بازدید 8287

پارلمان اروپا به برنامه اضطراری برگزیت رأی‌ داد

نمایندگان پارلمان آلمان برای جلوگیری از هرج و مرج ناشی از اجرای برگزیت بدون توافق، طرحی اضطراری را به تصویب رساندند.
کد خبر: ۱۰۲۲۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷ 19 December 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، پارلمان اروپا در مورد برنامه های احتمالی برای برخی مناطق در صورت خروج بدون توافق انگلیس از این اتحادیه به اجماع رسید. نشریه هاندلز بلات آلمان با اشاره به این مصوبه، هدف از آن را جلوگیری از بروز هرج و مرج احتمالی در مناسبات با انگلیس ارزیابی کرد.

بر این اساس نمایندگان پارلمان اروپا اقداماتی اضطراری را برای برگزیت بدون توافق با انگلیس، مصوب کرده اند. روز جمعه آنها قوانینی را برای ماهیگیری ، شرکت های هواپیمایی و ترافیک هوایی و جاده ای تصویب کردند. در این رابطه «ایرتکس گارسیا پرز» رهبر سوسیال دموکرات ها گفت که بروکسل قصد دارد با این کار از خارج شدن اوضاع از کنترل جلوگیری کنید. «دیوید مک آلیستر» نماینده دموکرات مسیحی ها نیز تأکید کرد که اتحادیه اروپا باید برای همه سناریوها آماده باشد.

پیشتر «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا پیشنهادات خود را در صورت عدم موفقیت در مذاکرات تجاری برگزیت ارائه داده است. این بسته حاوی پیشنهادهایی برای حفظ برخی پروازها بین انگلیس و اتحادیه اروپا به مدت ۶ ماه است. همچنین برای ادامه حمل و نقل بار و تردد اتوبوس مقررات متقابل ۶ ماهه اندیشیده شده است.

به دلیل همه گیری کرونا نمایندگان پارلمان اروپا خواستار مجوز پرواز هواپیماهای انگلیسی در آسمان اروپا برای انتقال دارو و واکسن شدند. آنها همچنین تأکید کردند که مقررات در سررسید دوره ۶ ماهه پایان می یابد. موضوع بحث برانگیز در این میان دسترسی ماهیگیران اتحادیه اروپا به آبهای انگلیس و بالعکس است که طبق برنامه ها باید در طولانی مدت ، یعنی تا پایان سال ۲۰۲۱ تنظیم شود.

نمایندگان پارلمان اروپا در پایان اولویت خود را دستیابی به توافق عنوان و با این حال تاکید کردند که این توافق نباید به هر قیمتی حاصل شود. آنها می گویند پارلمان باید زمان کافی برای بررسی توافق داشته باشد. پارلمان اروپا در آخرین ضرب الاجل خود، روز یکشنبه را برای ارائه یک قرارداد تجاری کامل از سوی طرفین مذاکره اعلام کرده است.

انگلیس ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۱ بهمن ۱۳۹۸) رسماً اتحادیه اروپا را پس از چهار دهه عضویت ترک خواهد کرد. این کشور تا پایان امسال تابع مقررات اتحادیه اروپاست بدون آنکه حق رأی داشته باشد. دو طرف در ۱۰ ماه گذشته تلاش کردند تا برای دوران پسابرگزیت به یک توافق تجارت آزاد دست یابند اما تاکنون این امر محقق نشده است.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس جمعه گذشته در اظهار نظری احتمال برگزیت بی‌توافق را زیاد توصیف و تصریح کرد که آینده روابط دو طرف مشابه معیارهای رابطه اتحادیه با استرالیا خواهد بود. این در حالیست که استرالیا توافقنامه تجارت آزاد جامع با اتحادیه اروپا ندارد و بخش زیادی از مبادلات تجاری بین اتحادیه اروپا و استرالیا بر اساس قوانین سازمان تجارت جهانی انجام می‌شود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر