بازدید 25413
پیمانه اقتصادی

فرمول جدید قیمت گذاری ۱۸ خودرو اعلام شد/ رئیس کل بانک مرکزی میزان وام پرداختی بانک‌ها را اعلام کرد/ نوبخت: بودجه ۱۴۰۰ واقع بینانه است/ امضای ترامپ ارزش دلار را کاهش داد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس عقب نشینی کرد، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟، ارزش دارایکم کاهش یافت، کاهش اندک قیمت دلار، کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت سکه، قیمت طلا با خوشبینی با بسته حمایتی آمریکا رشد کرد، قیمت نفت افزایش یافت و بدهی برقی عراق به ایران تهاتر می‌شود را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۲۴۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 29 December 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس عقب نشینی کرد، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟، ارزش دارایکم کاهش یافت، کاهش اندک قیمت دلار، کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت سکه، قیمت طلا با خوشبینی با بسته حمایتی آمریکا رشد کرد، قیمت نفت افزایش یافت و بدهی برقی عراق به ایران تهاتر می‌شود را در بر دارد.

شاخص کل بورس عقب نشینی کرد

شاخص کل با ۲۵۱۶۸ واحد کاهش معادل منفی ۱.۷۵ درصد به یک میلیون و ۴۱۲ هزار و ۴۴ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۶۵۷۶ واحد کاهش معادل منفی ۱.۷۵ درصد به ۳۶۸ هزار و ۹۸۸ واحد، شاخص کل هم وزن با ۳۶۵۷ واحد کاهش معادل منفی ۰.۷۸ درصد به ۴۶۵ هزار و ۴۸۲ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۲۳۹۴ واحد کاهش معادل منفی ۰.۷۸ درصد به ۳۰۴ هزار و  ۶۹۴ واحد، شاخص آزاد شناور با ۲۷۴۱۶ واحد کاهش معادل منفی ۱.۳۷ درصد به یک میلیون و ۹۷۳ هزار و ۵۲۶ واحد، شاخص بازار اول با ۲۰۵۲۰ واحد افزایش معادل منفی ۱.۹۶ درصد به یک میلیون و  ۲۸ هزار و ۱۱۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۴۳۴۶۳ واحد کاهش معادل منفی ۱.۴۹ درصد به ۲ میلیون و ۸۷۳ هزار و ۱۶۷ واحد رسید.

بورس امروز سه شنبه ۹ دی ۹۹/ حرکت برکت، گروه دارویی را سبزپوش کرد!

بورس امروز سه شنبه ۹ دی ۹۹/ حرکت برکت، گروه دارویی را سبزپوش کرد!

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

برخلاف افت شاخص کل بورس تهران ارزش سهام عدالت امروز افزایشی بود. قیمت پورتفوی بورسی سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی امروز ۵ هزار و ۲۷۵ تومان معادل ۰.۰۵ درصد افزایش یافت و به ۹ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۵۸۲ تومان رسید.
بر این اساس، ارزش ۶۰ درصد از سهام عدالت آزاد شده به ۵ میلیون و ۶۹۴ هزار و ۹۴۹ تومان رسید.

ارزش سهام عدالت و دارایکم در ۹ دی ماه ۹۹

ارزش دارایکم کاهش یافت

قیمت پایانی هر واحد از دارایکم با کاهش ۲.۴۲ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱۶ هزار و ۹۷۰ تومان معامله شد تا ارزش ۲۰۰ واحد از اولین ETF دولتی به ۳ میلیون و ۳۹۴ هزار تومان کاهش پیدا کند. البته در معاملات روز جاری آخرین قیمت معامله شده برای هر واحد از دارایکم با کاهش ۳.۲۸ درصدی نسبت به روز معاملاتی قبل ۱۶ هزار و ۸۲۱ تومان معامله شد.

کاهش اندک قیمت دلار

امروز هر اسکناس دلار آمریکا در این صرافی ها، به قیمت 24700 تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت 25700 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته ‌شد که نسبت به روز دوشنبه، 40 تومان ارزان تر شد. همچنین یورو دیگر ارز پرطرفدار بازار، به قیمت 30460 تومان در صرافی های بانکی و مجاز، از مردم خریداری و در مقابل نیز به نرخ 31460 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته ‌شد.

کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت سکه

 هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز با ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته به ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله شد. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز در مقابل ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد. همچنین نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان، ربع سکه چهار میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی به دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان مبادله شد. علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۴۵ هزار تومان و هر مثقال طلا به بهای چهار میلیون و ۹۶۰ هزار تومان رسید.

قیمت طلا با خوشبینی با بسته حمایتی آمریکا رشد کرد

قیمت جهانی طلا در معاملات روز سه‌شنبه تحت تأثیر افت ارزش دلار با خوش‌بینی به بسته کمک مالی جدید آمریکا، رشد کرد. یورو ۰.۱ درصد در برابر دلار تقویت شد و نرخ برابری خود را به ۱.۲۲۲۶۰ واحد رساند و به بالاترین سطح ۲.۵ ساله خود نزدیک شد. پوند انگلیس هم ۰.۱ درصد در برابر دلار تقویت شد و به نرخ برابری ۱.۳۴۷۷ رسید و به بالاترین سطح خود از ماه می ۲۰۱۸ نزدیک باقی ماند. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در معاملات روز سه‌شنبه ۰.۵ درصد تقویت شد و به ۱,۸۸۰.۰۶ دلار رسید. قیمت خرید هر اونس طلای آمریکا هم ۰۱ درصد رشد کرد و به ۱,۸۸۲.۲۰ دلار رسید. خبری که امروز باعث حرکت قیمت‌های بازار شد این بود که مجلس نمایندگان آمریکا پیشنهاد پرداخت یارانه نقدی ۲۰۰۰ دلاری را تصویب کرد و آن را به مجلس سنا فرستاد. این طرح در صورت تصویب می‌تواند فشار تورمی ایجاد کرده که برای قیمت طلا مثبت خواهد بود.

قیمت نفت افزایش یافت

قیمت شاخص نفت خام برنت صبح امروز، سه‌شنبه، نهم دی‌ماه با ۲۳ سنت افزایش به ۵۱ دلار و ۹ سنت رسید. قیمت نهایی شاخص نفت خام برنت روز دوشنبه (هشتم دی‌ماه)، ۵۰ دلار و ۸۶ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا ۴۷ دلار و ۶۲ سنت بود. قیمت نفت امروز، برای سومین بار در چهار معامله اخیر افزایش یافت، زیرا انتظار می‌رود ایالات متحده پرداخت کمک‌های مالی مربوط به همه‌گیری کرونا را گسترش دهد و این موضوع سبب افزایش تقاضای سوخت شود، همچنین انتظار می‌رود با توافق نهایی برگزیت، تجارت بین اروپا و انگلیس ثبات پیدا کند. قیمت شاخص نفت خام برنت ساعت ۷ و ۴۰ دقیقه امروز (سه‌شنبه، نهم دی‌ماه) با ۲۳ سنت افزایش به ۵۱ دلار و ۹ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا نیز با ۲۳ سنت افزایش به ۴۷ دلار و ۸۵ سنت برای هر بشکه رسید. استفان اینز، استراتژیست ارشد بازار مؤسسه آکسی‌تریدر در این باره گفت: افزایش قیمت نفت ممکن است به دلیل نوع جدید ویروس کرونا و نشست آینده تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) موسوم به اوپک پلاس محدود باشد.

امضای ترامپ ارزش دلار را کاهش داد

راشاتودی: امضای ترامپ پای بسته مصوب کمک اقتصادی 900 میلیارد دلاری کنگره باعث شد تا ارزش دلار در مبادلات جهانی روندی نزولی را در پیش گیرد. از ماه مارس تاکنون ارزش دلار همواره روندی نزولی را طی کرده که دلیل آن اجرای بی‌‌سابقه سیاست‌های انبساطی و محرک پولی در آمریکا بوده است. در معاملات اخیر شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای مرجع 0.3 درصد کاهش داشته است. همین امر باعث شده تا ارزش طلا در بازار جهانی هم روندی صعودی را در پیش گیرد. بازار نفت هم از این مسئله بی‌نصیب نمانده و بخشی از افزایش قیمت نفت طی روزهای گذشته هم ناشی از همین کاهش ارزش دلار بوده است. کارشناسان بر این باورند که به خاطر اجرای بسته‌های محرک اقتصادی و چشم‌انداز افزایش تورم سرمایه‌داران در حال رفتن به سمت بازار طلا برای در امان ماندن از اثرات تورمی و کاهش ارزی دارایی‌های خود هستند.

رئیس کل بانک مرکزی میزان وام پرداختی بانک‌ها را اعلام کرد

عبدالناصر همتی اعلام کرد: میزان تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش‌های مختلف اقتصادی در هشت ماهه منتهی به پایان آبان سال جاری ۱.۰۴۴ هزار میلیارد تومان برآورد شده که حدود ۳۰ درصد این مبلغ تسهیلات بخش صنعت بوده است. وی تاکید کرد: قریب به ۵۹ درصد تسهیلات پرداختی به بخش‌های مختلف، وام سرمایه درگردش بوده است.

نوبخت: بودجه ۱۴۰۰ واقع بینانه است

نوبخت با بیان اینکه بودجه از نظر دولت بودجه‌ای واقع بینانه است گفت: چون بخشی از مردم معیشت شان به طور مستقیم و غیرمستقیم به پرداخت‌های ما مرتبط است به همین علت نمی‌توانستیم یک بودجه انقباضی داشته باشیم، زیرا به مردم فشار می‌آمد و نمی‌توانستیم بخشی از هزینه‌ها را با مالیات بپوشانیم. رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه قرار نیست ما از مردم مالیات زیاد بستانیم و آنچه قرار است به آن‌ها بدهیم را کم کنیم گفت: با همه این اوصاف، اطمینان دارم با همکاری مجلس و دولت، می‌توانیم بودجه مناسبی را بعنوان قانون بودجه سال آینده داشته باشیم.

فرمول جدید قیمت گذاری ۱۸ خودرو اعلام شد

رئیس شورای رقابت امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه از مهرماه مرکز ملی رقابت بررسی مجددی در مورد فرمول قیمت گذاری خودرو انجام داد، گفت که طی تصمیات اخذ شده قرار نیست آزاد سازی صورت بگیرد فقط خودروها تقسیم بندی شده است، بر این اساس قیمت بخشی از خودروهای پرتیراژ و به گونه ای که برای عامه مردم به صرفه هستند،  بر اساس فرمول قبلی محاسبه می شود. در مورد بخشی از خودروها فرمول جدید پیش بینی شده است که طی آن دیگر تورم بخشی که در فرمول قبلی سهیم بود در فرمول جدید قرار نگرفته و قیمت به نوعی بر اساس متوسط قیمت بازار محاسبه خواهد شد.

وی تاکید کرد که نکته اصلی در فرمول جدید این است که طی توافق صورت گرفته قرار است خودروسازها ظرفیت تولید را تا ۵۰ درصد افزایش دهند و این می تواند هزینه تولید را کاهش دهد. وی خودروهای مشمول قیمت گذاری جدید را نیز اعلام کرد و گفت که پژو پارس اتوماتیک، پژو ۲۰۶ اتو ماتیک، ۲۰۷ پانوراما، سمند سون پلاس، رانا پلاس، رانا پلاس توربو، هایما توربو s۵ دستی، هایما توربو s۷ اتوماتیک، k۱۳۱، ساینا s، کوئیک، شاهین، آریا برلیانس، چانگان و زوته مشمول فرمول جدید می شود. شیوا با اشاره به پیش فروش های قبلی گفت که پیش فروش هایی که تا امروز(۹ دی) یعنی زمان اعلام تغییر قیمت فرمول انجام شده بر اساس فرمول قبلی محاسبه خواهد شد.

این ۱۵ خودرو با قیمت جدید به بازار می آید/ تکلیف پیش فروش‌ها تا 9 دی چه می‌شود؟

 

بدهی برقی عراق به ایران تهاتر می‌شود

سید حمید حسینی عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: ایران، بخشی از بدهی عراق بابت خرید برق را کالا خریداری کرده که تا چند روز آینده این محموله وارد خاک کشور خواهد شد. وی با بیان اینکه صادرات غیرنفتی در سال جاری به عراق کاهش داشته است، اظهار داشت: برق به این کشور همچنان فروخته می شود و سالانه حدود ۷۰۰ میلیون دلار برای کشور درآمد دارد. وی با اشاره به اینکه فقط سه سال از قرارداد ۶ ساله گازی ایران با عراق باقی مانده است، خاطرنشان کرد: در این مدت اگر دولت عراق نتواند از اقلیم کردستان گاز خریداری یا به تکنولوژی استخراج از میادین گازی دست پیدا کند، قرارداد خرید گاز از ایران بار دیگر تمدید خواهد شد. حسینی با بیان اینکه زیر ساخت عراق تنها قادر به انتقال یک هزار و ۲۰۰ مگاوات برق است، خاطرنشان کرد: ایران ۵۰ تا ۵۲ میلیون متر مکعب گاز به عراق صادرات می کند که با توجه به‌ قیمت آن، رقم قابل توجهی می شود که در مورد برق صدق نمی کند. /ایرنا

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
نیسان لیف 6800 دلار
جیپ رنگید لیمیتد ادیشن 2 دفرنسیال 5500 دلار
بیوک انکور 6300 دلار
هیوندای سوناتا 2.5 لیتری 8300 دلار
هیوندای توسان 2020 8100 دلار
نیسان مورانو2020 8800 دلار

پژو 206 بوق سال پیش در ایران با امکانات زیر صفر 10000 دلار... !
ایران، بخشی از بدهی عراق بابت خرید برق را کالا خریداری کرده ...
چرا نمی توانیم پولمان را بگیریم ؟ به چه جرمی ؟ یعنی از حق مشروع خودمان هم نمی توانیم برسیم !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
بدین ترتیب با اعمال فرمول جدید تعیین قیمت خودرو، قیمت گذاری در خودرو سازی ها نیز توسط دلالان بازار انجام خواهد شد!!!!!!!!!!!
عجب..... پس گرانی خودرو از این فرمول ایجاد شده. آقایان مسئول بی تقصیر هستند. این آقایون در حال انجام مسئولیت خود به نحوه احسن هستند و مقصر گرانی خودرو بعد از آمریکککککا این فرمول هستش...... امان از دست امریکا و فرمول......
عراق هم تا وقتی که آمریکا اجازه بدهد می تواند از ایران برق و گاز بخرد...
با کلی بدبختی پول جور کردم برا کوییک. الان ببین چه کردید با این قیمت گذاری به زندگی ما...
" فرمول جدید قیمت گذاری ۱۸ خودرو اعلام شد = ... قیمت به نوعی بر اساس متوسط قیمت بازار محاسبه خواهد شد"
یعنی رسمیت بخشیدن به نحوه کار مافیای انحصار خودرو
لطفا اگر میتوانید خودروهایتان را بر اساس ارز آزاد و فقط به یک سوم قیمت داخلی به ورطه صادرات ببرید !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
فقط تحریم ...نخرید اقا نخرید
آقای نوبخت زحمت بکشید مالیات بر مجموع درآمد و مالیات بر عایدی سرمایه را بعد از ۳ سال بر رسی به نتیجه برسانید . تا دیگر به درآمد تخیلی نفتی که نمی توانید بفروشید احتیاج نداشته باشید .۶۰ درصد از نقدینگی و به تبع آن فرار مالیاتی در بانکهای شمال تهران است یعنی عده ای اندک از جمعیت کشور اجازه تصویب قوانینی که سالهاست در دیگر کشورها اجرا شده و بدون درآمد نفت کشور خود را اداره می کنند نمی دهند ......
هر فرمولی که باشد وهرجور محاسبه کنند به سود مافیای خودروسازی میباشد این وسط مرم ضرر میکنند
اقای نوبخت در سالهای گذشته هم و گذشته های دورتر هم همین حرفها را در مورد بودجه زده است. اما عملا همه شاهد هستیم که جز تورمهای حداکثری و فقر و فشار بر قشر ضعیف جامعه هیچ حاصلی نداشته است. این اقایان حتی بودجه را کامل نمی خوانند اگر می خواندند که نمی گفتند بودجه موسوم به طرح 2030 را یک کارمند وارد قانون بودجه کرده و مسوولان از ان خبر نداشته اند.
فرمول‌ها همه در جهت خالی کردن جیب ملته
فرغونها هرروز گرونتر میشن و هیچکس چیزی نمیگه ولی دوزار میخوان به حقوقها اضافه کنن صدتا مدعی پیدا میشه
واردات رو آزاد کنید و مردم را از اینهمه فرمول نویسی راحت کنید
فرمول جدید برای بدبخت تر کردن جماعت بدبخت وگرنه اونی که دار سوار این لگنا نمیشه
مسئولین هر وقت توانستند قیمت نجومی لگن ها را پایین بیاورند آن موقع می فهیم برای مردم وکشور کار میکنند. والا ادعا هیچ دردی را دوا نمیکند. تنها راه چاره این است که به خصوصی ها اجازه دهند خودرو وارد کنند. وگرنه انسان هروقت گرانی خودرو را در سایت ها میخواند از بغض احساس خفگی میکند
بورس خیلی وقت است وماه هاست عقب نشینی میکند
دولت و مجلس اگر دنبال منابع برای پربارکردن بودجه کشور است باید به این فهم و درک برسد که با راه اندازی هر واحد تولیدی و تسهیل در آن نه تنها منبع درآمدش از طریق مالیات و عوارض افزایش می یابد بلکه باعث اشتغال و رونق گرفتن منبع درآمد مردم می شود و هر واحد تولیدی تعطیل شود به معنای کاهش درآمد دولت و ضربه به اشتغال است که زیربنای تمام نیازهای بشر است.
حالا باید دید که در این ردیف بودجه چه مقدار به تولید و تسهیل در آن اهمیت داده شده است و آنوقت گفت که آیا واقع بینانه است یا خیر
کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس باید جواب دهد که چرا مسائل بودجه کشور که بسیار مهم است فقط در دقیقه 90 فعال است و علت این همه اختلاف بین مجلس و دولت چیست و اساسا با وجود چنین کمیسیونی چرا باید اختلاف فاحشی وجود داشته باشد و چرا شتابزده عمل می شود
در کلام حضرت علی (ع) است که لغزش از شتاب است و در کار بودجه ریزی نباید شتاب کرد و با دقت عمل کرد
فرمول هایتان فقط برای گران کردن است و بس
از اتفاق با علام فرمول جديد قيمت خودروها دوباره سير صعودي و افزايشي پيدا كرد تيبا كه من 120 روز شنبه معامله كردم در يك بنگاه ديروز براي پرداخت كامل و تحويل گفتند اگر بخواهي بفروشي 3 تومان سود ميدهيم ؟؟؟ نوبخت 4 سال فرمان اقتصاد دولت روحاني را دارد سال 96 كه تورم 90 درصد بود ايسون 6% افزايش حقوق اعلام كردند
بازی کردن با کلمات!!!!!!!!!بر اساس فرمول و قیمت بازار!!!!!!!!!!!!یعنی خداوکیلی اینها مردمو چی فرض میکنن؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!بازار دست خودشونه!تولید دست خودشونه!قیمت گذاری دست خودشونه!شورای رقابت دست خودشونه!مجلس و دوات دست خودشونه!...فقط باید نخرید!فقط همین راهشه
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه قرار نیست ما از مردم مالیات زیاد بستانیم و آنچه قرار است به آن‌ها بدهیم را کم کنیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
مگر تا حالا کاری غیر از این کرده اید؟ این همه مالیات می گیرید حتا از کارخانه های تعطیل شده شمامالیات می خواهید بعد چه می دهید به این مردم؟ گرانی، تورم، بیکاری، عدم مسکن و .... در ازا می خواهید مردم ازدواج کنند بچه بیاورند و کشور را برای همگان گل و بلبل و سنبل نشان دهند. علی برکت الله ها را فراموش نمی کنیم. علی برکت الله.
مثل اینکه شورای رقابت پس از کنارگذارده شدن سال‌های گذشته تصمیم به حضور درنرخ گذاری گرفته البته با سیاستی دیگر
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان