیت به تدریس نداده موجب ضعف دانش اموز میشود
معلمای امروزی معلم نیستن اصلا
اخه چرا قضاوت میکنید دانش اموز هایی هم هستن که درس رو میخ نن
سلام من یه دانش آموز دبیرستانی
دبیران ما از سایت های درسی فیلم حل تمرین کتاب می‌زارن بعد امتحان ترم از ما تست کنکور میگیرن با حداکثر زمان ۱ دقیقه
کدوم خری الان مسءول نظارت بر تدریس معلمان؟
بابا به قرآن حضوری نمرمون بیشتر میشد به دبیر میگیم آقا امتحان سخت بود میگه نه. اینا در حد کتابه شما درس نمی خونید
سلام علیکم
من ناشنوا هستم کم می شنوم.
متاسفانه ای تلاش بکنی!...
یک برنامه درست آموزش آنلاین نیست و همچنین معلم به خودش زهمت نمیده فیلم بزار ار آموزشی است که توسط خود شما گرفته شده و فقط فیلمهای تکراری است که از اینترنت دانلود می کند. سوالات امتحانات را هم سخت طراحی می کنم
شما امتحانش من کمکش میکنی .
من خودم یه معلم هستم اولاًمعلمی رو ما برای علاقه بهش اومدیم و دنبال فرار از درس دادن و کم کاری نیستیم چون همونطور که میدونید با رتبه هایی که ما توی کنکور و سطح علمی و شخصیتی برای ورود به حرفه معلمی به راحتی میتونستیم جای دیگه استخدام بشیم با حقوق چندین برابر معلمی
دوماً معلمی ندیدم که اخلاق کاری نداشته باشه و به دانش آموز سخت بگیره و درس نده ولی سوال امتحانی سخت بیاره سطح تدریس باید طوری باشه که هم برا دانش آموز ضعیف ،متوسط و قوی قابل فهم باشه وهمه معلما برای دانش آموزای قوی اگه سوالی یا درس رو تخصصی تر بخوان از وقت خارج از کلاس هم مایه میزارن
سوماً طبق تجربه چندین ساله خودم عرض میکنم که کسانی از دانش آموران که تهمت بی سوادی به معلم یا همچنین اولیا اونا به این افترا دامن میزنن اولیا این افراد در ۸۰ درصد مواقع کسانی هستن که به خاطر رانت و یا سهمیه به مدرک تحصیلی و پست مهمی رسیده اند و الان هم خواهان اون تبعیض برای فرزند خودشان و رسیدن او به هدف خود بدون هیچ تلاشی و حق خوری دیگران است به عنوان مثال در جایی که من تدریس میکنم یکی از دانش آموزام پدرش نماینده هست و در این سال تحصیلی هیچگونه حضوری و فعالیت و آزمونی در فضای مجازی با اینکه از بهترین ابزار ارتباطی دسترسی دارد نداشته در حالی که همه کلاس حضور داشته اند و الان که آخر سال هست پدرش به مدیر گفته که نمره عالی برای مستمرش رد کنید و امتحان مجازی بده (که مطمئن هستم امتحان مجازی هم یک شخص دیگر در ازای پول برایش میدهد) که اگر طبق نظرات دوستان من به این شخص نمره بدم معلم خوبی هستم چون سخت گیر نبودم ولی در مقابل بگم اگر این کار رو بکنم خیانت به حرفه،جامعه،و آینده کشورم کرده ام
خب اگه حرفه ای درس بدن حق هم دارن که حرفه ای امتحان بگیرن نه اینکه در حد کتاب به ما یاد بدن بعد بیان خیلی سخت تر امتحان بگیرن تا کسی بلد نباشه که بخواد تقلب کنه خب به خدا ما هم دوست داریم حضوری باشه تا حق کسی ضایع نشه
من به شخصه حضوری شاگرد اول کلاس بودم، نه خودشیرینی میکردم که نمره بگیرم نه چیزی فقط بخاطر درسم
ولی الان حتی من هم نمی‌فهمم، اون‌موقع معلم ها تدریس میکردن من گوش میکردم و کامل یاد می‌گرفتم و وقتی میخوندم کتاب رو فقط دوره میکردم ولی الان نه میفهمم و نه میتونم بخونم (چون بازم نمی‌فهمم) و مطالبی که توی امتحان میارن (برای جلوگیری از تقلب به قول خودشون :/) فراتر از کتابه!
الان ما باید چیکار کنیم؟ من جدی واس بعضی امتحان ها میشینم میخونم گاهی اوقات ولی بازم از پس سوالا برنمیام
من کلاس نهم .از اول سال تا حالا صدای معلم مطالعاتمو نشنیدم و هیچ کدوم از درس هارو هم تدریس نکرده همه درست هارو دانش آموزان تدریس کردن اگه بعضی معلم ها از گوگل فیلم فرستادن این اصلا از گوگلم فیلم نفرستاده تنها کارش اینه که حضور و غیاب رو می‌فرسته میگه خانم فلانی تدریس رو بفرست آخر کلاسم میگه مرسی از فلانی خسته نباشید خدانگهدار گروه رو قفل می‌کنه منم خودم باید درس رو بخونم . معلم عربی که اصلا تدریس نکردمیگه درس فلان رو بنویسید جلسه بعد میپرسم اگر جلسه بعد بلد نباشی جواب بدی نمره کم میکنه بعدشم شروع به تهدید که به خدا قسم به امتحانی ازتون بگیرم پدرتونو در میارم . این یعنی چی بعضی از معلمت هم مارو با دستگاه تایپ اشتباه گرفتن از ظهر که کلاسا تموم میشه شروع میکنیم به نوشتن تا ۱۱ شب دیگه وقتی برای خوندن درسا نیست اما با این حال من میخونم چون یه هدف دارم که باید بهش برسم اما معلم ها هم خیلی بی انصاف هستن .من جلسه اول علوم حضوری رفته بودم اما برام غیبت زده یعنی این معلم اینقدر کپ بوده که اسم منو که دوباره خونده بازم برام غیبت زده یبار دیگه هم خودش گفت حضور و غیاب رو و پیام های غیر درسی رو پاک کنید وگرنه منفی میزارن براتون منم پاک کردم اما برام غیبت زده بود به مدیرم میگم میگه به من چه به خودش بگو به خودشم گفتم اصلا سین نزد که هیچ باهام لج کرده هر جلسه ازم می‌پرسه منم چون میخونم جواب درست میدم تا پوزش به خاک مالیده بشه بفهمه با من درافتادن تهش ور افتادنه اما بازم ما با این شرایط درس میخونیم تا عقب نمونیم چون من دانش آموزم و محکوم به سکوت
سلام من دانش اموز پایه هفتم هستم .
دبیر های ما از گوگل فیلم دانلود میکنند و بعد میفرستن و وقتی سوالی درباره درس میپرسیم تنها جوابی که به ما میدن اینه که دوباره فیلم تدریس رو ببینید.
بعد شما از ما انتطار دارید که تقلب نکنیم در حالی که نه تدریس میشه نه رفع اشکال ....خب شما بگید من دانش اموز چطور درس رو متوجه بشم...؟
آقا یکی به داد من بد بخت برسه سی تا سوال فیزیک در یه ساعت آخه حقه چرا به ما استرس می دین از اون طرف متهم به تقلب هم میشیم واقعا که ......
سلام من دانش آموز پایه نهم هستم
بعضی معلم ها واقعا تلاش خودشون میکنن تابه بهترین نهو به دانش آموز درس بدن ولی بعضی معلم ها ۱۰ تا مطلب از گوگل میگیرن میندازن تو گروه درسی و هر هفته هم امتحان میگیرن و ۳۰ تا سوال میدن
ممنونم از معلم های با انصاف ولی برخی معلم ها شورشو در اوردن .
واقعا رسیدگی بکنید.
هرکس موافقه بگه
ممنون
یاعلی
سلام ببخشید یعنی امتحانات ترم دوم هم به صورت مجازیه؟
واقعا برخی اساتید دانشجو هارو درک نمیکنند شاید همه از امکانات برخوردار نباشند که بخواهند از دوربین و میکروفون در سامانه استفاده کنند اینها به کنار با این اینترنت ضعیف ایران که صدا قطع و وصل میشه توجهی نمیکنند و به تدریس میپردازند اخرم یه امتحان که کاملا با تدریسشون نا یکسان هست میگیرن
بخدا ما اگر حضوری امتحان بدیم نمره بیشتری میاریم تا غیر حضوری به قران واسه ما سخته چرا کسی نمیفهمه
من که بسیار راضی هستم از اموزش مجازی چون دیگه ریخت معلم ها را نمیبینم من کلاس دهم هستم برای‌کنکور میخونم بدون تقلب اما برای امتحانت مدرسه تقلب میکنم چون مدرسه جرته بای
بنده یک دانش آموز کنکوری هستم
درست زمانی که معلم های ما باید بیان بیشتر از دفعه های قبل واسه دانش آموزان وقت بزارند بیشتر تنبلی می کنند تا کمک
یکی از دبیران ما فقط میاد واسه یک درس پی دی اف میده و دیگه سر کلاس نمیاد مثل آدم درس بده و آخر سر ۵۰ تا سوال رو میگه در ۱ ساعت حل کنیم
شما اول برین جلوی اون دانش آموز هایی رو بگیرید که دارند هی تقلب می کنند و حق ما رو می خورد
ریشه اش میتونه گیرایی پایین بچه ها در اموزش مجازی هم باشه...
در آموزش مجازی ما گیراییمون خیلی پایین تر از حضوریه و پرسش و پاسخ مداوم و صحبت دانش آموز و معلم چندان اتفاق نمیفته توی آموزش آنلاین.انگیزه بچه ها هم از بین رفته و همه این عوامل دست به دست هم دادن که دانش آموز،هرچقدر هم سخت کوش و درس خون خوب درس هارو متوجه نشه و یاد نگیره...
بعد معلم ها میان سوالاتی ده برابر سخت تر از سوالات امتحان حضوری و زمان نصف رو میدن صرفا بخاطر اینکه نتونیم تقلب کنیم و خودشون هم میگن سوالات رو سخت میدیم که نتونن تقلب کنن...
آیا این درسته؟
درس خوندن در سطح کتاب و کمتر کار کردن نسبت به دوران حضوری بودن مدارس و بعد امتحاناتی بسیار سخت تر از امتحانات حضوری...
از طرف دیگه هم هر لحظه استرس مشکلات سایت و اینترنت وسط امتحان میفته به جونمون و اینکه نکنه عکس بی کیفیت شه،نکنه طول بکشه تا ارسال بشه و نکنه فایل سوالات برامون باز نشه...
دانش آموزان خیلی تحت فشارند و البته معلم هاهم همینطور اما اونها در شرایط ما قرار نگرفته اند تا متوجه بشن در چه شرایط استرس زا و سختی قرار داریم...
و البته هزارو یک مشکل دیگه که بماند...
من خودم دانش آموز پایه داوزدهم هستم نه تنها من بلکه همه دوستانم از نوع تدریسا راضی نیستیم تدریسا در سطح خیلی پایین هستن ولی وقتی امتحان میگیرنن یه سوالای میدن که واقعا حل کردنشون زمان بره و و اصلا اون نوع سوالا تو کلاس برامون حل نشده تا باهاشون آشنا بشیم بعدتوقع دارن تو تایم کم به سوالاشون جواب بدیم واقعا بی انصافیه حداقل سوالای بدین ک در حد تدریستون باشه
نگاه کنیدمن پابه هفتم هستم معلم هام قشنگ توضیح می دن وتا حالا هرچی توضیح دادن تو امتحان بوده شما وقتی درس نمی خونی چه توقعی از معلم داری تو درست رو بخون. معلم من جزوه فارسی را تا دبیرستان با فرمول داده خدا وکیلی سوالات فارسی کونکور رو به من بدن حل می کنم چون کل دستور زبان رو بلدم وهمش هم معلم گلم یاد داده تازه معلم های دیگه هم قشنگ درس میدن. شما مشکل داری به معلم چی کارداری؟ هرکی درس نخونه جواب دادن به سوالات براش سخت می شه. خداوکیلی من از معلمام راضی هستم هیچ کلگی ندارم.
والا چی بگم،.... ما دبیری داریم اون روزی میخواست ثابت کنه که ما روز امتحان تقلب کردیم، میگفت فلانی این سوال و توضیح بده. ... خلاصه، عین دیوونه ها شده بود، بابا چته یواش تر وسواس گرفتی..... وقت کم دادی 35 دقیقه با 11 سوال ک هر کدوم چند مورد دارن!!!
یا مثلا دبیر عربی فقط pdf میفرسته، پی دی اف بارونمون کردی یا
مثلا دبیر فارسی همش پی دی اف
پی دی اف پشت سر پی دی اف......
دبیر تاریخ نگم براتون ک ما نمیدونیم زنده ست یا مرده
دبیرهامون همه ب ی طوری دارن عذابمون میدن و سوالاتی که میدن رو تو اگر تونستی حل کنی اونوقت باید بهت جایزه نوبل بدن علاوه بر اون اسمتو توی گینس ثبت کنن!!!!!
این یکی از روش های تدریس و امتحان گرفتن
یکی برنامه ی شاد....
این یکی مورد رو هر چی ازش بد بگم کم گفتم
یکی سرعت اینترنت موجود در ایران، حرف اینم نیارم وسط ک دلم پره......
اصلا نگران تقلب نباشید مدرسه ی ما امتحانات را حضوری کرد
من خودم معلم خصوصی ام.‌و انلاین درس میدم. چیزی هم فراتر از کتاب نمیگم ب اون صورت. ببشتر معلم های مدارس درست درس نمیدن. اگه دانش اموز مشکل داره پس چرا تدریس انلاین منو خوب میفهمه؟ از کل شاگردام فقط معلم دو نفر متعهدن
دلیلش اینه که معلما اونقدر که تو مجازی درس میدن و ازمون میخوان رو تو حضوری نمیخواستن بابا ما هم ادمیم ربات نیستیم که به همه ی درسا برسیم یک ساعت و نیم پای هر کلاس تا ظهر بشین هر درس حداقل یک ساعت وقت میبره تا بهش نگاه کنی و مرور کنی کل روزمون رو هدر میدیم و به هیچ کار شخصیمونم نمیرسیم و شاید وقت هم نشه به همه ی درسامون برسیم و نتیجش میشه تقلب خواستن من خودم هشتمم و بعد هر روز سرم جوری درد میکنه کم مونده منفجر بشه و حرف اخرم اینه که حجم درسا خیلی زیاده
سلام.تقلب کردن ضعف ادم رو نشون میده بنده پایه نهم ام درسته درسا سخت هست ولی به جای اینکه اون وقتی که در پای کامپیوتر یا کنسول های بازی یا هرچیز دیگه ایی قرار میدهید بهتر است اون زمان را برای درس خواندن قرار بدهید درسته حجم درس ها زیاده نت ضعیفه و خیلی موارد دیگه ولی این دلیل نمیشه که تقلب کرد برادرم/ خواهرم امسال رو تقلب کردی اگه سال بعد میخوای چیکار کنی پس بهتر درس رو خوند نه اینکه کتاب رو گذاشت داخل طاق تا خاک بخوره این زمان که مدارس تعطیل هست بهترین زمانه که دانش اموز درس بیشتری بخونه نه بازی بیشتری کنه
موفق باشید
از وقتی که مدارس مجازی شدن معلما دیگه دانش آموزا رو درک نمیکنن همینطوری سر رو به زیر میبرن و درس میدن بیخبر از اینکه ما مشکل اقتصادی اینترنت ضعیف و ... داریم آخرش هم یه امتحانی میگیرن که وقتش از کلاس حضوری به شدت کم تره و اصلا مطالب با تدریس معلم یکسان نیست میگیرن
این مطلب رو فقط دانش آموزای متوسطه به بالا درک میکنن .
سلام مادانش آموز پایه ششم هستم
معلم ما به هیچ وجه درسی رو تدریس نمیکنه و از تلگرام فیلم میاره لعدم توی امتحان سوالایی میده که داخله عمرم همچین سوالاتی ندیدم واقعا نمیفهمم چرا دانش آموزارو درک نمیکنید
این مجازی نه تنها گند زد به زندگیمون بلکه استاد هارو هم عقده ای کرد.جوری سوال میدن انگاری ما باعث شدیم کرونا بیاد
واقعا معلما خیلی سخت می گیرن میره از داخل اینترنت پی دی اف میاره، می زارع داخل گروه هیچ تکراری هچی هم متوجه نمی شوی و هفته بعدش میاد ۵۰ تا سوال سخت میده مدت زمان کم میده
دانش آموزی که درسا درست نفهمیده چجوری جواب بده یا معلم میاد ۱۰ پی دی اف می فرسته بنویسید برام بفرستید
واقعا سخته نمره همه بچه ها ۱۰،۱۱،۱۲ است خیلی سوال سخت میده
ولی هیچ توضیحی نمیده از بچه ها هم توقو دارن ۲۰ شن واقعا
شاد هم کار نمیکنه؟ همش قطع وصل میشه اصلا معلما داخل شاد درس نمی دن
من خودم شاد را بخاطر کانال حاج قاسم نگه داشتم
می ری از معلم سوال می کنی جوابترا نمیده داخل گروه می زاری میگه پیام الکی نزار
سلام یه چیزی که اول به چشمم خورد اینه که چند نفر جلویی تو عکس دست چپن ولی صندلی دست راست دادن بهشون یعنی قراره تو کنکور هم همین باشه ؟
من خودم ی دانش آموزم
معلمم ۴۰تا سوال میده با حداکثر ۳۰دقیقع واسه هر سوال یک دقیقه هم وقت نمیده حالا خودشم تو ی سال فقط ی جا فیلم های تدریسو فرستاده ما رو با انواع دستگاه ها ااشتباه گرفتن من ک تقلبمو میکنم حالا هر سیستمی هم ک باشه باشه
من کلاس هشتمم
معلم علومم چندتا فیلم فقط میفرسته با pdf سوالای درسه هرجلسه هم درس میپرسه زنگ میزنه امتحاناشم که دیگه هیچی اصن نگم بهترع سوالایی میدع که اصلا به ما درس داده نشده
بقیه معلماهم که هیچی اصلا یه چندتا فیلمو pdf میفرستن تموم نه رفع اشکالی هیچی همش شده امتحان...
انگار ارث باباشونو خوردیم دارن انقدر مارو زجر میدن:/
روزی صدبار به خودکشی کردن فکر میکنم:||||||
بمیرم بهتره اینه که هر روز از استرس حالم بد بشه کارم به بیمارستان بکشه و همش بگن واسه استرسه و بعدشم بگن قلبت مشکل پیدا کرده:/
اخه نمیدونم یه جلسه امتحان نگیرن روزشون شب نمیشه یا چی=||||||
یکی از دوستام بخاطر همین استرسایی که میگرف همشم بخاطر امتحانات بود سکته کرد مرد:/الان کی جواب میده؟
نمیدونم معلما با زجر دادن ما به کجا میرسن:/
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار