بازدید 2754

سارقان عابربانك‌ها دستگير شدند

کارآگاهان با به دست آوردن چهار تصویر از سارق از طریق دوربین مداربسته چهار طلافروشی و بانک مختلف و انتشار آن در تعدادی از بانک‌ها و طلافروشیها و کلانتری های محدوده شمال و شمال غرب تهران، شناسایی و دستگیری این فرد را در دستور کار جدی خود قرار دادند.
کد خبر: ۱۰۲۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۰:۲۶ 03 June 2010
دو جواني كه با ترفندي خاص مشريان پير و سالخورده عابربانك‌ها را سركيسه مي‌كردند دستگير شدند.

به گزارش تهران‌امروز از اوایل اردی بهشت ماه سال جاری شکایت هایی از یک جوان حدودا 30 ساله که از عابر بانک شهروندان در محدوده شمال غرب تهران سرقت می کرد به پليس ارجاع شد.

کارآگاهان با به دست آوردن چهار تصویر از سارق از طریق دوربین مداربسته چهار طلافروشی و بانک مختلف و انتشار آن در تعدادی از بانک‌ها و طلافروشیها و کلانتری های محدوده شمال و شمال غرب تهران، شناسایی و دستگیری این فرد را در دستور کار جدی خود قرار دادند.
در این سرقت‌ها، سارق پشت سر افراد مسن یا کم سواد که می خواستند از عابر بانک پول دریافت کنند به عنوان مشتری در نوبت می‌ایستاد و بعد از این که کارت آنها در دستگاه گیر می کرد می‌گفت داخل شعبه برو تا کارمند بانک کارت را به شما تحویل دهد. با رفتن مشتری به داخل بانک و اعلام عدم تحویل کارت مشترک توسط دستگاه، این مسئله توسط کارمند بانک بررسی شده اما از کارت ادعایی خبری نبود. با اصرار مشتری و بررسی دقیق‌تر کارمند شعبه در خصوص اظهارات بعدی مشتری، مشخص شد لحظه ای پس از مراجعه مشتری به داخل بانک، نفر پشت سر وی کارت را برداشته و از آنجا رفته است. این تازه شروع یک ماجرای سرقت بود. با برداشتن وجه از حساب شهروند مشخص شد همان جوان حدودا 30 ساله پشت سر مشتری عابر بانک، از حساب سرقت کرده است. در مواردی که ساعت غیر اداری بوده همین ماجرا برای مشتری عابر بانک در روز بعد و پس از مراجعه به شعبه و نبودن کارت در دستگاه و بررسی کارمند بانک از حساب رقم می خورد. برداشت مبلغ از کارت عابر بانک یا خرید از طلا فروشی و پرداخت وجه از طریق کارت سرقتی از طرف جوان 30 ساله و...

در شکایت دیگری از یکی از بانک های خصوصی که در سرقت هایی یک نفر با قرار گرفتن در پشت سر افرادی که در حال برداشت وجه از حساب خود از طریق عابر بانک بوده، بعد از این که کارت فرد مورد نظر در دستگاه گیر می‌کرد، نفر پشت‌سر می‌گفت: یا کارت یا حساب شما دارای اشکال بوده و در اینگونه موارد دستگاه کارت را نگه‌داشته یا دستگاه دارای اشکال است که در هر صورت شما باید به شعبه بروید و چون الان ساعت غیر اداری است، فردا به داخل شعبه بروید و کارت خود را دریافت نمایید. روز بعد فرد به شعبه مراجعه و در بررسی کارمند شعبه مشخص می‌شد از کارت مشتری خبری نیست. در بررسی‌های بیشتر از سوی شعبه معلوم گردید بعد از عدم تحویل کارت به صاحب آن توسط دستگاه در روز گذشته و رفتن مشتری از محل، همان فرد با دادن کد رمز، کارت را از دستگاه برداشته و لحظاتی بعد در یک طلا فروشی یا یک فروشگاه خرید کرده و وجه مربوطه را از عابر بانک سرقتی پرداخته است.

 غروب 31 ارديبهشت ماه ماموران کلانتری 134 شهرک غرب جوان تحت تعقیب را در حالی که در نزدیکی یکی از شعبات بانک پرسه می زد، با توجه به انتشار عکس این فرد در کلانتری‌ها، شناسایی، دستگیر و به کلانتری منتقل نموده که در ادامه به پایگاه دوم پلیس آگاهی منتقل شد. از این متهم به نام «رضا – ز- 28 ساله» در لحظه دستگیری تعداد دو عدد کارت عابر بانک سرقتی که در همان روز سرقت کرده بود به دست آمد.
تاکنون تعداد 14 نفر از مالباختگان که پس از دعوت به پایگاه مراجعه کرده‌اند، وی را شناسایی اما خود متهم با توجه به دلایل و مدارک مستند موجود به 20 فقره سرقت اعتراف کرده است.
با اعترافات متهم و تحقیق از وی در خصوص سارق دوم، وی در کمال ناباوری افسر پرونده در حالی که روش سرقت‌های دو نفر با هم فرق داشت اعتراف کرد متهم دوم به نام «مهدی – ک – 25 ساله» از دوستان وی و همدستش است.در همان روز دستگیری متهم اول، مهدی نیز شناسایی و دستگیر شد که در لحظه دستگیری تعداد هشت عدد کارت سرقتی مالباختگان در جیب‌های وی بوده که با انتقال متهم به پایگاه دوم اعتراف کرد این کارت‌ها را در روز دستگیری و با شیوه فوق سرقت کرده است. مهدی در ادامه تحقیقات پلیسی به 24 فقره سرقت اعتراف کرد که اغلب مالباختگان شناسایی و به پایگاه آگاهی مراجعه کرده‌اند.پليس مي‌گويد با توجه به تعداد کارت های عابر بانک که در لحظه دستگیری از متهمان به خصوص متهم ردیف دوم به دست آمده (هشت کارت) که این کارت‌ها صرفا سرقت های آنها در همان روز بوده، به نظر می رسد تعداد واقعی سرقت هایی که این دو متهم مرتکب شده‌اند بسیار بیشتر از این باشد.

 لذا از شهروندانی که به شیوه های فوق کارت عابر بانک آنان سرقت شده و در سایر مراجع قضایی یا انتظامی اقدام به شکایت کرده‌اند، دعوت می شود جهت شناسایی متهمان یا پیگیری پروند خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی – خیابان زنجان شمالی یا شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه دوم ( سعادت آباد ) مراجعه و یا با شماره تلفن 63957752 یا 63957777 تماس حاصل نمایند.

آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان را در تابناک اجتماعی بخوانید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار