بازدید 12726
علی ربیعی در نشست خبری مطرح کرد

دستور روحانی برای بررسی اختلال در GPS

ربیعی گفت: "موضوع اختلال در GPS از قبل با دستور رئیس جمهور در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در حال بررسی است."
کد خبر: ۱۰۲۴۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱ 29 December 2020

به گزارش تابناک به نقل از فرارو، علی ربیعی سخنگوی دولت اعلام کرد که رییس جمهور درباره حادثه بهمن کوه های شمال تهران دستور پیگیری صادر کرده است. او درباره ادعاها درباره اختلال در سیستم جی پی اس در روز حادثه را تکذیب کرد و گفت اختلال در این سیستم در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در دست بررسی است.

سخنگوی دولت در پی جانباختن شماری از کوهنوردان کشور در ارتفاعات شمال تهران ضمنعرض تسلیت به خانواده جانباختگان گفت: "سازمان هواشناسی اواسط هفته گذشته از طریق رسانه ملی هشدارهای لازم را داده بود. ستاد بحران استان تهران، سازمان هلال احمر و فدراسیون کوهنوردی هم به طور جداگانه اطلاعیه‌های هشدارآمیز منتشر کرده بودند."

سخنگوی دولت افزود: «با صحبتی که با رئیس فدراسیون کوهنوردی داشتم اعلام کرد به رغم وجود اختلال در GPS در برخی روزها، موضوع اختلال در GPS با حادثه روز جمعه که برای کوهنوردان و شهروندان کشور رخ داده ارتباط نداشته است. طبق صحبت‌هایی که با وزارت ارتباطات داشتیم، GPS روز جمعه اختلال نداشته است.»

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری ادامه داد: "ساعت ۱۱ صبح روز جمعه باد با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت و در دمای منفی ۳۰ درجه آمده که هم دما را به منفی ۷۰ رسانده و هم باعث شده باد شدید برخی افراد را جابجا کند. اولین تماسهای مردمی به هلال احمر ساعت ۱۳ واصل شده است. بنابراین شرایط بد جوی عامل این حادثه بوده است."

ربیعی گفت: «رییس جمهوری در خصوص این حادثه، دستور پیگیری دادند و مقرر شد ستاد پیشگیری توسط فدراسیون کوهنوردی و زیرنظر ستاد بحران استان تهران فعال شود.»

او در عین حال گفت: "موضوع اختلال در GPS از قبل با دستور رئیس جمهور در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در حال بررسی است."

در حوادث تلخ برای کوهنوردان پس از بارش سنگین برف و کولاک در شمال تهران یازده کوهنور جان خود را از دست دادند. بحث هایی درباره اختلال در سیستم جی پی اس در آن روز و تاثیر آن بر شرایط کوهنوردان و امداد رسانی به آنها مطرح شده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان