بازدید 17402
بر اساس مشی نظام جمهوری اسلامی؛

موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفيف مجازات برخی محكومین پس از انتخابات

آيت‌الله آملی لاريجانی: اين نمايش عظیم ملت و حماسه بزرگ بر دشمنان گران آمده و در صدد تلخ كردن كام مردم برآمدند و با پيوند جريان‌های ضد انقلاب داخل و خارج و حمايت همه جانبه دشمنان قسم خورده دست به فتنه گری و نا امنی زدند و عده‌ای غافل و بی بصيرت هم هرچند با انگيزه‌های متفاوت، آتش اين فتنه را شعله‌ورتر كردند و... با روشن شدن ماهيت فتنه و آشکار شدن نقشه دشمنان عده‌ای از اين افرادِ فريب خورده به خود آمده و از كرده خود پشيمان و اظهار ندامت و درخواست عفو دارند...
کد خبر: ۱۰۲۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۸ 02 June 2010
همزمان با ايام خجسته ولادت حضرت فاطمه زهرا ـ سلام الله عليها ـ رهبر انقلاب اسلامی با درخواست رئيس قوه قضائيه برای عفو و تخفيف مجازات هشتاد و يك نفر از محكومان محاكم عمومی و انقلاب كه در قضايای پس انتخابات سال گذشته، بازداشت و از كرده خود پشيمان شده و درخواست عفو كرده‌اند، موافقت نمودند.


متن نامه آيت‌الله آملی لاريجانی به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

محضر مبارك رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آيت الله خامنه‌ای ـ ادام الله ظله الوارف
با اهدای سلام و تحيات و با عرض تبريك فرا رسيدن ايام ولادت با سعادت دخت گرامی نبی مكرم اسلام (ص) و تقارن اين عيد خجسته با ولادت حضرت امام خمينی(ره)، با گذشت بيش از سه دهه از انقلاب اسلامی، پايه‌های نظام اسلامی آنچنان مستحكم و ريشه در اعماق انسان‌های مؤمن دوانيده كه بفضل الهی و با رهبری ولی فقيه و حمايت بی دريغ امت، بر همه توطئه‌ها و مشكلات فائق آمده و صراط تعالی را می پيمايد.

در سال گذشته، در دهمين انتخابات رياست جمهوری،‌ مردم دين مدار و انقلابی حماسه‌ای ديگر آفريدند و جلوه ای از دمكراسی واقعی و مردم سالاری دينی را در ايران اسلامی به نمايش گذاشته و علي‌رغم تبليغات گسترده دشمنان و بدخواهان، با حضور چهل ميليونی در انتخاباتی كم نظير و در كمال آزادی شركت كرده و با اكثريت قاطع فرد مورد نظر خود را انتخاب كردند.

اين نمايش عظيم ملت و حماسه بزرگ بر دشمنان گران آمده و در صدد تلخ كردن كام مردم برآمدند و با پيوند جريانهای ضد انقلاب داخل و خارج و حمايت همه جانبه دشمنان قسم خورده دست به فتنه‌گری و نا امنی زدند و عده ای غافل و بی بصيرت هم اگر چه با انگيزه‌های متفاوت، آتش اين فتنه را شعله‌ورتر كردند و با هنجارشكنی و زير پای گذاشتن قانون برای مردم و نظام زحمت ايجاد كردند و مال و جان مردم را مورد تعرض قرار دادند كه حسب وظيفه دستگاه‌های امنيتی، انتظامی و قضايی با فتنه گران و قانون شكنان و عوامل نا امنی برخورد كردند.

با روشن شدن ماهيت فتنه و بر ملا شدن نقشه دشمنان عده‌ای از اين افرادِ فريب خورده به خود آمده و از كرده خود پشيمان و اظهار ندامت و درخواست عفو دارند. در اجرای بند 11 از اصل قانون اساسی به شرح ليست پيوست، صورت اسامی 81 نفر از محكومان محاكم عمومی و انقلاب مورد بررسی واقع و واجد شرايط لازم جهت برخورداری از عفو و يا تخفيف مجازات تشخيص داده شده‌اند كه در صورت تصويب مقام عالی اقدام می‌گردد.
و الامر اليكم و السلام عليكم و رحمت الله و بركاته
صادق لاريجانی

پاسخ حضرت آيت‌الله خامنه‌ای به درخواست رئيس قوه قضائيه به اين شرح است:

بسمه تعالی
با سلام و تبريك با پيشنهاد جنابعالی موافقت ميشود.

والسّلام عليكم و رحمت الله
سيّدعلی خامنه‌ای
12/خرداد ماه/1389
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل