بازدید 8114

اختلاف با چین کار دست استرالیا داد

موسسه کپیتال اکونومیکس، اعلام کرد که اختلاف با چین به شدت به اقتصاد استرالیا آسیب وارد کرده است.
کد خبر: ۱۰۲۴۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱ 30 December 2020

به گزارش فارس به نقل از راشا تودی، موسسه تحقیقاتی کپیتال اکونومیکس اعلام کرد: بالا گرفتن تنش تجاری بین چین و استرالیا به شدت به اقتصاد کانبرا آسیب وارد کرده است.

این موسسه می‌گوید: ممکن است حتی به خاطر این اختلافات رشد اقتصادی استرالیات هرگز به دوران پیش از کرونا باز نگردد.

چین بزرگ‌ترین شریک تجاری استرالیاست و 39.4 درصد صادرات کالاهای این کشور در سال 2020-2019 به چین بوده است. 

مارسل تیلیانس، کارشناس ارشد این موسسه می‌گوید: در صورتی که چین به اعمال تعرفه به واردات کالا به استرالیا ادامه دهد، تولید ناخالص داخلی کانبرا بیش از این هم کاهش خواهد یافت. اوایل ماه جاری استرالیا در سازمان تجارت جهانی از چین به خاطر اعمال تعرفه بر واردات کالا بر استرالیا شکایت کرد.

موسسه کپیتال اکونومیکس می‌گوید: کالاها و خدماتی که در چین مشمول تعرفه شده‌اند، مجموعا یک چهارم صادرات استرالیا به این کشور را شامل می‌شوند.

این موسسه تاکید کرده است که در صورتی که چین کالاهای وارداتی بیشتری را از استرالیات مشمول تعرفه کند، تولید ناخالص داخلی استرالیا بیش از میزان کنونی آسیب خواهد دید.

طی سال‌های گذشته اختلافات تجاری بین چین و استرالیا به دلیل اقدام کانبرا در ممنوع کردن حضور دو شرکت هوآوی و زد تی وی در توسعه شبکه مخابرات نسل پنجم این کشور افزایش یافته است.

در ماه آوریل هم پس از آنکه استرالیا خواستار تحقیقات بین المللی در باره منشا ویروس کرونا شد و قصد داشت به صورت ضمنی چین را در این زمینه مقصر جلوه دهد، تنش‌ها بین دو کشور بیش از پیش بالا گرفت. 

چین در ماه آوریل گفته بود که استرالیا به فرمان واشنگتن این اتهامات را مطرح کرده است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست