بازدید 3879

چهار دلیل که شما را مجاب میکند در کانادا تحصیل کنید!

کانادا یکی از مهاجرپذیر‌ترین کشور های جهان در زمینه کار و تحصیل است و سالیانه جمعیت قابل توجهی از سراسر دنیا به همین منظور، به این کشور مهاجرت می کنند. از جمله مهم ترین دلایل تمایل به مهاجرت به کشور کانادا، به طور کلی کیفیت بالای زندگی در این کشور است. آنچه در ادامه مطالعه می کنید، پروسه ای است که هر شخص در مسیر تحصیل در کانادا با آن روبرو خواهد شد. 
کد خبر: ۱۰۲۴۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ 29 December 2020

چهار دلیل که شما را مجاب میکند در کانادا تحصیل کنید!

کانادا یکی از مهاجرپذیر‌ترین کشور های جهان در زمینه کار و تحصیل است و سالیانه جمعیت قابل توجهی از سراسر دنیا به همین منظور، به این کشور مهاجرت می کنند. از جمله مهم ترین دلایل تمایل به مهاجرت به کشور کانادا، نرخ پایین بیکاری، اقتصاد پویا و به طور کلی کیفیت بالای زندگی در این کشور است. آنچه در ادامه مطالعه می کنید، پروسه ای است که هر شخص در مسیر تحصیل در کانادا با آن روبرو خواهد شد. 

چهار دلیل که شما را مجاب میکند در کانادا تحصیل کنید!

امکان تحصیل در مدارس کانادا برای دانش آموزان خارجی

بسیاری از افراد تلاش می کنند تا فرزندان خود را در سنین کم، برای تحصیل، به خارج از کشور بفرستند. اگرچه دوری از خانواده می تواند برای کودکان سخت باشد، اما شرایط در کانادا به گونه ای تنظیم شده است که دانش آموزان بتوانند به سرعت خود را با شرایط جدید وفق دهند. ضمن آن که بر اساس قوانین کانادا، حداقل یکی از والدین دانش آموزان خارجی در کانادا می توانند همراه فرزند خود، در صورت دارا بودن شرایط، به این کشور مهاجرت کنند تا مشکل دوری از خانواده نیز برای کودکان پیش نیاید.

دوره آموزش در مدارس کانادا 12 سال به طول می انجامد که کلاس های اول تا هشتم، مقطع ابتدایی و مقطع نهم تا دوازدهم نیز مقطع دبیرستان خوانده می شوند. بر اساس قوانین استانی در کانادا، مدارس مشخصی در هر استان وجود دارد که دانش آموزان خارجی می توانند تحصیلات خود را تنها در این مدارس ادامه دهند. دانش آموزان خارجی می توانند در مدارس شبانه روزی در کانادا نیز نام نویسی کنند تا در این صورت خانواده ها از محل اقامت فرزند خود اطمینان حاصل کنند.

در کشور کانادا امکان تحصیل در این مقاطع تحصیلی به دو زبان فرانسوی و انگلیسی امکان پذیر است و خود فرد است که تعیین می کند تمایل دارد در چه مدرسه ای تحصیل کند. نکته ای که در این رابطه قابل ذکر است، الزام در بیمه کردن دانش آموز در کانادا است.

بررسی جایگاه علمی دانشگاه های کانادا

یکی از نکاتی که در رابطه با تحصیل در خارج از کشور باید مورد توجه قرار داد، جایگاه علمی دانشگاه های خارجی است. سازمان های متعددی در جهان وجود دارند که بسته به شرایط خاص و با تعیین ضوابطی متفاوت، دانشگاه های جهان را مورد ارزیابی قرار می دهند. در جدول زیر برخی از برترین دانشگاه های کانادا و همچنین جایگاه علمی آن ها را معرفی شده اند.

شرکت مهارجتی کاناداپاس

قابل مشاهده است که 10 دانشگاه برتر کشور کانادا در جمع 300 دانشگاه برتر جهان قرار دارند و این خود می تواند نشان دهنده قدرت بالای نظام آموزش عالی در این کشور باشد.

کانادا مقصدی مناسب برای تحصیل افراد متاهل

یکی از دغدغه های افرادی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، شرایط زندگی شخصی آن ها است. در بسیاری از کشورهای اروپایی، به دانشجویان اجازه داده نمی شود تا خانواده خود را نیز به محل تحصیل خود منتقل کنند و به همین دلیل بسیاری از افراد یا از تحصیل در خارج از کشور منصرف می شوند، یا به ناچار برای مدتی از خانواده خود جدا می شوند. همچنین برخی از افراد ناچارا برای همسر خود نیز پذیرش تحصیلی دریافت می کند که در این صورت هزینه های زندگی نیز بسیار بیش تر می شود.

در کانادا شرایط متفاوت است. دانشجویان خارجی این اجازه را دارند تا همسر و فرزندان خود را پس از گذراندن مراحل قانونی به این کشور منتقل کنند و از این بابت محدودیت های بسیار کمی پیش روی آن ها وجود دارد. زمانی که به سایت اداره مهاجرت کانادا مراجعه می کنید، دلیل اصلی این امر، اهمیت حفظ خانواده در فرهنگ کانادا اعلام شده است.

امکان کار حین تحصیل در کانادا

اگر به عنوان یک دانشجوی تمام وقت ویزای تحصیلی کانادا را بدست آورده اید، یک فرصت فوق العاده پیش روی شما خواهد بود. شما قادر خواهید بود تا با دریافت اجازه کار، به مدت 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوید. شغل شما می تواند در محیط دانشگاه باشد یا آن که خارج از آن. در بسیاری از موارد دانشجویان این اجازه را خواهند داشت تا در زمان تعطیلی دانشگاه، تا سقف 40 ساعت در هفته در کانادا کار کنند. دانشجویان خارجیِ متاهل نیز این اجازه را خواهند داشت که برای همسر خود اجازه کار تمام وقت دریافت کنند و این به معنای امکان تامین کامل هزین های زندگی بدون نیاز به حمایت مالی از ایران است.

امکان اقامت پس از تحصیل در کانادا

یکی از مزیت های ویژه تحصیل در کشور کانادا فرصت کاریابی پس از تحصیل است. دانشجویان خارجی می توانند تا سقف 2 سال پس از پایان دوره تحصیل خود در این کشور بمانند تا بتوانند شغل مناسبی پیدا کنند. در صورت کاریابی در کشور کانادا به دانشجویان اقامت کاری اعطا می شود که می توانند به کمک آن در کانادا بمانند.

کشوری که به عنوان دومین کشور مناسب جهان از نظر کیفیت زندگی است و شرایط تحصیل در آن نیز برای بسیاری از شهروندان خارجی می تواند مناسب ترین گزینه باشد. یک وکیل مجرب دارای شماره پروانه و مجوز شورای قانون گذاری مهاجرت کانادا ICCRC می تواند نقش بسیار ویژه در سهولت روند دریافت ویزای تحصیلی این کشور ایفا کند چرا که سفارت کشور کانادا سخت گیری ویژه ای در رابطه با صدور ویزا برای پرونده های ناقص اعمال می کند و این مسئله می تواند اعتراض به ریجکتی ویزا را نیز دشوار سازد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار