بازدید 20564
پیمانه اقتصادی

افزایش قیمت در بازار لوازم خانگی؛ گرایش خانواده‌ها به «تعمیر» به‌ جای «خرید» / با افزایش ۳۰۰ درصدی حقوق هم عقب ماندگی مزدی کارگران جبران نمی شود / از ابتدای امسال تا پایان آبان چند هزار خودرو تولید شد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون نماد‌های پربیننده بورس کدامند؟ کاهش نرخ دلار به کانال پایین تر، نرخ دلار جهانی در قعر ٢.٥ سال اخیر، بیت کوین در ۲۳ هزار دلار دوام نیاورد، قیمت هر کیلو مرغ چقدر است؟ و پیش بینی ترافیگورا از صعود نفت به ۶۰ دلار را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۲۲۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰ 18 December 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون نماد‌های پربیننده بورس کدامند؟ کاهش نرخ دلار به کانال پایین تر، نرخ دلار جهانی در قعر ٢.٥ سال اخیر، بیت کوین در ۲۳ هزار دلار دوام نیاورد، قیمت هر کیلو مرغ چقدر است؟ و پیش بینی ترافیگورا از صعود نفت به ۶۰ دلار را در بر دارد.

نمادهای پربیننده بورس کدامند؟

در پنج روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای ایران خودرو، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، سایپا، بانک تجارت، پالایش نفت اصفهان و ملی صنایع مس ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند. در هفته‌ای که گذشت، استخراج سایر معادن، محصولات کامپیوتری، الکترونیکی و نوری، سایر واسطه گری‌های مالی، محصولات کاغذی، منسوجات و هتل و رستوران با بالاترین درصد بازدهی همراه بودند.

همچنین نماد بیمه و بازنشستگی، دستگاه‌های برقی، ماشین آلات و تجهیزات، محصولات چوبی، ‌سرمایه‌گذاری‌ها، خرده‌فروشی، سایر حمل و نقل، ‌لاستیک و پلاستیک، استخراج نفت و گاز به جز اکتشافات، کانی غیرفلزی، فعالیت های کمکی به نهادهای مالی واسط، واسطه گری‌های مالی و پولی، اطلاعات و ارتباطات، رایانه، صنایع غذایی به جز قند و شکر، استخراج کانه‌های فلزی، قند و شکر، چاپ، عمده فروشی، ‌ دارویی، محصولات فلزی، زراعت و خدمات وابسته، شیمیایی، استخراج زغال سنگ، فلزات اساسی، بانک‌ها و موسسات اعتباری، سیمان، آهک و گچ، پیمانکاری صنعتی، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، فعالیت‌های هنری، سرگرمی و خلاقانه، فرآورده‌های نفتی، کاشی و سرامیک، خودرو و قطعات، مخابرات، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، وسایل ارتباطی، چند رشته‌ای صنعتی، فنی و مهندسی و محصولات چرمی از جمله نمادهایی بودند که بازدهی منفی را در بازار به همراه داشتند.

پیش بینی روند معاملات بورس در هفته آینده

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص بورس در هفته ای که گذشت به دنبال عبور از مقاومت مهم کانال یک میلیون و ٥٠٠ هزار واحد بود، در حالی که این تلاش موفقیت آمیز نبود و شاخص کل پس از تجربه نوسان های مختلف، در نهایت در اواسط هفته از این کانال عقب نشینی و در پایان معاملات روز چهارشنبه تا عدد یک میلیون و ٤١٣ هزار واحد کاهش پیدا کرد. با توجه به رکود حاکم در بازارهای موازی، امکان رشد دوباره بازار سرمایه وجود دارد و دستیابی شاخص بورس به عدد یک میلیون و ٦٥٠ هزار واحد تا انتهای سال۹۹ و عبور آن از سقف دو میلیون واحد در سال ۱۴۰۰ دور از ذهن نخواهد بود. عمیدی گفت: با توجه به نزدیک بودن ارائه گزارش ٩ ماهه شرکت ها و روند افزایش سرمایه از محل سود انباشته یا تجدید ارزیابی دارایی شرکت ها، به نظر می رسد شرایط شرکت هایی که مجوزهای لازم را دریافت کرده اند و از آمادگی لازم برای برگزاری مجامع افزایش سرمایه برخوردارند شرایط معاملات مناسب تری نسبت به سایر صنایع داشته باشند. عمیدی به تثبیت نرخ دلار در بازه قیمتی ٢٥ هزار تومان اشاره کرد و گفت: این اتفاق شرایط را برای گروه صادرات محور مانند پتروشیمی، فولادی و معدنی مثبت نگه می دارد و در این بین گروه خودرو و بانک به دلیل حضور پررنگ بازارگردان ها و حمایت از سهام این دو گروه، با ارزش معاملات روزانه بالاتری نسبت به سایر گروه های بازار همراه خواهند بود. همچنین با توجه به ارزش بازار در چند وقت گذشته، به نظر می رسد، ارزش بازار سهام در گروه بانکی از میان دیگر گروه ها از پتانسیل رشد بیشتری برخوردار باشد. این کارشناس بازار سرمایه درباره روند معاملات بورس در بازار هفته آینده گفت: بر اساس معاملات روز چهارشنبه احتمال برگشت بازار برای هفته آینده وجود دارد و سهامداران نباید چندان نگران روند معاملات بورس باشند. /ایرنا

کاهش نرخ دلار به کانال پایین تر

بررسی روند هفتگی بازار ارز، نشان می‌دهد، بهای دلار آمریکا در طول شش روز فعالیت بازار، از رقم ۲۶۰۷۰ تومان به رقم ۲۵۸۰۰ در آخرین روز هفته رسید.

نرخ دلار جهانی در قعر ٢.٥ سال اخیر

شاخص دلار به کمترین سطح خود از سال ۲۰۱۸ رسید. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۶۸ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۸۹.۷۴۸ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۳ دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).

بیتکوین در ۲۳ هزار دلار دوام نیاورد

پس از صعود بی وقفه، بیتکوین از کانال جدید عقب رفت. به نقل از سی ان بی سی، بیتکوین که چندین بار در شکستن سقف ۲۰ هزار دلاری در هفته های اخیر ناکام مانده بود، سرانجام به این مهم دست یافت تا رکورد تازه ای از خود بر جای گذارد. این ارز در معاملات امروز نیز موفق شد، کانال ۲۳ هزار دلار را فتح کند اما در حفظ آن ناکام ماند و به ۲۲ هزار دلار برگشت. بازدهی هفتگی محبوب ترین ارز دیجیتالی جهان به مثبت ۲۴.۰۷ درصد رسیده است. طی ۲۴ ساعت گذشته بیت کوین با ثبت صعود ۹.۰۴ درصدی به ۲۲ هزار و ۵۷۱.۶۶ دلار رسید. بالاترین رکورد ثبت شده ارزش بیت کوین مربوط به روز هجدهم دسامبر سال ۲۰۲۰ بوده که در آن این ارز به قیمت ۲۳ هزار و ۴۰۰ دلار رسید. رکورد قبلی این ارز مربوط به روز شانزدهم دسامبر سال ۲۰۲۰ بوده که در آن این ارز به قیمت ۲۰ هزار و ۷۷۶.۱۶ دلار رسید. بیتکوین امسال را رویایی سپری کرده و ارزش آن نسبت به ابتدای سال حدود ۱.۷ برابر افزایش یافته است. معامله گران ارزهای دیجیتالی مدعی هستند که شرایط با سال ۲۰۱۷ متفاوت است و این ارز می تواند کانال شکنی های جدیدی را تجربه کند. ارزش بازار بیتکوین در حال حاضر بیش از ۳۸۰ میلیارد دلار است. به گزارش ایسنا؛ چارلز هیتر، مدیر موسسه کرایپتو کامپیر گفت: در ماه های اخیر، شاهد توجه بیشتر سرمایه گذاران به پتانسیل بالای ارزهای دیجیتالی بوده ایم و حالا بیتکوین و سایر ارزهای دیجیتالی سهم محسوسی از سبد دارایی سرمایه گذاران دارند. این به معنی آن است که آینده روشن تری برای این بازار خواهیم داشت. برخی از معامله گران معتقدند بیتکوین پتانسیل شکستن سقف ۱۰۰ هزار دلاری را نیز در طولانی مدت دارد.  

افزایش قیمت در بازار لوازم خانگی؛ گرایش خانواده‌ها به «تعمیر» به‌ جای «خرید»

این روزها اگر سری به بازارهای اصلی لوازم‌خانگی پایتخت از سه راه امین‌حضور و خیابان جمهوری گرفته تا خیابان شریعتی، سهروردی‌شمالی، میدان شوش و بازار بزرگ تهران بزنید، بر خلاف سال‌های گذشته، کمتر جنب‌وجوشی در آن حس می‌شود. رکود حکایت آشنای این روزهای بازار است؛ رکودی که به گفته کارشناسان هم روز بیشتر می‌شود و جز آنانی که نیاز دارند، در عمل کسی برای خرید مراجعه نمی‌کند. «اکبر پازوکی» دبیر انجمن صنفی توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی تهران در گفت و ‌گو با  ایرنا، با تایید این مطالب افزود: افزایش قیمت‌ها، پاندومی کرونا و نبود سرمایه کافی از سوی کاسبان و فروشندگان، سبب شده تا هر روز رکود بیشتری در بازار لوازم‌خانگی شاهد باشیم. به گفته وی، این روزها به جز خانواده‌هایی که فرزندانی در آستانه ازدواج دارند یا کسانی که لوازم‌ خانگی منازلشان به سرقت رفته باشد، خریدار جدی و واقعی در بازار وجود ندارد. این مقام صنفی خاطرنشان‌ کرد:‌ گرایش اکثر خانواده‌ها در این روزها؛ تعمیر لوازم‌خانگی به‌ جای خرید است.

با افزایش ۳۰۰ درصدی حقوق هم عقب ماندگی مزدی کارگران جبران نمی شود

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با اشاره با پیش بینی افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان در بودجه ۱۴۰۰ درباره احتمال تصویب افزایش ۲۵ درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال آینده ابراز عقیده کرد و گفت: کارمندان دولت غیر از افزایش حقوقی که می گیرند، یکسری مزایای رفاهی و کارانه هم دارند و اگر همین مزایا را با شرایط فعلی نگیرند زندگی شان به مشکل می خورد. اوایل به کارگران بن کارگری می دادند که با آن مایحتاج ضروری خود را تامین می کردند. امروز وجه آن را می دهند و ما بارها اعلام کرده ایم که شیوه غلط پول دادن را حذف کنند و به جایش به کارگران کالا بدهند یا بخشی از اقلام و کالاهای اساسی سبد معیشت آنها مثل مرغ و روغن را تامین کنند تا زندگی آنها بهتر و هزینه هایشان کمتر شود. جامعه کارگری از توزیع بن کارت های کارگری راضی بود چون حداقل های زندگی سرسفره هایشان بود. از طرفی این کار در کنترل بازار هم اثر داشت، چون وقتی یکباره چند میلیون روغن با بن خواربار توزیع می شد، کارگران دیگر سراغ بازار آزاد نمی رفتند و قیمتها به طرز عجیبی در بازار رشد نمی کرد و از این جهت کنترل کننده تورم خیلی از اقلام سبد مصرفی کارگران بود. اگر دولت می خواهد حقوق کارمندانش را ۲۵ درصد افزایش بدهد، اختیار دارد و شاید این درصد افزایش کفایت کند و پاسخگوی زندگی کارمندان باشد ولی در مورد حداقل دستمزد کارگران شورای عالی کار تصمیم گیری می کند.

این مقام مسئول کارگری متذکر شد: پایه و حداقل مزد کارگران در شورای عالی کار توسط نمایندگان کارگری و کارفرمایی و دولت تعیین می شود؛ یعنی باید در شرایط مساوی و برابر گفت وگو و رقمی که تامین کننده زندگی کارگران باشد، مشخص شود. ابوی گفت: در هفته های اخیر، برخی نمایندگان مجلس اعلام کردند که حقوق سال آینده کارگران نباید کمتر از ۴۰ درصد باشد. حتی اگر بگوییم ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کند باز هم با شرایط موجود جوابگوی هزینه های زندگی کارگران نیست و عقب ماندگی مزدی کارگران جبران نمی شود. به نقل از ایسنا؛ وی بیان اینکه بحث درآمد و حقوق کارمندان دولت با کارگران از هم متفاوت است، اظهار کرد: اینطور نیست که چون در بودجه درصد افزایش حقوق کارکنان دولت ۲۵ درصد پیش بینی شده کارگران هم الزاما باید ۲۵ درصد باشد، ضمن آنکه کارگران در بودجه ردیف اعتباری ندارند.

پیش بینی ترافیگورا از صعود نفت به ۶۰ دلار

غول بازرگانی کالای ترافیگورا انتظار دارد بهبود تقاضا برای نفت پس از واکسیناسیون انبوه جمعیت قیمت هر بشکه نفت را در سال آینده به ۵۵ تا ۶۰ دلار برساند. به گزارش ایسنا، سعد رحیم، اقتصاددان ارشد ترافیگورا به پایگاه خبری آرگوس گفت: بهبود قوی تقاضا در نقاط بسیاری به خصوص در چین و همچنین در اروپا و ژاپن مشاهده شده است. آمریکا در برخی از نقاط همچنان ضعف نشان می دهد، اما می تواند بهبود قویتری را مشاهده کند. تقاضا در هند آسیب شدیدی دیده اما روند بهبود در این کشور هم قوی به نظر می رسد. تقاضا برای نفت در چین مطمئنا بهبود یافته، به طوری که نرخ پالایش در پالایشگاه های نفت این کشور در اکتبر و نوامبر به بالاترین رکورد صعود کرد. تقاضای هند هم با تمایل مردم به استفاده از وسایل نقلیه شخصی به جای وسایل عمومی که تقاضا برای بنزین را بالا برده، احیای قابل ملاحظه ای داشته است. اما در اروپا همچنان کشورهای متعددی برای مهار شیوع کووید ۱۹ مبارزه می کنند و مقررات قرنطینه در چندین کشور با وجود در راه بودن تعطیلات سال نو اخیرا تشدید شده است.

از ابتدای امسال تا پایان آبان چند هزار خودرو تولید شد؟

بررسی آمار منتشره دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۶۲۱ هزار و ۷۸۳ دستگاه انواع خودرو در کشور از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه و رشد ۲۷.۳ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

قیمت هر کیلو مرغ چقدر است؟

مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی از افت محسوس قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۷ هزار و ۲۵۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۲۲ هزار تا ۲۳ هزار تومان است. وی افزود: با توجه به محدودیت ها، توصیه‌های اکید پزشکان و مسئولان وزارت بهداشت مبنی بر اجتناب از دورهمی‌ها و کاهش قدرت خرید خانوار در پایان ماه پیش بینی می‌شود که اتفاق خاصی در بازار مرغ شب یلدا رخ ندهد. کمالی سروستانی از کاهش قیمت نهاده دامی در بازار سیاه خبر داد و گفت: طی پانزده روز اخیر ۳ تا ۴ نوبت نهاده در سامانه بازارگاه اعلام شده که همین امر منجر به کاهش نرخ ذرت و کنجاله سویا در بازار آزاد شده است، به طوری که قیمت هر کیلو کنجاله از ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان به ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان و ذرت از ۵ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان تقلیل یافته است. /باشگاه خبرنگاران جوان

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
لوازم خانگی و لوازم یدکی تولیدات داخلی بیشترین افزایش قیمت را در 3 سال گذشته داشته اند در این مدت قیمت ها میانگین 10 برابر شده اند لباسشویی یک و نیم میلیونی 12 میلیون یخچال 800 هزار تومانی 8 میلیون صفحه کلاچ 250 هزار تومانی دو و نیم میلیون و ..............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
افزایش حقوق و طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
که با فقر و فلاکت و بدبختی دارند با ماهی ۲/۴ میلیون تومان سر میکنند چه شد ؟؟؟
یه روزی ادعا می کردیم حلو واردات را گیرید ما خودمان با قیمت پایین و بهترین کیفیت تولید می کنیم هر شب 20:30 گزارش پخش می کرد که فلان کارخانه تولیدی لوازم خانگی در حال ورشکستگی است ولی در این شرایط تحریمی فهمیدم ان چند تولید کننده داخلی بلای سر مردم اوردند که خارجی ها نیاوردند یخچال 3 میلیونی را 20 تا 30 میلیون کردند لباسشویی و ... دیگر جای خود واقعا اگر قرار باشد لباسشویی اینقدر گران باشد هفته ای یک ساعت با دست لباس خودمان را بشوییم راحتر است
فكر كنم اشتباه مي كنيد در كشور ما چيزي به نام گراني نداريم به گفته مقامات كشور تحريم هيچ تاثيري در قيمت ها نخواهد گذاشت
جناب دبیر انجمن صنفی کارگران اقتصاد علم ریاضیات است نه سرزمین ارزوها و اگر می شد با تعیین حقوق بالاتر رفاه ایجاد کرد که دولتهایی که 2 میلیارد نفر گرسنه در کشورهایشان زندگی می کنند،یک شبه فقر را در کشورهایشان ریشه کن می کردند.نه برادر فقر و رفاه را فقط سرانه تولید ملی و سرانه ثروت ملی تعیین می کند .چون در کشور ما این سرانه ها با افزایش جمعیت و کاهش تولید ثروت ملی کاهش یافته اند کاهش سطح زندگی مردم هم امری اجتناب ناپذیر است.بضافه کردن دستمزد در این شرایط هم هیچ دردی را دوا نمی کند چون قیمت کالا و خدمات بسیار بیشتر از ان افزایش می یابد.وضع موجود ثمره سالها ناکارامدی است که با پایان دوران نفت و دلارهای مفت ان نمود بیشتری پیدا کرده است و راه حلش هم ریاضت اقتصادی برای کاهش هزینه های جاری و افزایش منابع سرمایه گزاری می باشد که در درازمدت سبب افزایش تولید و ثروت ملی شود.این مشگل در کوتاه مدت هیچ راه حلی ندارد و پول پاشی از طریق دادن اضافه حقوق بالا و انواع یارانه فقط سبب بدتر شدن اوضاع می شود
به همان میزان که دلار گران شد حقوق کارگران هم باید افزایش پیدا کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
دراینصورت حقوق ها باید حداقل ده برابر بشه
هر سال چندین بار قیمت اجناس افزایش پیدامیکنه حضرات سالی یکبار انهم قطره چکانی در حد ۱۵ - ۲۰ درصد حقوقهاراافزایش میدن تازه کارفرماهاهم همان راهم بطورکامل اجرانمیکنن ومیگن افزایش وزارت کارفقط به حقوق پایه تعلق میگیره نه کل حقوق ومزایا !!!!
وقتی نرخ رشد افزایش چشمگیر دارد کارمند و کارگر نداره. ضمن اینکه در سازمان ما همه مزایای رفاهی را هم حذف کردند و فقط حقوق مونده. خب گیرم هم 25 درصد اضافه شد باز هم قیمت ها افزایش بی رویه دارند.
10سال قبل یخچال خریدم یک میلیون هشتصد هزار تومان امسال نوسان برق باعث خرابی موتور شد 6 میلیون تومان هزینه تعمیر کردم تعمیر هم اسان نیست پراید مدل 82 روغن سوزی شدید دارد برای تعمیراساسی 8میلیون خرج دارد در بد مخمصه ای گیر کرده ایم
یک یخچال وایت وستینگ هاوس از کویت بابام اورده بودسنش از من بیشتره تازه پارسال خراب شد اون بعد از اینکه اوراقش کردیم فهمیدیم یک سیم به کمپرسورش میرفته خوب اتصالی برقرار نمیشده وگرنه اگر تعمیرکارا درست تشخیص میدادن بازم کار میکرد
اونوقت یک یخچال مونتاژ داخل گرفتیم به یکسال نرسیده لولای درش خراب شده درست بسته نمیشه کسی هم نمیتونه تعمیر کنه به عنوان بدون برفک گرفتیم هر سه ماه باید برفکهایش را تمیز کنیم . رفتیم میگیم این بدون برفک باید باشه گفتن همینطوریه مشکلی نداره
ادرس گرانی ها فقط امریکا...........باور کنید امریککککککککککاست .............باورکنید.........
گرایش به تعمیر؟؟؟
تابناک جان انگار از قیمت تعمیر وسایل برقی بی خبر هستید؟
دیگه تعمیر هم از لیست خارج شده
کلی وسایل برقی داریم که ایراد دارن ولی با وسایلش نیست یا هزینه اش سرسام آوره
تابنناک جان
ما تعمیر را هم از دور خارج کردیم
به تکنولوژی دست و لگن و پا و تاید و صابون گلنار و سمار نفتی داریم فکر می کنیم
لوازم برقی ظرفشویی و لباسشویی را هم، خاموش چون دیگه قدرت خرید پودر و ژل 500 هزار تومانی را نداریم
حقوق کارمندان بدبخت چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بیچاره شدیم زندگی هایمان از هم می پاشد
بزرگترین علل گرانی لوازخانگی ولوازم یدکی اولا سواستفاده تولیدکنندگان از منع ورودکالاهای خارجی ولذا چون کالاهای مشابه تولید داخل واردنمیشود این تولیدکنندگان بی انصاف وسودجوبه هربهانه ای یا باتولیدکم ویا باانبارکردن سعی میکنند کالاهای خودشان را درسطح بازار کاهش دهند تا عرضه کم وتقاضا زیاد واینها هم که الحمدالله تابع هیچ مرام ومسلکی نیستند حسابی مردم را سرکیسه میکنند دوم اینکه ان مسئولی که مردم را تشویق وترغیب به کالاهی تولید داخل وحمایت تولید ملی کرده ودستور ممنوعیت واردات کالاهارا داده ایا الان پاسخگوی بی حدونصاب گرانی تولیدات داخل هست سوم اینکه هیچ نهاد نظارتی درکشور برابر قانون به ماموریت سازمانی خود نمی پردازند...
لوازم خانگی در ایران ،هنوز مونتاژی است و وابسته به قیمت دلار. متاسفانه مهندسان و جامعه نخبه ایرانی چون بهش بها داده نمی شود و عملا بخش خصوصی مانند سامسونگ یا ال جز نداریم ، بدنبال تولید نمی روند. اقتصاد ایران باید یک جراحی و اصلاح زیر بنایی بکند و یک رییس جمهور اقتصادی سر کار بیاید. کاری که چین یا مالزی کرد.
یخچال کره ای .. الان یخچال خوشگل اصل کره داشته باشی بهت زن میدن.... بی چونو چرا اگرم ساید باشه بهتر....
ادمی که خواب است می شود از خواب بیدار کرد ......ولی کسی که خودش را به خواب زده نه
نگران نباشید حقوق کارمندای دولت همیشه به هر دلیلی افزایش پیدا میکنه.بیچاره مردم عادی و کارگرای روزمزد.اونا چی بگن به کجا دست دراز کنن.کارمندا این همه بهشون میدن باز صداشون بلنده.برین خدارو شکر کنیین خودتونو به یجا بند کردین والله به اندازه حقوقی که میگیرین کار میکنین؟؟دولت باید بجای افزایش حقوقها که خودش باعث تورم کالاها میشه باید جلوی تورم رو بگیره هرسال بیست درصد افزایش از اون طرف تو بازار دو برابر اون رو ماکه از هیچ جا حقوق نداریم باید بدیم.
سلام، اصحاب کهف 300سال خوابیدن، بیدار شدن، این همه تورم ندیدن!؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر