مزایای عرضه خودرو در بورس چیست؟

ناصرپور، معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران گفت: در موضوع عرضه خودرو در بورس کالا چند هدف اصلی وجود دارد که ایجاد شفافیت و اصلاح توزیع خودرو از جمله این موارد هستند.
کد خبر: ۱۰۲۴۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲ 27 December 2020

به گزارش بورس تابناک، علیرضا ناصر پور معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا، در رابطه با عرضه خودرو در بورس کالا، گفت: طرح عرضه خودروهای سبک در بورس کالا چند ماهی است که توسط نمایندگان مجلس مطرح شده و در حال پیگیری است. این طرح قبل از آنکه کلیاتش در کمیسیون صنایع مطرح شود، طی جلسات متعددی  بررسی و تصمیمات متعددی توسط مبدعان این طرح، قطعه سازان، خودرو سازان، اداره استاندارد و سایر نهادهای ناظر اتخاذ شد.

وی بیان کرد: کلیات این طرح در کمیسیون صنایع و معادن اعلام وصول شده اما به نظر می‌رسد که این امر جای بحث‌های بسیار دارد، حال باید منتظر باشیم تا این طرح در آینده به طور رسمی در مجلس تایید شود تا بتوانیم این مسئله را در بورس کالا عملی کنیم.

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا اظهار کرد: افرادی که به دنبال اجرایی شدن این طرح در بورس کالا هستند، اهدافی دارند که نخست می‌توان به بحث شفافیت با توجه به شکاف قیمتی که بعضا به ضرر صنعت خودرو است، اشاره کرد؛ دوم بحث توزیع است و مسئولان می‌توانند از طریق بورس کالا امر خرید خودرو را رقابتی کنند.

ناصر پور تصریح کرد: عامل سوم آن است که چون بازار خودرو غیر متشکل است و شکاف قیمتی در آن وجود دارد؛ بورس کالا به عنوان یک بازار متشکل می‌تواند آن را ساماندهی کند به گونه‌ای که تفاوت قیمتی  موجود در آن را کاهش دهد.

وی افزود: در پایان باید گفت از آنجایی که شکاف قیمتی در بازار خودرو افزایش یافته، طرح عرضه خودرو در بورس کالا می‌تواند تاثیر به سزایی بر بازار خودرو داشته باشد و مانع از دستکاری دلالان بر قیمت  این کالا شود.

 

منبع:سنا

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان