بازدید 6918
۱

کشف ۲۸۸۶ قبضه سلاح شکاری و جنگی در لرستان

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با اشاره به برخورد قانونی و محکم با تیراندازی‌ها، گفت: طی ۹ ماهه امسال دو هزار و ۸۸۶ قبضه سلاح شکاری و جنگی در استان کشف و ضبط شده است.
کد خبر: ۱۰۲۳۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵ 27 December 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، محمود ثمینی در نشست خبری مجازی با خبرنگاران در سخنانی با اشاره به موضوع تیراندازی‌ها در برخی از مناطق و شهرستان‌ها، اظهار داشت: بلافاصله افراد در این رابطه مورد شناسایی و برخورد قرار گرفته‌اند.

برخورد قانونی و محکم با تیراندازی‌ها

وی با بیان اینکه متأسفانه ایرادی که در استان وجود دارد این بوده که سلاح غیر مجاز در دست مردم زیاد است، عنوان کرد: به لحاظ فرهنگی اقداماتی در رابطه با جلوگیری از این امر شروع شده اما باید مردم عزیز هم توجه داشته باشند که مسئول ایجاد نظم و امنیت دستگاه‌های انتظامی و سایر دستگاه‌های مرجع هستند و ضرورتی ندارد که مردم برای دفاع از خود سلاح در اختیار داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان، بیان داشت: مردم برای سلاح‌های شکاری نیز مجوز بگیرند و جایی که قانون اجازه می‌دهد از آن استفاده کنند نه اینکه از سلاح خود برای تیراندازی و خدایی ناکرده انتقام‌های شخصی استفاده کنند.

ثمینی با تاکید بر اینکه متأسفانه برخی از این تیراندازی‌ها در انتقام‌های شخصی انجام شده است، افزود: با این وجود بلافاصله این تیراندازی‌ها در خیلی از مواقع شناسایی و کشف شده و برخورد قانونی و محکمی هم در این موارد صورت گرفته است.

کشف ۲۸۸۶ قبضه سلاح شکاری و جنگی

وی، تصریح کرد: با سیاست گذاری در شورای تأمین استان و شهرستان‌ها، اقدامات فرهنگی و همچنین پیگیری‌های دستگاه‌های مسئول در راستای کشف سلاح‌های غیر مجاز، اقدامات زیادی برای جلوگیری از این امر صورت گرفته است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در ادامه با اشاره به اینکه در ۹ ماهه ابتدای سال گذشته، دو هزار و ۸۴۹ قبضه سلاح جنگی و شکاری در استان کشف و ضبط شده است، افزود: طی ۹ ماهه امسال نیز دو هزار و ۸۸۶ قبضه سلاح جنگی و شکاری در استان کشف شده است.

ثمینی با بیان اینکه با بررسی‌های صورت گرفته این میزان نسبت به سال گذشته بین پنج تا شش درصد افزایش یافته است، گفت: این روند در استان ادامه دارد.

انجام اقدامات پیشگیرانه

وی با تاکید بر اینکه اقدامات پیشگیرانه در راستای کشف سلاح و ضبط آن انجام می‌شود و از طرف دیگر اقدامات پیشگیرانه برای پاکسازی مناطق آلوده صورت می‌گیرد، بیان داشت: همچنین شناسایی اراذل و اوباش همواره در دستور کار است.

ثمینی، تصریح کرد: از مردم عزیز استان نیز خواهش می‌کنیم که فرهنگ تیراندازی که در مجالس مختلف بوده را اصلاح کنند، هر گونه تیراندازی غیر مجاز در هر مکان عمومی و خصوصی ممنوع است مگر اینکه قانون اجازه داده باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لرستان طی سال‌های اخیر جز استان‌های برتر در زمینه جمع آوری سلاح‌های غیر مجاز بوده است، ادامه داد: این امر حاکی از اقدامات پیشگیرانه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
یک سوال حقوقی
وقتی دزد میاد تو خونت یا تو خیابون ازت میخواد دزدی کنه
با ناز و فدات شم گفتن که نمیشه جلوش واستاد
حالا هر بالایی تو درگیری هم براش پیش بیاد میتونه اون از شما شکایت کنه ، حالا شما بگو چطوری می تونی از جون و مال ات حفاظت کنی؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار