بانکی که زیان انباشته آن برابر ارزش بازاری آن شد!

روز گذشته مورخه ۱ دی ۹۹ بود که خبر پیشنهاد هیات مدیره بانک سرمایه به مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر افزایش سرمایه ۲۵۰۰ درصدی بانک سرمایه منتشر شد. بررسی صورت‌های مالی سمایه بیانگر آن است که زیان انباشته بانک سرمایه در شهریور ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۰۲۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴ 22 December 2020

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، بانک سرمایه به عنوان ششمین بانک خصوصی فعالیت خود را از دی ماه ۱۳۸۴ آغاز کرد و هم اکنون این بانک دارای ۱۶۵ شعبه در سراسر کشور می‌باشد. در همان سال ۱۳۸۴ سهام بانک سرمایه با نماد سمایه در بورس اوراق بهادار تهران عرضه شد که اکثریت سهام این بانک را صندوق ذخیره فرهنگیان در اختیار دارد. در سال‌های اخیر بانک سرمایه با حاشیه‌های فراوانی رو به رو بوده است و فساد‌های گسترده‌ای در این بانک رخ داده است.

صورت‌های مالی حسابرسی نشده منتهی به ۳۱ شهریور ۹۹ بانک سرمایه که به تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد که زیان انباشته بانک سرمایه به بیش از ۳۰.۷ هزار میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که زیان انباشته این بانک در مدت مشابه سال گذشته ۲۶.۹ هزار میلیارد تومان بوده است. مقایسه زیان انباشته بانک سرمایه در سال جاری و سال گذشته بیانگر آن است که زیان انباشته این بانک رشد ۱۴ درصدی را تجربه کرده است.

بانک سرمایه
 

نکته جالب زیان انباشته سمایه اینجاست که این زیان انباشته آن قدر در این سال‌ها افزایش یافته است که هم اکنون با ارزش بازاری این بانک در بازار سرمایه تقریباً برابری می‌کند. هم اکنون ارزش بازاری بانک سرمایه در بورس بیش از ۳۱.۳ هزار میلیارد تومان می‌باشد.

بانک سرمایه
 
 

گفتنی است که طبق اطلاعیه‌ای که به تازگی بر روی سایت کدال قرار گرفته است، هیات مدیره این بانک به مجمع عمومی فوق العاده پیشنهادی در خصوص افزایش سرمایه ۲۵۰۰ درصدی از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی به منظور بهبود و اصلاح شاخص‌های مالی بانک، تامین نقدینگی جدید، بهبود و کفایت سرمایه و ... داده است.

افزایش سرمایه سمایه
 
 

بعد از پیشنهاد افزایش سرمایه ۲۵۰۰ درصدی سمایه، اما امروز ۲ دی ۹۹ نماد تعلیق شد. در اطلاعیه‌ای که امروز منتشر شد آمده است:

کارگزاران محترم عضو فرابورس ایران، به اطلاع می‌رساند؛ مطابق با اطلاعیه منتشره در تارنمای کدال، به استناد بند ۷ ماده ۱۳ مکرر ۲ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران، نماد معاملاتی (سمایه) بنا به تشخیص شرکت فرابورس ایران حداکثر تا تاریخ ۱۵ دی ماه ۹۹ تعلیق شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار