بازدید 9465
۳

بایدن: آمریکا در بحران است

جو بایدن با معرفی اعضای تیم آب و هوایی و انرژی گفت: ما در بحران هستیم و ایالات متحده باید تغییرات اقلیمی را شکست دهد.
کد خبر: ۱۰۲۲۴۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳ 20 December 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روزنامه واشنگتن پست، رییس جمهوری منتخب آمریکا در حین معرفی اعضای تیم های آب و هوایی و انرژی خود در ویلمینگتون گفت: دولت وی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی که تهدید کنونی به حساب می آید، برنامه ریزی کرده است.

وی افزود: ما به معنای واقعی کلمه زمان برای از دست دادن نداریم، فقط در این سال، آتش سوزی بیش از ۵ میلیون هکتار در سراسر غرب را سوزاند، طوفان های گرمسیری سواحل شرق و خلیج فارس را به شدت آسیب زد و خشکسالی مناطقی از غرب میانه را ویران کرد.

بایدن در توضیح یکی از تاثیرات تغییرات اقلیمی گفت: بسیاری از بلایای آب و هوایی و سلامت به طور هم زمان رخ می دهند. فقط همه گیری نیست که مردم را در گرفتار کرده بلکه کیفیت هوا کاهش یافته است.

رییس جمهوری منتخب خاطر نشان کرد: در یک بحران هستیم درست همانطور که ما به یک واکنش ملی یکپارچه به کووید ۱۹ نیاز داریم، به یک واکنش ملی یکپارچه در برابر تغییرات آب و هوایی نیز نیاز داریم.

وی گفت: تیم های آب و هوایی و انرژی با تمرکز بر ایجاد مشاغل جدید در زیرساخت های مقاوم در برابر آب و هوا و انرژی پاک در روز اول شروع دولت آماده خواهند شد.

بایدن در ادامه معرفی اعضای تیم خود «دب هالند» نماینده ایالت نیومکزیکو در مجلس نمایندگان را برای تصدی وزارت کشور آمریکا را معرفی کرد.

در صورتی که سنا صلاحیت هالند را تایید کند وی اولین بومی آمریکایی خواهد بود که در راس یک وزارتخانه قرار می گیرد.

وزارت کشور آمریکا بیش از ۷۰ هزار کارمند دارد و بر منابع طبیعی از جمله پارک های ملی، کانون های حفاری نفت و گاز و همچنین زمین های قبایل نظارت می کند.

هالند ۶۰ ساله در دوره فعالیت خود در کنگره تلاش کرد تا خدمات رسانی به قبایل را در دستور کار خود قرار دهد.

وی در بیانیه ای اعلام کرد: این افتخاری است که پیشبرد برنامه آب و هوایی بایدن و کاملا هریس و بهبود روابط دولت با قبایل که در دوره ترامپ تخریب شد کمک کنم و اولین وزیر بومی آمریکایی در تاریخ این کشور باشم.

به گزارش واشنگتن پست، بایدن همچنین «مایکل رگان» را به عنوان مدیر «آژانس حفاظت از محیط زیست» انتخاب کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
بیچاره امریکایی ها در بحران هستند پیشنهاد میکنم از مدیران لایق و شایسته ای داریم که چند تا ش برن امریکا و نجاتشون بدن از بحران !
سواحل شرق و خلیج فارس؟!
اونها هم خلیج فارس دارن، چه خوب...پیش بسوی روزی که در هر کشوری یک خلیج فارس داشته باشیم!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر