بازدید 24528
پیمانه اقتصادی

دلار تکان نخورد؛ بورس سبز شد/ زمان واریز یارانه ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومانی اعلام شد/ افزایش قیمت نان فعلا مطرح نیست/ تخم مرغ برای بار سوم گران شد!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت امروز چقدر شد؟ ابلاغ قانون مالیات بر خانه‌های خالی توسط رئیس جمهور، بیشترین افزایش قیمت برای کدام کالای خوراکی، قیمت فولاد به کمتر از ۱۰ هزار تومان می‌رسد، عراق بابت واردات گاز بیش از ۵ میلیارد دلار به ایران بدهکار است، هر اونس طلا در بازار جهانی چند دلار شد؟ و کاهش قیمت سکه را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۲۴۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶ 28 December 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت امروز چقدر شد؟ ابلاغ قانون مالیات بر خانه‌های خالی توسط رئیس جمهور، بیشترین افزایش قیمت برای کدام کالای خوراکی، قیمت فولاد به کمتر از ۱۰ هزار تومان می‌رسد، عراق بابت واردات گاز بیش از ۵ میلیارد دلار به ایران بدهکار است، هر اونس طلا در بازار جهانی چند دلار شد؟ و کاهش قیمت سکه را در بر دارد.

دلار تکان نخورد

در معاملات امروز (دوشنبه هشتم دی ماه ۹۹) بازار ارز، شاهد رشد نسبی شاخص ارزی هستیم، به گونه‌ای که در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۲۴۷۴۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۵۷۴۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به روز قبل، بدون تغییر است. همچنین هر یورو در این صرافی ها، به قیمت ۳۰۲۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۳۱۲۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به روز یکشنبه، ۱۰۰ تومان ارزان‌تر شده است.

بورس سبز شد

شاخص کل با ۱۸۱۲۷ واحد افزایش معادل ۱.۲۸ درصد به یک میلیون و ۴۳۷ هزار و ۱۴۱ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۴۷۳۷ واحد افزایش معادل ۱.۲۸ درصد به ۳۷۵ هزار و ۵۴۶ واحد، شاخص کل هم وزن با ۳۰۱۰ واحد کاهش معادل منفی ۰.۶۴ درصد به ۴۶۹ هزار و ۱۲۵ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۱۹۷۰ واحد کاهش معادل منفی ۰.۶۴ درصد به ۳۰۷ هزار و  ۷۹ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۸۰۶۱ واحد افزایش معادل ۰.۹۱ درصد به دو میلیون و ۸۵۷ واحد، شاخص بازار اول با ۱۲۸۶۲ واحد افزایش معادل ۱.۲۴ درصد به یک میلیون و ۴۸ هزار و ۶۲۵ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۸۰۷۶ واحد افزایش معادل ۱.۳۲ درصد به ۲ میلیون و ۹۱۶ هزار و ۳۳۳ واحد رسید.

بورس امروز دوشنبه ۸ دی ۹۹/ اقبال سهامداران به شاخص سازها

بورس امروز دوشنبه ۸ دی ۹۹/ اقبال سهامداران به شاخص سازها

ارزش سهام عدالت امروز چقدر شد؟

امروز سه نماد بانکی حاضر در سبد سهام عدالت متوقف شدند. با این حال، ارزش پورتفوی بورسی سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی رشد کرد و ۱۹۱ هزار و ۵۸۱ تومان افزایش یافت و به ۹ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۳۰۷ تومان رسید. رشد امروز بازار سرمایه موجب شد که سهام موجود در سبد بورسی سهام عدالت ۲ درصد افزایش یابد؛ بنابراین، ارزش ۶۰ درصد سهام عدالت آزاد شده نیز به ۵ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۷۳۲ تومان رشد کرد.

ارزش سهام عدالت و دارایکم در ۸ دی ماه ۹۹

ابلاغ قانون مالیات بر خانه‌های خالی توسط رئیس جمهور

رئیس جمهور در قالب نامه‌ای به وزارت امور اقتصاد و دارایی، قانون اصلاح موادی از قانون مالیات‌های مستقیم که شامل قانون مالیات بر خانه‌های خالی است، ابلاغ نمود. بر مبنای جزئیات این ابلاغ، قانون مالیات بر خانه‌های خالی که در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ ۵ آذرماه سال جاری توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و در ۲۶ آذرماه به تایید شورای نگهبان رسیده است جهت اجرا به وزارت امور اقتصاد و دارایی ابلاغ شد. /فارس

بیشترین افزایش قیمت برای کدام کالای خوراکی

اخیرا مرکز آمار ایران طی گزارشی اعلام کرد در آذر ماه ١٣٩٩، نرخ تورم افزایشی بوده و تورم سالانه به به ۳۰.۵ درصد رسیده و تورم نقطه به نقطه ۴۴.۸ و تورم ماهانه با کاهش ۱.۲ درصدی به دو درصد رسیده بود. این در حالی است که بررسی تازه ترین گزارش از تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف خوراکی در مناطق شهری نشان می دهد که در  گروه "نان و غلات"، برنج ایرانی درجه یک و رشته آش با ۴.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. در گروه "گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌"، مرغ ماشینی با۱۲.۷ درصد، ماهی قزل آلا با ٧.٥ درصد، کنسرو ماهی تن با ٥.٩ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. همچنین گوشت گوسفند ٠.٩ درصد کاهش قیمت نسبت به ماه قبل داشته است.

در آذرماه بیشترین افزایش قیمت در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن نسبت به ماه قبل مربوط به روغن نباتی جامد با ١۱۷.۳ درصد، شیر پاستوریزه با ١٤.٤ درصد و روغن مایع با ١٣.٧ درصد بوده است. در  گروه میوه و خشکبار نیز بیشترین افزایش قیمت مربوط به هندوانه با ۶۱ درصد، هلو ۴۸ درصد و انار با ٢٣.٥ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است. در بین سبزیجات نیز  بیشترین افزایش قیمت برای هویج فرنگی با ۴۰.۳ درصد، خیار ١٩.٥ درصد، سیب زمینی ١٣.١ درصد افزایش نسبت به ماه قبل بوده است. همچنین در این گروه قیمت اقلام فلفل دلمه‌ای با ٢٢.٢ درصد، گوجه فرنگی با ١٩.٩ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است. در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها نیز بیشترین افزایش قیمت به نوشابه گازدار با ۷.۸درصد و چای خارجی بسته‌ای با ٦.٨ درصد افزایش نسبت به ماه قبل اختصاص دارد.

زمان واریز یارانه ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومانی اعلام شد

سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد، چهاردهمین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴:۰۰ روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۹/۱۰/۱۰ به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. همانند دوره‌های قبل، خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت خواهند نمود. لازم به ذکر است اولین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی از حساب سرپرستان خانوارهایی که این وام را دریافت نموده اند از این ماه کسر خواهد شد.

افزایش قیمت نان فعلا مطرح نیست

دبیر ستاد تنظیم بازار در مورد افزایش قیمت نان گفت: بحث افزایش قیمت نان فعلا مطرح نیست و اگر بحثی در این باره در رسانه ها مطرح می شود، مسائل کارشناسی است و این به منزله افزایش قیمت نان نیست. قیمت نان همچنان در اختیار استانداری هاست و هرگونه اظهار نظری در مورد افزایش قیمت نان اظهار نظر فردی و فاقد وجاهت قانونی است. 

تخم مرغ برای بار سوم گران شد!

ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلو تخم مرغ در مرغداری را به ۱۴ هزار تومان افزایش داده که سومین افزایش قیمت این محصول در سال جاری است. به گزارش ایسنا، گزارش‌های منتشره از جلسه امروز ستاد تنظیم بازار حاکی از افزایش مجدد قیمت تخم مرغ است، اما این خبر هنوز به صورت رسمی از سوی دبیر ستاد تنظیم بازار اعلام نشده است. احتمالا قیمت هر کیلو تخم مرغ از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۴ هزار تومان افزایش می‌یابد. دقیقا چهار ماه پیش سقف قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در مرغداری حداکثر ۹۵۰۰ تومان و قیمت مصرف کننده هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی بسته به وزن آن در حدود ۲۰ هزار تومان تعیین شد اما مجددا در مهر ماه امسال ستاد تنظیم بازار حداکثر قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ فله برای مرغداری ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف کننده ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان تصویب کرد. این در حالی است که هفته گذشته قیمت هر شانه تخم مرغ در سطح خرده فروشی‌ها به ۴۰ هزار تومان رسید.

قیمت فولاد به کمتر از ۱۰ هزار تومان می رسد

نائب رئیس مجلس با اشاره به وعده وزیر صمت مبنی بر اینکه قیمت فولاد به کمتر از ۱۰ هزار تومان می‌رسد، گفت: با توجه به مصرف انرژی، پرداخت دستمزد کارگران و تسهیلات دریافتی، قیمت هر کیلوگرم فولاد نباید از ۸۵۰۰ تومان بیشتر باشد. نیکزاد همچنین درباره تحویل قیر رایگان گفت: مشخص نیست در یک ماه گذشته چه اتفاقی افتاده که پس از اصلاح قانون بودجه سال ۹۹ مبنی بر تحویل قیر رایگان، قیمت این فرآورده از ۴ میلیون تومان به ۷ میلیون تومان رسیده است.

عراق بابت واردات گاز بیش از ۵ میلیارد دلار به ایران بدهکار است

شرکت ملی گاز اعلام کرد: وزارت برق عراق بابت واردات گاز بیش از معادل پنج میلیارد دلار به شرکت ملی گاز ایران بدهکار است که مبلغ سه میلیارد دلار آن در بانک عراقی TBI مسدود و غیرقابل استفاده مانده است. /ایرنا

هر اونس طلا در بازار جهانی چند دلار شد؟

طلا افزایش ساعات اولیه معاملات امروز را با بهبود ارزش دلار و بازار‌های بورس از دست داد. پس از اینکه ترامپ لایحه کمک مالی را امضا کرد و ارزش بازار‌های بورس و دلار بالا رفت، قیمت طلا ریزش کرد. در عین حال به علت فصل تعطیلات کریسمس، میزان نقدینگی در بازار اندک است. هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با ۳.۲۲ دلار افزایش ۱۸۸۶.۶۸ دلار فروخته شد. قیمت این فلز گران بها در ساعات اولیه معاملات به ۱۹۰۰.۰۴ دلار در هر اونس هم رسیده بود. روبین بهار، تحلیلگر بازار گفت: «من فکر می‌کنم در آستانه پایان سال، ما شاهد اندکی برداشت سود هم هستیم.» سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا امروز گفت انتظار می‌رود شرکت فایزر توزیع اولیه ۲۰۰ میلیون دوز واکسن کووید ۱۹ در این اتحادیه را تا ماه سپتامبر تکمیل کند. تکمیل مراحل توزیع واکسن از عوامل مانع بالا رفتن قیمت طلاست. در ساعات اولیه معاملات از آنجایی که ارزش دلار به کمترین رقم یک هفته گذشته رسید، قیمت طلا به بالاترین رقم از ۲۱ دسامبر رسید و بر جذابیت طلا برای مالکان ارز‌های دیگر افزود.

کاهش قیمت سکه

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز با ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته به ارزش ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز در مقابل ۱۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد. همچنین نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز به قیمت دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان مبادله شد. علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۴۳ هزار تومان و هر مثقال طلا به بهای چهار میلیون و ۹۵۵ هزار تومان رسید.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
اقای دبیر ستاد تنظیم بازار نان سنگک وبربری درتهرانسر بشرخ زیر افزایش یافت
1- سنگگ مهمولی به اندازه نان لواشبجای1800تومن2500تومن
2- سنگک کنجدی بحای2500شده4500
3- بربری ساده1500شده2000تومن
4- بربری کنحدی2000تومن شده2500تومن
این افزایش قیمت ازماه گذشته نانوایان خودسرانه اقدام کردند اگر راست میگوئید بسم الله بازرس بفرستید تا صحت وسقم خبرم مشخص شود....
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
نون مشهدی هم پنجاه درصد گرون شد.نمی دونم اینا از کجا نون میخرند که اونجا گرون نشده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
در یزد هم بین 30 تا 35% گرون شده
بورس سقوط کرده نابود شده هم سرمایه مردم هم اعتماد مردم از بین رفته چرا اینهمه دروغ میگین... همچین بزرگنمایی میکنید انگار تو یوئیس زندگی میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
خدایا گناه ما چی بود که تو این مملکت متولد شدیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مالیات بر خانه خالی مصوب پر از نقص و ایراد است.
بحث فقط درامدزایی و مالیات بیشتره.
تعداد این خانه ها افسانه است.
از رسانه تابناک خواهشمندم با چند کارشناس درباره تاسیس شهر جدید تکنولوژی و آی تی و نوآوری ایران در جائی مثل شهر پارسیان هرمزگان مصاحبه کند. تاسیس شهری جدید با فرودگاههای مجهز به هوش مصنوعی مانند شنژن چین یا نئوم عربستان یا سنگاپور.
مردم گول نخورید. به بورس نروید
مطرح نشدن گرانی نان ...
سه شنبه ۹ اذر
بورس درهمان دقایق اول ۱۰ هزار واحددیگر فروریخت و شاخص کل دراستانه بازگشت مجددبه کانال یک میلیون وسیصدهزارواحدی قرارگرفت
ازاین به بعد دیگه همینه دربهترین حالت هرچی رشدکنه دوباره میریزه پایین و درجامیزنه و این در شرایط تورم ۴۰-۵۰ درصد یعنی ضرر مضاعف
دوران طلایی ورویایی رشد روزانه ۵ درصدی بسررسید و به افسانه هاپیوست
چرا دروغ می گید کدام سبزی بورس 60 درصد سرمایه ام رفت
حالا دیگه از سالی یکبار به ماهی چند بار افزایش قیمت نان را می دهید البته برای دولت که اهمیت نداره چون اونا اصلا نون نمی خورند
تخم مرغ دیروز خریدم 42 هزار تومان برای نوه ام هرروز یک شیرکاکائو پاکتی میخریدم3500 تومان دیشب خریدم 5000 هزار تومان نان هم گران شده هم حجمش شده مثل کاغذ دستمالی 124 هم که زنگ میزنم فقط تلفن گویاست کسی جوابگو نیست
هروقت دولت میگه فلا چیز گران نمیشه یقیا هم گران میشه هم نایاب ...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل