بازدید 2756

نقشه دزد آشنا براي سرقت گنجينه قديمي

وي ادامه داد: من اين مجموعه را كه 400 ميليون تومان ارزش داشت طي سال‌ها سفر به ساير نقاط ايران و كشورهاي مختلف دنيا تهيه كرده بودم و اين لوازم برايم ارزش زيادي داشتند. به همين خاطر تصميم گرفتم هر چه زودتر ماجرا را به پليس اطلاع دهم.
کد خبر: ۱۰۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۰:۳۳ 03 June 2010
دزد آشنا وقتي فهميد مرد ثروتمند به مسافرت خارج از كشور رفته است، با استفاده از كليدهايي كه از قبل تهيه كرده بود وارد خانه او شد و گنجينه باارزش وي را به سرقت برد

به گزارش همشهری؛ صبح 25 فروردين امسال مردي سراسيمه نزد ماموران كلانتري 163 تهران رفت و از سرقت گنجينه قديمي‌اش توسط سارقان ناشناس خبر داد. اين مرد به ماموران گفت: اواخر اسفندماه همراه اعضاي خانواده‌ام راهي مسافرت خارج از كشور شديم اما وقتي برگشتيم با صحنه عجيبي روبه‌رو شديم. دزدان ناشناسي وارد خانه ما شده و مجموعه‌ باارزش مرا كه شامل ظروف و آثار متعلق به دوران مختلف تاريخ ايران و ساير كشورها بود به سرقت برده بودند.

وي ادامه داد: من اين مجموعه را كه 400 ميليون تومان ارزش داشت طي سال‌ها سفر به ساير نقاط ايران و كشورهاي مختلف دنيا تهيه كرده بودم و اين لوازم برايم ارزش زيادي داشتند. به همين خاطر تصميم گرفتم هر چه زودتر ماجرا را به پليس اطلاع دهم.

شروع تحقيقات

بعد از اظهارات شاكي، پرونده در اختيار پايگاه يكم پليس آگاهي تهران قرار گرفت و تحقيقات تخصصي براي شناسايي و دستگيري سارقان شروع شد. با توجه به حساسيت‌ ماجرا، تيم تحقيق راهي خانه شاكي شد تا شايد در بررسي صحنه سرقت به سرنخي از سارقان دست پيدا كند.

از آنجا كه دزدان بي‌آنكه لوازم ديگري را سرقت كنند يكراست به سراغ گنجينه قديمي رفته بودند، ماموران مطمئن شدند كه سرقت از سوي فردي آشنا صورت گرفته است. به همين دليل با تهيه ليستي از كساني كه به خانه شاكي رفت‌وآمد داشتند، بررسي‌هاي گسترده‌اي را در دستور كار خود قرار دادند.

اموال شناسنامه‌دار

در ادامه تحقيقات، مرد مالباخته مداركي را در اختيار پليس قرار داد كه مي‌توانست آنها را به دزد گنجينه برساند. اين مرد مدعي شد كه تمامي اشيايي كه از وي به سرقت رفته‌اند داراي شناسنامه‌ هستند و او علاوه بر ثبت مشخصات ظاهري و ابعاد آنها، چند آلبوم عكس نيز از اين لوازم تهيه كرده بود.

با اين اطلاعات، ماموران كه احتمال مي‌دادند سارق يا سارقان، اموال مسروقه را در بازار به فروش برسانند با در اختيار داشتن عكس‌ اين اموال راهي مغازه‌هاي عتيقه‌ فروشي شدند. آنها با ارائه تصاوير لوازم مسروقه به صاحب‌مغازه‌ها از آنها خواستند درصورت مراجعه سارق به آنها، ماجرا را به پليس اطلاع دهند.

ردپاي سارق

ظهر 24 ارديبهشت‌ماه، درحالي‌كه هنوز سرنخي از سارق گنجينه قديمي به دست نيامده بود، صاحب مغازه‌اي در خيابان منوچهري با پليس تماس گرفت و مدعي شد جوان 30ساله‌اي به مغازه او رفته و قصد فروش تعدادي از ظروف به سرقت رفته از خانه شاكي را دارد.

با اين تماس، تيم تحقيق راهي مغازه مورد نظر شد و در يك عمليات ضربتي مرد جوان را دستگير كرد. وقتي مشخص شد اجناس كشف‌شده از متهم متعلق به مجموعه به سرقت رفته از مالباخته است، اين مرد به اداره آگاهي انتقال يافت و تحت بازجويي قرار گرفت.

دزد آشنا

مرد جوان در بازجويي‌ها به سرقت از خانه مالباخته اعتراف كرد و گفت: عمويم مدت‌‌هاست كه به‌عنوان سرايدار در خانه مالباخته كار مي‌كند. من چند باري كه به ديدن او رفته بودم، متوجه شدم كه مالباخته مجموعه گرانبهايي از ظروف و اجناس قديمي در خانه‌اش دارد. براي همين بود كه وسوسه شدم و تصميم گرفتم هر طوري شده آنها را سرقت كنم.

وي ادامه داد: از 6 ماه قبل از سرقت از زبان عمويم شنيدم كه صاحبخانه حسابي اهل سفر است و زياد به خارج از كشور مي‌رود. وقتي او گفت كه اين مرد در هر سفر چيزي براي اضافه كردن به مجموعه‌اش مي‌خرد، مطمئن شدم كه با سرقت اين لوازم مي‌توانم پول خوبي به جيب بزنم.

براي همين يك روز كه نزد عمويم رفته بودم با سرقت دسته كليد خانه مالباخته، كليد يدكي براي خودم تهيه كردم و به انتظار فرصت مناسبي براي اجراي نقشه‌ام نشستم. يك روز وقتي عمويم گفت كه صاحب‌كارش به خارج از كشور سفر كرده، تصميم گرفتم نقشه‌ام را عملي‌ كنم. اين بود كه در زمان‌هايي كه عمويم در خانه مالباخته حضور نداشت، مخفيانه وارد آنجا مي‌شدم و در چندين نوبت همه گنجينه قديمي را به سرقت بردم.

بعد از اظهارات متهم، ماموران راهي محل زندگي او در قلعه‌حسن‌خان شدند و ديگر لوازم مسروقه را در آنجا كشف كردند. سرهنگ كارآگاه علي اكبرپور، رئيس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران، با بيان اينكه تمامي اموال مسروقه به مالباخته بازگردانده شد به شهروندان توصيه كرد حتما از لوازم و اجناس داخل خانه تصوير و شناسنامه تهيه كنند تا درصورت به سرقت رفتن آنها، پليس بتواند اين اموال را كشف كرده و به آنها بازگرداند.

آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان را در تابناک اجتماعی بخوانید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس