بازدید 4685

راهکار رضایی برای کشورهای اسلامی برای مقابله با رژیم صهیونیستی

كشورهاي اسلامي در حالي اقدام جدي عليه اسرائيل از خود نشان نمي‌دهند كه امروز جهان اسلام ابزار بسيار زيادي در اختيار دارد كه از جمله آن مي‌توان به انرژي و نفت اشاره كرد كه مي‌توان از آن استفاده نمود، همچنين بخش مهمي از اعضاي سازمان ملل كشورهاي اسلامي هستند كه مي‌توان از اين حضور استفاده كرد.
کد خبر: ۱۰۲۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۲ 05 June 2010
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: امروز جهان اسلام ابزار بسيار زيادي براي مقابله با اسرائيل در اختيار دارد كه از جمله آن مي‌توان به انرژي و نفت اشاره كرد.

محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در گفت‌وگويي با خبرنگار فارس در خصوص حمله نيروهاي اسرائيلي به كاروان آزادي كه شامل كمك‌هاي انسان دوستانه براي مردم غزه بود، اظهار داشت: به اين حادثه به دو صورت مي‌توان نگاه كرد، يكي اينكه رژيم صهيونيستي از شكستن محاصره غزه احساس خطر كرده چرا كه مدت‌هاست اين مردم در محاصره هستند و هيچ امتيازي به رژيم صهيونيستي نداده‌اند و اگر اين محاصره توسط كشتي آزادي شكسته مي‌شد يك پيروزي بزرگي توسط فلسطينيان به دست مي‌آمد و اسرائيل از محاصره غزه چيزي عايدش نمي‌شد براي همين اسرائيلي‌ها ترسيدند كه اين اتفاق به وقوع بپيوندد.

وي افزود: از طرفي ديگر افكار عمومي جهان و حتي دولت‌هاي غربي نگران اين شده‌اند كه اسرائيل دست از مذاكرات صلح كشيده است و نمي‌خواهد بحث مذاكره با فلسطينيان را ادامه دهد و به دنبال اين هستند كه زمان را پشت سر بگذارند لذا اسرائيلي‌ها اين حادثه را به وجود آوردند تا به كمك آن از فشارهايي كه به اسرائيل براي مذاكره با فلسطينيان وارد مي‌شود خود را كنار بكشند.

رضايي ادامه داد: از هر دو زاويه كه نگاه كنيم به اين نتيجه مي‌رسيم كه رژيم صهيونيستي در يك بن‌بست سياسي و تاريخي قرار گرفته و در حقيقت قدرت بيرون آمدن از باتلاقي كه براي خود درست كرده را ندارد و دست به اقداماتي اين چنيني مي‌زند تا بلكه راه نجاتي پيدا كند.

رضايي در خصوص سكوت اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل در اين خصوص گفت: معمولا شوراي امنيت به همين شكل عمل مي‌كند، در جريان حمله اسرائيل به جنوب لبنان و يا حمله هواپيماهاي اسرائيل به غزه شوراي امنيت بارها اين سناريو را تكرار كردند كه دور هم مي‌نشينند و جلسه مي‌گذارند اما با توجه به فشارهايي كه بر روي اعضاي شوراي امنيت وجود دارد اين عده را از هرگونه تصميم‌گيري جدي و قاطع بازمي‌دارد و متأسفانه همين رفتارهاي شوراي امنيت باعث شده كه اسرائيل دل و جرأت پيدا كند و دست به اقدامات اين چنيني بزند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: اگر يك بار شوراي امنيت به طور قاطع اسرائيل را محكوم كند و براي اسرائيل مجازات قائل شود هيچ وقت اين فجايع انساني شكل نمي‌گيرد به همين دليل مي‌‌توان گفت شوراي امنيت با اين رفتارها در جنايات انساني سهيم است و عملا با جلسات بي‌‌نتيجه يك مجوز به اسرائيل براي ادامه اقدامات اين چنيني مي‌دهد.

رضايي در پاسخ به اين سوال كه اگر اسرائيل با يك كشتي ايراني چنين برخوردي مي‌كرد نظام چه واكنشي نسبت به اسرائيل نشان مي‌داد، اظهار داشت: بالاخره ما اين اقدام اسرائيل را بدون جواب نمي‌گذاشتيم، اينكه جواب ما به اسرائيل چگونه شكل مي‌گرفت بحث ديگري است ولي قطعا ما اقدام اسرائيل را بدون جواب نمي‌گذاشتيم و امروز هم از جهان اسلام مي‌خواهيم كه كنفرانس اسلامي را هرچه سريع‌تر تشكيل دهند و در كنفرانس اسلامي اقدام دسته جمعي عليه اين اقدام اسرائيل صورت گيرد.

وي همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا حمله نظامي يا موشكي را مي‌توان به عنوان يكي از گزينه‌هاي مقابله با اسرائيل دانست، اظهار داشت: درحال حاضر من نمي‌توانم پاسخ معيني را به اين پرسش بدهم چرا كه تصميم‌گيري در اين خصوص به عهده مسئولان نظام است ولي با شناختي كه من دارم جمهوري اسلامي هر نوع اقدامي عليه خود را بدون پاسخ نمي‌گذاشت.

رضايي با اشاره به مصلحت انديشي‌هاي كشورهاي اسلامي كه باعث مي‌شود نتوان ضرب شستي به اسرائيل نشان داد، گفت: متأسفانه تفرقه‌اي كه امروز در جهان اسلام نسبت به صهيونيست‌ها وجود دارد يك اطمينان خاطري را به اسرائيل داده كه هر كاري بكنند.

وي ادامه داد: كشورهاي اسلامي در حالي اقدام جدي عليه اسرائيل از خود نشان نمي‌دهند كه امروز جهان اسلام ابزار بسيار زيادي در اختيار دارد كه از جمله آن مي‌توان به انرژي و نفت اشاره كرد كه مي‌توان از آن استفاده نمود، همچنين بخش مهمي از اعضاي سازمان ملل كشورهاي اسلامي هستند كه مي‌توان از اين حضور استفاده كرد.

رضايي گفت: هميشه چند نفر از كشورهاي اسلامي در شوراي امنيت عضو هستند كه مي‌توان از اين پتانسيل هم استفاده نمود، افكار عمومي جهان اسلام هم ابزار قدرتمندي است كه كشورهاي اسلامي مي‌توانند از اين ابزار استفاده نمايند در اين راستا بايد گفت ابزار زيادي در زمينه سياسي، اقتصادي و رسانه‌اي وجود دارد و اگر يك تصميم جمعي از سازمان كنفرانس اسلامي اتخاذ شود مي‌توان جواب اسرائيل را داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی