بازدید 1454

بافانا - بافانا دنبال كسب تجربه‌ خوب ميزبانی

پس از پشت سر گذاشتن چنين دغدغه‌هاي مسئولين سازماندهي پيكارها در كنار تيم كشور با هدفي مشترك كه كسب موفقيت در اين بازي‌ها است، انتظار فرا رسيدن اين رويداد مهم را دارند. به باور آنان شروع جام و نمايان شدن فعاليت‌هاي آنان سبب خواهد شد شائبه‌هايي كه در ارتباط با ميزباني اين جام توسط آنان وجود دارد، پايان يابد.
کد خبر: ۱۰۲۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۹ 05 June 2010
ميزبان جام جهاني 2010، مهمترين رويداد ورزشي برگزار شده تمام تاريخ ورزش خود را تا چند روز ديگر تجربه خواهد كرد.

به گزارش فارس، تيم ملي فوتبال آفريقاي جنوبي معروف به بافانا بافانا در شرايطي از تاريخ 21 خرداد ماه سال جاري ميزبان مهم‌ترين رويداد فوتبال جهان خواهد شد كه فيفا تاكيد بسيار بر رعايت استاندارد‌‌هاي لازم دارد.

از اين رو اينك در كشور ميزبان جام از يك سو سازمان برگزاركننده پيكارها تلاش دارد پس از رقابت‌هاي جام‌ جهاني 2006 كه در آلمان برگزار شد، اين پيكارها را با رعايت تمامي استانداردها،‌ در بالاترين كيفيت ممكن برگزار كند. از سوي ديگر تلاش مي‌شود تيم ملي آفريقاي‌جنوبي به بهترين شكل ممكن در مسابقات حضور يابد تا كسب موفقيت در تمامي عرصه‌ها براي اين سرزمين آفريقايي حاصل شود. البته براي دست‌يابي به چنين اهدافي ميزبان در ابعاد مختلف در سال‌هاي اخير با مشكلات عمده‌اي روبرو شده است.

در بخش سازماندهي و سخت‌‌افزاري پس از آن كه آنان مامور برگزاري اين مسابقات از طرف فدراسيون جهاني شدند، طي 4 سال گذشته مسئولان برگزاري مسابقات بارها با تذكر‌هاي فيفا براي تاخير در ساخت و راه‌اندازه ورزشگاه‌ها روبرو شدند.

فيفا در اين زمينه نگران بود تا در امر ساخت و تجهيز ورزشگاه‌ها، اتلاف وقت انجام شود و در نتيجه سيماي مطلوبي از كشوري آفريقاي جنوبي كه در جهت ميزباني تلاش كرده، ترسيم نشود.

ديگر دغدغه مسئولين، كنترل امنيت پيكارها بود. موضوعي كه از ديرباز به سبب وجود برخي نآرامي‌ها در آفريقاي‌جنوبي نيز وجود داشته است. بدين خاطر پس از اتفاقاتي ناخوشايند كه در ابتداي سال ميلادي جاري در رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آفريقا در آنگولا به وقوع پيوست، مسئله امنيت بيش از هر زمان ديگري در متن و حاشيه رقابت‌هاي جام جهاني مطرح شد.

پس از پشت سر گذاشتن چنين دغدغه‌هاي مسئولين سازماندهي پيكارها در كنار تيم كشور با هدفي مشترك كه كسب موفقيت در اين بازي‌ها است، انتظار فرا رسيدن اين رويداد مهم را دارند. به باور آنان شروع جام و نمايان شدن فعاليت‌هاي آنان سبب خواهد شد شائبه‌هايي كه در ارتباط با ميزباني اين جام توسط آنان وجود دارد، پايان يابد.


كمبود تجربه بزرگ ترين مشكل ميزبان
به اعتقاد رسانه‌هاي كشور ميزبان جام جهاني، بزرگترين مشكل تيم ملي فوتبال آفريقاي‌جنوبي كمبود تجربه بين‌المللي است.

رسانه‌هاي آفريقاي جنوبي در ماه‌هاي اخير بارها در گزارشات خود به اين نكته اشاره كردند كه برخلاف ميزبانان پيشين جام جهاني همچون آلمان، فرانسه، آمريكا، ايتاليا يا مكزيك كه از تجربه بسياري در عرصه‌هاي گوناگون برخوردار بودند،‌ اين تيم فاقد تجربه كافي بوده و با اين نقص قدم در مسابقات مي ‌گذارد.

در واقع برگزاري معدود تورنمنت‌هاي اين رشته در قاره آفريقا، به ويژه كشور ميزبان جام سبب شده چنين گزارشاتي در سطح رسانه‌هاي محلي و حتي ديگر كشورهاي قاره منتشر شود.
علاوه براين تنها حضور در دو دوره قبلي جام جهاني سبب شده بازيكنان و مربيان آفريقاي جنوبي از سطح اطلاعات و آگاهي‌هاي بالايي برخوردار نباشند.

همين مسئله در اظهارات اخير كارلوس آلبرتو پرير‌ا سرمربي برزيلي تيم اين كشور كاملا نمايان شده است. به همين دليل وي اظهار اميداري كرده از طريق حمايت هزاران شهروند و طرفدار ورزش در ورزشگاه‌ها قادر شود با ايجاد جو مناسب روحي نقاط ضعف تجربي تيم خود را پوشش دهد.
پيكارهاي آفريقاي جنوبي از تاريخ 21 خردادماه سال جاري با حضور 32 يتم در 8 گروه آغاز خواهد شد. آفريقاي جنوبي با اروگوئه، مكزيك و فرانسه در گروه يك قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی