بازدید 38629
۳
بسته ویدیویی «تابناک»

موضع آیت الله طالقانی درباره اجبار حجاب / تصاویر ربات‌های پرنده هیتلر / سخنرانی دیکتاتور اسپانیا پس از پیروزی / زندگی مردم ژاپن پس از ویرانی / لندن زیر بمب‌باران نازی‌ها

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیوهایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۲۳۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷ 01 January 2021

موضع آیت الله طالقانی درباره اجبار حجاب / تصاویر ربات‌های پرنده هیتلر / سخنرانی دیکتاتور اسپانیا پس از پیروزی / زندگی مردم ژاپن پس از ویرانی / لندن زیر بمب‌باران نازی‌ها

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

موضع آیت الله طالقانی درباره اجبار حجاب

آیت الله طالقانی در زمان اجباری شدن حجاب در سال ۱۳۵۸ و تبدیل رعایت حجاب به قانون، از حامیان جدی این رویکرد بود و از این رویکرد برای حفظ جامعه دفاع کرد. سخنان این روحانی فقید در آن درباره این رویکرد را می‌بینید.


حرف‌های عجیب چرچیل در سنای آمریکا

در ۲۶ دسامبر ۱۹۴۱ (۵ دی ۱۳۲۰) کمتر از سه هفته پس از حمله ژاپن به بندر مروارید آمریکا وینستون چرچیل نخست‌وزیر وقت بریتانیا به آمریکا رفت تا با رئیس‌جمهور و رهبران کنگره آمریکا استراتژی نظامی مشترکی را طرح کند. تعطیلات کریسمس باعث شده بود اکثر سناتور‌ها و نمایندگان از این جلسه سخنرانی غایب باشند. از همین روی، به خاطر اجتناب از شرمساری صندلی‌های خالی، جلسه مشترک از ساختمان مجلس به تالار کوچکتر سنا منتقل شده بود. با این حال، همه ۹۶ صندلی از اعضا، قضات دیوان عالی و مقامات کابینه به جز وزیر جنگ و وزیر امورخارجه پر شده بود.

 


سخنرانی دیکتاتور اسپانیا پس از پیروزی

جنگ داخلی اسپانیا از سال ۱۹۳۶ تا ۱۹۳۹ پس از کودتای بخشی از ارتش علیه جمهوری اسپانیا اتفاق افتاد. در این جنگ نیروهای جمهوری خواه بالاخره پس از حدود سه سال جنگ و بعد از آن که یک میلیون نفر در اسپانیا کشته شدند، در سال ۱۹۳۹ در برابر لشکریان ژنرال فرانکو سر تسلیم فرود آوردند و وی توانست حکومت مستبدی نظیر رژیم فاشیست، در تمامی کشوری که از پا درآمده بود ایجاد نماید. ویدئو سخنرانی فرانکو را در روز پیروزی او در این جنگ ببینید.

 


ربات‌های پرنده هیتلر

در جریان جنگ جهانی دوم آلمان با استفاده از موشک‌های وی‌۱ و وی ۲ به شدت عرصه را بر بریتانیا تنگ کرده بود. مقابله با این موشک‌ها که در نوع خود سلاحی جدید بودند برای بریتانیا یک اولویت مهم بود. برای این نیروی هوایی و افسران اطلاعاتی، مهندسین و حتی مردم معمولی، تمام تلاش خود را کردند تا بتوانند راه‌هایی برای مقابله با این تهدید ناشناخته پیدا کنند. در این بین، رسانه ها که با پدیده‌ای جدید رو به رو بودند با نام‌هایی چون بمب پرنده، ربات‌های پرنده این تهدید هوایی بدون سرنشین را توصیف می‌کردند و سعی داشتند که تاثیر روانی این حملات را کاهش دهند.

 


زندگی مردم ژاپن در دهه هفتاد

ویدیویی جالب راجع به سبک زندگی و وضعیت کسب و کار مردم ژاپن در شهر و روستا در دهه هفتاد میلادی که به خوبی نشان می‌دهد این کشور ویران از جنگ جهانی دوم چگونه و با چه روحیه‌ای توانست صنایع و شهرهای خود را بازسازی کند و به قطب اقتصادی تبدیل شود.

 


لندن زیر بمب‌باران نازی‌ها

در دوران جنگ جهانی دوم آلمان با موشک وی-۱ و در ادامه وی-۲ ضربات سنگینی به متفقین زد؛ بخصوص لندن که بمب‌باران وسیع آن با بمب‌افکن و موشک خرابی‌های بسیاری به جای گذاشت. در این ویدیو اقدامات اهالی این شهر برای مقابله با این تهدید ناجوانمردانه که نظامی و غیرنظامی نمی‌شناخت دیده می‌شود. ساخت پناهگاه‌های زیرزمینی وسیع، دیدبان‌های شناسایی بمب‌افکن همچنین خارج کردن بچه‌ها از محدوده خطر از جمله این اقدامات بود.

 


شورش‌های روز اول می در ژاپن

دوران پس از جنگ جهانی دوم و اشغال کشورهای محور توسط نیروهای متفقین جنگ سرد آغاز شد، که در آن دو دیدگاه سیاسی و اقتصادی کاپیتالیسم و کمونیسم برای به دست آوردن بیشترین میزان حامی و طرفدار با هم درگیر بودند. ژاپن نیز از این درگیری‌ها در امان نبود. جشن روز می، جشن بهاری است که در نیمکره شمالی زمین و در روز اول ماه می برگزار می‌شود در قرن نوزدهم این روز به عنوان روز جهانی کارگر انتخاب شد و این روز همیشه روز حساسی برای جنبش‌های کارگری و بهانه شورش‌های بسیاری در سرتاسر دنیا از جمله ژاپن شده است. در این ویدیو، شورش روز می ژاپن که توسط کمونیست‌ها آغاز شد چند سال پس از پایان جنگ جهانی دوم را ببینید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳
متاسفانه این تبلیغاتات مخصوصا تبلیغ کفش نمیزاره و آدمو کلافه می کنه و گاها آنقدر شده که از خیر مطالب و حتی خود سایت هم میگذریم
سلام ... میخواستم از سایتتون بابت این بسته های ویدیویی که قرار میدید، تشکر کنم.
یه نقدی هم داشتم ... وقتی صفحه رو باز میکنم تمام ویدیوها با هم پلی میشن و من باید تک تک برم ویدیوهارو متوقف کنم و دونه دونه پلی کنمشون ... این مشکل رو اگر رفع کنید خیلی کیفیت استفاده بهتر میشه.
مطلب بعدی اینکه لطفا قابلیت دانلود برای ویدیوها قرار بدید و اگر نمیشه حداقل امکان شیر کردن رو بذارید برای هر ویدیو به صورت جداگانه.
ممنون از زحماتتون.
ایکاش از امثال مرحوم طالقانی بیشتر داشتیم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار