بازدید 10506

پنج ستاره معروف فوتبال که در ۲۰۲۰ از فوتبال خداحافظی کردند

کد خبر: ۱۰۲۴۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸ 30 December 2020

روز‌های پایانی سال ۲۰۲۰ میلادی را پشت سر می‌گذاریم و طبق معمول در اواخر سال، آمار‌های مختلفی از عملکرد نتایج و یا رقابت‌های دنیای فوتبال عنوان می‌شود، اما شاید یکی از جالب‌ترین آمار‌ها نام بازیکنانی باشد که در آن سال خاص آخرین حضور خود را در مستطیل سبز پشت سر گذاشته‌اند.

به ۵ بازیکن مشهوری که در سال ۲۰۲۰ میلادی بازنشستگی خود را از دنیای فوتبال اعلام کرده اند، اشاره خواهیم کرد.

۱. ایکر کاسیاس

اسطوره دروازه بانی تیم ملی اسپانیا و تیم فوتبال رئال مادرید پس از یک سال دوری از دنیای فوتبال به علت مشکل قلبی، سر انجام در ۴  آگوست ۲۰۲۰ بازنشستگی خود را از دنیای فوتبال اعلام کرد.

کاسیاس که در  ۷۰۰ مسابقه برای تیم فوتبال رئال مادرید بازی کرده، ۲ مرتبه موفق به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به همراه این تیم شده است.

۲. آدوریز

مهاجم کهنه کار اسپانیایی تیم فوتبال اتلتیکو بیلبائو پس از چند فصل عملکرد درخشان در لالیگا سر انجام در ۹ آگوست ۲۰۲۰ و در سن ۳۹ سالگی با انتشار نامه‌ای از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

۳. ونسنت کمپانی

این مدافع بلژیکی در ۱۷ آگوست ۲۰۲۰ در سن ۳۴ سالگی تصمیم به خداحافظی از دنیای فوتبال، شروع مرحله جدیدی از زندگی ورزشی خود و حضور به عنوان مربی در تیم فوتبال اندرلخت بلژیک گرفت.

کمپانی یکی از بهترین مدافعان تاریخ منچسترسیتی و همچنین ۱۰ سال اخیر لیگ جزیره بوده است.

۴. گابی

ستاره اسپانیایی سابق تیم فوتبال اتلتیکو مادرید بعد از حضور در فوتبال آسیا و تیم فوتبال السد قطر و پس از ترک این تیم در سن ۳۷ سالگی کفش‌های خود را آویخت و از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

۵. کلودیو پیزارو

این مهاجم ۴۱ ساله پرویی پس از ۲۰ سال حضور در سطح اول دنیای فوتبال، در سال ۲۰۲۰ اعلام بازنشستگی کرد.

پیزارو  مسن‌ترین گلزن تاریخ بوندسلیگا است و در تمام سال‌های دوران حرفه‌ای خود به عنوان  یکی از بهترین مهاجم‌های جهان شناخته می شد .

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر