بازدید 43093
۱

تماس ۲۰ هزار نفر از مترو با اورژانس

معاون فنی و عملیاتی مرکز اورژانس تهران از تماس ۲۰ هزار نفر از مترو با اورژانس خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۳۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۰ 23 December 2020

به گزارش «تابناک»، دکتر سید رضا معتمدی در گفت‌وگو با ایسنا این باره اظهار کرد: رسالت اورژانس تهران خدمت رسانی به شهروندان است و با توجه به اینکه مترو شهری زیرزمینی محسوب می شود پس باید امکان خدمت رسانی به شهروندان این شهر زیرزمینی هم فراهم باشد.

وی گفت: به طور متوسط بیش از یک میلیون نفر در روز از طریق مترو تردد می کنند. طی ۹ ماه سال گذشته بیش از ۲۰ هزار تماس از مترو یا شهروندانی که به وسیله مترو تردد می کردند با ما گرفته شد البته طی ۹ ماه ابتدایی سال جاری با توجه به کاهش تردد ها از طریق مترو به خاطر شیوع بیماری کووید۱۹، به ۱۳ هزار و ۱۲۳ نفر در مترو خدمات دادیم.

معتمدی اظهار کرد: با توجه به آماری که سال گذشته داشتیم، حدود ۱/۵ درصد عملیات اورژانس تهران به مترو اختصاص پیدا کرده و باید همکاری از سوی مترو انجام شود تا فضا در اختیار ما قرار گیرد و خدمات بهتری را ارائه دهیم.

معاون فنی و عملیاتی اورژانس تهران با بیان اینکه مترو باید یکسری پایگاه ها را آماده سازی کند که بتوانیم در ایستگاه ها مستقر شویم گفت: در حال حاضر در دو ایستگاه مترو صادقیه و میدان امام خمینی مستقر هستیم.

وی در خصوص میانگین زمان انتقال مصدمان و بیماران از مترو به مراکز درمانی اظهار کرد: تقریبا می توان گفت که در هر ایستگاه این میانگین زمانی رسیدن به فرد متفاوت است، در نزدیکی بیشتر ایستگاه های مترو که در محدوده مرکز شهر واقع شدند پایگاهی نداریم؛ به عنوان مثال ایستگاه مترو امام خمینی یکی از اولویت ها بود که تردد مسافران در آن زیاد بود و در فاز اول هم به مترو اعلام کردیم که ایستگاه های شلوغی که پایگاه در نزدیکی آن ها نیست از اولویت های ما است.

معتمدی افزود: البته تعاملی که با مترو داشتیم این بود که اگر بیمار یا مصدومی در ایستگاه مترو حضور داشت همکاران مترو در حمل مصدوم به ما کمک کنند، چون پله های برخی از ایستگاه های مترو بسیار زیاد است و انتقال فرد به سطح شهر بسیار سخت خواهد بود.

معاون فنی و عملیاتی سازمان اورژانس تهران گفت: قرار است در ایستگاه هایی که در آینده ساخته می شود پایگاه تعبیه شود اما از آن جایی که برخی از ایستگاه های مترو فعال هم امکان این را دارند که پایگاه های اورژانس در آن ایجاد شود، بازدیدی با همکاران مترو داشتیم و قرار شد که مترو این امکان را برای ما فراهم کند، اما متاسفانه این همکاری انجام نشد و جای مناسبی در اختیار ما قرار ندادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
درتیتر باید 9 ماه گذشته را ذکرمیکردی . اینطوری که نوشتی بیانگر نوعی بحران در لحظه یا زمانی کوتاه است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل