بازدید 9265

راهنمای کامل خرید و نصب دوربین مدار بسته

اگر این مقاله را برای مطالعه انتخاب کرده اید پس حتماً در ابتدای مسیر خود برای برقراری امنیت ساختمان محل سکونت یا محل کارتان قرار دارید. در این مطلب تلاش داریم تا این مسیر را برایتان روشن تر کرده و تمام نکات کاربردی لازم برای خرید و نصب دوربین مدار بسته را با شما در میان بگذاریم.
کد خبر: ۱۰۲۲۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲ 21 December 2020

راهنمای کامل خرید و نصب دوربین مدار بسته

اگر یک بار که در خیابان قدم می زنید با دقت بیشتری به ساختمان های مسکونی یا فروشگاه ها نگاه کنید، خواهید دید که این روز ها کمتر ساختمانی را می توان یافت که از دوربین مدار بسته بی بهره باشد. با وجود آنکه همه ما برای امنیت خانه و محل کارمان اهمیت قائلیم؛ اما به نظر می رسد وقت آن رسیده تا روش ها قدیمی حفاظت از خانه و سرمایه خود را کنار گذاشته و از شیوه های جدیدتری استفاده کنیم.

دوربین های مدار بسته نه تنها به خودی خود احتمال حضور افراد شرور را در اطراف خانه و محل کار شما کاهش می دهند، بلکه در هر زمانی امکان کنترل محیط را در اختیار شما قرار داده و به عبارتی چشم دیگر شما هستند.

اگر این مقاله را برای مطالعه انتخاب کرده اید پس حتماً در ابتدای مسیر خود برای برقراری امنیت ساختمان محل سکونت یا محل کارتان قرار دارید. در این مطلب تلاش داریم تا این مسیر را برایتان روشن تر کرده و تمام نکات کاربردی لازم برای خرید و نصب دوربین مدار بسته را با شما در میان بگذاریم.

برای خرید دوربین مدار بسته از کجا شروع کنیم؟

  1. نیازهایتان را در نظر بگیرید: قبل از هر تصمیم عجولانه ای ابتدا نیازها و انتظارات خود از یک دوربین مدار بسته را در نظر بگیرید. ویژگی های مورد نظرتان را الویت بندی کنید و در نهایت با توجه به نیازهایتان خرید نمایید تا از صرف هزینه های غیر ضروری جلوگیری شود.
  2. بررسی مشخصات کالا: برای داشتن خریدی موفق حتماً تمام مشخصات فنی دوربین مدار بسته را مورد بررسی قرار دهید. کیفیت تصویر، امنیت دیتای انتقالی، میزان مصرف برق، قابلیت کنترل از راه دور، بهره مندی از سنسور های هوشمند، برد دید در شب و... را در نظر گرفته و برای هر یک از این امکانات اهمیت قائل شوید.
  3. اطمینان از اصالت برند و کالا: برای مطمئن شدن از اصل بودن برند و کیفیت کالا روش های مختلفی وجود دارد؛ اما ساده ترین و اصلی ترین راه، انتخاب یک برند معتبر و شناخته شده است. برای مثال، در سال های اخیر برند هایی چون آی تی آر و ویزیترون به خوبی امتحان خود را پس داده اند و کمتر کسی در حوزه امنیت با آن ها آشنایی ندارد.
  4. بررسی گارانتی: در حال حاضر با توجه به وضعیت نه چندان مساعد اقتصادی، عقل حکم می کند در خرید تجهیزات الکترونیک حساسی چون دوربین مدار بسته، دقت بیشتری داشته باشیم. بنابراین حتماً به هنگام خرید از گارانتی معتبر دوربین نظارتی اطمینان حاصل کنید تا در آینده برای تعمیرات دوربین متحمل هزینه های سنگین نگردید.
  5. بودجه خود را تقسیم کنید: توجه داشته باشید که خرید دوربین انتهای راه نیست و شما برای راه اندازی سیستم امنیتی خود باید تجهیزات دیگری چون دستگاه ذخیره ساز تصویر را نیز تهیه کنید. بنابراین بودجه ای که در نظر دارید را تقسیم کرده و تمام آن را صرف خرید دوربین نکنید.

آشنایی با مراحل نصب دوربین مدار بسته

  • انتخاب محل مناسب: شاید بتوان گفت یکی از مهم ترین مراحل نصب، انتخاب یک محل مناسب و البته دور از دسترس می باشد. برای انتخاب محل قرار گیری یک دوربین مدار بسته کوچک حتماً باید زاویه دید دوربین را در نظر گرفت تا بتوان حداکثر فضای ممکن را در مانیتور به تصویر کشید.
  • تهیه تجهیزات جانبی: پس از انتخاب محل نصب خواهید توانست مقدار کابل و فیش های مورد نیاز را بهتر تخمین زده و به نحوی هزینه های خود را پایین بیاورید. بدون تعارف می توان گفت قلب و مرکز اصلی یک سیستم امنیتی مبتنی بر دوربین نظارتی، دستگاه ذخیره ساز تصویر است که در خرید آن باید به تعداد کانال های مورد پشتیبانی و امکانات مدیریت تصویر آن توجه نمود.
  • اتصال کابل ها: اگر دوربین شما از نوع AHD است، برای کاهش تعداد کابل های متصل به دوربین می توانید از کابل های ترکیبی استفاده کنید که کابل برق و تصویر را در قالب یک کابل واحد برایتان فراهم می آورد. اگر از دوربین های تحت شبکه استفاده می کنید، با کابل های شبکه سر و کار خواهید داشت که نویز کمتری را ایجاد کرده و سرعت بالاتری را نیز در انتقال دیتا از خود نشان می دهند.
  • نصب میکروفن: میکروفن عضوی ضروری از یک سیستم امنیتی به حساب نمی آید و کاربر می تواند در صورت تمایل و با توجه نوع کاربری اش، آن را نصب نماید. توجه داشته باشید که در سیستم آنالوگ، میکروفن به طور مستقیم به دوربین AHD متصل نمی گردد و باید به طور مجزا در محیط نصب شود.

اما در سیستم شبکه، میکروفن را می توان به طور مستقیم به خود دوربین متصل نمود و به این ترتیب برای نصب و هماهنگی صدا با موانع کمتری رو به رو بود.

شیوه راه اندازی دوربین مدار بسته

پس از نصب دوربین نظارتی خود باید از اتصال صحیح کابل ها مطمئن شده و دستگاه ذخیره تصویر را تنظیم و آماده کار کنید.

تهیه هارد دیسک: برای آن که بتوانید تصاویر را ثبت کرده و در آینده از قابلیت پلی بک و بررسی آن ها بهره مند گردید، باید برای دستگاه خود هارد دیسک تهیه نمایید. پیش از آغاز کار دوربین مطمئن شوید که هارد دیسک درون دستگاه قرار گرفته و با موفقیت شناسایی شده است.

اتصال دستگاه به اینترنت: هدف اصلی ما از به کارگیری دوربین مدار بسته دستیابی به امکان مشاهده و مدیریت تصاویر است. برای آن که بتوانیم این هدف را در هر زمان و بدون محدودیت مکانی محقق سازیم، باید دستگاه ذخیره ساز تصویر خود را به اینترنت متصل سازیم.

اگر می خواهید از یک اینترنت استفاده کنید باید دستگاه را مستقیماً با استفاده از کابل LAN به کامپیوتر خود متصل سازید و در غیر این صورت و برای اتصال دستگاه با روش P2P باید از دو اینترنت مجزا استفاده نمایید.

اعمال تنظیمات: برای آغاز عملیات انتقال تصویر دوربین مدار بسته باید به منوی تنظیمات دستگاه خود مراجعه کنید. در این منو باید یکی از حالات DHCP یا IP را انتخاب کنید تا برای دستگاه ذخیره سازتان یک IP تعریف گردد. با استفاده از این کد IP خواهید توانست به شبکه اینترنت متصل شده و به تبادل داده بپردازید. در تنظیمات دستگاه وضعیت P2P را چک کنید تا از اتصال به وای فای مطمئن شوید.

نصب نرم افزار مدیریت تصویر: در نهایت با نصب نرم افزار های انتقال تصویر بر روی لپ تاپ یا گوشی موبایل خود و وارد نمودن اطلاعاتی چون آدرس IP، به تصاویر ضبط شده توسط دوربین خود دسترسی کامل خواهید داشت.

برای نگهداری از دوربین مدار بسته چه اقداماتی می توان انجام داد؟

همانطور که در خرید و نصب دوربین نظارتی باید دقت کافی داشت، در نگهداری و مراقبت از این ابزار امنیتی مهم نیز باید حساسیت ویژه ای به خرج داد. بسیاری از ما پس از خرید یک وسیله الکترونیک برای آشنایی با شیوه های صحیح کار با آن و راه های نگهداری از آن اطلاعاتی کسب نمی کنیم.

همین موضوع می تواند موجب کاهش طول عمر دوربین شده و خیلی زود ما را با مشکل مواجه کند. به همین دلیل در ادامه قصد داریم تا نکاتی کلیدی در خصوص نگهداری و مراقبت از دوربین نظارتی را با شما در میان بگذاریم.

برای افزایش طول عمر دوربین و بهبود عملکرد آن راه های مختلفی وجود دارد؛ از جمله ساده ترین این راه ها می توان به تمیز کردن لنز دوربین، بررسی اتصال صحیح کابل ها، بررسی وضعیت دید در شب و فیلتر IR Cut و... اشاره کرد.

نکته دیگری که حتماً باید به آن توجه کنید آن است که در صورتی که دوربین نظارتی شما مطابق استاندارد های ضد آب طراحی نشده است، از قرار دادن آن در فضای خارجی خانه خودداری کنید.

توجه...

موضوع دیگری که بسیار حائز اهمیت است، بررسی تاریخ و ساعت دستگاه ذخیره ساز تصویر در فواصل مختلف است. تاریخ دقیق تصاویر ضبط شده از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل نیز هر چند وقت یکبار این تنظیمات اولیه را در دستگاه بررسی بفرمایید.

در صورت بروز نقص فنی در دوربین چه کار کنیم؟

توجه داشته باشید که با وجود تمام مراقبت ها و حساسیت هایی که به هنگام خرید، نصب و راه اندازی دوربین نظارتی به خرج می دهیم، باز هم امکان بروز نقص و مشکل در عملکرد آن وجود خواهد داشت. هیچ وسیله الکترونیکی از چنین مشکلاتی مصون نیست و در صورت بروز هر گونه مسئله ای نباید فوراً کیفیت کالا را زیر سوال ببریم.

با این وجود اگر برای خرید دوربین های نظارتی به سراغ فروشگاه های تخصصی این حوزه مراجعه کرده و از بهره مندی کالای خریداری شده مان از گارانتی مطئن باشیم، تا حد زیادی خیالمان از مشکلات احتمالی آسوده خواهد بود.

الرت ایران یکی از مراکز تخصصی فعال در حوزه تجهیزات امنیتی بوده و به عنوان یک وب سایت جامع از انواع دوربین مدار بسته شناخته شده است. تمام کالاهای عرضه شده توسط الرت ایران تحت پوشش گارانتی معتبر دوربین مداربسته  این مجموعه بوده و بنابراین مشتریان خود را از خدمات پس از فروش ویژه ای بهره مند می سازد.

بنابراین اگر هنوز دوربین و تجهیزات امنیتی مورد نظر خود را تهیه نکرده اید، بد نیست تا پیش از هر تصمیمی ابتدا سری به الرت ایران بزنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی