بازدید 10229
۶

بازداشت هشتمین عضو شورای شهر ساری

درپی بازداشت هشت تن از اعضای ۹ نفره شورای شهر ساری، این شورای پرحاشیه در یک قدمی انحلال قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۲۲۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۷ 19 December 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، تاکنون هشت تن از اعضای شورای شهر پرحاشیه ساری توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) و دستگاه‌های قضائی و امنیتی دستگیر شدند و انحلال این شورا روی میز قرار گرفته است.

همچنین تاکنون تجدید نظرخواهی شش نفر از اعضای بازداشت شده شورای شهر ساری که تقاضای لغو قرار تعلیق کرده بودند، رد شد و تعلیق این اعضای بازداشت شده قطعی شد.

انحلال شورای شهر ساری اکنون روی میز دستگاه‌های ذیربط است و طبق قانون برای انحلال آن باید هیئت اختلاف فرمانداری به هیئت استانی پیشنهاد دهد و در صورت تأیید، به هیئت کشوری به وزارت کشور ارسال می‌شود.

این وضعیت درحالی است که عباسعلی رضایی فرماندار ساری در پیگیری خبرنگار مهر با بیان اینکه فرمانداری پیشنهاد انحلال شورا را به هیئت حل اختلاف استان داده و منتظر نظر و تصمیم گیری آنها هستیم.

در صورت تأیید انحلال شورای شهر ساری، طبق قانون وزارت کشور استانداری مازندران را به قائم مقامی شورا منصوب خواهد کرد و حق انتخاب شهردار به استاندار داده خواهد شد.

تاکنون هشت نفر از اعضای شورای شهر ساری، شهردار جدید و تعدادی از مدیران و کارکنان شهرداری ساری در زمینه تخلف مالی، ارتشاء، رشوه و اتهام‌های مالی دستگیر و بازداشت شدند.

وضعیت شورای های دیگر مناطق مازندران هم چندان خوب نیست، از دستگیری شهردار اعضای شوراهای مناطق غربی استان از جمله نشتارود گرفته تا دستگیری دو عضو شورای شهر بابل، همه این وقایع نشان می‌دهد که شوراهای مازندران برای دوره ششم نیازمند خانه تکانی و پالایش اساسی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۶
یکی از راه های مقابله با فساد شفاف سازی مالی مسئولین در هنکام کاندیداتوری هست.
جهت انتخابات برای هر عنوانی چه نمایندگی چه ریاست جمهوری چه شورای شهر و .. باید کاندیداها هنگام ثبت نام لیس اموال و دارایی خود و افراد درجه 1 خوانواده خودشون رو تسلیم نهادهای ذیربط مثل دارایی، بازرسی و .. کنن. در صورت انتخاب شدن و در دوره مسئولیت دیگه نمیتونن با زد و بند و هزار کار کثیف دیگه مال اندوزی کنن چون لیست دارایی هاشونو قبلا دادن
ضمنا این راه کار رو میشه به رئیس و روسای ادارات و وزارت خونه ها و .. تعمیم داد تا دست از پا خطا نکنن.
اصلا این شوراها در شهرها و روستاها خدمتی که نمیکنند هیچ منبعی برای فساد گسترده و رانت و سود جویی و بعضا زورگویی اعضا شورا به مردم هم شده اند. بهتر است در کل کشور بر روی وجود آنها و مفید یا مضر بودن آنها تحقیق و تفحصی صورت گیرد.
الله برکت الله، چقد هماهنگ بودند، خدایا رحم کن یعنی یه نفر آدم درست و حسابی تو این جمع نبود، مردم چه انتخاب کردند، باند تبهکاران را کامل فرستاند شورا و شهرداری.
10 سال قبل یک پیر مرد جویباری در مازندران می گفت ما قبلا که شورا نداشتیم فقط یک شهردار بودوسیر کردن یک نفر راحت بود اما الان 7نفر شدن که سیرشدنی نیستند.
8 تا کمه، لطفا کمی بیشتر تلاش کنید، تعداد را برسونید به یه عدد روند. بدون شک بازهم هست.
با سلام یکی از بدترین قوانین تصویب شده در دولت اصلاحات احیای شورای شهر و روستا بوده است که معظلی برای کل کشور شده است .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان