بازدید 12162

زنان عرب هویت خود را در اینترنت می‌جویند

اجازه ندادن قوانین برخی کشورها برای دادن شناسنامه و هویت به زنان، از دیگر چالش‌های زنان در جوامع عربی است، به گونه‌ای که زنان در ارتباطات کامپیوتری با دیگر کشورهای هم‌زبان خود از این موضوع به شدت رنج می‌برند.
کد خبر: ۱۰۲۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۲ 03 June 2010

تابناک اجتماعی ـ سایت «المحیط»، پژوهشی را درباره هویت زن در آسیا منتشر کرده که نشان می‌دهد، زنان کشورهای آسیایی به ویژه زنان عرب، در پی هویت خود در شاهراه اطلاعات جهانی هستند.

به گزارش خبرنگار «تابناک» اجتماعی، در این پژوهش، زنان عرب پاسخ این پرسش را می‌جویند که چرا در کشورهایشان، در خانواده‌هایشان و حتی در نزد شوهر و فرزندانشان از ارزش کمتر از یک انسان برخوردارند و هم‌اکنون به دنبال این تفکر هستند که از کجا سرچشمه گرفته است؟!

اجازه ندادن قوانین برخی از کشورها برای دادن شناسنامه و هویت به زنان، از دیگر چالش‌های زنان در جوامع عربی است، به گونه‌ای که زنان در ارتباطات کامپیوتری با دیگر کشورهای هم زبان خود از این موضوع به شدت رنج می‌برند.

زنان عرب نگرانی عمیق‌تری نیز دارند و آن این که بسیاری از کشورهای عربی، فاقد قانون اساسی اجرا شده هستند و این موضوع موجب شده که «زن» و جایگاه حقوق آن در جامعه‌های عرب به فراموشی سپرده شود.

زنان عربی از یکدیگر می‌پرسند: اگر زن هویت قانونی و جایگاه اجتماعی نداشته باشد، موجودیت کشور و نسل عرب چه سرنوشتی خواهد داشت؟!

آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان را در تابناک اجتماعی بخوانید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
واقعا مطلب مهمی رو انعکاس دادید!!!!!!!!!!
دنبال چیزی میگردن که ندارن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار