بازدید 10736
اعلام آمادگی سفیر ایران برای گسترش همکاری دانشگاهی و فرهنگی با قزاقستان

برگزاری جشن یلدا توسط دانشگاه الفاربی قزاقستان

مراسم شب یلدا با همت دانشکده شرق شناسی دانشگاه الفارابی قزاقستان و انجمن گلستان این دانشگاه با حضور و همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان و سرکنسولگری کشورمان در آلماتی و جمعی از استادان و دانشجویان زبان فارسی، ایران شناسان، زبان شناسان از ایران، قزاقستان و برخی کشور‌های دیگر مانند بوسنی و پاکستان به صورت برخط امروز برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۲۲۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۷ 22 December 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، در این نشست مجید صابر سفیر جمهوری اسلامی ایران بر اهمیت نقش فرهیختگان و ادیبان به عنوان پشتوانه گسترش و تقویت روابط همه جانبه میان ایران و قزاقستان تاکید کرد.

وی ضمن تشکر از برگزار کنندگان و شرکت کنندگان یلدا را آیینی ایرانی دانست که مانند نوروز در بسیاری از مناطق کره زمین گسترش یافته است.

سفیر کشورمان یلدا را سمبل زایش روشنایی، پیروزی نور برظلمت، امید به فردایی بهتر، عدم واهمه از سختیها، تاریکی‌ها و سیاهی‌های زندگی دانست و ابراز امیدواری کرد که پس از رفع بحران کرونا، نشست‌های آتی به صورت حضوری برگزار شود.

صابر بر پیشرفت تاریخی ایرانیان در علوم مخلتف به ویژه در زمینه ریاضیات و نجوم در هزاران سال پیش اشاره کرد که توانسته بودند دقیق‌ترین تقویم‌ها را طراحی و تنطیم کنند.

سفیر کشورمان با اشاره به حضور سفارت و دو سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان در شهر‌های آلماتی و آکتائو، آمادگی نمایندگی‌های ایران را برای گسترش همکاری‌های دوجانبه به ویژه در حوزه‌های دانشگاهی و فرهنگی اعلام کرد. در این نشست سرکنسول کشورمان در آلماتی نیز حضور و سخنرانی نمود.

در این مراسم مسئولین دانشگاه الفارابی، دانشکده شرق شناسی، استادان دانشگا‌های الفارابی و اوراسیا از قزاقستان و بنیاد سعدی و دانشگاه‌های شهید بهشتی، علامه طباطبایی از ایران و چند استاد از پاکستان و بوسنی سخنرانی نمودند.

برخی دانشجویان زبان فارسی دانشگاه‌های الفارابی و ارواسیا قطعاتی از اشعار شعرای به نام ایرانی بویژه خواجه حافظ شیرازی را قرائت کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها