بازدید 9498
سوژه

بند جالب اساسنامه جدید فدراسیون علیه تاج و کفاشیان

طبق بند ۳۳ از ماده ۳۳ اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال، هیچ شخصی نمی‌تواند بیش از سه دوره متوالی یا متناوب عضو هیات رئیسه فدارسیون باشد
کد خبر: ۱۰۲۳۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 27 December 2020

اساسنامه جدید فدراسیون اجازه حضور مجدد تاج و کفاشیان در کرسی ریاست یا هیات رئیسه فدراسیون فوتبال را نمی دهد.

به گزارش تابناک ورزشی، اصلاحات جدید اساسنامه فدراسیون فوتبال راه را برای ورود اهالی فوتبال به عرصه مدیریت باز کرده به طوری که خیلی از فوتبالیست‌های سابق می‌توانند به راحتی مدارک لازم را برای شرکت در انتخابات دهم اسفند ۹۹ فراهم کنند و حتی کرسی ریاست یا هیات رئیسه را به دست آورند اما همین اساسنامه راه را برای حضور مجدد برخی از چهره‌های شاخص در انتخابات مسدود کرده و آن‌ها دیگر قادر به شرکت در انتخابات نیستند و از حضور در هیات رئیسه محروم شده‌اند. حتی برداشتن محدودیت سنی حداقل ۳۵ و حداکثر ۶۵ سال هم به کار آن‌ها نمی آید. همچنین عدم اشاره اساسنامه به موضوع بازنشستگی هم دوای درد مدیرانی مانند مهدی تاج و علی کفاشیان نیست چرا که به نوشته ایسنادر گذشته سه دوره متوالی یا متناوب عضو هیات رئیسه بوده اند.

طبق بند ۳۳ از ماده ۳۳ اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال، هیچ شخصی نمی‌تواند بیش از سه دوره متوالی یا متناوب عضو هیات رئیسه فدارسیون باشد (چه به عنوان رئیس، نایب رئیس یا سایر اعضای هیات رئیسه).

در حال حاضر و طی سالیان گذشته فقط دو نفر هستند که در سه دوره متوالی یا متناوب عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بوده‌اند؛ علی کفاشیان و مهدی تاج، دو مدیری هستند که از سال ۸۶ در سه انتخابات متوالی (۸۶، ۹۰، ۹۵) توانستند سمت‌های مختلف هیات رئیسه را تصاحب کنند و با این ماده و قانون، هیچ شانسی برای شرکت در انتخابات ۱۰ اسفند ندارند.

این در حالی است که علی کفاشیان چندی پیش در واکنش به سوالی درباره حضور در انتخابات این فدراسیون گفته بود که علاقه‌ای به شرکت در انتخابات ندارد و فکر نمی‌کند وارد گود رقابت شود اما واقعیت این است که او هیچ شانسی ندارد و محروم از شرکت در انتخابات است.

در حال حاضر چهره‌هایی مانند حیدر بهاروند و فریدون اصفهانیان با دو بار حضور در هیات رئیسه، در در صورت تایید صلاحیت و عبور از قانون منع به کارگیری بازنشستگان، می‌توانند سومین و آخرین حضور خود را در هیات رئیسه سپری کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر